Jupiler Pro League 2015-2016

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5275
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Halenaar »

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5275
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Halenaar »

Het is ze gegund :cool:
Slecht. Historisch slecht zelfs. 15 miljoen euro verlies leed Racing Genk vorig seizoen. Ongezien in België. Vier jaar geleden pronkte Genk nog met de titel van 'rijkste club van het land.' Nu moeten ze in Limburg alle zeilen bijzetten om te overleven. "Dit kunnen we ons niet nog een keer permitteren", weten ze in Genk.

Dat de cijfers zó in het rood lopen is te wijten aan een ongelukkige combinatie van factoren: het missen van Europees voetbal, het missen van PO I, het uitblijven van een grote uitgaande transfer en... Ilombe Mboyo.
En bij Peterke Maes zijn ze ook goed op weg om po1 weer te missen :lol:
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Dreke »

We hebben te maken met een terreurdreiging en dat daarvoor maatregelen dienen genomen te worden, snap ik volledig. Maar nu is Jan Modaal alweer het slachtoffer van de overvolle kalender. In plaats van wedstrijden uit te (kunnen) stellen, worden nu een aantal matchen (deels) zonder publiek gespeeld:
- Brugge Napoli zonder toeschouwers
- Anderlecht OHL zonder toeschouwers en op een ander uur
- Zulte Standard zonder bezoekers
- Mechelen Brugge dan weer mét bezoekers
- andere matchen dit weekend mogelijk zonder bezoekers of met verplichte buscombi

Totaal geen bewegingsvrijheid om flexibel om te springen met de kalender. En uiteindelijk komt het altijd op hetzelfde neer: hebzucht.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6714
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Jacques »

De willekeur en wildgroei aan totaal inefficiënte maatregelen toont ook aan hoe men totaal niet met de situatie weet om te gaan. Gebrek aan kennis. Gebrek aan leiderschap, zowel bij burgemeesters als Landuyt die in een kramp schieten en matchen in hun geheel afgelasten, als bij de Pro League die wel graag hebben dat de matchen doorgaan maar zich haasten om erbij te zeggen dat de finale beslissing (en dus verantwoordelijkheid) bij de burgemeesters ligt. Gelukkig hebben we nog een mini-ster van buitenlandse zaken die interviews gaat geven op de Amerikaanse televisie. Dat hadden we echt nodig nu. Amateuristisch aanmodderen.

Wat Hans Vandeweghe afgelopen weekend schreef over de Zesdaagse (heeft nog nooit een terrorist van gehoord), geldt evenzeer voor de Jupkesleague. Matchen van Barcelona, Real Madrid, Bayern München, Chelsea of AS Roma zijn geen probleem, maar Moeskroen - Chalala (vorig weekend), ho maar, veel te gevaarlijk. :zot: Ik denk dat de gemiddelde terrorist eerst een landkaart of GPS moet bovenhalen om te weten waar hij moet zijn. Aangekomen in Moeskroen, is hij vervolgens zo teleurgesteld over de magere opkomst, dat hij meteen rechtsomkeer maakt.

De lasten komen vnl. bij de burgers terecht. Verplichte verlofdagen of technische werkloosheid, lessen, concerten en andere evenementen die op het laatste moment geannuleerd worden, buschauffeurs die ineens beslissen dat Brussel hen te gevaarlijk is, wedstrijden die verzet of afgelast worden of waar supporters/bezoekers ineens niet meer welkom zijn enz. en de rekening van dat alles zal bij de volgende begrotingscontrole ook wel bij ons terecht komen. Is het dat waard? De ene zal zeggen "ja, want ze hebben aanslagen verijdeld", de andere zal zeggen "ja, ma da zullen ze altijd zeggen, ze gaan echt niet toegeven dat dit machtsvertoon voor niks was". De realiteit is dat niemand van ons het met zekerheid kan zeggen.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3662
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Mikman »

Is het probleem niet dat men de politie voor andere taken wil opvorderen? Fouilleren kan men toch ook door stewards laten doen.

Je kan als organisator ook zeggen: we doen het voorlopig met minder politie, en leggen intussen een groot deel van de verantwoordelijkheid bij het gezond verstand en de sociale controle van de fans. Iedereen beseft toch dat dit bijzondere tijden zijn. Als zelfs de Ultras van Marseille een spandoek maken met "Nous sommes Paris".
Lukt dat niet: zwaar bestraffen. In casu: stel dat er supporters van een bepaalde club het dit weekend te bont maken, dan gewoon geen fans van die club meer toelaten voor de rest van het seizoen. Tenzij de supportersfederatie die groep afstoot.


Over oorzaken en gevolg van de hele terreurdreiging kunnen we een hele boom opzetten, maar dat ga ik niet doen. Alleen dit: als een bron binnen Staatsveiligheid in de kranten zegt dat men daar een echte 9-to-5-mentaliteit heerst en er amper 2 man beschikbaar is voor de avond en de weekends, terwijl ik als werkgever op zondagmorgen om half 6 wel drie inspecteurs van de arbeidsinspectie over de vloer krijg die volledige volmacht hebben, dan zegt dat alles over hoe bepaalde dingen in dit land totaal verkeerd zijn gegroeid en waarom we nu overal ter wereld scheef bekeken worden.
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Dreke »

Oh ja, Van Himst en Merckx reizen wel mee met Anderlecht. Het draait echt niet op twee snelheden, hoor...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4124
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door stvvilvoorde »

bob peeters is de nieuwe trainer van westerlo
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door StvvBoy »

stvvilvoorde schreef:bob peeters is de nieuwe trainer van westerlo
Ben ik blij dat ons bestuur onze hulp trainer gekozen heeft :heil:

Ik zou zeggen dat bob een vogel voor de kat is maar Leuven gaat wellicht ook geen goede trainer voorstellen dus dat beide ploegen maar uitvechten wie gaat degraderen :grappig:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5275
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Halenaar »

Bob Peeters de nieuwe trainer van Westerlo en Emelio Ferrera de nieuwe trainer van OHL :grappig: :grappig: :grappig:

Over degraderen moeten we ons alvast geen zorgen maken :lol:
Piet
Berichten: 309
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:57
Supporter van: STVV

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Piet »

Halenaar schreef:Bob Peeters de nieuwe trainer van Westerlo en Emelio Ferrera de nieuwe trainer van OHL :grappig: :grappig: :grappig:

Over degraderen moeten we ons alvast geen zorgen maken :lol:
Toch een beetje respect voor Ferrera.
Emilio deed het verre van slecht bij Dender.
Nam vorig jaar Dender onder zijn vleugels ( na Nicky Hayen) toen het op een degradatieplaats stond en was niet ver van promotie op het eind.
Momenteel spelen ze de kop in derde en dit zonder veel opmerkelijke transfers.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door StvvBoy »

Piet schreef:
Halenaar schreef:Bob Peeters de nieuwe trainer van Westerlo en Emelio Ferrera de nieuwe trainer van OHL :grappig: :grappig: :grappig:

Over degraderen moeten we ons alvast geen zorgen maken :lol:
Toch een beetje respect voor Ferrera.
Emilio deed het verre van slecht bij Dender.
Nam vorig jaar Dender onder zijn vleugels ( na Nicky Hayen) toen het op een degradatieplaats stond en was niet ver van promotie op het eind.
Momenteel spelen ze de kop in derde en dit zonder veel opmerkelijke transfers.
Het is wel nog steeds 3de klassen ... Euvrard doet het er ook goed maar moet daarom nu ook niet naar eerste gaan.

Vergeet zijn flop periode bij G*nk niet. Er is een rede voor waarom die in 3de zat he ...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door zipke373 »

StvvBoy schreef:
Piet schreef:
Halenaar schreef:Bob Peeters de nieuwe trainer van Westerlo en Emelio Ferrera de nieuwe trainer van OHL :grappig: :grappig: :grappig:

Over degraderen moeten we ons alvast geen zorgen maken :lol:
Toch een beetje respect voor Ferrera.
Emilio deed het verre van slecht bij Dender.
Nam vorig jaar Dender onder zijn vleugels ( na Nicky Hayen) toen het op een degradatieplaats stond en was niet ver van promotie op het eind.
Momenteel spelen ze de kop in derde en dit zonder veel opmerkelijke transfers.
Het is wel nog steeds 3de klassen ... Euvrard doet het er ook goed maar moet daarom nu ook niet naar eerste gaan.

Vergeet zijn flop periode bij G*nk niet. Er is een rede voor waarom die in 3de zat he ...
Inderdaad...Die heeft het van 1999 tot nu nog maar op 1 plaats langer dan 1 jaar uitgezongen en dat is bij Al-Shabab en dan nog als hulptrainer.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6714
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Jacques »

Yannick Ferrera is de enige Ferrera die ooit een prijs haalde als hoofdcoach, nl. de titel in 2de. Dat is een compliment voor Yannick, maar ook een pijnlijke vaststelling voor Emilio, ondanks passages bij o.a. Genk en Club Brugge. Hij sleept ook een reputatie mee van erg tactisch, saai voetbal, warm krijg je het er als supporter niet van. Eigenlijk wordt de tactische lijn van Mathijssen grotendeels verder gezet.

Bij Westerlo hebben ze met Bob Peeters een trainer die goed startte aan zijn carrière (Cercle), maar die lijn niet kon doortrekken bij WaBe, Charlton en Lokeren. Bob staat ook bekend als een trainer met een eerder losse aanpak en lichte trainingen (contrast met Maes bij Lokeren). Benieuwd of en hoe dat zal werken bij een speler als Aoulad. Mo'ke gaf hier geen problemen, maar dat was ook met (Yannick) Ferrera.

Op het 1ste zicht denk ik dat ze misschien beter geruild hadden. De saaie maar strenge aanpak van Ferrera bij grijze muis Westerlo en de wat lossere stijl van Peeters bij OHL. Maar ik zou geen van beiden willen ruilen voor COL.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Since '54 »

Is COL dan zo een sterke coach? Ik heb hem wegens omstandigheden spijtig nog niet bezig gezien op een training. Heeft hij dan zo een tafellang palmares? Is hij een meestertacticus? Ik dacht zelfs dat hij de nodige diploma's nog niet had. COL heeft nog alles te bewijzen, maar dan ook alles 3-0 op Mechelen, 4-0 op Moeskroen. Ooit was er een coach die bekritiseert werd omdat hij onvoldoende Frans kon spreken. Welnu, COL spreekt niet eens Nederlands en doet er hoegenaamd niks aan. Vergelijk dat eens met Alexander Jancovic die nog maar één jaar bij KV Mechelen is ...

Ondanks alles zou ik COL op handen willen dragen maar zeker hic et nunc nog niet.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door StvvBoy »

Since '54 schreef:Is COL dan zo een sterke coach? Ik heb hem wegens omstandigheden spijtig nog niet bezig gezien op een training. Heeft hij dan zo een tafellang palmares? Is hij een meestertacticus? Ik dacht zelfs dat hij de nodige diploma's nog niet had. COL heeft nog alles te bewijzen, maar dan ook alles 3-0 op Mechelen, 4-0 op Moeskroen. Ooit was er een coach die bekritiseert werd omdat hij onvoldoende Frans kon spreken. Welnu, COL spreekt niet eens Nederlands en doet er hoegenaamd niks aan. Vergelijk dat eens met Alexander Jancovic die nog maar één jaar bij KV Mechelen is ...

Ondanks alles zou ik COL op handen willen dragen maar zeker hic et nunc nog niet.
Hij verstaat Nederlands, is dat niet het belangrijkste en kan zeker een beetje Nederlands (al zal hij het niet snel iets zeggen in het Nederlands).

COL heeft zich inderdaad nog niet bewezen als T1 maar heeft ook nog geen slechte periodes gehad bij andere clubs (iets wat de andere wel al gehad hebben).

Ook dat hij de spelers volledig achter zich heeft, goede connecties heeft, en het huis goed kent maakt hem de ideale trainer.

Ik zou hem zelf met niemand in eerste klas willen ruilen! Laat Bob,Vreven, Hasi en de Ferrera's maar bij hun club, ik als STVV supporter(die thuis, uit en vele trainingen mee pik) ben enorm tevreden met Chris en heb al een aantal keer met hel gesproken (en ja hij begrijpt bijna perfect Nederlands en kan het ook spreken met een dialect ;-)

Om even niet te vergeten dat er maar 3-4 man van onze kern Nederlands spreekt lijkt het mij ook niet echt belangrijk die Nederlandse taal ...
Plaats reactie