Jupiler Pro League 2015-2016

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Jacques »

Since '54 schreef:Is COL dan zo een sterke coach? Ik heb hem wegens omstandigheden spijtig nog niet bezig gezien op een training. Heeft hij dan zo een tafellang palmares? Is hij een meestertacticus? Ik dacht zelfs dat hij de nodige diploma's nog niet had. COL heeft nog alles te bewijzen, maar dan ook alles 3-0 op Mechelen, 4-0 op Moeskroen. Ooit was er een coach die bekritiseert werd omdat hij onvoldoende Frans kon spreken. Welnu, COL spreekt niet eens Nederlands en doet er hoegenaamd niks aan. Vergelijk dat eens met Alexander Jancovic die nog maar één jaar bij KV Mechelen is ...

Ondanks alles zou ik COL op handen willen dragen maar zeker hic et nunc nog niet.
De reden dat ik COL boven Emilio Ferrera verkies, is de spelstijl. Deze spelers vragen om fris combinatievoetbal met ruimte voor individuele actie, dat ga je niet snel krijgen met Emilio. De omstandigheden (schorsingen, trainerswissel, blessures, weg verrassingseffect) en tegenstand in acht genomen, vind ik ons thuis nog altijd degelijk voetbal brengen.
De reden dat ik COL boven Bob Peeters verkies, is de managementstijl. COL krijgt hier al van een aantal mensen het verwijt dat hij te laks zou zijn (maar waarop ze zich baseren, zeggen ze er niet bij), dan moet je zeker geen Bob Peeters halen.

Overigens spreekt COL wel degelijk een mondje Nederlands. Dat hij zijn interviews (voorlopig) in het Engels geeft, stoort me niet. Als hij op termijn zijn Nederlands zou opfrissen, zou ik dat een mooie geste vinden. Als hij hier voor lange(re) tijd wil blijven, zou ik het hem sowieso aanraden. Ik heb zelf Brepoels nooit afgerekend op zijn taalkennis. Dat waren anderen. Jankovic was trouwens ook al 2x eerder aan de slag in België bij Lokeren als assistent van Muslin (2006-2007) en als hoofdcoach (2009), dus het beeld van Jankovic als de man die na 1 jaar het Nederlands beheerst, moet ook wat genuanceerd worden.

Ik had het laatste zinnetje van mijn vorige post misschien beter niet gezet, want nu dreigt het weer een discussie over COL te worden. Mijn boodschap is dat Ferrera, Peeters en Mathijssen voor mij geen betere trainers zijn.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Since '54 »

Geen discussie waard Jacques. ;)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Halenaar »

Genkse supporters hebben Nicolas Frutos in mekaar geslagen en beroofd. Eerder dit seizoen hebben ze in Brugge nog bengaals gegooid op gehandicapten, en nazi liedjes gezongen op Anderlecht.

Ze doen hun reputatie van marginalen weer alle eer aan :roll:
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Iniesta »

Als ze niet opletten in Aalst zijn ze hun titel kwijt :o
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Mikman »

http://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed/ ... 7-3131.art

(enkel voor abo's )

http://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed/ ... 4-3131.art

( voor iedereen toegankelijk )


De zeepbel doorprikt. Bakken overheidsgeld moet een luchtkasteel redden. De voorbije jaren hier nochtans vaak moeten lezen hoe superieur dat bussiness-model was tov dat van Stayen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Jacques »

Wat hier vooral de ogen uitsteekt, is dat Gent via zijn stadion zijn sportief budget aanzienlijk opgekrikt heeft. Bij ons is daar vooralsnog niet veel van te merken, mede door de jaren in 2de. We zullen zien of daar de komende jaren vooruitgang in geboekt wordt.

Wat Gent betreft:
Het is toch al veel langer geweten dat de overheid daar rechtstreeks en onrechtstreeks (TMVW) veel centen ingestoken heeft? Het is niet voor niks dat daar ettelijke jaren gewoon wat palen van de fundering in de grond staken en de bouw voor de rest geen centimeter opschoot. Ik heb me daar vaak genoeg vrolijk over gemaakt. De financiering raakte niet rond tot de stad/TMVW over de brug kwam. Maar die stad doet ook niet voor niets. Termont is geen ezel, zie ook zijn prominente aanwezigheid in de tribunes. In het Ottenstadion zag je je De Witte en Louwagie, in de Ghelamco De Witte, Louwagie en Termont. Wat ik begrijp uit wat ik lees op blauwwit (vermoed een extract uit het afgeschermde artikel?) en de publieke artikels is dat de stad Gent nu eigenaar (80%) is van het stadion en de facto dus ook controle over een groot stuk van de club heeft. Hoewel Termont een sterk (machts)politicus is, is dat natuurlijk niet risicoloos, noch voor de stad, noch voor de club. Ik verdenk Termont ook niet van overdreven veel Buffalo-sympathie, 100% Gentenaar, ja, maar 100% Buffalo, nee. Die gaat dat niet louter omwille van zijn supportershart gedaan hebben, daarvoor is hij teveel machtspoliticus.
Anderzijds wordt onze club/stadion grotendeels gerund door al dan niet verdoken politiekers met een rechtstreekse (bedel)lijn naar het stadhuis, dus of het dan zoveel verschillend is? Het voordeel is dat ze er haar vingers niet (hard) aan kan verbranden, het nadeel is dat ze het algemeen belang niet kan verdedigen en nul controle heeft over de socio-culturele rol die een dermate grote sportvereniging ook moet spelen. Ik ben er op zich niet tegen dat een lokale overheid mee de touwtjes in handen heeft van de grootste lokale voetbalvereniging, zodat die laatste ook oog heeft voor het maatschappelijk belang en niet enkel voor het commerciële verhaal. De mate waarin dat moet gebeuren, is een discussie op zichzelf.
Wat me vooral opvalt bij Gent is dat ze economisch nutteloze diensten willen onderbrengen in het stadion: een schietstand, een erfgoeddepot. Sowieso is de ligging al niet ideaal voor detailhandel, maar baanwinkels of kantoorruimtes lijken me nog altijd beter dan éénder welk depot. Je zou dus denken dat TMVW die ruimtes beter op de kantoormarkt kan aanbieden, al weet ik niet of de wetgeving dat zomaar toelaat voor een intercommunale. Bovendien heeft één en ander waarschijnlijk ook te maken met wat boekhoudkundige trucs.
De commerciële exploitatie van stayen is op dat vlak beter, maar hier staat dan ook alles in het teken van de commerce, inclusief een voetbalclub die schaamteloos reclame maakt voor de café van de huisbaas en wedstrijden die moeten verhuizen voor privéfeesten.
Terugkomend op die overheidsparticipatie: zou er iemand wat op tegen hebben als in dit geval een overheid als bestuurslid had gezegd "nee, wij gaan niet wijken voor een privéfeest. Onze supporters wordt het zo al lastig genoeg gemaakt met die tv-uitzendingen, maar daar krijgen we tenminste nog een compensatie voor, van het trouwfeest van meneer x of het personeelsfeest van bedrijf y, krijgen wij niks"? Die stem zal je binnen de huidige NV stayen en stvv waarschijnlijk niet snel te horen krijgen. Een schaamteloze "iedereen buffalo"-party daarentegen...

Is het bij ons dan uiteindelijk beter? Er is de BVBA Lammens die hoofdaandeelhouder is van de club (NV STVV) en de NV stayen die eigenaar is van het stadion en de commerciële rechten. Lammens brengt steevast het verhaal dat we amper lasten hebben van ons stadion, hij vergeet er consequent bij te zeggen dat we ook amper lusten hebben. De club NV STVV zelf is zo ongeveer eigenaar van niks, tenzij van de spelers, die dan ook weer met geld van de BVBA Roland, excuseer, Lammens gehaald zijn, dus het valt nog te zien waar de transferinkomsten finaal eindigen. Die extra investeerders waar Lammens zogezegd al sinds zijn aantreden koortsachtig naar op zoek is? Nooit gezien. Die mysterieuze investeerders die 1 miljoen gingen investeren bij de (uiteindelijk misgelopen) promotie? Nooit meer wat van gehoord. En dan zwijgen we nog over het open en transparante karakter van de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering waarbij men de indruk krijgt dat de club liefst heeft dat bepaalde mensen de uitnodiging toevallig niet op tijd krijgen. Al een chance dat de crowdfunding zo'n overdonderend succes was.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Iniesta »

Gent had inderdaad problemen om de bouw (financiering) rond te krijgen en dat was de reden van jarenlange vertraging en een serieuze downgrade van het project. Het is er uiteindelijk enkel kunnen komen door de inbreng van de staat (stad/TMVW). Nu was Gent voor de ghelamco enkel een grote club in naam en omdat ze (toevallig) in één van de grootste vlaamse steden speelt. Het aantal supporters was er relatief altijd laag en ik heb altijd gezegd dat de club een titel nodig had om dat te keren. De buffalo's waren de ploeg van de gewone man en de rest vond het te min om in een oud en kil stadion naar de voetbal te gaan terwijl er in Gent wel veel meer te doen is.

Vorig jaar is dat allemaal veranderd. De verhuis naar de ghelamco zorgde na een geweldige campagne ineens wel voor veel supporters die vooral eens wilden zien hoe die nieuwe tempel eruit zou zien. Het stadion zat dan ook al bijna vol vanaf de start. Uiteindelijk willen die nieuwe supporters uiteraard ook iets zien en dat kwam er met de titel vorig seizoen. Je moet in Gent wonen of vaak komen om te beseffen welke ommekeer dit heeft veroorzaakt. Vroeger geloofde niemand in nog maar de kans op kampioen te spelen, nu is dat anders. De ploeg haalde onverwacht maar wel verdiend de titel binnen na de play-offs en een massaal volksfeest was het resultaat. Zowat iedereen in de Arteveldestad was ineens nen Buffalo.

Het mooiste moest nog komen met de Champions League. Ze gingen er met knikkende knieën naartoe maar de spelers bleken ook dit varkentje te wassen zoals amper ooit iemand hen had voorgedaan. Ineens bleek de downgrade van het stadion een fout idee en maakte men al plannen om het stadion opnieuw groter te maken. Kaartjes voor een wedstrijd in de Ghelamco zijn ondertussen schaars en de uibreiding wordt bestudeerd. In ieder geval heeft de club met de (CL) resultaten een goede positie om een deel in de uitbreiding te steken en het aantal bereidwillige sponsors zullen ook niet afnemen na deze successen.

Ja, de stad en dus haar inwoners hebben (te) veel betaald voor deze tempel MAAR ze kregen hier ook wat voor terug. Er is dus weinig te doen rond deze berichten in het Gentse want iedereen is nu toch wel Buffalo.

De vergelijking met ons gaat amper op. Wij huren (toevallig) een stadion waar we amper winst uit halen en Jacques heeft fijntjes uitgelegd waar de winst dan wel naartoe gaat. Gent heeft een sprong kunnen maken door hun stadion en net op het juiste moment daar ook de sportieve resultaten aan vast kunnen knopen. Dit heeft niet enkel de club maar ook de stad een enorme boost gegeven qua imago. Zo'n campagne op Europees uitvoeren zou mogelijk nog meer kosten dan deze investering. Bovendien heeft de club een enorme schuldenberg weggewerkt en omkeerd in een overschot, iets wat ook de stad zal motiveren om hierin mee te investeren. Bij ons spreekt men al jaren over "break evens", investeerders en onafhankelijk zijn van mensen die toevallig niets met ons te maken hebben maar buiten wat verjaarde beloftes komt er nooit wat van.
stvv'er
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door stvv'er »

Er was eens ... een oefenmatch met Standard:

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... id=5281141

:beer:
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door enrique »

Terzijde : kan zijn dat je Standard nog 2 keer tegen komt
Als die de beker niet winnen, en Brugge speelt kampioen, wordt Standard dan heropgevist als
verliezende bekerfinalist voor de Europaleague ?
Anders zou POII misschien wel de gemakkelijkste weg zijn naar Europees voetbal ...
Als dat het hoofddoel is
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door StvvBoy »

enrique schreef:Terzijde : kan zijn dat je Standard nog 2 keer tegen komt
Als die de beker niet winnen, en Brugge speelt kampioen, wordt Standard dan heropgevist als
verliezende bekerfinalist voor de Europaleague ?
Anders zou POII misschien wel de gemakkelijkste weg zijn naar Europees voetbal ...
Als dat het hoofddoel is
Nee dat systeem is veranderd. Als de bekerwinnaar al Europees heeft, dan gaat het Europees ticket van de beker naar de 4de in PO1 en zal de 5de van PO1 de barage spelen tegen de winnaar van PO2.

Zie artikel want dit is al eens gebeurt dat de 4de plaats Europees speelde en 5de plaats barage (weet niet als het vorig jaar was of 2 jaar geleden)

http://m.voetbalnieuws.be/news/173069/V ... n_vergeten
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door stvvilvoorde »

Een kleine bom ontploft bij OHL.
Reynaud en Riou mogelijk betrokken bij matchfixing.
Haseveleon
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 apr 2015, 19:06

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Haseveleon »

stvvilvoorde schreef:Een kleine bom ontploft bij OHL.
Reynaud en Riou mogelijk betrokken bij matchfixing.
Ik vrees dat dat nog minder goed nieuws is voor ons.. Keeper kan enkel in het negatief iets regelen.. Heeft geen invloed op scoren van eigen team..

Ik weet ook niet als er mogelijkheden zijn voor ohl om via een of andere rechtbank competitievervalsing van eigen spelers in bepaalde wedstrijden, het resultaat ervan ongedaan te maken..
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Dreke »

Haseveleon schreef:
stvvilvoorde schreef:Een kleine bom ontploft bij OHL.
Reynaud en Riou mogelijk betrokken bij matchfixing.
Ik vrees dat dat nog minder goed nieuws is voor ons.. Keeper kan enkel in het negatief iets regelen.. Heeft geen invloed op scoren van eigen team..

Ik weet ook niet als er mogelijkheden zijn voor ohl om via een of andere rechtbank competitievervalsing van eigen spelers in bepaalde wedstrijden, het resultaat ervan ongedaan te maken..
Waarom zou dit slecht zijn voor ons? Geen poot om op te staan voor de rechtbank. En maar goed ook...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Jacques »

De halve Jupkes Liga wordt gesponsord door gokbedrijven, maar als er 2 spelers gokken, is het een schande. Oftewel: zet de kat bij de melk en maak je vervolgens boos als de kat aan de melk likt. OHL wist al van onder Jacky dat Reynaud gokte op de eigen beloftewedstrijden, maar nu gooien ze alles ineens op straat op 3 speeldagen van het einde. Bizar en dwaas.
Zelfde een paar weken geleden: de halve Jupkes liga zit tijdens de week en in het weekend in cafés, discotheken etc. met zijn neus in de poeder, maar als Joachim Van Damme gepakt wordt, is het een schande.
Politiek correcte hypocrisie viert hoogtij.
Wat er achter de schermen gebeurt is waarschijnlijk andere koek.
Overdrijven is een kunst
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Geel-Blauw »

OHL 2-0 voor :boemel:
Nie zievere, speile!
Plaats reactie