Jupiler Pro League 2015-2016

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door STimVV »

Ohl-Oostende. Na 30 minuten 7-0 qua doelpogingen. En 2-0 in de stand. Héél sterk Leuven. Als ze op deze manier spelen kunnen ze ook Brugge kloppen in de laatste competitiematch. We zullen het zelf moeten doen...
Chimedza4ever13
Berichten: 225
Lid geworden op: 09 jun 2011, 16:52

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Chimedza4ever13 »

STimVV schreef:Ohl-Oostende. Na 30 minuten 7-0 qua doelpogingen. En 2-0 in de stand. Héél sterk Leuven. Als ze op deze manier spelen kunnen ze ook Brugge kloppen in de laatste competitiematch. We zullen het zelf moeten doen...
nee nee zotteke , alle optimitische professoren verkondigen al weken dat andere ploegen geen punten gaan pakken en stvv niet meer langs kunnen. Volgens mij zijn dat familieleden van onze gokprofessional RD. :grappig:
Ga maar terug in de tijd : de onderste ploegen halen heel vaak hun meeste punten in de laatste matchen.
Mentaal "in de winning mood" of "op zoek naar punten met toegeknepen billen is dag en nacht verschil.

Terugdenkend aan de gigantische voorsprong die meneer had in oktober.... Niet te geloven. :headbang:
Mijn oma had het niet slechter gedaan.
stvv'er
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door stvv'er »

Ok, wij moeten niet hoog van de toren blazen ...

... Maar onze Yannick en onze Junior :yes:

Daar deden ze het dan voor: PO 2 met in hun groep Kortrijk - Waasland -B - Moeskroen-P

:grappig: :grappig:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Brusselmans »

stvv'er schreef:Ok, wij moeten niet hoog van de toren blazen ...

... Maar onze Yannick en onze Junior :yes:

Daar deden ze het dan voor: PO 2 met in hun groep Kortrijk - Waasland -B - Moeskroen-P

:grappig: :grappig:
Ironie van het lot ....
Karma ?
Iets van 6 punten, die een hemelsbreed verschil maken ...
Aan 2 kanten ....
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Iniesta »

Dat heet rechtvaardigheid. Zulte pakt de 6e stek en Standard komt alweer tekort. Wie niet van ons kan winnen in de 2e periode heeft echt niets te zoeken in PO1, ook bij Oostende lijkt het vat af.
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door STimVV »

Ik ben als stvv-supporter beschaamd om op deze manier in 1e klasse te blijven. Ik zou zelfs durven zeggen dat OHL het meer verdiende als je hun prestaties van de afgelopen weken en maanden vergelijkt met de onze. Maja, het is not done om dat te zeggen als stvv-supporter.
Opvallende en veelzeggende cijfers:
We blijven in 1e terwijl we het meeste matchen hebben verloren. Namelijk 16. (moeskroen en westerlo verloren 14 keer, OHL 15 keer)
We scoorden het minste aantal goals van 1e klasse, veruit zelfs.. Slechts 28. Dat is minder dan 1 per match. De rest doet een pak beter(Leuven 42, Moeskroen 39, Westerlo 35). Leuven scoort dus 50% méér goals dan ons, maar zakt toch. Terwijl ze niet de slechtse verdediging hadden, dat was Westerlo.

Tot minuut 89 verliep gisteren alles op schema om volgend seizoen terug in 2e te zitten. Butelle hield ons recht. Leuven kon elk moment scoren. Maar de goal waar Leuven recht op had viel op Stayen. Als god die goal op den Dreef liet vallen ipv bij ons, zaten we nu in 2e. Ik hoop dat iedereen beseft hoe weinig het heeft gescheeld.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Mikman »

STimVV schreef:Ik ben als stvv-supporter beschaamd om op deze manier in 1e klasse te blijven. Ik zou zelfs durven zeggen dat OHL het meer verdiende als je hun prestaties van de afgelopen weken en maanden vergelijkt met de onze. Maja, het is not done om dat te zeggen als stvv-supporter.
Opvallende en veelzeggende cijfers:
We blijven in 1e terwijl we het meeste matchen hebben verloren. Namelijk 16. (moeskroen en westerlo verloren 14 keer, OHL 15 keer)
We scoorden het minste aantal goals van 1e klasse, veruit zelfs.. Slechts 28. Dat is minder dan 1 per match. De rest doet een pak beter(Leuven 42, Moeskroen 39, Westerlo 35). Leuven scoort dus 50% méér goals dan ons, maar zakt toch. Terwijl ze niet de slechtse verdediging hadden, dat was Westerlo.

Ik kan uw redenering volgen, maar een competitie wordt over een heel seizoen gespeeld. Wij zijn op dit moment ongetwijfeld de zwakste ploeg van eerste klasse, maar de basiself van het seizoensbegin was op zichzelf zeker PO1-waardig. Moest zéker niet onderdoen voor de ploeg vanZulte-Waregem die nu PO1 haalt, integendeel.

Het klinkt cliché en wollig, maar eigenlijk verdiende er dit seizoen eens geen enkele ploeg om af te vallen. Als je 29 punten haalt...
Met ploeg bedoel ik de puur sportieve prestaties, als je het over club hebt ( omkadering, supporters ) wil iedereen van Moeskroen af.

Ik weet niet goed welk gevoel ik na gisteren had. Geen blijdschap, zelfs geen grote opluchting, misschien eerder een soort (plaatsvervangende) schaamte? Of enig medeleven met OHL omdat wij het even goed hadden kunnen zijn. Had het seizoen één speeldag langer geduurd, waren we eraan geweest.
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door moetikeensmeelachen »

Succes volgend jaar.

We'll meet again... don't know where, don't know when ;)

PS: doe me een plezier en hou Moeskroen, Westerlo en Beveren achter ulle. En als het effe kan ook Lokeren. So long, bitches! :yes:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Tompie »

STimVV schreef:Ik ben als stvv-supporter beschaamd om op deze manier in 1e klasse te blijven. Ik zou zelfs durven zeggen dat OHL het meer verdiende als je hun prestaties van de afgelopen weken en maanden vergelijkt met de onze. Maja, het is not done om dat te zeggen als stvv-supporter.
Opvallende en veelzeggende cijfers:
We blijven in 1e terwijl we het meeste matchen hebben verloren. Namelijk 16. (moeskroen en westerlo verloren 14 keer, OHL 15 keer)
We scoorden het minste aantal goals van 1e klasse, veruit zelfs.. Slechts 28. Dat is minder dan 1 per match. De rest doet een pak beter(Leuven 42, Moeskroen 39, Westerlo 35). Leuven scoort dus 50% méér goals dan ons, maar zakt toch. Terwijl ze niet de slechtse verdediging hadden, dat was Westerlo.

Tot minuut 89 verliep gisteren alles op schema om volgend seizoen terug in 2e te zitten. Butelle hield ons recht. Leuven kon elk moment scoren. Maar de goal waar Leuven recht op had viel op Stayen. Als god die goal op den Dreef liet vallen ipv bij ons, zaten we nu in 2e. Ik hoop dat iedereen beseft hoe weinig het heeft gescheeld.
Ik denk niet dat we beschaamd moeten zijn. We blijven er ook niet "onterecht" in, want uiteindelijk is het klassement wat het is. Meer nog, we eindigen zelfs 13de.

Doordat onze sterke start al zo ver achter ons ligt, lijken heel wat supporters al vergeten te zijn dat de thuiswedstrijden tegen Brugge, Oostende en Genk echt wel PO1-waardig waren. We werden toen alom geprezen, net zoals OHL in het slot van de competitie werd geprezen.

Daarna speelden we maandenlang zeer pover en wellicht het zwakste voetbal van allemaal, dat is een feit.

Maar dan nog: de ingebeelde strafschop tegen Westerlo, de duidelijk fout bij de 0-1 van Leuven op Stayen. Twee cruciale fases die maakten dat we nog tot de slotseconden moesten bibberen en beven. Anders was de redding al veel eerder een feit.

En natuurlijk ook als je tegen Zulte niet als een kip zonder kop bleef aanvallen maar dat punt (dat ook weer verdiend was geweest) had behouden. Net zoals je ook tegen Anderlecht thuis meer had verdiend.

Ik wil hier de club zeker niet verdedigen, want het voetbal was de voorbije maanden behoorlijk droevig. Maar onterecht erin blijven? Nee, dat nu ook weer niet.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Jacques »

STimVV schreef:Ik ben als stvv-supporter beschaamd om op deze manier in 1e klasse te blijven. Ik zou zelfs durven zeggen dat OHL het meer verdiende als je hun prestaties van de afgelopen weken en maanden vergelijkt met de onze. Maja, het is not done om dat te zeggen als stvv-supporter.
Opvallende en veelzeggende cijfers:
We blijven in 1e terwijl we het meeste matchen hebben verloren. Namelijk 16. (moeskroen en westerlo verloren 14 keer, OHL 15 keer)
We scoorden het minste aantal goals van 1e klasse, veruit zelfs.. Slechts 28. Dat is minder dan 1 per match. De rest doet een pak beter(Leuven 42, Moeskroen 39, Westerlo 35). Leuven scoort dus 50% méér goals dan ons, maar zakt toch. Terwijl ze niet de slechtse verdediging hadden, dat was Westerlo.

Tot minuut 89 verliep gisteren alles op schema om volgend seizoen terug in 2e te zitten. Butelle hield ons recht. Leuven kon elk moment scoren. Maar de goal waar Leuven recht op had viel op Stayen. Als god die goal op den Dreef liet vallen ipv bij ons, zaten we nu in 2e. Ik hoop dat iedereen beseft hoe weinig het heeft gescheeld.
Er zijn meerdere lezingen van de feiten mogelijk. Naast het meeste verliesmatchen, hebben we ook de meeste winstmatchen van de laatste 6 ploegen. Wat ook steek houdt: als Croizet en co. 2 speeldagen minder met de kop hadden gespeeld of OHL Jacky 2 speeldagen eerder op straat had gegooid, waren ze ook niet gedegradeerd. Zoals anderen ook al zeiden: als de ref ons niet fameus kloot tegen Westerlo, was het nu misschien wel Wijnants die in 2de zat. Als de ref A'lecht in de 1ste minuut geen penalty cadeau doet...De fout bij de 0-1 van OHL...Eerder op het seizoen W-B dat op voorsprong komt na een overduidelijke fout op Schoofs die effen 5m weggeduwd werd bij een corner...Als die van ons niet als kiekens zonder kop spelen tegen Zulte...Simpel gezegd: de dood heeft altijd een oorzaak.

Wat zeker een feit is, is dat onze terugronde beschamend slecht was. Qua puntenoogst, maar in de laatste weken zeker ook qua spel. Starten met een PO1 ploeg, misschien wel de ploeg met het meeste individueel potentieel van de laatste 10 jaar, de grote baas die de trainer komt opeisen na een paar speeldagen, hebzucht in januari en vervolgens finishen met een 1/15, een ploeg die niet meer in staat zou zijn om Coxyde, Virton of Dessel te verslaan en een karton eieren in de broek. Veel nipter en gênanter moet het niet worden. Niks om trots op te zijn. Zo heeft dit flutbestuur, na het kampioenenfeest van vorig jaar, ook dit jaar een aantal unieke momenten, o.a. thuis tegen Genk, glansrijk verkloot. De proeve van hebzucht, boertige arrogantie en verregaande incompetentie is het enige waar ze jaarlijks glansrijk voor slagen. Wat uniek kon zijn, eindigt eens te meer met een sof. Het enige positieve is dat het niet het allerslechtste scenario geworden is, maar daarmee is al het positieve gezegd.

Anderzijds heb ik niet het gevoel dat het zo nauw gestoken heeft. Ik denk dat ze goed genoeg wisten waar ze mee bezig waren, tot en met de wedstrijd tegen Lokeren. Bewust spelen met vuur. Enkel die 13de plek was niet voorzien. Deze hakken over de sloot zijn niet het gevolg van "niet beter kunnen", finaal wel met de ploeg die nog overbleef, maar het is in de 1ste plaats een gevolg van "niet beter willen". Dat maakt het alleen nog maar erger.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door stvvilvoorde »

Jup seizoen van hoogtes en laagtes.

Wat ik in het begin gezien heb, tijdens de nazomer, dat was het beste voetbal dat ik stvv ooit heb zien spelen.
Zoveel snelheid, technische hoogstandjes, korte combinaties, schwung... tot dan nog nooit gezien op staaien.
Wat erna volgde gleed geleidelijk aan af tot het slechtste wat stvv in eerste klasse ooit op de mat heeft gelegd.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Dreke »

stvvilvoorde schreef:Wat ik in het begin gezien heb, tijdens de nazomer, dat was het beste voetbal dat ik stvv ooit heb zien spelen.
Zoveel snelheid, technische hoogstandjes, korte combinaties, schwung... tot dan nog nooit gezien op staaien.
Ik vond de combinatie Boffin, Desire, Perreira, Vangeel (straf dat die ertussen staat) ook wel een tijdje - op een andere manier - knallen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Mikman »

Met de veel uitgebreider verslaggeving die er nu is ( elke match live uitgezonden, Extra Time, sociale media...) , zou Boffin een grotere kans op de Gouden Schoen gemaakt hebben. Puur sportief had hij het altijd moeten worden.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:Met de veel uitgebreider verslaggeving die er nu is ( elke match live uitgezonden, Extra Time, sociale media...) , zou Boffin een grotere kans op de Gouden Schoen gemaakt hebben. Puur sportief had hij het altijd moeten worden.
Ik weet het niet. Bij elke commentaar die je toen las, werd Simons zijn sterke periode bij de Rode Duivels als reden aangehaald. Terwijl iedereen weet dat dit niet mocht meetellen aangezien de beste speler in de competitie wordt beloond. Ach ja, al sinds dat gedoe met Staelens een te negeren voetnoot, die Gouden Klucht.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Jupiler Pro League 2015-2016

Bericht door Brusselmans »

Wanneer gaan ze eens perk en paal stellen aan da krapuul van Brugge ?

Helemaal geen reden om zo te keer te gaan, want zag ik daar ook geen zuivere penalty die niet gefloten werd voor Oostende ?

Walgelijke vent !

:kots:
Plaats reactie