Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door lindoke »

lindoke schreef:Decuyper wordt de sterke man bij Antwerp. Ze hebben een afbetalingsplan verkregen van de schuldeisers dat pas in gaat vanaf 2016. Het geld zal nu eerst is het sportieve gestoken worden. Ik denk dat Antwerp volgend seizoen de absolute favoriet voor de titel gaat zijn. Die gaan volgens mij onder leiding van Decuyper een kampioenenploeg voor tweede klasse samen kopen.
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lage ... /1.2249176
Wat ik in februari voorspelde is langzaam vorm aan het krijgen. Antwerp is een ploeg aan het bijeen kopen die door de reeks in tweede gaat spelen. Goed dat we afgelopen seizoen kampioen geworden zijn want de kampioen voor volgens seizoen in tweede ligt volgens mij al vast.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=96820
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door Tompie »

Antwerp lijkt nu toch echt de stap naar eerste te willen zetten. De vraag is echter of je een kampioenenploeg kan "kopen". De spelers die ze binnen halen lijken me echter wel grotendeels meerwaardes. Als de trainer de kleedkamer onder controle kan houden, lijkt stamnummer 1 nu al de te kloppen ploeg te worden.

Daartegenover staat wel dat ze zullen moeten afrekenen met enkele stevige tegenstanders, waaronder Lierse. Datzelfde Lierse begon in ons Exqi-kampioenenjaar ook als favoriet aan het seizoen, met de "samen kampioen" slogan. Naast Lierse is er ook die andere degradant Cercle Brugge, dat zich o.a. versterkte (al valt dat nog af te wachten) met Yagan, die hier nooit echt door kon breken.

Daarnaast zijn er natuurlijk de ploegen die vorig seizoen langs de promotie grepen: Eupen en Lommel, en wordt het afwachten wat bijvoorbeeld een Seraing doet. Met Deinze (wie herinnert er zich nog die groene berm achter het doel :)), Union en Coxyde wordt de competitie alvast gekleurd door enkele leuke nieuwe ploegen.

Overzicht van alle ploegen:

Lommel United
K.AS. Eupen
Seraing United
R. Excelsior Virton
A. FC. Tubize
R. Antwerp FC
K.S.V. ROESELARE
White Star Bruxelles
A.S.V. Geel
K.SK Heist
K.FC Dessel Sport
K. Patro Eisden Maasmechelen
Cercle Brugge K.S.V.
K.V.V. Coxyde
R. Union St-Gilloise
K.M.S.K. Deinze
K. Lierse S.K.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door Tompie »

Veel volk op de training van Antwerp: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lage ... /1.2375811
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Mikman »

lindoke schreef:
lindoke schreef:Decuyper wordt de sterke man bij Antwerp. Ze hebben een afbetalingsplan verkregen van de schuldeisers dat pas in gaat vanaf 2016. Het geld zal nu eerst is het sportieve gestoken worden. Ik denk dat Antwerp volgend seizoen de absolute favoriet voor de titel gaat zijn. Die gaan volgens mij onder leiding van Decuyper een kampioenenploeg voor tweede klasse samen kopen.
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lage ... /1.2249176
Wat ik in februari voorspelde is langzaam vorm aan het krijgen. Antwerp is een ploeg aan het bijeen kopen die door de reeks in tweede gaat spelen. Goed dat we afgelopen seizoen kampioen geworden zijn want de kampioen voor volgens seizoen in tweede ligt volgens mij al vast.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=96820

Ja, en Beerschot ging volgens u ook los Europees spelen in het seizoen dat ze degradeerden ;)

Afgaande op de spelerskernen zou ik Antwerp toch niet als dé favoriet willen bestempelen, tenzij men zoals de vorige seizoenen ( Antwerp, OHL ) blind de mediaype volgt. Wat twee keer zeer slecht is bekomen. Wie zelf zijn huiswerk maakt en een beetje kwaliteiten kan inschatten heeft al lang door dat Cercle een betere kern heeft. Twijfels over hun verdediging maar zonder enige twijfel het beste middenveld en aanval van de reeks. Altijd meegenomen. Goed en slim ingekocht ook. Geen namen zoals Antwerp, wel heel goeie spelers uit tweede. Vraag is natuurlijk hoe zo'n ex-eersteklasser mentaal de omschakeling maakt. Ik verwacht ook wel wat van WS Brussels, Roeselare en Deinze. Geen titelkandidaten maar hebben wel een kern om te verrassen zoals Virton vorig seizoen.

Lierse blijft een vraagteken. Speelden vorig seizoen kampioen met hun beloften ( in eerste klasse ) en die kern werd integraal overgezet naar de A-ploeg. Veel onervaren jong talent dus. Kan meevallen, kan tegenvallen. Ik gok op het laatste.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Vouch »

Mikman schreef:
lindoke schreef:
lindoke schreef:Decuyper wordt de sterke man bij Antwerp. Ze hebben een afbetalingsplan verkregen van de schuldeisers dat pas in gaat vanaf 2016. Het geld zal nu eerst is het sportieve gestoken worden. Ik denk dat Antwerp volgend seizoen de absolute favoriet voor de titel gaat zijn. Die gaan volgens mij onder leiding van Decuyper een kampioenenploeg voor tweede klasse samen kopen.
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lage ... /1.2249176
Wat ik in februari voorspelde is langzaam vorm aan het krijgen. Antwerp is een ploeg aan het bijeen kopen die door de reeks in tweede gaat spelen. Goed dat we afgelopen seizoen kampioen geworden zijn want de kampioen voor volgens seizoen in tweede ligt volgens mij al vast.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=96820

Ja, en Beerschot ging volgens u ook los Europees spelen in het seizoen dat ze degradeerden ;)

Afgaande op de spelerskernen zou ik Antwerp toch niet als dé favoriet willen bestempelen, tenzij men zoals de vorige seizoenen ( Antwerp, OHL ) blind de mediaype volgt. Wat twee keer zeer slecht is bekomen. Wie zelf zijn huiswerk maakt en een beetje kwaliteiten kan inschatten heeft al lang door dat Cercle een betere kern heeft. Twijfels over hun verdediging maar zonder enige twijfel het beste middenveld en aanval van de reeks. Altijd meegenomen. Goed en slim ingekocht ook. Geen namen zoals Antwerp, wel heel goeie spelers uit tweede. Vraag is natuurlijk hoe zo'n ex-eersteklasser mentaal de omschakeling maakt. Ik verwacht ook wel wat van WS Brussels, Roeselare en Deinze. Geen titelkandidaten maar hebben wel een kern om te verrassen zoals Virton vorig seizoen.

Lierse blijft een vraagteken. Speelden vorig seizoen kampioen met hun beloften ( in eerste klasse ) en die kern werd integraal overgezet naar de A-ploeg. Veel onervaren jong talent dus. Kan meevallen, kan tegenvallen. Ik gok op het laatste.
Ik kan Lierse echt niet inschatten. Wat noem jij tegenvallen? Want ik kan nl. niet geloven dat Lierse direct wil promoveren als ze weinig echt bijkopen en gewoon gaan voor het onervaren talent.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door Tompie »

Ik las enkele dagen terug dat enkele clubs een klacht hebben ingediend tegen Seraing.

De oorzaak: Jeffrey Rentmeister. Die deed in meerdere wedstrijden mee voor Seraing (of stond toch minstens op het wedstrijdblad) nadat hij overkwam van Racing White Brussels. Maar Seraing had een transferverbod en dus is er stront aan de knikker.

Het is vooral de naam die bij mij een belletje doet rinkelen. Stond die Rentmeister ooit niet in onze belangstelling?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door Krisaias »

Tompie schreef:Ik las enkele dagen terug dat enkele clubs een klacht hebben ingediend tegen Seraing.

De oorzaak: Jeffrey Rentmeister. Die deed in meerdere wedstrijden mee voor Seraing (of stond toch minstens op het wedstrijdblad) nadat hij overkwam van Racing White Brussels. Maar Seraing had een transferverbod en dus is er stront aan de knikker.

Het is vooral de naam die bij mij een belletje doet rinkelen. Stond die Rentmeister ooit niet in onze belangstelling?
Yep. Die geruchten waren er toch in ieder geval.

Geen compassie trouwens met de zoveelste FC Koekoek die ditmaal in Seraing aan nestbevuiling aan het doen is. Hopelijk kost het hun een top 8 plaats.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door omeloe »

In Antwerpen is het medisch interventieplan afgekondigd . Er worden mensen massaal getroffen door hartstilstand . :lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door Jacques »

Wel typisch en triestig dat het weer tot vlak voor de slotspeeldag duurt eer een zaak van voor nieuwjaar uitgesproken is... En White Star Fietsenstalling kan dit weekend dan wel kampioen worden, om te weten of het mag promoveren, moet het wel minstens wachten tot maandag en het BAS. Toch weer illustratief voor de amateuristische puinhoop die het Belgisch voetbal in het algemeen en 2de klasse in het bijzonder is.

Gokje: White Star Fietsenstalling haalt de titel en krijgt van het BAS om onduidelijke redenen een licentie. Als de nieuwe competitie start, heeft het echter nog geen stadion gevonden. Op dat moment beginnen er vreemde machinaties in de Brusselse politiek, zal de gemeente Molenbeek aan een snelle bocht van 180° beginnen en uiteindelijk terug met relnicht en mensenhandelaar Bico in zee gaan. Daarop komen ze tot de vaststelling dat het Edmond Machtensstadion enkel voor 1B en niet voor 1A voldoet, waardoor ze de deal alsnog opblazen, bij hoog en bij laag bewerend dat er nooit een deal geweest is, zoals het de moedige politieke leiders van dit land betaamt. De chaos is compleet en niemand weet of we in 1A zullen beginnen met 16 of 15 ploegen.

Belgenmop.
Laatst gewijzigd door Jacques op 26 apr 2016, 19:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door Halenaar »

Heerlijk dit :lol:

Hopelijk promoveert Antwerp niet, en dat meen ik. Ze hebben geen goede ploeg, en de supporters zijn minstens even marginaal als die van Club en Genk. En als je dan nog hoort welke taferelen er zich in Antwerpen hebben afgespeeld na hun verlies de vorige speeldag...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door Dreke »

:grappig:
A loyal football fan only supports the shirt...
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door STVVninof »

Welke taferelen?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door Mikman »

Toen STVV drie jaar geleden de juridische strijd aanbond met WS Woluwe/Brussels, , kraaide er buiten Sint-Truiden geen haan naar. Nu het Antwerp betreft, is het plots nationale zaak. Beslissing KBVB lijkt puur juridisch nochtans juist ( maar natuurlijk véél te laat en bijzonder ongelukkig getimed ). En de minst populaire club van tweede heeft juridisch evenveel rechten als de meest populaire. Ook al is het waarschijnlijk de minst zuivere van alle clubs in eerste en tweede.

Antwerp is een meerwaarde voor eerste klasse terwijl WS een soort van slechte grap is, maar aangezien iedereen in het voetbal toch eerst naar zichzelf kijkt, zou het geen slechte zaak zijn ( voor STVV, puur sportief bekeken ) dat die laatsten promoveren.

WS Brussels-Moeskroen in de Jupkes liga, bring it on! :grappig:


PS: het zou natuurlijk absoluut niemand verbazen dat RD stadionasiel zou aanbieden aan White Star op Stayen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door Halenaar »

STVVninof schreef:Welke taferelen?
Antwerpfans hebben vorige speeldag de spelersbus opgewacht, waarna vooral de Afrikaanse spelers (Omolo en Limbombe nochtans hun beste voetballers) een heleboel racistische verwijten en doodsbedreigingen te horen kregen. De spelers in kwestie hebben daarop gereageerd (hoe zou je zelf zijn), waarna er klappen zijn uitgedeeld.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Tweede klasse: seizoen 2015-2016

Bericht door enrique »

Puur sportief hebben Antwerp en Eupen, zogezegd de 2 beste ploegen van de reeks, een punt minder op een match van het einde ...
Mag ook best wel wat aandacht krijgen
Hadden ze maar moeten zorgen dat ze 4 punten meer hadden ... Als ze toch zo goed zijn ...
Plaats reactie