Euro 2016

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Euro 2016

Bericht door Jacques »

De bal noemt Beau Jeu.
Ze hadden beter eerst een fles Bordeaux gekraakt en dan een naam bedacht.
Als het met het voetbal niets wordt voor de Belgen, kunnen ze met dezelfde truitjes nog altijd gaan meedoen aan de tour een paar weken later.
Eén of andere hbvl suggelkl**t zal vast wel al opgemerkt hebben dat de Belgische kleuren op dat truitje feitelijk verkeerd staan.
Hongarije mag meedoen en neemt een keeper met een joggingbroek mee.
Engelsen, Welshmen, Ieren en Noord-Ieren zullen erbij zijn.
De Schotten blijven thuis om het eiland te bewaken.
COL supportert voor Ierland en Noord-Ierland. http://sporza.be/permalink/1.2498795
Vreemde vogels tot nu toe zijn Noord-Ierland, Slovakije, IJsland en Albanië.
Valt nog mee voor een EK waar zowat elk land dat boven water ligt aan mag deelnemen.
Of Platini mag deelnemen, weten we nog niet.

Echter, de vraag die menig voetbalkenner, analist en Extra Time-kamerplant dezer dagen bezig houdt: wat wordt de opvolger van de spelersfilmpjes (bij de opstelling), vanishing spray en sokschoenen als meest belachelijke trend van het tornooi?


(gelieve het topic ISIS vrij te houden)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Euro 2016

Bericht door Tompie »

Ik heb gehoord dat Frankrijk miljoenen vuvuzela's uitdeelt, voor een leuke sfeer in het stadion. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

Bij Hongarije vinden we naast de doelman met de joggingbroek (Kiraly) nog een oude bekende terug: Vilmos Vanczak
Ik denk wel dat hij vnl. bankzitter is. Kwam in de barrages in ieder geval niet in actie.

Dit zijn overigens de potten voor de lottrekking:
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Euro 2016

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:
(gelieve het topic ISIS vrij te houden)
Na Zweden en PSG gaat Zlatan nu ook het EK redden. Wat zeg ik, hij IS het EK.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Euro 2016

Bericht door Mikman »

Met de eerste twee plus de beste derdes die doorgaan naar de 16e finales mag de poulefase geen probleem opleveren. In pot 4 liefst Turkije vermijden (om uiteenlopende niet-sportieve redenen) en tegen een Angelsaksische ploeg uitkomen, dat zou fantastisch zijn voor de sfeer. Herinner u Spanje-Ierland op het vorige EK.

https://www.youtube.com/watch?v=LuOYYHLZEQk
https://www.youtube.com/watch?v=cdZqpYX9eNk


Puur sportief is de uitbreiding naar 24 landen geen goeie zaak, maar voor dit soort momenten wel.
stvv'er
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Euro 2016

Bericht door stvv'er »

België - Italië - Zweden en dan Ierland / Noord-Ierland zou geweldig zijn !

Maar het kan evengoed Rusland/Oekraïne - Roemenië - Turkije/Albanië worden ... :?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

Selectie Rode Duivels voor het EK
Afbeelding
Valt al bij al nog mee. Marc heeft al zotter dingen gedaan. Gillet had ik wel thuis gelaten voor Casteels of Sels. 1 speler, normaal gezien ene verdediger, valt nog af. Boyata zijn selectie is gerechtvaardigd, gezien de blessure van Kompany en zijn basisplaats bij Celtic. Engels is in België waarschijnlijk de beste centrale verdediger. Meunier en Lukaku zijn back-ups op de back bij gebrek aan beter. Zonde van de zwakke bezetting op die posities, anders was Vertonghen-Alderweireld op dit moment het logische centrale duo geweest. Ik denk dat Wilmots daarom tegen Portugal ook wou testen of Vermaelen evt. op links kon, met dan Denayer op rechts.

Wat voorts opvalt, is dat een handvol journalisten bot heeft gevangen, ondanks hun gespin in Extra time en co.
- Geen Musonda in de selectie, noch bij de reserven.
- Geen spelers van Gent in de selectie, enkels Sels bij de reserven. Opvallend is dat niemand daar wakker van ligt, dat zegt ook veel over hoe Gent na nieuwjaar weggezakt is.

1ste reserve is voor mij Hazard. Chadli en Mirallas zitten bij hun club meer op de bank dan hen lief is. Ik had één van hen mogelijk wel vervangen door Musonda op de reservelijst Met 9 verdedigers gaan we hopelijk niet moeten denken aan Ciman, De Bock of Gillet.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Euro 2016

Bericht door Dreke »

Een logische selectie. Ook meteen duidelijk op één speler na. Veel beter dan nu vier man te veel in de lijst te zetten om er dan een paar te moeten ontgoochelen.
A loyal football fan only supports the shirt...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Euro 2016

Bericht door lakie »

Vrij logische selectie....

1. Doelmannen
-------------------
- Courtois: Indien niet geselecteerd zou België Wilmots lynchen, met de pers op kop. Maar hoort natuurlijk zeker thuis in selectie ;)
- Mignolet: Vaste back-up
- Gillet: Enige foute keuze vind ik. Wilmots spreekt hier en daar om de jeugd te brengen, dan was Sels veel beter en logischer geweest. Jonger, maar ook beter dan Gillet.

2. Verdedigers
------------------
Hier heb je de "vaste waarden": Alderweireld, Vertonghen, Vermaelen, Lombaerts en nu ook Denayer.
Daarnaast 4 namen die met elkaar in balans liggen: Boyata, Engels, Meunier en Lukaku.
Ook al ben ik geen fan van Lukaku en zit Meunier momenteel niet in zijn beste vorm, ik kan de beslissing van de bondscoach wel begrijpen. Het zijn 2 echt offensieve backs die u toch ook anders kunnen laten voetballen.
Dus de afvaller zal komen vermoed ik uit het duo Engels - Boyata. Tenzij er nog iemand uitvalt met een blessure natuurlijk.
Beide hun selectie is gerechtvaardigd. Boyata basisspeler bij Celtic en kan ook op rechts uit de voeten. Engels is wss beste verdediger in België en benaderd het meeste van allemaal Kompany, wat betreft de voetballende kwaliteiten.

3. Middenvelders
---------------------
Geen verrassingen... Nainggolan, Dembele, Witsel, Fellaini en De Bryune (ik reken hem ook als middenvelder).
Opmerkingen:
- Fellaini mee om zijn specifieke kwaliteiten. Duelkracht en koppalsterk, hopelijk laat hij de ellebogen thuis of toch tenminste in het hotel!
- Geen Kums... De Kums van de eerste seizoenshelft was voor mij een certitude, maar is samen met heel Gent weggezakt. Kan op basis van zijn gebrek aan ervaring bij de nationale ploeg geen plaats opeisen.
- Geen Musonda... Ook hier vrij logisch denk ik... Januzaj 2 jaar terug is niet goed uitgepakt, Wilmots wil hier niet zelfde fout maken denk ik. Bovendien veel concurrentie op zijn plaats (de Bruyne en Hazard), dus beter nog even laten rijpen... Niet opbranden...
- Geen Chadli... Tchnisch sterk, en zeker zijn kwaliteiten, maar dit seizoen jammer genoeg niet goed genoeg... Anderen zijn beter momenteel.

-> Belangrijk voor mij op het middenveld is: Laat aub Dembele spelen ipv Witsel. Samen met Nainggolan en De Bruyne. Dembele is in hoogvorm terwijl Witsel toch al een tijdje achter zijn beste niveau zoekt. Niet meer de Witsel van vroeger.

4. Aanvallers
----------------
Blij dat Wilmots zowel Lukaku, Benteke als Batschuayi meeneemt als diepe spits. Zoals hij zelf zegt, alle 3 hun kwaliteiten. Ook Benteke die niet zijn beste vorm te pakken heeft, maar toch van goudwaarde kan zijn!
Hazard, Mertens, Carrasco zijn de logische keuzes...
Origi kan met zijn polyvalentie zowel p de flank als diep in de spits. Was voor mij ook een certitude.

*** Basisploeg voor mij ***

-------------------------------------------------------------------- Courtois ------------------------------------------------------------------

---------- Alderweireld -------------------- Denayer -------------------------------- Vermaelen -------------------- Vertonghen -----

---------------------------------------------------------- Dembele --------- Nainggolan ----------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------- De Bruyne ----------------------------------------------------------------

---------------------------- YF carrasco -------------------------------------------------------------------- Hazard ------------------------

---------------------------------------------------------------------- Lukaku ------------------------------------------------------------------
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Euro 2016

Bericht door Halenaar »

Meunier, wat een grap zeg. Komt zelf tekort voor Clubke. En Boyata toch ook allesbehalve overtuigend bij zijn ploeg.

Dan had ik in de plaats Kabasele meegenomen, en ook Musonda mocht er van mij bij zijn.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Euro 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Als ik chadli was, zou ik toch eens de rechtsback overwegen.
Denk dat hij op die plek nog toekomst kan hebben, bij de duivels en in de premier league.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Euro 2016

Bericht door Caravaggio »

Halenaar schreef:Meunier, wat een grap zeg. Komt zelf tekort voor Clubke. En Boyata toch ook allesbehalve overtuigend bij zijn ploeg.

Dan had ik in de plaats Kabasele meegenomen, en ook Musonda mocht er van mij bij zijn.
Ik heb 'n paar weken terug een wedstrijd gezien op TV van Betis
Musonda heeft enorm potentieel; techniek zoals er weinig hebben, vista, snelheid, dribbel, traptechniek MAAR hij komt 'soms' té kort in de duels
Hij zou meer body moeten kweken; krachttraining.. dan kan het een héél grote worden.. daarom dat hij er nu nog niet bij is
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Euro 2016

Bericht door Mikman »

Chadli had men inderdaad eens als rechtsachter kunnen proberen, is al vaker geopperd geweest. Misschien was het beter geweest om hem in de oefeninterlands een paar keer op die positie uit te spelen en pas later de definitieve selectie te maken ( al was ik zeker voorstander om geen al te brede voorselectie te maken, nu kan men gerichter werken op automatismen ).
Mogelijk is Wilmots van plan om af en toe -zoals hij blijkbaar op de persconferentie heeft gezegd- eens met drie centrale verdedigers en 2 verdedigende middenvelders te spelen. Dan kunnen de backs zich offensief meer uitleven. Dat Chadli op zijn 'natuurlijke' positie van flankaanvaller niet geselecteerd is, is wel logisch.
Met een driemansdefensie lijkt het mij ook niet geheel ondenkbaar dat Carrasco de hele linkerflank voor zijn rekening kan nemen. Bij Atletico moét hij wel verdedigen, dus zijn man laten lopen zal niet snel gebeuren. Los daarvan is het natuurlijk al vrij laat om met drie centrale verdedigers te experimenteren, hoewel het in theorie wel een systeem is dat bij deze spelerskern past.


Musonda had men kunnen meenemen als joker ( bij een invalbeurt heeft hij minder last van de mindere fysiek ) maar wie ging je er voor thuislaten?
Op offensief vlak is er nu eenmaal veel keuze.

Ik zie Alderweireld liever centraal dan op de flank omdat een sterke as zeer belangrijk is. Echt zonde dat er geen echt valabel alternatief is op de rechtsback. Vooral later in het tornooi, want wat Ierland of Zweden op de back hebben lopen is waarschijnlijk niet veel beter dan Meunier of Lukaku( voor zover zij al een rol zullen spelen) . Maar tegen toplanden...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Euro 2016

Bericht door zipke373 »

Ik hoop van niet, maar ik vrees voor een teleurstellend EK.
Naar mijn gevoel heeft Wilmots nog op geen enkel moment het maximale uit deze groep kunnen halen en ik vrees dat dat nu ook weer niet gaat lukken.
En dan is je grootste kans op een prijs ooit verkeken...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Euro 2016

Bericht door Brusselmans »

Is dit nu een wereldploeg ?
Komaan zeg

Als 3de naar de tweede ronde, en dan inpakken ....
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 02 jul 2016, 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie