Euro 2016

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4124
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Euro 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Inderdaad.

Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als Holland voor het ek2012.
Op voorhand langs alle kanten schreeuwen dat ze europees kampioen gaan worden en dan zo een beschamend toernooi spelen.

We zitten met drie geblesseerde twijfelgevallen achterin (Meunier, Lombaerts, Boyata) en 1 speler die een heel seizoen lang zo goed als niks gespeeld heeft (vermaelen).
Dat is op zich al teveel.
Boyata verdient niet eens een selectie als hij fit was geweest, Vermaelen eigenlijk ook niet adhv sportieve prestaties. Meunier en Lombaerts is nog verdedigbaar.
Dat hij Ciman er ondertss bijgenomen heeft kan ik wel begrijpen, al is die absoluut niet inzetbaar ob de rechtsback. Kan geen man voorbij, kan geen voorzet geven, en is als rechtsback altijd en overal mislukt. Maar staat wel al twee jaar in het all star team of the year van de MLS, in hoeverre dat een waardemeter is.
Ik kan echt niet begrijpen dat hij Chadli er niet bij neemt om, nu het nog kan, te experimenteren op die plek. Nee dan nog liever met een witsel of dembele experimenteren op die plek.

Gelegenheidskapitein Hazard is ook een lachertje. Dat is een speelvogel, geen kapitein. Kevin de Bruyne had altijd die rol moeten krijgen.

En Simon die mag weer alles vanaf de zijlijn toekijken. Courtois krijgt alle minuten om naar zijn beste niveau te geraken (was bankzitter in de pl de laatste weken)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6714
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

Het team is nog behoorlijk ok. Een verdediging Denayer-Alderweireld-Lombaerts/Vermaelen-Vertonghen is niet het beste dat we hebben, maar nog steeds beter dan veel concurrenten. Het probleem is dat er niets meer achter komt. Is Chadli een mogelijke rechtsachter? Speelt bij Spurs toch vnl. op de linksbuiten. Dat is ook een serieuze aanpassing op korte termijn, lijkt me. Volgens mij te laat nu. Het wordt roeien met de riemen die we hebben.
In principe is de kern samen met (of na ) die van Duitsland, Spanje en Frankrijk nog steeds de beste van het tornooi. Veel zal afhangen van Lombaerts en Nainggolan. Als we hen fit aan de start krijgen, maakt dat al een heel verschil. Zlatan is een absolute wereldspits die waarschijnlijk nog een laatste kunststukje wil opvoeren in Frankrijk, maar wat daarachter komt zou bij ons in veel gevallen amper de selectie halen. Met onze kern mogen we nooit verliezen van 1 man. Hieronder de Zweedse selectie. Zeg maar gerust wie je bij ons in de basis zou zetten en in wiens plaats.
Doelmannen: Patrick Carlgren (AIK), Andreas Isaksson (Kasimpasa), Robin Olsen (FC Kopenhagen)

Verdedigers: Ludwig Augustinsson (FC Kopenhagen), Andreas Granqvist (FK Krasnodar), Pontus Jansson (Torino), Erik Johansson (FC Kopenhagen), Mikael Lustig (Celtic), Victor Lindelöf (Benfica), Martin Olsson (Norwich City)

Middenvelders: Jimmy Durmaz (Olympiakos Piraeus), Albin Ekdal (Hamburger SV), Emil Forsberg (RB Leipzig), Oscar Hiljemark (Palermo), Kim Källström (Grasshoppers), Sebastian Larsson (Sunderland), Oscar Lewicki (Malmö FF), Pontus Wernbloom (CSKA Moskou), Erkan Zengin (Trabzonspor)

Aanvallers: Marcus Berg (Panathiniakos), John Guidetti (Celta de Vigo), Zlatan Ibrahimovic (Paris Saint-Germain), Emir Kujovic (IFK Norrköping)

De zwakste schakel is de coach. Er is sinds het WK omzeggens geen progressie gemaakt als team. De enige progressie is degene die de spelers zelf maken zoals bv. De Bruyne. Dus verwacht ik dezelfde problemen: vriendjespolitiek, traag voetbal, geen looplijnen, tactisch ongeïnspireerd. Daarom vrees ik vooral die 1ste wedstrijd. Conte schat ik tactisch een heel stuk hoger in. Als het daar misloopt, gaat het erom spannen om er niet in de 1ste ronde uit te liggen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4124
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Euro 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Ik zeg gewoon Chadli omdat die wel het profiel heeft, is inderdaad te laat. Maar tegen Portugal laat wilmots die op het middenveld nog spelen terwijl je goed genoeg weet met onze weelde, dat die daar nooit nog toekomst heeft. Maar als het nu tijd was om Dembele of Witsel daar uit te proberen, of een Ciman die met elk experiment op de rechtsachter bij elke club al mislukt is, tsja dan had ik liever met een grote sterke, snelle atletische jongen als chadli daar geexperimenteerd.

Denayer-Alderweireld-lombaerts-vertongen, vind ik ook best ok, al ziet onze grote ziener uit Jodoigne Alderweireld liever op de rechtsback en Denayer liever centraal, terwijl ze met hun clubs net omgekeerd spelen.

Ach ja we zullen het zien, de trainer is inderdaad onze zwakste schakel.
Hij heeft geen tactisch inzicht. heeft liefst van al dat de verdediging blijft hangen, waardoor de ploeg als een harmonica komt te spelen.
De afstand tussen de linies wordt dan veel te groot.
Als zweden compact en modern voetbal speelt, dan gaan we het nog knap lastig hebben tegen die ploeg waar je buiten Ibra niemand (en terecht) van moet hebben.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5275
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Euro 2016

Bericht door Halenaar »

We gaan zwaar teleurstellen op het EK, enkel en alleen omdat we zo een verschrikkelijk zwakke coach hebben.

Dat zo'n top generatie word geleid door zo'n clown, daarover spreken we 50 jaar later nog...
Laatst gewijzigd door Halenaar op 29 mei 2016, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
omeloe
Berichten: 1154
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Euro 2016

Bericht door omeloe »

Halenaar schreef:We gaan zwaar teleurstellen op het WK, enkel en alleen omdat we zo een verschrikkelijk zwakke coach hebben.

Dat zo'n top generatie word geleid door zo'n clown, daarover spreken we 50 jaar later nog...
Op het WK is Wilmots geen bondscoach meer . :lol:
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Euro 2016

Bericht door lakie »

We worden trouwens beter 2e in onze groep dan 1e...
Wanneer je 1e wordt speel je de volgende wedstrijd vermoedelijk (Spanje zal wel 1e worden in zijn groep) tegen Turkije/Kroatië/Tsjechie.
Kwartfinale is dan wel direct Duitsland.
Wanneer je 2e wordt speel je vermoedelijk tegen Oostenrijk of Portugal...
Kwartfinale zal dan Engeland wel eens kunnen zijn...
Halve finale dan Spanje...

Ik denk echter dat we zullen doorgaan als een van de beste derdes...
En er in de volgende ronde uitliggen...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Euro 2016

Bericht door Vouch »

lakie schreef:We worden trouwens beter 2e in onze groep dan 1e...
Wanneer je 1e wordt speel je de volgende wedstrijd vermoedelijk (Spanje zal wel 1e worden in zijn groep) tegen Turkije/Kroatië/Tsjechie.
Kwartfinale is dan wel direct Duitsland.
Wanneer je 2e wordt speel je vermoedelijk tegen Oostenrijk of Portugal...
Kwartfinale zal dan Engeland wel eens kunnen zijn...
Halve finale dan Spanje...

Ik denk echter dat we zullen doorgaan als een van de beste derdes...
En er in de volgende ronde uitliggen...
Als je met deze groep niet minstens de kwartfinale haalt, heb je zwaar gefaald. Al vrees ik dat ze het allemaal wat te gemakkelijk opnemen. Het artikel in HLN gister, man man man... Ze zijn al allemaal Europees kampioen, er zijn er al die speler van het tornooi worden. Voetjes op de grond en werken, maar deze groep zit voor het aanvang van het EK al met het hoofd in de wolken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4124
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Euro 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vrees ook maat voor niets, beetje zoals de Hollanders op het vorige ek.

Zonde, de beste spelergroep ooit bij de rode duivels en tegelijk de slechtste trainer ooit.
Mikman
Berichten: 3662
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Euro 2016

Bericht door Mikman »

Spanje, Duitsland en Frankrijk ( bonus als thuisland ) zijn meer getalenteerd. Halve finale zou dus zeer mooi zijn ( ook al is de kans groot dat je eerder tegen een beter land moet ) , kwartfinale zou normaal zijn. Winnen? Als je op de juiste momenten het nodige geluk hebt, kan het. Kijk naar Atletico in de CL ( bijna eruit met strafschoppen tegen PSV, betere ploeg in de finale ). Maar de kans is klein. Zie ook de inschatting van de bookmakers.


Conclusies na 2 oefenmatchen:

*Alderweireld moet centraal staan. Het is een zeer goeie centrale verdediger, maar een matige back. Kan je dus beter iemand anders op de back zetten.

*Nainggolan is zeer belangrijk voor deze ploeg. Dat merk je als hij er niet bij is.

*De backs zijn nog altijd een oud zeer

*Zuiver op basis van de prestaties op de grasmat hebben Mertens en Carrasco meer recht op een basisplaats dan Hazard.

*België heeft veel goede spelers die sterk kunnen invallen ( tel daar ook Fellaini maar bij ) en een match doen kantelen, dat zou kunnen doorwegen op een tornooi.

*Ik vrees dat Lukaku eenzelfde tornooi gaat spelen als in Brazilië, hij is niet de spits voor in dit systeem, zeker niet met Hazard in de ploeg, die het eerder van de combinatie moet hebben ( ik hoop van ganser harte dat iemand binnen een maand deze quote terug naar boven haalt om mij er mee te confronteren ).
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Euro 2016

Bericht door Tompie »

Ik heb er voorlopig ook geen goed gevoel bij. Nu, ik ben nooit een fan geweest van het huidige spel van de Rode Duivels.
Zelfs op het WK in Brazilië vond ik enkel de wedstrijd tegen de VS om aan te zien, al de rest was huilen met de pet op.

Weinig systeem, traag, ongeïnspireerd voetbal, vaak alsnog winnend door een individuele klasseflits.

Maar of je daar Europees kampioen mee kan worden?

Laat ons hopen dat ze wakker schieten op het juiste moment, Italië zal zijn vel meteen duur verkopen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Euro 2016

Bericht door Jack »

Wij waren samen met Argentinië de saaiste ploeg om naar te kijken op het WK.
Enkel tegen VS was het geweldig omdat die Amerikanen zo dom waren om volle neut de ene aanval na de andere op te zetten en de poort achteraan open te zetten.
Voor de rest zoals je zegt: zonder systeem, handbalspel van links naar rechts, traag en hopend op 1 flits.
Waardeloze coach gewoonweg.
Haseveleon
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 apr 2015, 19:06

Re: Euro 2016

Bericht door Haseveleon »

Ik had in deze voorbereiding eens graag een 352 gezien.. de verdediging en vooral de backs zijn toch je pijnpunt.. werk dat dan ook weg.. Alderweireld en Vertongen waren buitenaards bij Tottenham.. dan ga je die uit elkaar halen en op de backs laten spelen.. zielige boel..


mijn opstelling zou zijn:


--------------------Mignolet------------------

------Alderweireld - Vertongen - Vermaelen------

---------------Naingolan - Witsel---------------

--Origi ----------------------------De Bruyne--

-------------------Hazard--------------------

-------------Batshuayi---Lukaku--------------

De bruyne op de flank omdat Hazard te mottig is om terug te lopen en dat moet absoluut in dit systeem... Mocht Carrasco fit zijn.. Carrasco op de flank in de plaats van De Bruyne, die op de 10 gaat spelen en Hazard uit de ploeg :-).. Origi mag van mij ook Mertens zijn.. al vind ik dat een geweldige supersub..
Franz
Berichten: 1762
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Euro 2016

Bericht door Franz »

Jack schreef: Waardeloze coach gewoonweg.
Ge zijt dan supporter van 2 ploegen en 2 keer prijs:
bij STVV hebben we Roland
bij de nationale ploeg hebben we Willy
twee keer :headbang:
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Euro 2016

Bericht door Dreke »

Haseveleon schreef:De bruyne op de flank omdat Hazard te mottig is om terug te lopen en dat moet absoluut in dit systeem... Mocht Carrasco fit zijn.. Carrasco op de flank in de plaats van De Bruyne, die op de 10 gaat spelen en Hazard uit de ploeg :-).. Origi mag van mij ook Mertens zijn.. al vind ik dat een geweldige supersub..
Debruyne weg halen van de 10 is het domste wat hij zou kunnen doen.

Je kan diepgang vragen, sneller spel en weet ik wat nog allemaal, maar:
- De tegenstanders zijn niet dom, he. Bijna alle landen hebben een trainer op niveau. De tegenstanders stellen zich gewoon in op onze kwaliteiten. En ik betwijfel of een andere trainer daar wel flitsende oplossingen voor zou hebben. Beschouw dat niet als een pleidooi voor Wilmots (verre van), maar eerder voor realiteitszin.
- Diepgang hangt voor een groot deel vast aan de opkomende backs mét een goede voorzet. En laat net dat een probleem zijn voor die van ons...

Ik snap de kritiek in de pers over de match tegen Finland ook niet zo goed. Als het 4-1 wordt, hebben de Finnen niks te zeggen. Maar nu het 1-1 staat op het einde, is er weer gezeik.
A loyal football fan only supports the shirt...
Franz
Berichten: 1762
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Euro 2016

Bericht door Franz »

Dreke schreef: Debruyne weg halen van de 10 is het domste wat hij zou kunnen doen.

Je kan diepgang vragen, sneller spel en weet ik wat nog allemaal, maar:
- De tegenstanders zijn niet dom, he. Bijna alle landen hebben een trainer op niveau. De tegenstanders stellen zich gewoon in op onze kwaliteiten. En ik betwijfel of een andere trainer daar wel flitsende oplossingen voor zou hebben. Beschouw dat niet als een pleidooi voor Wilmots (verre van), maar eerder voor realiteitszin.
- Diepgang hangt voor een groot deel vast aan de opkomende backs mét een goede voorzet. En laat net dat een probleem zijn voor die van ons...

Ik snap de kritiek in de pers over de match tegen Finland ook niet zo goed. Als het 4-1 wordt, hebben de Finnen niks te zeggen. Maar nu het 1-1 staat op het einde, is er weer gezeik.
Klopt dat de match tegen Finland qua resultaat in 95% van de gevallen een grote overwinning betekent, maar dat de bal er nu niet in wou.
Dat lag vooral aan een gebrek aan meeval, en aan de goede Finse keeper, pas in derde instantie aan slappe afwerking van onze kant.
Batshuayi en ook wel Lukaku deden het goed, Benteke was wel een pak minder.

Het klopt dat we in de meest van onze laatste matchen te traag speelden, en dat we de flanken dan ook matig gebruikten.
Nu, tegen de Finnen vond ik ook dat toch beter dan in de matchen ervoor: De Bruyne speelde altijd direct, Vertonghen en Alderweireld gaven redelijke voorzetten van diep op de helft van de Finnen, Mertens en Origi speelden diep, Fellaini kon een paar keer gevaarlijk zijn met de kop.

Drie andere 'problemen-van-altijd' werden daarentegen weer zichtbaar: erg trage omschakeling (balletje recupereren, soepel in de voet spelen, paar keer draaien, en hup: heel Finland was terug), lateraal spel van het duo Witsel-Hazard en geen aansluiting bij de targetman (geen aanspeelpunt diep vooraan, geen kaatsen, geen vrije man die de kaats meeneemt tot voor de goal, altijd maar stapelvoetbal).

Allé, we hebben de Willy weer wat geholpen!
:toppie:
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie