Euro 2016

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Haseveleon
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 apr 2015, 19:06

Re: Euro 2016

Bericht door Haseveleon »

Dreke schreef:
Haseveleon schreef:De bruyne op de flank omdat Hazard te mottig is om terug te lopen en dat moet absoluut in dit systeem... Mocht Carrasco fit zijn.. Carrasco op de flank in de plaats van De Bruyne, die op de 10 gaat spelen en Hazard uit de ploeg :-).. Origi mag van mij ook Mertens zijn.. al vind ik dat een geweldige supersub..
Debruyne weg halen van de 10 is het domste wat hij zou kunnen doen.

Je kan diepgang vragen, sneller spel en weet ik wat nog allemaal, maar:
- De tegenstanders zijn niet dom, he. Bijna alle landen hebben een trainer op niveau. De tegenstanders stellen zich gewoon in op onze kwaliteiten. En ik betwijfel of een andere trainer daar wel flitsende oplossingen voor zou hebben. Beschouw dat niet als een pleidooi voor Wilmots (verre van), maar eerder voor realiteitszin.
- Diepgang hangt voor een groot deel vast aan de opkomende backs mét een goede voorzet. En laat net dat een probleem zijn voor die van ons...

Ik snap de kritiek in de pers over de match tegen Finland ook niet zo goed. Als het 4-1 wordt, hebben de Finnen niks te zeggen. Maar nu het 1-1 staat op het einde, is er weer gezeik.

Zou niet weten waarom De bruyne weghalen vanop 10 het domste is wat je kan doen.. Duidelijk niet veel matchen gezien van Wolfsburg vorig seizoen en Man City dit seizoen me dunkt..
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Euro 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Dreke schreef: Ik snap de kritiek in de pers over de match tegen Finland ook niet zo goed. Als het 4-1 wordt, hebben de Finnen niks te zeggen. Maar nu het 1-1 staat op het einde, is er weer gezeik.
Dat is inderdaad zo.
Er moesten meer kansen binnengegaan zijn, veel ballen ook wel te makkelijk voor de keeper om te pakken.
Maar soit dat is een andere discussie.

Wat me meer stoorde is dat de Finnen op heel de match ocharm twee keer over de middellijn komen en het stak niet veel of ze hadden ook twee keer gescoord uit die kansen.
Beetje kritiek op de aanval die te veel kansen nodig had om te scoren, maar vooral verdedigend was het gewoon te zwak.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Euro 2016

Bericht door Dreke »

Haseveleon schreef:Zou niet weten waarom De bruyne weghalen vanop 10 het domste is wat je kan doen.. Duidelijk niet veel matchen gezien van Wolfsburg vorig seizoen en Man City dit seizoen me dunkt..
Nee, dat klopt volledig. Maar wel omdat hij gewoon de beste optie is op die positie.
A loyal football fan only supports the shirt...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Euro 2016

Bericht door lakie »

Ik vond de match tegen Finland eigenlijk ni zo slecht.
Het was een oefenmatch he jongens, dan wordt er ALTIJD anders gevoetbald.
En zeker nu wordt er wat ingehouden... Je zit al met zoveel geblesseerden, denk je echt dat iedereen dan vol doorgaat?
Dan proberen ze deze match op 80% positief af te sluiten...
Ik vind het alleen jammer dat je niet 3 matchen in uw type opstelling kan spelen om automatisme te kweken...
Wat betreft Wilmots, ben ik ook geen 100% fan, maar hem nu gaan vervangen, week voor EK zou ook wel heel dom zijn.
Wat de opstelling betreft... Ik ga akkoord met Mikman...
Alderweireld graag centraal, beste verdediger van de premier league, kan centraal toch voor de nodige rust zorgen in een onuitgegeven verdediging.
Vertonghen zou ik wel op de flank houden... Anders spelen er 4 spelers op een andere plaats en zou toch proberen zo weinig mogelijk te veranderen.
De Bruyne altijd centraal houden. Is DE speler die ALTIJD op niveau is. Moet deze ploeg regisseren en het spel verdelen.
Hazard moet 2e rol spelen en momenteel zijn meerdere erkennen in De Bruyne. Moet dus wat mij betreft gewoon tegen de flank plakken en daar zijn kwaliteiten benutten. Niet te diep de bal komen halen. Laat die rol maar aan Naingolann en De Bruyne.
Carrasco moet altijd starten (indien hij fit is), is op dit moment uw beste flankspeler.

------------------------------------------------------------------ Courtois ---------------------------------------------------------

----------------- Denayer ---------------- Alderweireld --------------------- Vermaelen -------------- Vertonghen --------

--------------------------------------------------------- Naingolann----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------Dembele ------------------------------------------------

-------------------- Carrasco ---------------------------------- De Bruyne ------------------------------- Hazard ---------------

-------------------------------------------------------------------- Origi --------------------------------------------------------------
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

Gisteren werden de pijnpunten achterin pijnlijk blootgelegd:
Courtois straalt momenteel evenveel autoriteit en vertrouwen uit als een snijboon. Ging daar in de 1ste helft langs een bal door waarbij Frank Blaes de schuld nog bij de verdediging trachtte te leggen, maar waar men bij Simon schande van zou spreken. Denayer is verzopen op rechts, Lukaku geeft 2-3 kansen weg door te slapen op links en Alderweireld-Vertonghen was niet zo dominant als men gehoopt had. Op het middenveld ook een aantal keer dom balverlies en slecht inspelen van Nainggolan. Allemaal problematisch.

Zo gaan we er in Frankrijk niet geraken. Dit was tegen -met alle respect- maar Noorwegen dat in de aanval (en eigenlijk tout court) geen enkele topper heeft lopen. Het moet snel veel beter, anders gaat zelfs een gehandicapt Italië vlot 2-3 doelpunten maken tegen ons.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Euro 2016

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef:Gisteren werden de pijnpunten achterin pijnlijk blootgelegd:
Courtois straalt momenteel evenveel autoriteit en vertrouwen uit als een snijboon.
Niet alleen Courtois, er staan er daar nog een paar op dat veld met een bakkes tot op de grond. Er straalt in het algemeen geen greintje spelvreugde vanaf. Het zou me niet verbazen moest er intern het een en ander scheef zitten.

Mij komt die hele Courtois-Mignolet-discussie al effe de strot uit. Maar eerlijk, als doelman wil je absoluut niet terecht komen in een ploeg die niet draait, met nog eens een zwalpende verdediging ook. Want wees gerust, de goals die Courtois de voorbije matchen slikte, gaan er bij Mignolet ook gewoon in. Laat Courtois het nu ook maar gewoon afmaken. Voor Mignolet is het hopen op een nieuwe bondscoach na het EK, die iedereen, en dan ook écht iedereen, vanaf nul opnieuw laat starten en ook andere lievelingetjes als Witsel en Hazard eens met hun kloten omhoog op de bank zet.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

Jan Bulder schreef: Mij komt die hele Courtois-Mignolet-discussie al effe de strot uit. Maar eerlijk, als doelman wil je absoluut niet terecht komen in een ploeg die niet draait, met nog eens een zwalpende verdediging ook. Want wees gerust, de goals die Courtois de voorbije matchen slikte, gaan er bij Mignolet ook gewoon in. Laat Courtois het nu ook maar gewoon afmaken. Voor Mignolet is het hopen op een nieuwe bondscoach na het EK, die iedereen, en dan ook écht iedereen, vanaf nul opnieuw laat starten en ook andere lievelingetjes als Witsel en Hazard eens met hun kloten omhoog op de bank zet.
Het is niet dat hij echt veel grote fouten maakt of dat de doelpunten zijn schuld zijn, maar het verschil in perceptie is wel duidelijk. Overkomt het Simon, beginnen ze al direct luidop te twijfelen. Klopt Courtois los langs een bal is het nog de schuld van de verdediging. Dat staat los van de kwaliteiten van beiden en is op kap van media en entourage te schrijven. Akkoord dat Wilmots nu niet ineens moet gaan switchen in doel. Onze keikop van een bondscoach wou absoluut Courtois in doel in alle (oefen)wedstrijden, dan moet hij nu ook niet meer gaan veranderen, als hij dat al zou overwegen. Niet dat ik daarin geloof. Wilmots lijkt me het type dat liever borst vooruit de afgrond in rijdt dan ooit een fout toe te geven.

Hoe het met de sfeer in de groep zit, weet ik niet. In de openingsfase zou je denken dat alles goed zit. Daar zat wel drive en spelvreugde in. Nadien valt dat allemaal snel weg. We missen een patron op zulke momenten. Iemand met de autoriteit om de troepen tot de orde te roepen. Iemand zoals -jawel- Kompany. Er wordt soms wel eens gekankerd over diens ego en alomtegenwoordigheid, maar hij en niemand anders is de leider van deze generatie. Zonder hem vrees ik voor een kibbelend kiekenkot, als er wat tegenslagen zijn, en dan kan het snel bergaf gaan

Zonde dat we een kans op eindwinst in een tornooi mogelijk in rook zien opgaan door een blessuregolf en een zwakke coach. Als we op een dag terug met de Geraerts'en, Stijnens en Ogunjimi's van dit land moeten shotten, gaan we met weemoed terugdenken aan deze generatie.
Een nieuwe bondscoach na het EK is meer dan welkom, maar eigenlijk al 2 jaar te laat.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Euro 2016

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Als we op een dag terug met de Geraerts'en, Stijnens en Ogunjimi's van dit land moeten shotten, gaan we met weemoed terugdenken aan deze generatie.
.... die zo hoogmoedig en ongeinteresseerd was, en dacht dat alles wel zou lukken met traag wandelvoetbal uit stand, alsof ze opgesloten zaten in een kickerbak !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Euro 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Is het de ploeg die wandelvoetbal speelt, of de trainer die ze wandelvoetbal doet spelen?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

Zoals voorspeld
Jacques schreef: De zwakste schakel is de coach. Er is sinds het WK omzeggens geen progressie gemaakt als team. De enige progressie is degene die de spelers zelf maken zoals bv. De Bruyne. Dus verwacht ik dezelfde problemen:vriendjespolitiek, traag voetbal, geen looplijnen, tactisch ongeïnspireerd. Daarom vrees ik vooral die 1ste wedstrijd. Conte schat ik tactisch een heel stuk hoger in. Als het daar misloopt, gaat het erom spannen om er niet in de 1ste ronde uit te liggen.
Al een geluk dat Ierland en Zweden 1-1 speelden.

Conte laat Italië 20% beter spelen dan hun individuele kwaliteiten, Wilmots laat België 20% slechter spelen. Gevolg: logische overwinning voor Italië.
Overdrijven is een kunst
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Euro 2016

Bericht door Geel-Blauw »

Wilmots is gewoon een angsthaas, zo een aanvallende kwaliteiten hebben en dan een extra man op het middenveld zetten, schrik van de deze generatie Italianen. Ookal heeft Fellaini een goede match gespeeld, denkt Wilmots nu echt dat spelers als KDB, Hazard Mertens en Carrasco, man van de match in de CL-finale niet gevaarlijk kunnen zijn omdat Italië sterk kan verdedigen?
Dan haalt hij nog Radja eruit ipv Witsel, en speelt hij pas op het einde met de opstelling waarmee hij moest beginnen.
KDB was slecht, heel slecht maar wie laat nu in godsnaam de beste CAM van heel de wereld dit seizoen niet gewoon op zijn positie spelen? Nee chouchou Hazard krijgt de voorkeur en mag op als CAM rondzwerven, ondanks dat op basis van dit seizoen KDB gewoon onze beste belgische speler is, logisch dat die dan speelt zonder vertrouwen.
Een kapitein als Buffon daar kunnen wij enkel van dromen, daar zal zelfs Pele het van hem horen als die iets verkeerd heeft gedaan. De keuze van Hazard als kapitein snap ik toch echt wel niet hoor, is helemaal geen leider maar een speelvogel, daar kan hij niets aandoen want zo is Hazard gewoon.
Wilmots durft dan nog zeggen dat het goed is dat de belgen thuis terug met de voetjes op de grond staan: beste Wilmots de supporters die elke match van de belgen kijken beseffen goed genoeg dat we met u nooit iets zullen bereiken, het zijn de fans die enkel naar de kwaliteit van de spelerslijst kijken die schreeuwden dat we het EK konden winnen.
Nie zievere, speile!
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Euro 2016

Bericht door Mikman »

Wie het onvermogen van België perfect geïllustreerd wil zien moet op twitter IStvan Beregi @szteveo eens volgen. Zijn clips laten zien waar het verkeerd loopt en hoe dit vooral een gevolg is van een gebrek aan inzicht, tactiek, organisatie, planning, kortom: een systeem.
stvv'er
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Euro 2016

Bericht door stvv'er »

Het is werkelijk om te janken dat we - met zo'n generatie - tegelijk ook met zo ne kuul van een trainer zitten.

Tweede zullen ze misschien nog worden in de groep, weliswaar met na nipte zeges en weinig goed voetbal.
Om er dan tegen Portugal in de 8ste finales uitgespeeld te worden.
Einde nationale droom!
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Euro 2016

Bericht door Vouch »

Net zo zeer als de reacties na Italië zwaar overdreven waren, hoop ik dat iedereen beseft dat er niet teveel victorie gekraaid moet worden na deze zege.
Het was goed, op een 3-0 overwinning kun je weinig afdingen. Maar Ierland is toch écht wel een zwak broertje hoor. Het resultaat van de uitbreiding van het aantal landen, want dit Ierland hoort niet thuis op een EK...

Als ik het juist bekijk is het Hongarije of Portugal in de achtste finale en (normaal gezien) Engeland in de kwart finale. Halve finale is dus zéker mogelijk.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Euro 2016

Bericht door zipke373 »

Vouch schreef:Net zo zeer als de reacties na Italië zwaar overdreven waren, hoop ik dat iedereen beseft dat er niet teveel victorie gekraaid moet worden na deze zege.
Het was goed, op een 3-0 overwinning kun je weinig afdingen. Maar Ierland is toch écht wel een zwak broertje hoor. Het resultaat van de uitbreiding van het aantal landen, want dit Ierland hoort niet thuis op een EK...

Als ik het juist bekijk is het Hongarije of Portugal in de achtste finale en (normaal gezien) Engeland in de kwart finale. Halve finale is dus zéker mogelijk.
Of ze er thuishoren? Valt over te discussiëren... toch niet echt makkelijk in hun kwalificatiegroep en play off :

Georgië - Ierland 1 - 2
Ierland - Gibraltar 7 - 0
Duitsland- Ierland 1-1
Schotland - Ierland 1 - 0
Ierland - Polen 1 - 1
Ierland - Schotland 1 - 1
Gibraltar - Ierland 0 - 4
Ierland - Georgië 1 - 0
Ierland - Duitsland 1 - 0
Polen - Ierland 2 - 1
Bosnië en Herzegovina - Ierland 1 - 1
Ierland - Bosnië en Herzegovina 2 - 0
Plaats reactie