Euro 2016

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

Ierland is vooral een dankbare ploeg, omdat die zelden echt voor de goal gaan liggen en blijven liggen. Dat zit niet echt in hun DNA, dus was er ook iets meer ruimte.

Los van de tegenstander, stond het gewoon ook veel beter bij ons in aanvallend opzicht. Tegen Italië had je centraal geen voetballend vermogen, want Witsel verplicht op de 6, Fellaini niet technisch genoeg, Nainggolan niet zuiver genoeg in de passing en De Bruyne tegen de flank geplakt. Gisteren Dembele als balvaste controleur, Witsel infiltrerend tussen de linies zoals in zijn beste dagen bij Standard en Benfica en achter Lukaku het drietal dat daar hoort te lopen (met uitz. misschien van Mertens) op de posities waar ze horen te lopen. Meunier brengt aanvallend vanop de back ook veel meer dan Ciman. Bij elkaar opgeteld voetbalt dat een stuk aangenamer. Tegen Italië was tactisch gewoon een dikke miskleun, gisteren was dat al veel beter.

Voor het overige vond ik dat Vermaelen het goed deed, won zowat elk duel van Long.

1 zwaluw maakt echter nog geen lente, bevestigen tegen Zweden is noodzakelijk.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Euro 2016

Bericht door lakie »

Jacques schreef:
Voor het overige vond ik dat Vermaelen het goed deed, won zowat elk duel van Long.
Vond ik ook! Hopelijk blijft hij fit.... Deze Vermaelen hebben we broodnodig!
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Euro 2016

Bericht door lakie »

Als de Belgen morgen niks dom doen, kan onze tabelhelft zich plots mooi openen...

Hongarije, Wales kunnen de tegenstanders worden in de 1/8 en 1/4 finales...
Stel dan nog eens dat Kroatië vandaag zou winnen van Spanje, dan zou zelfs een 1/2 finale tegen Kroatië mogelijk zijn...

Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje zouden zo maar eens allemaal aan 1 kant van de tabel kunnen komen....

Langs de andere kant zou morgen ook zo maar eens het EK kunnen gedaan zijn voor de Belgen :)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Euro 2016

Bericht door Iniesta »

Hebben ze ondertussen nog iets doms gedaan?
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Euro 2016

Bericht door lakie »

Iniesta schreef:Hebben ze ondertussen nog iets doms gedaan?
Ja.... 2 dingen zelfs...
De Zweden veel te fel laten komen... Tweede helft waren de Zweden beter (+ afgekeurde goal was volledig niks mis mee).
En tegen Hongarije waren de eerste 15 a 20 minuten van de 2e helft niet goed. te slordig en te weinig druk naar voor. Bijgevolg te veel kansen voor de Hongaren. Ik vond ze in het algemeen top gisteren, maar wanneer het daar 1-1 komt te staan (en tis niet dat dit niet mogelijk was, paar keer geluk en kunde van Courtois) spreken we nu misschien anders...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4124
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Euro 2016

Bericht door stvvilvoorde »

lakie schreef:
Iniesta schreef:Hebben ze ondertussen nog iets doms gedaan?
Ja.... 2 dingen zelfs...
De Zweden veel te fel laten komen... Tweede helft waren de Zweden beter (+ afgekeurde goal was volledig niks mis mee).
En tegen Hongarije waren de eerste 15 a 20 minuten van de 2e helft niet goed. te slordig en te weinig druk naar voor. Bijgevolg te veel kansen voor de Hongaren. Ik vond ze in het algemeen top gisteren, maar wanneer het daar 1-1 komt te staan (en tis niet dat dit niet mogelijk was, paar keer geluk en kunde van Courtois) spreken we nu misschien anders...
Inderdaad.

Als wilmots voor de match afkomt met ik heb een plan om Italie/Argentinie/Ibrahimovic te neutraliseren dan loopt het altijd mis (allez bijna altijd, tegen zweden kom je door toedoen van veel geluk toch als winnaar uit de bus).
Ga van je eigen sterkte uit en werk aan een duidelijk systeem.

Tegen Hongarije was het goed, heel goed zelfs, maar vergeet niet dat dit op papier de minst sterke ploeg was totnog toe, die heel veel geluk had in zijn poule en eigenlijk maar derde werden in hun kwalificatiepoule.

Nog een tip: Liefst geen lukaku meer in de basis. Die jongen heeft veel goede wil, maar de tijd die hij verliest bij zijn controles is cruciaal. Ik heb ook de indruk dat hij niet weet hoe te lopen ifv Hazard en De Bruyne die erachter staan. Als de tegenstander terugplooit, heb je betere spitsen in de kern zitten.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

1 schorsing en 1 blessure en de beslissing van Wilmots om Kabasele en niet Lombaerts mee te nemen in de selectie keert als een boomerang terug in het gezicht. Wet van Murphy.
Alternatieven (2) te kiezen uit Denayer, Lukaku, Ciman en Kabasele. Laat ons hopen dat Bale zijn dagje niet heeft en onze aanvallers wel, want anders zit het EK er morgenavond op tegen godbetert Wales.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Euro 2016

Bericht door Jack »

Jacques schreef:1 schorsing en 1 blessure en de beslissing van Wilmots om Kabasele en niet Lombaerts mee te nemen in de selectie keert als een boomerang terug in het gezicht. Wet van Murphy.
Alternatieven (2) te kiezen uit Denayer, Lukaku, Ciman en Kabasele. Laat ons hopen dat Bale zijn dagje niet heeft en onze aanvallers wel, want anders zit het EK er morgenavond op tegen godbetert Wales.
100% juist.
Dat Lombaerts thuis fit in de zetel zit is wraakroepend en dé flater van dit EK.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: RE: Re: Euro 2016

Bericht door tweety »

Jack schreef:
Jacques schreef:1 schorsing en 1 blessure en de beslissing van Wilmots om Kabasele en niet Lombaerts mee te nemen in de selectie keert als een boomerang terug in het gezicht. Wet van Murphy.
Alternatieven (2) te kiezen uit Denayer, Lukaku, Ciman en Kabasele. Laat ons hopen dat Bale zijn dagje niet heeft en onze aanvallers wel, want anders zit het EK er morgenavond op tegen godbetert Wales.
100% juist.
Dat Lombaerts thuis fit in de zetel zit is wraakroepend en dé flater van dit EK.
Inderdaad wraakroepend, maar achteraf is het gemakkelijk natuurlijk.
Ik ben er zeker van dat ze toen met alle info die toen beschikbaar was in eer en geweten in hun ogen toen de beste beslissing genomen hebben.
Had hij toen geweten wat we 2/3 weken later wisten, had hij die beslissing nooit genomen.
Hij had het natuurlijk wel kunnen omdraaien. Lombaerts in de selectie houden en Kabasele in laatste instantie opnemen.
Jammer genoeg is dat niet gebeurd.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Euro 2016

Bericht door lakie »

Jacques schreef:1 schorsing en 1 blessure en de beslissing van Wilmots om Kabasele en niet Lombaerts mee te nemen in de selectie keert als een boomerang terug in het gezicht. Wet van Murphy.
Alternatieven (2) te kiezen uit Denayer, Lukaku, Ciman en Kabasele. Laat ons hopen dat Bale zijn dagje niet heeft en onze aanvallers wel, want anders zit het EK er morgenavond op tegen godbetert Wales.
Goh, om dan bij de eerste training al direct terug geblesseerd te zijn?
Ik vind dat er ergens wel iets te zeggen is voor hun keuze van toen.
Nu, ook al ben ik er geen fan van (zeker ni van Lukakau), een Ciman en een Lukaku zijn in mijn ogen niet slechter dan de verdediging van Noord-Ierland bv. En de rest van de ploeg is WEL beter. Dus we moeten ook niet direct panikeren. Het waardeverschil is zo groot niet meer, maar uiteindelijk zouden we wel nog steeds moeten winnen. 1 goaltje meer maken is voldoende... Of Bale er dan 2 maakt of 4 maakt ni uit...
Is natuurlijk vrij makkelijk gezegd, maar het is niet dat Wales nu ineens beter is.
Belangrijkste zal de INZET zijn, de wil om er 100% voor te gaan en niks als vanzelfsprekend op te nemen. Om te lopen voor 2 en elkaar bij te staan waar nodig. Als een TEAM te spelen. Want net daar is Wales wel goed in.

Nu wat de opstelling betreft... Twijfelen tussen Ciman en Denayer...
Ciman, ervaring genoeg en beste verdediger uit van de Major League Soccer.
Denayer, sneller dan Ciman en deed het vorige keer niet slecht tegen Bale. In de oefenwedstrijden het wel volledig laten afweten...
Ik denk dus dat Wilmots toch voor Ciman zal kiezen...
Mijn idee is wel dat je best de flank van Lukaku extra "versterkt". En daarom zou ik Carrasco op die kant zetten. Is hij ook gewoon van bij Atletico en moet daar ook mee verdedigen.

---------------------------------------------------------------------- Courtois ---------------------------------------------------------------

---------- Meunier -------------------- Alderweireld --------------------------------------- Ciman -------------------- Lukaku ---------

---------------------------------------------------------- Witsel ------------------ Naingolan ------------------------------------------------

---------- Hazard/De Bruyne ----------------------------- De Bruyne/Hazard ----------------------------------- Carrasco -------------

---------------------------------------------------------------------- Batschuayi --------------------------------------------------------------
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: RE: Re: Euro 2016

Bericht door Jack »

tweety schreef:
Jack schreef:
Jacques schreef:1 schorsing en 1 blessure en de beslissing van Wilmots om Kabasele en niet Lombaerts mee te nemen in de selectie keert als een boomerang terug in het gezicht. Wet van Murphy.
Alternatieven (2) te kiezen uit Denayer, Lukaku, Ciman en Kabasele. Laat ons hopen dat Bale zijn dagje niet heeft en onze aanvallers wel, want anders zit het EK er morgenavond op tegen godbetert Wales.
100% juist.
Dat Lombaerts thuis fit in de zetel zit is wraakroepend en dé flater van dit EK.
Inderdaad wraakroepend, maar achteraf is het gemakkelijk natuurlijk.
Ik ben er zeker van dat ze toen met alle info die toen beschikbaar was in eer en geweten in hun ogen toen de beste beslissing genomen hebben.
Had hij toen geweten wat we 2/3 weken later wisten, had hij die beslissing nooit genomen.
Hij had het natuurlijk wel kunnen omdraaien. Lombaerts in de selectie houden en Kabasele in laatste instantie opnemen.
Jammer genoeg is dat niet gebeurd.
Euh...nee!
1 Lombaerts heeft altijd al aangegeven sneller fit te zijn.
2 hij ging in slechtste prognose sowieso slechts de 3 eerste matchen missen. Ik mag toch er van uit gaan dat onze ambitie was iets meer dan dat te spelen...blijkt nu ook...
=> de enige juiste manier was om Kabasele reserve te zetten en op de dag van de deadline hem in te zetten wanneer Lombaerts niet fit zou zijn of geen vorderingen gemaakt had. Door het andersom te zetten hebben ze zichzelf onnodig geblokkeerd om nog iets te kunnen doen stel in het geval dat...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

Hoe langer ik naar die verdediging kijk, hoe triestiger ik ze vind. Vertrouwen allemaal goed en wel, maar dat is maar 1 van de 4 basisverdedigers voor het tornooi die overblijft. Drie van die 4 hebben op internationaal niveau nog niks bewezen. In een tornooi waarin weinig gescoord wordt, ga ik daar toch niet licht over. We spreken wel nog altijd over een kwartfinale op een EK.
Wat ik vooral vrees zijn doorsteekballen in de rug van Jordan -oh stond hier nog ne man?- Lukaku. Als Noorwegen daarmee gevaarlijk kan zijn, kan Wales dat zeker. Het is geen wereldland, maar ze liggen ons niet, zo blijkt uit de uitslagen in de kwalificaties.

Hopelijk blijkt morgen dat ik er volledig langs zat.

Hij had Lombaerts altijd moeten meenemen i.p.v. Kabasele. Zeker als Kabasele dan niet eens een optie is die overwogen wordt in deze omstandigheden. Waarom is hij dan mee? Voor de kegelkes te zetten? Dat kan een Lombaerts op 1 been ook nog wel.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Euro 2016

Bericht door Brusselmans »

Brusselmans schreef:Is dit nu een wereldploeg ?
Komaan zeg

Als 3de naar de tweede ronde, en dan inpakken ....
Ze hebben het net iets beter gedaan dan ik verwacht had !!!!!!!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Euro 2016

Bericht door Jacques »

Zoals gevreesd was de defensie het zwakke punt en al helemaal de linkerkant bestaande uit Lukaku en Denayer. Geen duelkracht, slecht positiespel en een aantal keer happen als een kieken zonder kop. Lukaku is goed omhooggeschreven door de mannen van Extra Time, maar kon in augustus Dompé al niet aan en gisteren ook Wales niet. Verdedigend simpelweg onvoldoende op internationaal niveau. Denayer gaat nooit centraal in de verdediging spelen bij eender welke PL club, laat staan Man City. Viel in het verleden een paar keer goed in voor Kompany, gisteren vroeg ik me af of dat over dezelfde speler ging. Niks duels gewonnen, had er bij de rust al af gemoeten (maar voor wie?). Misschien zit er wel een rechtsachter in, maar daar zal het ook bij blijven als hij geen hele broden met dik beleg gaat eten, een paar bokes zullen niet volstaan. Die 2-1, m'n lieve jongens, 1 kapbeweging, 3 man het bos in. Daarin zat ongeveer alles samen wat er gisteren verkeerd liep. Ongelooflijk en onaanvaardbaar geknoei. :headbang:
Lombaerts had daar altijd moeten staan. Dat is niet alleen de schuld van de coach, wel van de hele staf, inclusief de medische. Het toeval wil wel dat het de coach was die niet meer met Maesschalk door 1 deur kon en dan maar zelf zijn medische staf ging samenstellen. Ik geloof best dat ze collectief de beslissing over Lombaerts in eer & geweten en naar best vermogen genomen hebben, maar het blijkt nu wel de foute beslissing te zijn die als een boemerang in het gezicht terugkeert. Dat is wel degelijk hun verantwoordelijkheid, daarvoor worden ze (niet slecht) betaald..
Voorts was ons middenveld vanaf minuut 25 aan het zwemmen. Een zee van ruimte voor hun, een zee van ruimte achter hun en geen 5 ballen meer gerecupereerd. Pijnlijk. Nog pijnlijker werd het toen de eigen spelwijze nogmaals opgeoofferd werd door Fellaini te brengen en dan nog eens veel te vroeg. Dembélé, met zijn balvastheid, was altijd een betere keuze geweest om het middenveld opnieuw in handen te krijgen, maar het orakel van Jodoigne heeft het helaas niet voor Moussa.
Courtois verwoordde het als "zelfde tactiek, zelfde probleem", hij had even goed kunnen zeggen "geen tactiek, groot probleem". Wales wint verdiend. Het is de 3de keer op een groot tornooi (Argentinië, Italië, Wales) dat we niks klaar maken tegen een deftige ploeg. Breid het voor mijn part uit naar de kwalificaties en dan kan je de match op Wales er ook nog bijnemen. Als de individuele klasse faalt, is er geen systeem om op terug te vallen. Nochtans speelt deze groep al 4 jaar samen. Zoals al enkele keren gezegd: Wilmots is al 2 jaar te lang trainer en hij ligt mee aan de basis van deze mislukking. Hij heeft zijn verdienste gehad door ons naar Brazilië te brengen, maar daar had het moeten eindigen. Wilmots is een goeie sociaal werker die een groep los zand kan samenbrengen en tot bepaalde prestaties brengen, maar het is geen topcoach die het maximum uit deze getalenteerde groep haalt.
Dit is en blijft een enorm getalenteerde generatie, wat men ook moge beweren, maar we zijn ze wel aan het verknoeien. Door blessures waren we centraal achterin serieus verzwakt, maar het grootste probleem is het totaal gebrek aan tactiek. En zo loopt het tornooi af met de vooraf gevreesde sisser. Zonde.

Niet enkel de coach mag gaan. De hele technische staf mag gaan.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4124
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Euro 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Bon teleurstelling alweer verteerd.
Had voor het toernooi het gevoel dat we er al in de groepsfase gingen uitliggen of als derde doorgaan.
Uiteindelijk hebben ze toch nog beter gedaan dan dat.
Zonde wel, tweede kans op rij verkloot om geschiedenis te schrijven.
Zoals Italie eruit ging gisteren in de kwartfinale, dat was geen schande, zoals wij eruit gingen tegen een b-land als Wales was dat wel.
Al 2 keer op rij zo een gunstige loting in een groot toernooi, dat geluk gaat niet blijven duren.
2 grote kansen om een finale te halen, gewoon weggesmeten.

Vanaf we een A-land tegenkrijgen op een groot toernooi, bakken we er werkelijk niks van (schrik?-onkunde?).
Des te beter dat een b-land als Wales ons dan nog de doodsteek gegeven heeft.
Als Wilmots plannetjes klaar heeft, dan is het meestal een dikke mislukking.
Het positieve aan deze uitschakeling is dat de positie van wilmots nu echt wel onhoudbaar geworden is.
Hadden we een halve finale gehaald, en er dan waarschijnlijk uitgegaan tegen portugal, dan kon hij waarschijnlijk nog een jaar of 2 tot 4 aanmodderen en was heel deze generatie gewoon verkwanseld.
Wilmots is als persoon te zelfingenomen en te koppig. Hij omringt zich met een bende ja-knikkers en pakt elke vorm van kritiek op als een persoonlijke aanval. Hierdoor leert hij zo goed als niks bij. Hij geeft te veel vrijheid en privileges aan sommige spelers.

De spelers zelf moeten ook eens goed voor de spiegel gaan staan.
Een De Bruyne was toch echt nergens dit ek. Lukaku vanhetzelfde , op een 30 minuten tegen Ierland na.
Een goede trainer ziet ook gewoon direct dat Lukaku echt niet de speler is voor dat voetbal. Die basistechniek verbeter je niet meer op je 22ste. Goede spits voor de counter als er ruimte is, maar zal nooit een targetman zijn/worden.
Witsel heeft meer verstoppertje gespeeld dan iets anders (op de matchen tegen ierland en hongarije na).
Naingolan denkt veel te hard dat em DE man is, moet mijn inziens eens goed op zijn plaats gezet worden.
Een algemeen probleem wel met deze groep precies.
Ze denken allemaal dat ze kapitein zijn, ook de waterdragers.

Als opvolger van Wilmots zie ik een Daum nog wel zitten. Een buitenlander(kan een voordeel zijn in deze), bekend om zijn strikte aanpak en tactisch toch een pak sterker dan Wilmots.
Bij de belgische trainers zie ik maar één echte kandidaat, nl Preud'homme. Voor Van Haezbrouck is het ten eerste nog te vroeg en zitten er veel te veel ego's in de ploeg. Alle andere belgische trainers (op mss een Gerets na) zet de groep op een kar en rijden ze me rond.
Plaats reactie