Vouch schreef:Kortrijk-Moeskroen gezien? Aha... Bij de eerste wat rondspringen en net genoeg doen om toch maar niets in de weg te leggen en bij de tweede, nja... Die doet mij denken aan Milenkovic tegen Eendracht Aalst in de Beker, alleen was die van Milenkovic "mooier" afgemaakt.
Jacques schreef:Het lag er nog geen klein beetje op. Ook die Griek die bij het 2de doelpunt een halve seconde denkt "ik trek een spurt en haal die nog weg voor de lijn" en zich dan snel bedenkt, ja jongens...Anderzijds, wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ik denk niet dat wij stenen te werpen hebben. Westerlo trouwens ook niet. Als het om de knikkers gaat, zijn alle middelen goed. Niet mooi, wel realiteit.
Het lelijke eendje redt zich voor het 2de jaar op rij. Dat verbaast me niet. Dat het net om het lelijkste eendje gaat, verklaart veel van de "heisa". Moraal van het verhaal: ge geraakt er niet vanaf. Wie in januari zijn dromen voor waar hield en Moeskroen al afschreef, had het (weer) bij het verkeerde eind. Wel zuur voor Westerlo. vorige week op 5 minuten van de redding, vandaag in de hellhole genaamd 1B waar ze mogen gaan opboksen tegen clubs met buitenlandse eigenaars. Er zouden wel eens snel Chinezen in het Kuipke kunnen zitten. Op eigen kracht gaan ze waarschijnlijk niet snel terugkeren.
Jacques schreef:De politiek in ons land draagt hierin een grote verantwoordelijkheid. Het is een probleem dat zich al jarenlang stelt en waaraan men pertinent weigert iets te doen. Nochtans tonen onze buurlanden dat het ook anders kan, bv. door het minimumloon voor niet EU-spelers een heel stuk te verhogen zodat de prijs van de vitrine een heel pak omhoog gaat (cfr. Nederland) of beperkingen in te voeren op het percentage aandelen dat een eigenaar kan bezitten zodat clubs geen privé-speeltjes kunnen worden (cfr. Duitsland).
Dat in het Leuvense Theo Franken en nog wat medestanders nu van hun kl*ten maken over de Chinese overname van OHL, terwijl ze zelf in Brussel geen enkel wetgevend initiatief nemen, is cynisch. Men zou beter wat ten gronde veranderen voor het hele Belgische voetballandschap i.p.v. geval per geval wat media-aandacht te willen scoren.
Jacques schreef:OHL in Thaise handen en treedt daarmee in het rijtje Eupen, Moeskroen, Kortrijk, Lierse, Cercle, Roeselare, Tubize. Daarmee zijn slechts 3 clubs die in 1B actief waren nog in Belgische handen: Antwerp dat promoveert dankzij Ghelamco, Union dat halverwege kampeerde en Lommel dat degradeert. Moet er nog een financieel kerkhof zijn?
Vanuit bestuurskant de gebruikelijke "unieke opportuniteit, gegarandeerde lokale verankering etc" communicatie. Afwachten wat het geeft.
Franke Theo kan er niet mee lachen. Politici die zich druk maken dat het overnameproces niet eerlijk verlopen is, vind ik persoonlijk wel grappig/ironisch.
Terug naar “Belgisch voetbal en buitenlands voetbal”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten