jupiler pro league seizoen 2016-2017

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Vouch »

Kortrijk-Moeskroen gezien? Aha... Bij de eerste wat rondspringen en net genoeg doen om toch maar niets in de weg te leggen en bij de tweede, nja... Die doet mij denken aan Milenkovic tegen Eendracht Aalst in de Beker, alleen was die van Milenkovic "mooier" afgemaakt.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Tompie »

Vouch schreef:Kortrijk-Moeskroen gezien? Aha... Bij de eerste wat rondspringen en net genoeg doen om toch maar niets in de weg te leggen en bij de tweede, nja... Die doet mij denken aan Milenkovic tegen Eendracht Aalst in de Beker, alleen was die van Milenkovic "mooier" afgemaakt.
Bij onze wel héél vlotte zege in Geel bij de laatste titel gebeurden er ook wel vreemde dingen. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Jacques »

Het lag er nog geen klein beetje op. Ook die Griek die bij het 2de doelpunt een halve seconde denkt "ik trek een spurt en haal die nog weg voor de lijn" en zich dan snel bedenkt, ja jongens...Anderzijds, wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ik denk niet dat wij stenen te werpen hebben. Westerlo trouwens ook niet. Als het om de knikkers gaat, zijn alle middelen goed. Niet mooi, wel realiteit.

Het lelijke eendje redt zich voor het 2de jaar op rij. Dat verbaast me niet. Dat het net om het lelijkste eendje gaat, verklaart veel van de "heisa". Moraal van het verhaal: ge geraakt er niet vanaf. Wie in januari zijn dromen voor waar hield en Moeskroen al afschreef, had het (weer) bij het verkeerde eind. Wel zuur voor Westerlo. vorige week op 5 minuten van de redding, vandaag in de hellhole genaamd 1B waar ze mogen gaan opboksen tegen clubs met buitenlandse eigenaars. Er zouden wel eens snel Chinezen in het Kuipke kunnen zitten. Op eigen kracht gaan ze waarschijnlijk niet snel terugkeren.
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:Het lag er nog geen klein beetje op. Ook die Griek die bij het 2de doelpunt een halve seconde denkt "ik trek een spurt en haal die nog weg voor de lijn" en zich dan snel bedenkt, ja jongens...Anderzijds, wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ik denk niet dat wij stenen te werpen hebben. Westerlo trouwens ook niet. Als het om de knikkers gaat, zijn alle middelen goed. Niet mooi, wel realiteit.

Het lelijke eendje redt zich voor het 2de jaar op rij. Dat verbaast me niet. Dat het net om het lelijkste eendje gaat, verklaart veel van de "heisa". Moraal van het verhaal: ge geraakt er niet vanaf. Wie in januari zijn dromen voor waar hield en Moeskroen al afschreef, had het (weer) bij het verkeerde eind. Wel zuur voor Westerlo. vorige week op 5 minuten van de redding, vandaag in de hellhole genaamd 1B waar ze mogen gaan opboksen tegen clubs met buitenlandse eigenaars. Er zouden wel eens snel Chinezen in het Kuipke kunnen zitten. Op eigen kracht gaan ze waarschijnlijk niet snel terugkeren.
Als je mijn posts in het verleden wat gevolgd hebt heb je al wel gezien dat ik idd zo naief niet ben dat ik geloof dat altijd alles eerlijk verloopt :) . Hoe Odoi zich vorig jaar verontschuldigde (tijdens de match!) aan de grote tribune na zijn bal op de paal, en het gemak waarmee hij Boli liet lopen bij de goal... K heb ze beide ook beschreven op dit forum, ook van vele de wind van voren gekregen dat er niets van aan was. :)

Die van Kortrijk hebben het dit keer gewoon wat te opzichtig gedaan. De tweede goal, nja komaan... Je laat je man eens deftig lopen, heft "per ongeluk" het buitenspel eens op, laat een paar keer te gemakkelijk voorzetten,... Maar je loopt hem toch niet zelf binnen he, komaan :)
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Dreke »

Als ge een top voorbeeld wilt van hoe in België de competitie verpest wordt, moet ge eens naar de reacties van Zulte luisteren als het over de tweede plaats in de competitie gaat.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door moetikeensmeelachen »

Jacques schreef:De politiek in ons land draagt hierin een grote verantwoordelijkheid. Het is een probleem dat zich al jarenlang stelt en waaraan men pertinent weigert iets te doen. Nochtans tonen onze buurlanden dat het ook anders kan, bv. door het minimumloon voor niet EU-spelers een heel stuk te verhogen zodat de prijs van de vitrine een heel pak omhoog gaat (cfr. Nederland) of beperkingen in te voeren op het percentage aandelen dat een eigenaar kan bezitten zodat clubs geen privé-speeltjes kunnen worden (cfr. Duitsland).

Dat in het Leuvense Theo Franken en nog wat medestanders nu van hun kl*ten maken over de Chinese overname van OHL, terwijl ze zelf in Brussel geen enkel wetgevend initiatief nemen, is cynisch. Men zou beter wat ten gronde veranderen voor het hele Belgische voetballandschap i.p.v. geval per geval wat media-aandacht te willen scoren.
Die discussie is toch wel op gang gekomen. Er was trouwens in de media meer te doen om het feit dat OHL zou worden overgenomen, dan om het feit dat Cercle of Westerlo werden overgenomen, of Roeselare.

http://www.tijd.be/opinie/algemeen/Stop ... bs/9861141

Het is te hopen dat ze een minimum aantal Belgen op het veld vastleggen en dat de minimumlonen voor buitenlandse/niet-EU spelers omhoog getrokken worden. Dat zal het al veel minder interessant maken voor investeerders om hier hun spelers te komen stallen. Nu is't voor die mannen gewoon het walhalla in België. Spotgoedkoop, quasi onbeperkt spelers komen stallen, in een al bij al relatief kwalitatieve competitie met doorgaans goeie (jeugd)opleiding. Dat dat ten koste gaat van de Belgische jeugd, daar liggen ze niet wakker van.

Ik ben ook een groot voorstander van supportersparticipatie, maar dat lijkt in België voor de meeste clubs een utopie voorlopig. Misschien zouden de supporters zich over de club-grenzen heen eens moeten verenigen. Niet zozeer om amok te maken, maar om kennis te delen, gemeenschappelijke strategieën vast te leggen...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Mikman »

Tv-contract blijft de volgende 3 seizoenen bij Telenet ( en waarschijnlijk ook bij Proximus, want als die meedoen zijn de productiekosten lager ) , ook al bood Eleven Sports meer geld, maar die wilden ook meteen voor 5 jaar het contract en dat zag men bij de Plopliga niet zitten, men hoopt dat men binnen twee jaar meer geld kan vangen dan nu. De samenvattingen verhuizen wel van VTM naar Vier.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Mikman »

STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door STVVninof »

Antwerp krijgt dan toch licentie...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Jacques »

OHL in Thaise handen en treedt daarmee in het rijtje Eupen, Moeskroen, Kortrijk, Lierse, Cercle, Roeselare, Tubize. Daarmee zijn slechts 3 clubs die in 1B actief waren nog in Belgische handen: Antwerp dat promoveert dankzij Ghelamco, Union dat halverwege kampeerde en Lommel dat degradeert. Moet er nog een financieel kerkhof zijn?

Vanuit bestuurskant de gebruikelijke "unieke opportuniteit, gegarandeerde lokale verankering etc" communicatie. Afwachten wat het geeft.
Franke Theo kan er niet mee lachen. Politici die zich druk maken dat het overnameproces niet eerlijk verlopen is, vind ik persoonlijk wel grappig/ironisch. :)
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:OHL in Thaise handen en treedt daarmee in het rijtje Eupen, Moeskroen, Kortrijk, Lierse, Cercle, Roeselare, Tubize. Daarmee zijn slechts 3 clubs die in 1B actief waren nog in Belgische handen: Antwerp dat promoveert dankzij Ghelamco, Union dat halverwege kampeerde en Lommel dat degradeert. Moet er nog een financieel kerkhof zijn?

Vanuit bestuurskant de gebruikelijke "unieke opportuniteit, gegarandeerde lokale verankering etc" communicatie. Afwachten wat het geeft.
Franke Theo kan er niet mee lachen. Politici die zich druk maken dat het overnameproces niet eerlijk verlopen is, vind ik persoonlijk wel grappig/ironisch. :)
Zit die Baatzch nog bij Union? Want eigenlijk mag je die dan ook schrappen.

Ik ben het niet helemaal eens met die commotie. Langs de ene kant wilt men dat de sport groeit, dat de clubs meer budget hebben, dat we verder geraken in Europa, etc. Maar langs de andere kant willen wel in de cocon blijven zitten. Echt consequent is dat niet. Wat is trouwens beter: een buitenlandse investeerder die respect heeft voor de sociale engagementen van een club of een Belgische die als een zonnekoning regeert over zijn club?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Jacques »

Baatschz zit inderdaad nog bij Union. Ik ken de achtergrond bij dat verhaal niet.
Neem die weg en neem Ghelamco/Antwerp weg en je blijft over met de ploeg die degradeert naar de amateurliga. Illustratief

Volledig terechte opmerking over de relativiteit van de nationaliteit van de overnemer/investeerder/eigenaar en het respect voor lokale, culturele en sociale tradities en andere gevoeligheden. Het beste voorbeeld woont tot nader order op Stayen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: jupiler pro league seizoen 2016-2017

Bericht door Since '54 »

Bij STVV geen Thais, Saoudi's of Chinezen maar alleen Roland & Marieke ;)
Plaats reactie