Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Krisaias »

stvvilvoorde schreef:En ondertussen blijven we hier dat gedrocht van Play-Offs houden.

Nieuwe voorzitter van Profliga Croonen wou enkel de rol van voorzitter aanvaarden als er werd verder gegaan met play-offs.

Het format dat de meeste steun genoot, was een competitie met twintig ploegen zonder play-offs. "Maar dat voorstel werd nipt weggestemd", aldus kortrijk voorzitter Allijns aan de verzamelde pers. Er was een meerderheid van 80 procent nodig, ofwel 36 van de 45 stemmen. Dat betekent dat er ook volgend seizoen met de huidige formule van play-offs wordt gewerkt.

Bart Verhaeghe liep als eerste boos buiten bij het Parker Hotel in Diegem, waar de 24 profclubs sinds vanochtend bijeen zaten over tal van hete hangijzers. De reden is duidelijk: zijn geliefkoosde format - 20 ploegen in 1A - overleefde de stemming niet.
En bovendien hebben ze weer voor een onpartijdige nieuwe voorzitter gekozen om alle belangenvermenging te vermijden ... NOT :roll:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Om in de sfeer van belangenvermenging te blijvenr: de Pro League vindt het niet kunnen dat de KBVB en niet zijzelf de nieuwe scheidsrechtersbaas hebben aangeduid. De Pro League heeft immers dat recht en vindt het ook maar normaal dat ze dat recht ook uitoefenen... Reglementair zal dat vast wel kloppen, maar ik vind dat opmerkelijk, vooral omdat ze die scheidsrechtersbaas ook nog eens om de haverklap via de media belagen en onder druk zetten en dus een onafhankelijke werking hypothekeren, maar dat zal vast wel aan mij liggen.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Franz »

Die belangenvermenging vanwege de Pro League, dat dient genuanceerd te worden.
De Pro League is de vereniging van profclubs, dus is het logisch dat hun voorzitter uit een van die leden-profclubs komt nietwaar.
Wat wel veel minder 'fris' is, is het feit dat de KBVB een hele reeks activiteiten/rechten heeft overgeheveld van de 'algemene' KBVB naar die Pro League.
Voorbeelden zijn het tv-contract, de scheidsrechtersbaas (dus) en ook de organisatie van het profvoetbal (de klucht met 1B en POII is dus de zaak van de Pro League).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jack »

Bogonda voor 7 miljoen naar Genk.
Ik heb toch altijd het gevoel dat wij spelers te goedkoop weg doen, al dan niet doordat we ons in contractuele omstandigheden laten komen waardoor we er geen mooie prijs voor kúnnen krijgen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

7 miljoen is een nationaal record en dus per definitie een uitzonderlijk bedrag, maar het is inderdaad een pijnlijke vaststelling dat Zulte hiermee ineens een pak geld binnenhaalt (waarmee het volgend seizoen ongetwijfeld beter hoopt te doen dan de laatste twee seizoenen) en wij Bezus+De Norre in januari laten gaan voor opgeteld zowat 4 miljoen.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:7 miljoen is een nationaal record en dus per definitie een uitzonderlijk bedrag, maar het is inderdaad een pijnlijke vaststelling dat Zulte hiermee ineens een pak geld binnenhaalt (waarmee het volgend seizoen ongetwijfeld beter hoopt te doen dan de laatste twee seizoenen) en wij Bezus+De Norre in januari laten gaan voor opgeteld zowat 4 miljoen.
Vind je? Ik vind al die sommen in hun context bekeken normaal. Ik had altijd gedacht dat Bongonda voor zo'n bedrag ( en zelfs extra bonussen ) zou verkassen, terwijl ik hetgeen we voor De Norre kregen nog altijd heel mooi vind. Vergeet niet dat Bongonda bij Zulte-Waregem een jaarloon van 7 cijfers opstrijkt gedurende vier jaar en voor 1,6 miljoen werd aangekocht ( aankoopoptie gelicht ) terwijl Bezus transfervrij kwam en een aflopend contract had dat volgens hem aan de lage kant lag. Maak een netto-kost ( transfersom min loon plus toekomstige doorverkoopwaarde ) en je krijgt toch al een ander verhaal. Het verschil tussen De Norre en Bongonda: De Norre is een verdediger, Bongonda een aanvaller die bovendien meer talent heeft en in een biedstrijd terecht kwam. Genk bood eerst 6 miljoen ( hetzelfde als Standard vorig jaar kreeg voor Junior ) en daar kwam nog een miljoen bij omwille van het onderlinge opbod.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Ik ben die verklaringen een beetje beu gehoord. Ze zullen misschien wel kloppen, maar wie ligt er wakker van een netto-kost buiten de boekhouder? De vaststelling blijft dat wij zelden de grote jackpot binnenhalen, om wat voor reden dan ook. Ik zou graag eens in het kamp zitten dat wel de jackpot binnenhaalt.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:Ik ben die verklaringen een beetje beu gehoord. Ze zullen misschien wel kloppen, maar wie ligt er wakker van een netto-kost buiten de boekhouder? De vaststelling blijft dat wij zelden de grote jackpot binnenhalen, om wat voor reden dan ook. Ik zou graag eens in het kamp zitten dat wel de jackpot binnenhaalt.
Misschien over een paar weken met Tomiyashu?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door enerkey »

Opvallend: 2de keer dat ze hem verkopen. Eerst aan Celta De Vigo om daarna hem aan hetzelfde bedrag terug te kopen.
Dus die 7 miljoen is pure winst eigenlijk. Hetgeen ze nu grotendeels terug in lonen gaan steken denk ik.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:
Jacques schreef:Ik ben die verklaringen een beetje beu gehoord. Ze zullen misschien wel kloppen, maar wie ligt er wakker van een netto-kost buiten de boekhouder? De vaststelling blijft dat wij zelden de grote jackpot binnenhalen, om wat voor reden dan ook. Ik zou graag eens in het kamp zitten dat wel de jackpot binnenhaalt.
Misschien over een paar weken met Tomiyashu?
Hopelijk. We gaan het nodig hebben ook, is het niet deze zomer, dan zeker wel de volgende. Deze zomer zal al een basisspeler of 4 moeten vervangen worden. Volgende zomer zal niet anders zijn. Als we de stap naar structurele PO1 kandidaat willen zetten, gaan we regelmatig grote bedragen moeten binnenhalen en ze bovendien goed spenderen. Dat men 6 miljoen voor Tomi geweigerd zou hebben, is in dat opzicht hoopgevend. Als iemand effectief 10 op tafel gooit, komen we ineens in een heel andere categorie terecht dan de uitgaande transfers van 1-2 miljoen die we doorgaans doen/deden.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie