Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Since '54 »

Henkie-1984 schreef:Brugge wordt nog maar eens geholpen door de arbitrage. Die hebben al een pak punten verdiend samen met de scheidsrechters.
FC Brugge is een geluksploeg en wordt bovendien nog serieus geholpen door de scheidsrechters. Gisteren keek in naar de tweede helft van Antwerp-Brugge en andermaal viel het mij op hoe partijdig die verslaggevers zijn. Eén ervan was Sonck en die is nochtans een goede analist.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door STVVninof »

Anderzijds ook gelukkig dat het afbraakvoetbal van Antwerp niet wordt beloond
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jack »

Since '54 schreef:
Henkie-1984 schreef:Brugge wordt nog maar eens geholpen door de arbitrage. Die hebben al een pak punten verdiend samen met de scheidsrechters.
FC Brugge is een geluksploeg en wordt bovendien nog serieus geholpen door de scheidsrechters. Gisteren keek in naar de tweede helft van Antwerp-Brugge en andermaal viel het mij op hoe partijdig die verslaggevers zijn. Eén ervan was Sonck en die is nochtans een goede analist.
Een geluksploeg :grappig:
Steken er met kop en schouders bovenuit dit jaar.
Los van enkele dubieuze beslissingen van de scheidsrechters.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

De stadionoorlog is volop bezig. Gheysens dient klacht in tegen Verhaeghe, Ide, copain van Coucke, dient klacht in en Marckske zelf probeert zich strategisch boven het strijdgewoel te plaatsen. De patstelling gaat nog even door. Waarschijnlijk zal dit nog een koppel keer gebeuren, tot alle betrokkenen (en de overheden) overstag gaan en de monsterdeal een feit is. En dan komt het er op wie de rekening gepresenteerd krijgt. Één van de drie varkensboeren of de burger.
België wat een land. Voor deze farce hebben we zelfs geen Walen nodig. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:De stadionoorlog is volop bezig. Gheysens dient klacht in tegen Verhaeghe, Ide, copain van Coucke, dient klacht in en Marckske zelf probeert zich strategisch boven het strijdgewoel te plaatsen. De patstelling gaat nog even door. Waarschijnlijk zal dit nog een koppel keer gebeuren, tot alle betrokkenen (en de overheden) overstag gaan en de monsterdeal een feit is. En dan komt het er op wie de rekening gepresenteerd krijgt. Één van de drie varkensboeren of de burger.
België wat een land. Voor deze farce hebben we zelfs geen Walen nodig. :mrgreen:
Het is speelplaatspesten op een "hoger" niveau. De ene gunt de andere het zonlicht niet.

Waar ik mij wel zorgen om maak, is dat een opiniemaker als Peter Vandenbempt niet verder komt dan wat voetbalnavelstaren. De reden dat het stadion in het Brusselse er niet komt is niet enkel om dat bobo's elkaar het niet gunnen of omdat het project net over de gewestgrens ligt. Er zijn genoeg redenen om aan te halen waarom een stadion op die locatie geen goed idee is. En ook voor Brugge zijn er argumenten te bedenken waarom het al dan niet een goed idee is. Zeer kortzichtig.

Ik krijg buikpijn als die Alain Courtois bezig zie. Hij was de grote man van Euro 2000. Hij heeft het toen al verpest. De Nederlanders ontvangen het EK in exact hetzelfde stadion als waarin het Euro 2000 gespeeld is. Hier is hij er in geslaagd om twee stadions te verbouwen die blijkbaar niet meer voldoen (Koning Boudewijn en Jan Breydel), één te verbouwen dat al voor de helft terug afgebroken is en ééntje waar men min of meer nog content van lijkt te zijn. Dat is 20 jaar geleden, he. En die verwacht dat wij voor hem gaan buigen? Totaal wereldvreemd. 927 voorkeursstemmen voor het Brussels parlement in 2014 en 2.950 voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2012. Arrogantie ten top.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Mikman »

Telenet biedt nu Play Sports GO aan, op die manier kunnen ook niet-Telenet-klanten naar hun volledige sportaanbod kijken. Tegen betaling, uiteraard.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jones »

Hanni op weg naar Spartak Moskou, Morioka naar Anderlecht bijna en Scholtz naar Club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Mikman »

Anderlecht wil ook Mitrovic terug halen. Maar als ze méér dan 500.000€ uitgeven aan een speler zijn ze verplicht om de aankoopoptie op Saief nu al te lichten, en dat zou de totale prijs van Saief op 3 miljoen Euro brengen. Anderlecht wil Mitrovic nu huren, evenals Morioka. Ze mogen volgens het overnamecontract niet méér geld uitgeven aan transfers dan ze binnen krijgen totdat de club is overgenomen door Coucke. Ondertussen is de overname van Oostende wel een serieus probleem geworden, dixit Vandenbempt gisteren. Niemand wil het bedrag ( = schulden ) ophoesten dat Coucke voor ogen had, en een rekening-courant van Coucke bij KVO mag ook niet meer. Dus qua licentie zitten ze daar nu een beetje in de problemen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Coucke maakt het nog bonter dan Roland. Hij wil graag het stadion behouden, want West-Vlaamse boeren die in beton doen (hij bezit 50% van de bouwfirma Versluys), is blijkbaar de nieuwe trend. Dat stadion wordt in de brochure voor potentiële kopers/investeerders overigens omschreven als een "mid-classic stadion" (zie link). ik ben er al een tijdje niet meer geweest, maar qua naam wel een mooie opwaardering tegenover het (vroeger vele toepasselijkere) "trekkoet aan zee". :)
Hij wil de rest (beetje zoals NV STVV denk ik) van de hand doen voor 10-15 miljoen, maar daarnaast wil hij graag dat iemand ook opdraait voor de schulden die KVO onder zijn bewind heeft opgestapeld, een slordige...24 miljoen. Zoals ook in de brochure staat: financieel een unicum! Dat maakt alles bij elkaar opgeteld tussen de 35 en 40 miljoen voor KVO (zonder stadion). :o Dan heeft Roland indertijd een koopje gedaan toen hij Standard, met stadion, Witsel, Defour,... voor 40 miljoen kocht. Enfin, vermits Marc Roland nu toch al een tijdje aan het na-apen is, stel ik voor dat hij een kanscontract opstelt voor KVO. :mrgreen:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180131_03331036

Ondertussen op de veemarkt:
Wa-Be heeft Anderlecht intussen een kleine loer gedraaid door Morioka meteen definitief te verkopen (en niet te verhuren) voor zowat 3 miljoen. Daardoor moest Anderlecht normaal gezien ook 3,5 miljoen ophoesten voor de dertien-in-een-dozijn voetballer Saief, maar die clausule zou Anderlecht, met de hulp van Bayat, intussen afgekocht hebben voor een slordige 200 000 euro (dixit HNB). Daardoor is de weg vrij voor Anderlecht, maar heeft Gent nog wel een zoethoudertje van een miljoen of 2 tegoed. Hebben die nog iets nodig uit de stal van Bayat? Desnoods een bankzitter of ene om de lijnen te trekken? Of wie weet kan Watford Lukebakio uitlenen aan Gent, dan is de cirkel ineens rond. :mrgreen:
Anderlecht wil ook Mitrovic terughalen uit Newcastle, maar dat heeft dan weer zelf een nieuwe bankzitter nodig en daarvoor denkt het aan Boakye, die interesse van Anderlecht genoot, maar Europees geen hoge ogen gooide en toch een slordige 4 miljoen moet kosten. :gek: Ik vraag me af of die clubs zelf wel enig besef hebben van de spelers die ze binnenhalen of gewoon blind meegaan in al die makelaarspraatjes.
HvH mag intussen nog een laatste keer mee op de foto met Morioka. Mogi heeft in de praktijk de aankoop/verkoopafdeling van Anderlecht al een tijdje overgenomen en HvH gedegradeerd tot fanshopverantwoordelijke die bij een transfer een truitje mag aanreiken. Wel uitkijken dat Mogi in de laatste 12 uur geen halve kern verpatst of Hein heeft alleen nog Ganvoula om in de spits te lopen. :mrgreen:

Live beeld van de laatste transferonderhandelingen:
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Henkie-1984 »

3de goal van Brugge komt er alweer na buitenspel...
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Henkie-1984 »

En nu nog actie Charleroi onterecht afgevlagd... Tja hoevaak kan je bevoordeeld worden in een wedstrijd....
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Halenaar »

Iemand die de Gouden Schoen gevolgd heeft?

Ik keek niet, net zoals elk jaar. Maar nadat ik een heleboel tweets zag passeren heb ik toch maar mijn tv opgezet...ze vonden het bij VTM dus blijkbaar een goed idee om een kleine 5000 marginalen een ticket te geven :lol:

Zelden gezien, zo'n marginaal gedrag dat de Club supporters verspreiden op zo'n evenement. Morgen zal er niet gesproken worden over de winnaar, wel over dat publiek.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door enerkey »

Ben ook aan het kijken. Ze noemen dat voetbalsfeer. E'en hele avond mensen uitgejoeld als ze niet van Club zijn.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Hallo-Tokyo »

Callant dus die zijn spaarvarken leeg kan maken.
Je hebt dus RSCA en RSCA KVO B

:Roland: trendsetter en visionair.

Nu nog Antwerp dat Westerlo overneemt.
Aa Gent dat Lokeren inlijft.
En Club Brugge gaat voor Roeselare.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jack »

Hallo-Tokyo schreef:Callant dus die zijn spaarvarken leeg kan maken.
Je hebt dus RSCA en RSCA KVO B

:Roland: trendsetter en visionair.

Nu nog Antwerp dat Westerlo overneemt.
Aa Gent dat Lokeren inlijft.
En Club Brugge gaat voor Roeselare.
Inderdaad, de man heeft bijgod een eigen vermogen van 3 tot 5 miljoen. Daar fiets je niet ver mee. Grote kans doet Coucke een RD'ke.
Maar ik denk niet dat die het er zo dik gaat opleggen qua onderlinge transfers.
Plaats reactie