Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Mikman »

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=133038

Een exploitatieverlies van meer dan 42 miljoen Euro, alleen al vorig jaar. De afgelopen jaren voor 100 miljoen Euro aan makelaarslonen uitgegeven, als je dan weet dat Bayat zo'n 25% van de transfers van Anderlecht afhandelde...

Wat is meer competitievervalsing: spelers kopen met geld dat er niet is of op een plastieken grasmat spelen?


Wat Oostende betreft: Coucke blijft eigenaar van het stadion. Het is te zeggen: de nieuw gebouwde tribune. De club betaalt daar jaarlijks 800.000€ huur voor aan Coucke.
De rest van het stadion + de business-club is eigendom van de stad, daarvoor betaalt KVO een aparte huursom afhankelijk van de afdeling waarin het uitkomt.

Nu we toch over stadions en huur bezig zijn: herinner je je nog dat een groot deel van dit forum stellig overtuigt was dat RD veel geld verdiende aan Stayen? De schuld is in 2017 nog wat groter geworden. Vorig jaar draaide de NV Stayen een verlies van zo'n 2,5 miljoen Euro, daarmee heeft het nu een negatief eigen vermogen van maar liefst 18 miljoen Euro.

Dan was Melexis een veel betere belegging. Toen RD STVV kocht was een aandeel te koop aan 3,5 €, nu vlot op weg naar de 100€.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Iniesta »

Coucke spiegelt zich steeds meer aan RD. Heeft ook flink de schuld opgedreven en nu is er natuurlijk niemand te vinden die de schulden wil/kan overnemen. Callant is een stroman omdat hij niemand vond en hij onder druk stond. De man heeft gewoon niet de middelen om de club te kopen.

Dat RD beter in Melexis belegd had, klopt volledig. Met voetbal, en zeker bij een kleinere club, is amper winst te maken. De verliezen en bijhorende schuld zijn echter volledig ZIJN verantwoordelijkheid want ook het gevolg van ZIJN beleid (of het gebrek eraan). Daarover moet hij dus niet klagen. Hij zal er trouwens geen boterham minder om gegeten hebben.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Dreke »

Iniesta schreef:De verliezen en bijhorende schuld zijn echter volledig ZIJN verantwoordelijkheid want ook het gevolg van ZIJN beleid (of het gebrek eraan). Daarover moet hij dus niet klagen.
Amen. De schuld is zijn beleid en zijn verantwoordelijkheid. De rest doet er niet zoveel toe..
A loyal football fan only supports the shirt...
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Trunekson »

Hopelijk heeft Vetokele de goal van Awoniyi gezien bij Moeskroen...
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Hallo-Tokyo »

"KV Oostende wordt pas over 5 jaar echt verkocht", titelden de Mediahuiskranten. Volgens hen zou Peter Callant, de vorige week voorgestelde koper van de Oostendse voetbalclub, niet in staat zijn om de volledige vraagprijs voor de club ("15 miljoen euro") op te hoesten. Daarom zou een constructie zijn uitgewerkt waarbij Callant de club over 5 jaar opnieuw verkoopt en dan de opbrengst doorstort naar Coucke. Ook zouden de schulden die KVO heeft bij Coucke ("netto 14,6 miljoen euro") worden omgezet in bankleningen.

Geen commentaar, klinkt het daarover bij KVO. Daar houden ze het erop dat ze "een goed onderbouwd licentiedossier zullen indienen". Ook KVO-koper Peter Callant verkiest voorlopig radiostilte.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door STimVV »

Iemand een link naar een livestream om vanavond Cercle-Beerschot te volgen?
Al mijn oude links, van toen we zelf nog in 2e klasse speelden, zijn blijkbaar opgedoekt. ;)
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door weekenders »

STimVV schreef:Iemand een link naar een livestream om vanavond Cercle-Beerschot te volgen?
Al mijn oude links, van toen we zelf nog in 2e klasse speelden, zijn blijkbaar opgedoekt. ;)
Unibet
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door zipke373 »

Traditieclub Germinal-Beerschot-Antwerpen-Beerschot AC KFCO Beerschot-Wilrijk promoveert niet... wat een ontknoping was dat.
Penalty of niet?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door enerkey »

Ik heb de beelden daarjuist eens bekeken. Is een 50% penalty volgens mij. Dus ik kan begrijpen dat Wilrijk zich bekocht voelt.
Maar ja Cercle is eerste geëindigt in het algemeen klassement. Dus als er niet gefloten was had Cercle wel daarover begonnen. Het is en blijft nu een eenmaal een "Kwik en Flupke"'s liga. Dus eigenlijk is het allemaal te belachelijk voor woorden om je hier als neutrale voetbalsupporter je over uit te laten... Ik word er gewoon moe van als ik erover nadenk :fuck:
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Since '54 »

Standard Luik in de eindstrijd 1. Het zal goed zijn voor de competitie, de club, de stad Luik en de KBVB. Ik denk dat de eerste zes zonder meer hun plaats hebben verdiend.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door STimVV »

Since '54 schreef:Standard Luik in de eindstrijd 1. Het zal goed zijn voor de competitie, de club, de stad Luik en de KBVB. Ik denk dat de eerste zes zonder meer hun plaats hebben verdiend.
Als de pipo van een scheidsrechter die we gisteren hadden, en ook weer de uitslag heeft beinvloed, tijdens de vorige speeldag zijn job had gedaan speelde Standard nu PO2 en zou Eupen degraderen ipv Kv Mechelen.
Tijdens Standard-Kv Mechelen, en bij een 1-2 voorsprong voor KV, had hij al-tijd rood moeten geven aan Standard toen de doorgebroken Bandé werd neergehaald. Misschien had Standard nog een puntje gehaald met een man minder, maar ik had ze nooit meer zien winnen.
Ik heb dit seizoen nog meer een dégout gekregen betreffende de rol van de scheidsrechters. Ze flateren er op los en bepalen veel te veel uitslagen. En "toevallig" zijn de G5 ploegen vaak in het voordeel.

Als zelfs Gumienny zegt dat ze bang hebben om gewraakt te worden door de grote clubs omdat ze dan de topmatchen niet meer mogen fluiten en daardoor PO1 kunnen missen scheelt er toch echt iets aan het systeem en de mentaliteit. De topmatchen: dat zijn de matchen waar die mannen het voor doen. (logisch) Lambrechts floot vorige week Standard naar de overwinning, en gisteren Brugge. Die zullen wel content zijn van hem, dus hij kan zich ook opmaken voor PO1. :vomit:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door STimVV »

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=134282

De jaarlijkse evaluatie van de toeschouwersaantallen, gepubliceerd door Voetbalmagazine.
Gemiddeld 6.482 supporters. (er van uit gaande dat de abonnees elke match kwamen)
We zijn daarmee afgegleden naar een 11e plek.
We halen gemiddeld nog maar 1.289 supporters méér dan Moeskroen...
Zulte-Waregem speelt voor de helft méér supporters dan ons aantal. Nog niet zo lang geleden was dat andersom.

1 Club Brugge 26.302
2 Standard 23.015
3 Anderlecht 19.321
4 AA Gent 17.004
5 RC Genk 15.112
6 KV Mechelen 13.362
7 Antwerp 11.470
8 Charleroi 10.775
9 Zulte Waregem 9.145
10 KV Kortrijk 7.534
11 STVV 6.482
12 Lokeren 6.034
13 Waasland-Beveren 5.994
14 KV Oostende 5.812
15 Excel Moeskroen 5.193
16 AS Eupen 3.367
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Vooral pijnlijk om te zien dat het er nog eens 358 minder zijn dan vorig jaar. Die -358 is op zich niet spectaculair (in vergelijking met wat we voordien verloren), maar het feit dat de kentering (nog) niet ingezet is, ondanks betere resultaten, is wel erg zorgwekkend. Het gaat dus niet vanzelf op 1-2-3 gebeuren. In zekere zin bevestigt het louter wat iedereen in het stadion met eigen ogen kon zien, maar het blijft een pijnlijke vaststelling.
Terugwinnen wordt een lange strijd die op verschillende terreinen gevoerd zal moeten worden. Hoopgevend is wel dat de ploegen die ons vooraf gaan (Charleroi, Zulte, in mindere mate Kortrijk) aantonen dat het ook kan om opnieuw te groeien. Alle drie trokken ze op een bepaald moment minder toeschouwers dan ons.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Mikman »

https://www.facebook.com/events/176031836360352/

Ik stel voor dat we allemaal eventjes melden dat we 'gaan' :mrgreen:
Plaats reactie