WK 2018

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: WK 2018

Bericht door lakie »

Dreke schreef:
lakie schreef:Vanheusden mag van mij al proeven van een WK. Liever dit dan bv. Ciman die niet beter is.
Veeeeeeel te vroeg. Eerst lopen, dan vliegen.
Origi kwam ook uit het niets.
Het is niet dat we zoveel fitte en talentvolle verdedigers hebben.
Boyata, Denayer, Kabasele, Engels, Mechele, Ciman.... Zijn mijn inziens niet beter... Waarom dan al es niet laten proeven van de sfeer op zo'n WK?
Zal ook gene problemen maken in de groep en naar de toekomst toe een beter optie dan bv. Ciman.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: WK 2018

Bericht door enerkey »

lakie schreef:
Dreke schreef:
lakie schreef:Vanheusden mag van mij al proeven van een WK. Liever dit dan bv. Ciman die niet beter is.
Veeeeeeel te vroeg. Eerst lopen, dan vliegen.
Origi kwam ook uit het niets.
Het is niet dat we zoveel fitte en talentvolle verdedigers hebben.
Boyata, Denayer, Kabasele, Engels, Mechele, Ciman.... Zijn mijn inziens niet beter... Waarom dan al es niet laten proeven van de sfeer op zo'n WK?
Zal ook gene problemen maken in de groep en naar de toekomst toe een beter optie dan bv. Ciman.
Voor ons Belgen kwam Origi uit het niks. Maar hij had wel in 30 wedstrijden meegespeeld bij Lille in 2013-2014. Dat is wel iets compleet anders dan een speler die welgeteld en letterlijk 1 wedstrijd in zijn hele carriere bij een eerste ploeg heeft gespeeld.

Ik voel veel meer voor stvvilvoorde zijn voorstel. Ik ben Stijn Wuytens wat blijven volgen sinds RD hem zoals vele andere spelers niet kon overtuigen om hier te komen voetballen in 2010. En volgens mij is dit een completere verdediger dan pakweg Boyota, Denaeyer, Ciman(logisch),Mechele, Engels,... Kan vooruit voetballen én is linksbenig. Die had er lang eens bij moeten geweest zijn vriendschappelijk. Heeft dit seizoen op een heel hoog niveau gespeeld bij AZ.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: WK 2018

Bericht door Dreke »

enerkey schreef:Voor ons Belgen kwam Origi uit het niks. Maar hij had wel in 30 wedstrijden meegespeeld bij Lille in 2013-2014. Dat is wel iets compleet anders dan een speler die welgeteld en letterlijk 1 wedstrijd in zijn hele carriere bij een eerste ploeg heeft gespeeld.
Amen.

Ik vraag me trouwens ook wel af op basis van wat zijn waarde voor de Rode Duivels bepaald wordt. Hoe vaak kan je die zien spelen hebben?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

Inderdaad, er is een wezenlijk verschil. Origi werd toen beschouwd als één van de aanstormende talenten die volop aan het doorbreken was in Frankrijk. Hij bleef wel onder de radar van Raes, Joos en de rest van het analistengrut dat zich toen nog het hoofd brak of we Timmy Simons wel of niet moesten meepakken...Nu is het eigenlijk omgekeerd. Ze zitten met een vergrootglas op Vanheusden, terwijl elders spelers met meer matchen op de teller bij grotere clubs onder de radar blijven.
Vanheusden meepakken doet een beetje denken aan Bakkali oproepen na een handvol goede matchen bij PSV destijds, wat achteraf gezien een vergiftigd geschenk bleek. Vanheusden heeft nog minder ervaring en kan ook niet voor een ander land uitkomen waardoor er dus eigenlijk nog minder reden is om hem naar een WK mee te pakken. Pak dan desnoods Denayer mee die zowat 75% van de matchen in de basis startte bij Galatasaray. Daar ben ik eigenlijk ook geen fan van, maar die verdient het wel een pak meer dan ne gast die 1 match in de jupkesliga meegespeeld heeft.
Als je gaat om te winnen, is er eigenlijk ook geen plaats voor jongeren "om ze te laten proeven". Dan moet je in principe op alle 23 kunnen rekenen als het moet. Duitsland en co. pakken ook geen jongeren mee om ervaring op te doen. De lat ligt dus ook gewoon hoger dan in 2014 toen deze generatie voor het eerst op een groot tornooi stond.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: WK 2018

Bericht door Franz »

Jacques schreef:Inderdaad, er is een wezenlijk verschil. Origi werd toen beschouwd als één van de aanstormende talenten die volop aan het doorbreken was in Frankrijk. Hij bleef wel onder de radar van Raes, Joos en de rest van het analistengrut dat zich toen nog het hoofd brak of we Timmy Simons wel of niet moesten meepakken...Nu is het eigenlijk omgekeerd. Ze zitten met een vergrootglas op Vanheusden, terwijl elders spelers met meer matchen op de teller bij grotere clubs onder de radar blijven.
Vanheusden meepakken doet een beetje denken aan Bakkali oproepen na een handvol goede matchen bij PSV destijds, wat achteraf gezien een vergiftigd geschenk bleek. Vanheusden heeft nog minder ervaring en kan ook niet voor een ander land uitkomen waardoor er dus eigenlijk nog minder reden is om hem naar een WK mee te pakken. Pak dan desnoods Denayer mee die zowat 75% van de matchen in de basis startte bij Galatasaray. Daar ben ik eigenlijk ook geen fan van, maar die verdient het wel een pak meer dan ne gast die 1 match in de jupkesliga meegespeeld heeft.
Als je gaat om te winnen, is er eigenlijk ook geen plaats voor jongeren "om ze te laten proeven". Dan moet je in principe op alle 23 kunnen rekenen als het moet. Duitsland en co. pakken ook geen jongeren mee om ervaring op te doen. De lat ligt dus ook gewoon hoger dan in 2014 toen deze generatie voor het eerst op een groot tornooi stond.
Zoals ik eerder al schreef ligt voor mij het pijnpunt defensief: en meer bepaald links achteraan (Vertonghen en eventueel Vermaelen) en links op de flank (Carrasco en mogelijk Jordan Lukaku). Daar zou absoluut een extra linksvoetige verdediger (met de nadruk op verdediger) moeten meegaan. De enige straffe linksvoetige verdediger van bovenvermelde vier momenteel is Vermaelen, en dat is toch eerder een centrale speler, én makkelijk gekwetst. Vele alternatieve spelers zijn rechtsvoetig - ook Denayer -: we hebben een linksvoetige nodig: bijv Wuytens, of Asare.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: WK 2018

Bericht door stvvilvoorde »

Naingolan niet mee naar het WK.
Nuja voor op de bank te zitten moet hij ook niet mee, in het huidige systeem is De Bruyne gewoon incontournable op die positie.
En Radja heeft zichzelf ook vooral buiten de selectie gezet.
Menen dat hij DE man is, zich niet schikken naar de regels van de groep (te laat komen, roken, onprofessioneel gedrag, martinez uitdagen via social media).
Nu betaalt hij dat cash. Geen slechte voetballer, daar niet van, maar er is geen plaats voor hem in de basiself, en zo een type niet van de bank laten komen, daar komen ook spanningen van.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: WK 2018

Bericht door Brusselmans »

Het is zoals bij alles !
Als ge uw kont niet in de juiste richting draait, mag je bewijzen wat je wil, het zal niet baten !
Mijn kont heeft dat ook .... ik sta op die manier wel goed om eens op u te pissen, uw rang en stand maakt me geen moer uit !
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: WK 2018

Bericht door STimVV »

stvvilvoorde schreef: Nu betaalt hij dat cash. Geen slechte voetballer, daar niet van, maar er is geen plaats voor hem in de basiself, en zo een type niet van de bank laten komen, daar komen ook spanningen van.
Niet akkoord.
Op het EK had hij ook geen basisplaats en heeft hij ook niet voor problemen gezorgd. En toen mocht je blij zijn dat je hem had. Hij ligt trouwens heel goed in de groep hoor je steeds. De anderen willen hem er graag bij. Hem niet selecteren creeert meer gezever dan wanneer hij er wel bij was. Hoe vaak werd toen niet gezegd dat we hem gemist hadden tijdens her WK 2 jaar eerder. En nu maakt den deze weer dezelfde fout.
Tielemans en Januzaj krijgen de voorkeur op Radja. Das toch onbegrijpelijk? Een bankzitter van Monaci verkiezen boven 1 van de beste spelers van as roma (halve finalist champions league)?
Januzaj zit er bij als nr.10. Dus ook hij krijgt de voorkeur. Mannekes toch...
Zeg nu zelf: als er iets moet veranderen aan het spelbeeld en je wil wisselen. Wie breng je dan liefst in? Radja, Tielemans of Januzaj?

Dat Benteke de voorkeur krijgt op Origi begrijp ik ook niet. Vooral omdat Origi ook op de flank kan spelen en Benteke zijn seizoen nog dramatischer is dan dat van Origi.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: WK 2018

Bericht door stvvilvoorde »

Als hij zo goed in de groep lag, dan gingen de spelers gezamelijk naar Martinez en dan had Martinez geen keuze.
En dat Origi er niet bij is ipv Benteke kan ik wel begrijpen.
Allebei een slecht seizoen achter de rug, Origi nu naar het eind wel beter in forme, maar snap de voorlopige selectie van Benteke wel.
Dat is onze beste targetspits.
Er vallen er sowieso nog 5 af.

btw: Radja was wel basisspeler op het EK. Enkel tegen ierland niet gestart.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

Verscheidene spelers en niet van de minsten (Kompany, De Bruyne, Hazard) hebben eerder wel al aangegeven dat Radja er wat hen betreft bij mag/moet zijn (zie o.a. http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode ... /1.3057532). Nu valt er sowieso niks meer aan te doen, zelfs al stappen ze collectief op Martinez af. Wat verwacht je dat hij gaat doen? Zijn gezag bij het groot vuil zetten en immens gezichtsverlies lijden door Radja er toch nog bij te nemen? Dat gaat niet, dat is zo ongeveer het slechtste dat je nu kan doen. Als groep sta je nu ook voor het blok en wetende dat er nog vijf man moet afvallen (zes in een hypothetisch scenario met Radja), gaan de twijfelgevallen zeker hun nek niet uitsteken. Martinez heeft zijn keuze gemaakt en er is geen weg meer terug.
Als coach heeft hij voor alle duidelijkheid het recht om die keuze te maken, maar de manier waarop roept wel vragen op. Je roept dan wel tactische keuzes in, maar het kleinste kind weet eigenlijk dat dit kletspraat is. De ware reden is gewoon "ik moet die niet, ik kan er niet mee overweg, dus blijft hij thuis". Dat is des te duidelijker door te kiezen voor een brede voorselectie met daarin een aantal spelers met minder talent, matchritme of prestaties zoals daar zijn Dendoncker, Ciman, Boyata, Januzaj, Chadli, Benteke en Tielemans. Dat zijn er wel veel die je moet laten voorgaan in de pikorde (ook al gaat het deels om andere posities) in de wetenschap dat je op dit moment eigenlijk beter bent. Het is dan ook begrijpelijk dat je als speler op zo'n moment zegt "foert, als het zo zit, hoeft het voor mij niet meer".

Het effect ervan op de groep zal in de zgn. "uitzwaaiwedstrijden" en in Rusland duidelijk worden. Het kan positief zijn pro Martinez, maar evenzeer positief contra Martinez (beetje zoals onze spelersgroep zich al in de voorbereiding verenigde tegen Tintin) of gewoon negatief, zelfs al is het voor sommige spelers hun laatste groot tornooi. Een nog groter mogelijk probleem stelt zich echter na het WK: je moet nog twee jaar langer door met een coach die al twee jaar geen vooruitgang boekt en die uitgespuwd wordt door de achterban. Als het WK mislukt, zal er een zeer negatieve stemming rond de nationale ploeg zijn en wordt het vervolg al min of meer gehypothekeerd.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: WK 2018

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:Als coach heeft hij voor alle duidelijkheid het recht om die keuze te maken, maar de manier waarop roept wel vragen op. Je roept dan wel tactische keuzes in, maar het kleinste kind weet eigenlijk dat dit kletspraat is. De ware reden is gewoon "ik moet die niet, ik kan er niet mee overweg, dus blijft hij thuis". ... Het is dan ook begrijpelijk dat je als speler op zo'n moment zegt "foert, als het zo zit, hoeft het voor mij niet meer".
Martinez heeft er voor gekozen om zichzelf volledig in de wind te zetten zonder de deur helemaal dicht te doen voor Naingolan. Dat is wat een coach moet doen. De druk bij hem, niet bij de spelers. Als hij had gezegd "zijn mentaliteit staat mij niet aan" (en daar kan ik mij wel iets bij voorstellen), dan had hij definitief een streep onder Naingolan getrokken. Die laatstse heeft daar nu om begrijpelijke redenen zelf voor gekozen. Hij zou dan zelfs een hytpotheek leggen onder de hele groep. Spelers moeten niet hebben van coaches die uit de kleedkamer klappen. Van mij mocht hij mee, maar ik heb er geen probleem mee dat hij niet mee is. Martinez koos voor de groep en vooral de houdbaarheid van die groep gedurende een heel lange periode (de finale is op een week na nog twee maanden weg) waarin ze ook een aanzienlijk deel op elkaars lip gaan leven. Dan ben ik er meer voorstander van dat hij kiest voor duidelijkheid en niet voor de mogelijke onzekerheid die bij hem zal leven dat hij iemand naar huis moet sturen. Want dat laatste is nog een factor 10 erger dan de commotie die er nu is.

Er zal nooit een goede coach zijn voor de Rode Duivels. En niet enkel omdat onze bond geen slagkracht heeft (is ook geen schande voor zo een klein land als België), maar ook omdat die niet bestaat. Het zit in het DNA van de Belgen om zo te reageren. De reacties uit de sport(coach)wereld zijn veel genuanceerder.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: WK 2018

Bericht door Mikman »

Ik begrijp de onvrede wel, maar zoals het nu is opgeklopt, dat is buiten alle proportie. Gisteren was het het hoofdpunt van het avondnieuws!

We hebben het hier niet over Messi, maar over een speler die op zijn positie 6e of 7e keuze is. Juist toch? Martinez kiest voor Hazard en Mertens achter de spitsen, en De Bruyne en Witsel wat lager. Of De Bruyne wat hoger en dan Dembélé of Fellaini naast Witsel. Als 10 schat ik Thorgan ook hoger in, al is het ook wel een andere stijl. De vergelijking maken met Benteke of Chadli zoals sommige 'analisten' doen is belachelijk, want die spelen niet op zijn positie en diep in de spits en op de flanken is de weelde bijlange niet zo groot als op het middenveld.
Het argument dat hij twee keer scoorde in de halve finale van de Champions League: natuurlijk is dat een verdienste, maar enige nuance toch: hij verzoop mee tegen Barcelona, Roma had het geluk dat Barcelona het in de terugmatch heel licht en arrogant oppakte ( anders was er van een halve finale geen sprake ), tegen Liverpool ging hij ook grotendeels mee ten onder met zijn ploeg. Pas toen Liverpool het gas loste, kwam hij samen met zijn ploeg weer boven drijven. Dus je moet die zeer verdienstelijke prestatie wel in zijn context zien.

Had ik het anders gedaan en ook elders voor andere namen gekozen hebben? Zeker. Maar het spel dat er nu rond gemaakt wordt is overdreven.
Wat wil men trouwens bereiken door te protesteren? Martinez van gedacht doen veranderen? Get real.
Wacht tot na het tornooi, dan kan je nog altijd de rekening van Martinez maken. Wie denkt dat we wereldkampioen worden moet dringend van zijn wolk komen. Bekijk de selectie van Duitsland, Brazilië, Frankrijk... en vergelijk die eens met ons. Kwartfinale moet je durven en kunnen ambiëren met deze ploeg, en daarna kan alles gebeuren. Maar er uitgaan in de kwartfinale tegen een topland zou niet onlogisch zijn.

Met sommige namen in de voorselectie heb ik wel mijn vraagtekens. Maar die gaan waarschijnlijk toch afvallen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: WK 2018

Bericht door lakie »

Mikman schreef: We hebben het hier niet over Messi, maar over een speler die op zijn positie 6e of 7e keuze is. Juist toch? Martinez kiest voor Hazard en Mertens achter de spitsen, en De Bruyne en Witsel wat lager. Of De Bruyne wat hoger en dan Dembélé of Fellaini naast Witsel. Als 10 schat ik Thorgan ook hoger in, al is het ook wel een andere stijl.
Steeds de vergelijking maken met Messi of beter gezegd, het argument aanhalen van, "het is Messi niet he, dus zo goed is hij ook niet", vind ik ook wat scheefgetrokken.
Ge moet kijken wat Naingolan voor de ploeg kan betekenen. Los van alle emotie en extra sportieve zaken.
Bij Roma speelt Naingolan idd hoger dan bij de nationale ploeg het geval zou/kan zijn.
In de 3-4-3 (want dat is het eerder dan een 3-5-2) heeft hij geen plaats. Achter de spits Lukaku, staan dan idd Mertens en Hazard.
Maar daar achter heeft hij wél zijn plaats. Naast De Bruyne. Ofwel op de plaats van Witsel ofwel als vervanger van Witsel. Is Fellaini beter?
Maar eigenlijk is zijn beste plaats in een 4-3-3 met Radja in de driehoek op het middenveld, op de 6 of de 10.
En ik denk dat dit laatste ook wel een systeem is dat de Belgen af en toe zouden moeten spelen, zeker tegen de grotere landen.
Daar ga je met vooral Carrasco op de linkerflank tekort komen.
Dus om te zeggen dat hij 6e of 7e keuze is vind ik serieus overdreven. Voor mij heeft hij soms zijn plaats in de basiself en soms is hij zeker 2e keuze op bepaalde posities. En daarvoor zou hij zeker mee gemoeten hebben, zeker in die kern van 23(28) gezeten moeten hebben.

Los daarvan vind ik natuurlijk heel die heisa ook overdreven.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: WK 2018

Bericht door tweety »

Mikman schreef: We hebben het hier niet over Messi, maar over een speler die op zijn positie 6e of 7e keuze is. Juist toch? Martinez kiest voor Hazard en Mertens achter de spitsen, en De Bruyne en Witsel wat lager. Of De Bruyne wat hoger en dan Dembélé of Fellaini naast Witsel. Als 10 schat ik Thorgan ook hoger in, al is het ook wel een andere stijl.
6e of 7e keus echt ? :shock:
Andere landen zouden een moord doen voor een middenveld: Naingolan, Dembele, Debruyne.. (4-3-3)
Want die 3-4-3 kan je onmogelijk spelen tegen een topland.
Wij gaan het wsl weer met Witsel Fellaini Debruyne doen als het er op aan komt.
Iets wat al -tig keer geprobeerd is en waarvan is gebleken dat het niet marcheert.
Hij moet er gewoon altijd bij zijn, punt..
Martinez is gewoon te laf om toe te geven dat hij niet met hem om kan.
past niet in het tactisch plan, my ass..
Nee, laat ons Dendoncker of tielemans meenemen als backup voor het middenveld en iemand die al anderhalf jaar op 3e klasse niveau speelt in China in de basis zetten.
Dit is gewoon moedwillig de kern verzwakken owv Ego's en niks anders.
Daarom alleen al verdient Martinez ontslag ipv een contractverlenging.
Men laat Bart V. de boel gewoon verder verzieken.
Een gouden generatie zo verkloten. Eerst Wilmots en nu den deze.
Het is een pure schande.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: WK 2018

Bericht door STimVV »

Ik zit toch ook niet op dezelfde lijn als jou Mikman...omwille van de redenen die hierboven werden aangehaald.
Stel u maar eens voor dat DeBruyne tegen Panama z'n enkel omslaat en 3 weken out is. Dan zou Radja in mijn ogen zijn 1e vervanger zijn.
Zowel op de 8 als op de 10 zou hij inderdaad 2e keuze zijn. Maar ook uw 2e keuze kan van cruciaal belang zijn op een toernooi.
Nu krijgt Tielemans de voorkeur op Radja. Een brave stille jongen... die een moeilijk seizoen had bij Monaco en er vaak op de bank zat. Radja is sterkhouder bij de halve finalist van de champions league. Een onbegrijpelijke keuze dat Tielemans de voorkeur krijgt op Nainggolan.
Als je Radja kan inbrengen tijdens een match weet je dat je iets extra mag verwachten, extra grinta en kwaliteit. Als je Tielemans in zou brengen is de kans reëel dat je uw ploeg op dat moment verzwakt ipv versterkt. En elke wisselspeler moet iets extra aan de ploeg kunnen bijbrengen bij een invalbeurt/

Ook Origi ipv Benteke begrijp ik niet. Vooral omdat Origi ook vanop de flank kan komen. Want eigenlijk hebben we geen deftige vervangers voor Mertens en Hazard. Je zou DeBruyne dan een rij hoger kunnen schuiven, maar zelfs ook dan zou je heel wat aan Radja kunnen hebben om z'n plek in te nemen.
Laatst gewijzigd door STimVV op 23 mei 2018, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie