Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Hallo-Tokyo »

Morgen discussie in de kamer over de fiscale voordelen.
Ik pleit om ALLE voordelen af te schaffen.
Zo simpel is het.
Gewoon betalen wat de supporter moet betalen.
Geen onderscheid.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Geel-Blauw »

De geruchten gaan de ronde dat morgen een persconferentie plaats vindt door de KBVB, KV Mechelen en Waasland-Beveren zouden gestraft worden met degradatie tot gevolg.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door stvvilvoorde »

Lijkt me niet meer dan normaal.
Maar als dat morgen zo beslist wordt, is dat dan met onmiddelijk ingang en schrapping van resultaten?
Of mag KVM nog die twee matchen tegen beerschot afmaken en zo vr evt behoud in 1B spelen?
Dan ook 2 stijgers uit 1B?
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Dreke »

Geel-Blauw schreef:De geruchten gaan de ronde dat morgen een persconferentie plaats vindt door de KBVB, KV Mechelen en Waasland-Beveren zouden gestraft worden met degradatie tot gevolg.
Laat ons hopen dat die bron wat steviger is dan godbetert Pieter Loridon...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef: Of mag KVM nog die twee matchen tegen beerschot afmaken en zo vr evt behoud in 1B spelen?
Dan ook 2 stijgers uit 1B?
Degradatie o.w.v omkoping is verplicht en kan volgens mij niet teniet gedaan worden door tegelijk te promoveren.
Wat er dan moet gebeuren met de promotiematchen tegen Beerschot-Wilrijk en of er evt. een tweede stijger komt, is me niet duidelijk.
Zou ook wel "lachen" zijn bij de bekerfinale. Die staat er in principe los van (andere competitie), maar stel je voor dat Mechelen die wint en tegelijk naar 1ste Amateur moet zakken. Gaat weer schone reclame zijn voor ons voetbal. Soit, als de omkoping bewezen is, verdienen noch Mechelen, noch W-B enig medelijden en de imagoschade moet men er dan ook maar bijnemen. Maar laat ons eerst maar afwachten wat de komende dagen brengen.

Edit: het moest W-B (Waasland-Beveren) i.p.v. B-W (Beerschot-Wilrijk) zijn. Al die stomme fusieclubs. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Jacques op 04 mar 2019, 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef:
stvvilvoorde schreef: Of mag KVM nog die twee matchen tegen beerschot afmaken en zo vr evt behoud in 1B spelen?
Dan ook 2 stijgers uit 1B?
Degradatie o.w.v omkoping is verplicht en kan volgens mij niet teniet gedaan worden door tegelijk te promoveren.
Wat er dan moet gebeuren met de promotiematchen tegen Beerschot-Wilrijk en of er evt. een tweede stijger komt, is me niet duidelijk.
Zou ook wel "lachen" zijn bij de bekerfinale. Die staat er in principe los van (andere competitie), maar stel je voor dat Mechelen die wint en tegelijk naar 1ste Amateur moet zakken. Gaat weer schone reclame zijn voor ons voetbal. Soit, als de omkoping bewezen is, verdienen noch Mechelen, noch B-W enig medelijden en de imagoschade moet men er dan ook maar bijnemen. Maar laat ons eerst maar afwachten wat de komende dagen brengen.
Effe nagekeken en je hebt gelijk: Als de voetbalbond vindt dat de ­poging tot omkoping bewezen is, zakt de club sowieso naar eerste amateurs. Kampioen of niet. Zo staat het in artikel B2008.21 van het bondsreglement
Doch meen ik me te herinneren dat een jaar of 15 terug, Geel in tweede ooit een eindronde voor promotie heeft gespeeld met als inzet niet promotie naar eerste klasse maar een verlengd verblijf in tweede klasse. (omkopingszaak La Placa).
Ze haalden het toen niet en werden als gevolg naar derde gezet, als ze die eindronde gewonnen hadden konden ze wel in tweede blijven.
Qua bekerfinale ligt het al vast dat die sowieso met Gent en KVM gespeeld zou worden en indien KVM zou winnen en schuldig bevonden is aan matchfixing, dat de europese kwalificatie dan doorschuift naar de eerstvolgende in PO1.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jebus4life »

Wordt W-B dan ook uit competitie genomen/resultaten geschrapt?
Want dat zou serieus in ons nadeel zijn denk ik?
Alakazam
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:36

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Alakazam »

Dag STVV fans. Een deel van mijn masterproef gaat over het gevoel van de Belgische voetbalsupporter over het matchfixingschandaal in eerste klasse. Het zou me enorm helpen indien je deze onderstaande enquête even invult. Het is een hele korte enquête en duurt nog geen 2 minuten om in te vullen. Thanks!

https://www.thesistoolspro.com/survey/l ... aa4645b3e6
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Mikman »

Breaking ( het staat zelfs nog niet op de nieuwssites ) : de KBVB vordert om KV Mechelen meteen terug te laten degraderen naar 1B.

Zowel Mechelen als Waasland-Beveren moeten voor de Geschillencommissie verschijnen ivm Propere Handen.

Bron: twitter @jarnobertho ( overigens een volgtip voor wie op twitter zit )
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Mikman »

Ook voor Waasland-Beveren wordt degradatie naar 1B gevorderd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Mikman »

Moest dat zo zijn, dan blijft Lokeren in 1A en promoveert Beerschot-Wilrijk uit 1B.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door enerkey »

Raar ik zou verwachten dat er tegen Mechelen een vordering zou komen om naar 1ste amateur te zakken.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jebus4life »

KV Mechelen slaat terug: “Voor degradatie dient de vordering ingediend te zijn vóór 15 juni”
Dat is nog het meest degoutante aan de zaak, Mechelen probeert zelfs niet meer zijn onschuld uit te schreeuwen of er doekjes om te winden. Gewoon procedures aanwenden om je straf te ontlopen. Ik acht de kans ook groot dat het met een sisser afloopt.

Laten we hopen dat de KBVB de ballen heeft om (als ze toch die degradatie niet kunnen afdwingen) ze gewoon laat promoveren en ze met 30-40 punten achterstand laat beginnen aan de competitie ofzo. Dat is nog een veel grotere straf, dan zakken ze op het einde van volgend seizoen naar 1B en zijn ze minstens 2 jaar kwijt ipv 1.
Plaats reactie