Licenties, transferverboden en andere onzin

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
enrique
Berichten: 2850
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door enrique »

bert1924 schreef:
enrique schreef:http://www.een.be/teletekst#myTeletext=0_0_0_593_01

Nonkel Roland gaat zorgen voor een bankwaarborg ... ;)

En dan????? Ge moest eens weten wat er ergens anders gebeurd?????
Of denkt ge dat Westerlo zo een rijke club is? Vanwaar halen die hun geld???
Heb ik gezegd dat ik daar problemen mee heb? Alleen hadden uw overheidsmanagers die cheque gisteren moeten meenemen. Want wat als BAS nu weer weigert ? Dan wordt het burgerrechtbank. Maar goed, zo ver zal het wel niet komen. Het probleem is, en niet van stvv alleen, dat er te veel onbekwame klojo's in dat Belgische voetbal rondlopen. Toevallig heeft België nu een goeie nationale ploeg. Maar hoeveel zijn er opgeleid in het buitenland? En op beleidsvlak is het dezelfde chaos. 50 spelers kopen voor ze ne goeie hebben. Dat kan iedereen. Enfin, met STVV zal het wel goed komen. Maar Bormans en Lammens verdienen ontslag!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:
( Puur objectief bekeken vind ik op basis van de cijfers in het licentieverslag de weigering van de licentie ongehoord streng en zeker niet in de lijn met eerdere beslissingen. Het klopt dat STVV geen gegarandeerde continuïteit naar de toekomst kan waarborgen, maar het is belachelijk te denken dat andere clubs dat wel kunnen. STVV diende een reële, eerlijke boekhouding in, in het geval van heel wat andere clubs die zomaar wat fictieve cijfers op papier goochelden van toekomstige inkomsten durf ik dat zeer zwaar betwijfelen )
Deels akkoord.

Ik doe geen uitspraak over de cijfers, ik ben daar een leek in, maar het klopt dat er bij ons wel erg veel details in staan in vgl. met enkele anderen of vorig seizoen.

In de wandelgangen viel echter al een tijd te horen dat men dit seizoen extra streng zou zijn met het oog op de nakende competitiehervorming. Een vergelijking met bv. de compleet afwezige boekhouding van Boussu-Dour vorig jaar gaat daarom maar gedeeltelijk op.
Alleen blijft het zelfs in die optiek bizar dat uitgerekend wij in het vizier komen. Niet dat ik vind dat wij een voorkeursbehandeling moeten krijgen, hoegenaamd niet, maar het is opvallend dat een aantal van de "usual suspects" de dans ontspringen en wij er wel bij zijn.
Overdrijven is een kunst
Lukske de Lange
Berichten: 1230
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Lukske de Lange »

We zullen nu waarschijnlijk via het BAS wel onze licentie krijgen, maar dit neemt niet weg dat onze amateurs hun dossier direct in orde moesten hebben.

Wat hier volgens mij nog niet echt aangehaald is, maar als ik mij niet vergis wel duidelijk naar voren komt in het verslag van de licentiecommissie, is dat STVV er blijkbaar op rekent om het "gat in de begroting" te gaan opvullen met de verkoop van spelers.

Bij dat gegeven heb ik 2 oprechte vragen aan het STVV-bestuur, vragen waar we misschien allemaal eens even kunnen bij stilstaan:
1. Wie van de huidige spelerskern kunnen we momenteel voor pakweg een 6 cijferig bedrag kwijt aan een andere ploeg ?
2. En stellende dat vraag 1 meerdere opties zou opleveren, hoe kadert de uitgesproken ambitie promotie in de nabije toekomst dan in het verkopen van die meest beloftevolle en/of bepalende spelers ?
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Jan Bulder »

Mikman schreef:Gelezen in het licentieverslag: indien STVV naar derde zakt, moet het het seizoen beginnen met min 3 punten ( één punt in mindering per periode ).

Maar zover gaat het niet komen. Bij de overdracht van de gronden tussen de stad Sint-Truiden en de NV Stayen stond een clausule die stipuleert dat er ten allen tijde professioneel voetbal moet gespeeld worden op Stayen. Als STVV geen licentie krijgt, is de NV Stayen ( lees: RD ) dus de grote verliezer. En dat gaat zeker niet gebeuren. Of dat met stamnummer 373 gaat zijn durf ik niet garanderen ( RD is cynisch genoeg om een met minder schulden beladen stamnummer op te kopen en die op Stayen te laten spelen ) maar dat er volgend seizoen ( minstens ) tweedeklassevoetbal te zien zal zijn op Stayen, daar twijfel ik geen seconde aan.
Dan moet ik u toch ontgoochelen, dat punt staat nergens vermeld in de overeenkomst tussen stad en RD. Er is zelfs nergens sprake van voetbal op eender welk competitief niveau. Dit is het enige puntje dat handelt over voetbal op Staaien:

"De koper verbindt er zich toe het gedeelte recreatie binnen de recreatieprojectzone hoofdzakelijk te bestemmen voor de uitoefening van de voetbalsport. Deze bestemming dient steeds behouden te blijven en kan niet gewijzigd worden zonder de voorafgaande en schriftelijke toelating van de verkoper."

Als je het mij vraagt een zeer vage omschrijving. Als er gewoonweg gevoetbald KAN worden, lijkt mij dat contractueel gezien al voldoende. Soit, de volledige overeenkomst vind je in bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Iniesta »

Roo3k schreef: Maar het kan...
- met een dosis geluk zouden we wel overleven.

Als de fans STVV laten vallen is STVV dood. Up to you.
Alé, een beetje geluk zou ons moeten redden. :headbang:

We kunnen onszelf niet redden omdat we totaal afhankelijk zijn van één persoon en zijn belangen. Vroeger was het amateuristisch, dat klopt, maar hadden we wel ons lot in eigen handen. De schulden van toen zijn nu een droom. De kansen van toen zijn nu een kansloos kanscontract.

Niemand zal deze club overnemen in deze omstandigheden omdat dezelfde persoon dat niet zal toestaan en omdat het tegen zijn andere belangen in gaat.

In ieder geval is één ding duidelijk geworden: de nieuwe bewindsploeg is niet beter dan vroeger maar nog veel erger. Klaar voor derde terwijl we zogezegd spelen voor een plaats in eerste. Een financieel plan dat bestaat uit appartementen van een ander verkopen en spelers VERkopen.

De supporters hebben de club nooit laten vallen en zijn er nog steeds, raar maar waar, met velen. Helaas heeft de club deze mensen steevast laten vallen en behandeld op een manier die ronduit schandalig is. Vroeger was het uit amateurisme nu is het kwaadaardig opzet.
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Krikke »

Lukske de Lange schreef:We zullen nu waarschijnlijk via het BAS wel onze licentie krijgen, maar dit neemt niet weg dat onze amateurs hun dossier direct in orde moesten hebben.

Wat hier volgens mij nog niet echt aangehaald is, maar als ik mij niet vergis wel duidelijk naar voren komt in het verslag van de licentiecommissie, is dat STVV er blijkbaar op rekent om het "gat in de begroting" te gaan opvullen met de verkoop van spelers.

Bij dat gegeven heb ik 2 oprechte vragen aan het STVV-bestuur, vragen waar we misschien allemaal eens even kunnen bij stilstaan:
1. Wie van de huidige spelerskern kunnen we momenteel voor pakweg een 6 cijferig bedrag kwijt aan een andere ploeg ?
2. En stellende dat vraag 1 meerdere opties zou opleveren, hoe kadert de uitgesproken ambitie promotie in de nabije toekomst dan in het verkopen van die meest beloftevolle en/of bepalende spelers ?
Pffff... Om depressief van te worden als je dat hier allemaal leest. Wat heb ik heimwee naar die duiventil waar je dagen voor een match de spanning in uwe buik begon te voelen en echt naar een match toeleefde. Waar je een uur voor de match op Stayen was om toch maar een kleine kans te maken op een deftige staanplaats in vak K. Waar de zompige haspengouwse leemgrond dampte tijdens de aanvang van de match. Waar 12000 man "aaaaarrrrrrhhh" riep als de tegenstander balbezit had en "arreeeej!!!" riep als Stvv de bal veroverde. "Jagen, jagen,..."

The memory remains!
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Dreke »

Krikke schreef:Pffff... Om depressief van te worden als je dat hier allemaal leest. Wat heb ik heimwee naar die duiventil waar je dagen voor een match de spanning in uwe buik begon te voelen en echt naar een match toeleefde. Waar je een uur voor de match op Stayen was om toch maar een kleine kans te maken op een deftige staanplaats in vak K. Waar de zompige haspengouwse leemgrond dampte tijdens de aanvang van de match. Waar 12000 man "aaaaarrrrrrhhh" riep als de tegenstander balbezit had en "arreeeej!!!" riep als Stvv de bal veroverde. "Jagen, jagen,..."

The memory remains!
Ik ben nog "maar" ongeveer 15 jaar een abonnementshouder, maar ik heb exact hetzelfde gevoel. Dat kan niet enkel te maken hebben met het ouder worden. Het is gewoon allemaal niet geloofwaardig meer...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5275
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Halenaar »

Dreke schreef:
Krikke schreef:Pffff... Om depressief van te worden als je dat hier allemaal leest. Wat heb ik heimwee naar die duiventil waar je dagen voor een match de spanning in uwe buik begon te voelen en echt naar een match toeleefde. Waar je een uur voor de match op Stayen was om toch maar een kleine kans te maken op een deftige staanplaats in vak K. Waar de zompige haspengouwse leemgrond dampte tijdens de aanvang van de match. Waar 12000 man "aaaaarrrrrrhhh" riep als de tegenstander balbezit had en "arreeeej!!!" riep als Stvv de bal veroverde. "Jagen, jagen,..."

The memory remains!
Ik ben nog "maar" ongeveer 15 jaar een abonnementshouder, maar ik heb exact hetzelfde gevoel. Dat kan niet enkel te maken hebben met het ouder worden. Het is gewoon allemaal niet geloofwaardig meer...
²

Hoe vaak dat ik hier al met weemoed de filmpjes heb gekeken van Desiré, het kampioenenjaar, ons PO1 avontuur, ongelooflijk gewoon :(
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Mobius »

Jammer jammer. En ik keek er zo naar uit om binnen een paar jaar met mijn zoontje naar Staaien te trekken. Nu is hij nog te jong. Jammer, echt jammer.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4124
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door stvvilvoorde »

Dit nota bene op het westerlo-forum tegen gekomen:
Aldus een STVV supporter, ik garandeer niet dat dit de volkomen waarheid is maar zo is mij verteld:

Verkoop van spelers is iets dat je nooit op voorhand kan inschatten, uiteraard.

De (ver)bouw van en rond Stayen is nog volop aan de gang, dus ook de appartementen die nog niet zo heel lang te koop stonden. Van die appartementen heeft STVV er 10 gekocht voor 150.000 euro. Waardoor STVV dus een investering gedaan heeft van 1.5 miljoen (het verlies in eigen vermogen waar de commissie het over heeft). STVV gaat deze appartementen verkopen voor 250.000 euro, waardoor ze een winst maken van 1 miljoen na de verkoop. van -1.5 miljoen naar + 1 miljoen. Een heel deel van die appartementen zijn ondertussen verkocht, maar de verkoop moet nog bekrachtigd worden bij notarissen. En wie ooit een huis of appartement gekocht heeft, weet dat zoiets wel eventjes kan duren. Die bekrachtigingen zijn momenteel in orde aan het geraken. Van zodra dat in orde is, is dat probleem opgelost. Dus het verhaal dat er geen appartement verkocht is, klopt niet. Ze zijn enkel (nog) niet bekrachtigd.

Ivm Mignolet, STVV heeft de opleidingsvergoeding ontvangen en in 2013 al ingeboekt. Dat klopt. Maar normaal zou er ook nog een laatste deel van de transfersom naar Duchatelet gaan, maar Duchatelet ziet af van die laatste storting. Dus dat is extra kapitaal dat STVV mag houden.

STVV heeft die bedragen (winst appartementen) als dusdanig doorgegeven aan de licentiecommissie. Maar die valt dus over het feit dat dit nog geen bekrachtigde bedragen zijn, ze willen een financiële garantie. Daarom gaat STVV nu voor een bankgarantie zorgen via voorzitter (en aandeelhouder) Lammens.


Kleine kanttekening, STVV heeft geen schulden (meer). Die zijn de laatste twee jaar afbetaald door besparingen. Die schulden waren gelden die aan Duchatelet verschuldigd waren. Schulden die hij, nota bene, zelf veroorzaakt heeft.
http://www.kvcwesterlo.be/forum/2-kvc-w ... 6&start=18
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Mikman »

Is ook min of meer de uitleg die STVV aan het Supportersverbond heeft gegeven, zo heb ik me laten verstaan. Bankgarantie is cruciaal, als die gegeven wordt, kan men de licentie logischerwijs niet meer weigeren.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1195
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Luc »

Roo3k schreef:
Mikman schreef:Is ook min of meer de uitleg die STVV aan het Supportersverbond heeft gegeven, zo heb ik me laten verstaan. Bankgarantie is cruciaal, als die gegeven wordt, kan men de licentie logischerwijs niet meer weigeren.
De meerwaarde van die appartementen wordt dan ook geschonken door Stayen (RD) ?
En zijn deel van de transferssom ?

Mooie geste.
Betreffende die appartementen heeft STVV er 10 gekocht voor 1.500.000 € en ze willen die nu verkopen voor 2.500.000 €. Volgens mij zit de NV Stayen er dan toch voor niks tussen ?
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Since '54 »

1. STVV koopt 10 appartementen aan NV Stayen voor € 150.000 per appartement.

2. STVV wil deze 10 appartementen verkopen aan € 250.000 per appartement.

3. Dit zou dus, als ze allemaal verkocht en op een of ander notariaat verleden zijn, een (bruto)winst opbrengen van € 1.000.000.

4. Dit geld zou - voor sommige appartementen waarvan vermoedelijk de aankoopovereenkomst al ondertekend is - nog niet in handen zijn van STVV maar 'onderweg' zijn. Geld wordt pas overgedragen met tussenkomst van de notaris bij het verlijden van de koopakte.

5. STVV maakt zich nu sterk dat ze 'zo goed als' het geld al heeft. Maar ze heeft het geld nog niet en op basis daarvan krijgt STVV - gezien het geld (nog) niet op de STVV-bankrekening staat - geen licentie wegens hic et nunc gebrek aan bewijs van liquid geld.

Zo zal de vork waarschijnlijk aan de steel zitten. De lopende transactie lijkt mij een vrij normale handelsovereenkomst.
Laatst gewijzigd door Since '54 op 12 apr 2014, 00:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1195
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Luc »

Since '54 schreef:1. STVV koopt 10 appartementen aan NV Stayen voor € 1.500.000 per appartement.

2. STVV wil deze 10 appartementen verkopen aan € 2.500.000 per appartement.

3. Dit zou dus, als ze allemaal verkocht en op een of ander notariaat verleden zijn, een (bruto)winst opbrengen van € 10.000.000.

4. Dit geld zou - voor sommige appartementen waarvan vermoedelijk de aankoopovereenkomst al ondertekend is - nog niet in handen zijn van STVV maar 'onderweg' zijn. Geld wordt pas overgedragen met tussenkomst van de notaris bij het verlijden van de koopakte.

5. STVV maakt zich nu sterk dat ze, zo goed als, het geld al heeft maar ze heeft het geld nog niet en op basis daarvan krijgt STVV - gezien het geld (nog) niet op de STVV-bankrekening staat - geen licentie op basis van gebrek aan bewijs van liquid geld hic et nunc.

Zo zal de vork waarschijnlijk aan de steel zitten. De lopende transactie lijkt mij een vrij normale handelsovereenkomst.
Aankoopprijs is 150.000€ per appartement,
verkoopprijs is 250.000€ per appartement,
je zet een nulletje te veel Since, het is hier 'maar' Sint-Truiden en niet New York! :) :)
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1195
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Licenties, transferverboden en andere onzin

Bericht door Luc »

Roo3k schreef:
Luc schreef:
Roo3k schreef:
Mikman schreef:Is ook min of meer de uitleg die STVV aan het Supportersverbond heeft gegeven, zo heb ik me laten verstaan. Bankgarantie is cruciaal, als die gegeven wordt, kan men de licentie logischerwijs niet meer weigeren.
De meerwaarde van die appartementen wordt dan ook geschonken door Stayen (RD) ?
En zijn deel van de transferssom ?

Mooie geste.
Betreffende die appartementen heeft STVV er 10 gekocht voor 1.500.000 € en ze willen die nu verkopen voor 2.500.000 €. Volgens mij zit de NV Stayen er dan toch voor niks tussen ?
Is 150 dan geen gunstprijs ? Of gaat het over studio's ?
Het kleinste appartement heeft een oppervlakte van 83 m2, het grootste 185 m2.
Ik weet niet welke STVV gekocht heeft.
Iemand een idee ?
Plaats reactie