Belgacom League: seizoen 2013-2014

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Belgacom League: seizoen 2013-2014

Bericht door Mikman »

Voor alle berichten die niet met STVV te maken hebben maar toch relevant zijn:


Guy Wallemme is al ontslagen als trainer bij White Star Woluwe.

http://www.nr10.be/tweedeklasse/nieuws/ ... ch-ontslag


En volgens Dave Peters, de doorgaans goed ingelichte Belgacom-commentator voor 2e klasse, gaan er geruchten als zou Antwerp nu al met betalings en loon-achterstanden kampen.
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door STimVV »

Voor wat het waard is: in onderstaande link een voorbeschouwing ivm met onze club.
Nr10 mag toch als objectief beschouwd worden, ze zetten ons in hun prognose op de 5e plaats...
Dat wil dus zeggen dat ze Antwerp, Westerlo, Moeskroen en Eupen hoger inschatten.
Het is voor hen natuurlijk heel moeilijk om dat nu al in te schatten. Soit, voor wat het waard is: hun prognose tot nu toe.

Antwerp/Westerlo/Moeskroen/Eupen
5: STVV
6: Woluwe
7: Lommel
8: Aalst
9: Roeselare
10: Boussu-dour
11: Visé
12: Tubeke
13: Virton
14: Dessel
15: Heist
16: RWDM Brussels
17: Geel
18: Hoogstraten

http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/vo ... gory_id=17

Antwerp zal volgens mij dit seizoen de te kloppen ploeg worden. Ze hebben door het failliet van Beerschot en de komst van hun investeerder daar een serieuze boost gekregen. Ook op de beelden die ik zag lijken ze me wel een sterke ploeg te gaan hebben. Met oa die Guvenc hebben ze een sterke transfer gedaan. Misschien moeten we stilletjes hopen op extra-sportieve problemen. Maar die lost het BAS dan wel weer op...
Persoonlijk schat ik in dat lijstje Woluwe een stuk lager in, en Dessel een stuk hoger.
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Grammet »

STimVV schreef:Voor wat het waard is: in onderstaande link een voorbeschouwing ivm met onze club.
Nr10 mag toch als objectief beschouwd worden, ze zetten ons in hun prognose op de 5e plaats...
Dat wil dus zeggen dat ze Antwerp, Westerlo, Moeskroen en Eupen hoger inschatten.
Het is voor hen natuurlijk heel moeilijk om dat nu al in te schatten. Soit, voor wat het waard is: hun prognose tot nu toe.

Antwerp/Westerlo/Moeskroen/Eupen
5: STVV
6: Woluwe
7: Lommel
8: Aalst
9: Roeselare
10: Boussu-dour
11: Visé
12: Tubeke
13: Virton
14: Dessel
15: Heist
16: RWDM Brussels
17: Geel
18: Hoogstraten

http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/vo ... gory_id=17

Antwerp zal volgens mij dit seizoen de te kloppen ploeg worden. Ze hebben door het failliet van Beerschot en de komst van hun investeerder daar een serieuze boost gekregen. Ook op de beelden die ik zag lijken ze me wel een sterke ploeg te gaan hebben. Met oa die Guvenc hebben ze een sterke transfer gedaan. Misschien moeten we stilletjes hopen op extra-sportieve problemen. Maar die lost het BAS dan wel weer op...
Persoonlijk schat ik in dat lijstje Woluwe een stuk lager in, en Dessel een stuk hoger.
Onze eerste match nu zaterdag tegen Visé moet STVV de 3 punten toch thuis houden maar ik lees nu dat die Dalle Valle al licht gekwetst is, ik vraag me af :hoe ze het doen? : :dead:
bruintje67
Berichten: 607
Lid geworden op: 22 nov 2010, 23:16

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door bruintje67 »

STimVV schreef:Voor wat het waard is: in onderstaande link een voorbeschouwing ivm met onze club.
Nr10 mag toch als objectief beschouwd worden, ze zetten ons in hun prognose op de 5e plaats...
Dat wil dus zeggen dat ze Antwerp, Westerlo, Moeskroen en Eupen hoger inschatten.
Het is voor hen natuurlijk heel moeilijk om dat nu al in te schatten. Soit, voor wat het waard is: hun prognose tot nu toe.

Antwerp/Westerlo/Moeskroen/Eupen
5: STVV
6: Woluwe
7: Lommel
8: Aalst
9: Roeselare
10: Boussu-dour
11: Visé
12: Tubeke
13: Virton
14: Dessel
15: Heist
16: RWDM Brussels
17: Geel
18: Hoogstraten

http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/vo ... gory_id=17

Antwerp zal volgens mij dit seizoen de te kloppen ploeg worden. Ze hebben door het failliet van Beerschot en de komst van hun investeerder daar een serieuze boost gekregen. Ook op de beelden die ik zag lijken ze me wel een sterke ploeg te gaan hebben. Met oa die Guvenc hebben ze een sterke transfer gedaan. Misschien moeten we stilletjes hopen op extra-sportieve problemen. Maar die lost het BAS dan wel weer op...
Persoonlijk schat ik in dat lijstje Woluwe een stuk lager in, en Dessel een stuk hoger.
Heel objectief...................vorig jaar was de titel voor ons volgens nr 10.
Ik geloof dat Oostende op de 5de plaats eindigde volgens nr10, met andere woorden het ziet er heel goed uit ;)
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door DJ Amiga »

hier de pronostiek van nr10 vorig jaar

1 stvv
2 Westerlo
3 CS Visé
4 Lommel United
5 Antwerp FC
6 Moeskroen-Peruwelz
7 KV Oostende
8 KSK Heist
9 AS Eupen
10 Eendracht Aalst
11 SV Roeselare
12 SK Sint-Niklaas
13 WS Woluwe
14 AFC Tubize
15 Dessel Sport
16 SV Oudenaarde
17 Boussu Dour
18 FC Brussels

eindstand

1 KV Oostende
2 Mouscron-Péruwelz
3 KVC Westerlo
4 Sint-Truidense VV
5 Boussu Dour Borinage
6 Lommel United
7 White Star Woluwe
8 KAS Eupen
9 AFC Tubize
10 Antwerp FC
11 KSV Roeselare
12 Dessel Sport
13 Eendracht Aalst
14 FC Brussels
15 CS Visé
16 KSK Heist
17 KSV Oudenaarde
18 SK Sint-Niklaas

zo geweldig was hun voorspelling niet. Nu ja, je maakt een analyse voor de start van het seizoen maar die situeert zich in de helft van de transferperiode. Tel daar dan nog de transferperiode in de winter mee en een ploeg kan er volledig anders uit zien dat 5 maanden eerder ingeschat...
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door STimVV »

Ze wisten toch maar mooi te voorspellen dat Roeselare 11e zou eindigen! :D
Zo een rangschikking maken op dit moment slaat natuurlijk op niet veel. Maar het geeft wel een kleine indicatie hoe ze op een ander onze ploeg inschatten. Laat het een extra motivatie zijn voor ons...
bruintje67
Berichten: 607
Lid geworden op: 22 nov 2010, 23:16

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door bruintje67 »

STimVV schreef:Ze wisten toch maar mooi te voorspellen dat Roeselare 11e zou eindigen! :D
Zo een rangschikking maken op dit moment slaat natuurlijk op niet veel. Maar het geeft wel een kleine indicatie hoe ze op een ander onze ploeg inschatten. Laat het een extra motivatie zijn voor ons...
Yep, echt een motivatie als je de stand achteraf bekijkt......................1 op 18 veel slechter kan niet. :grappig:
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Mikman »

STimVV schreef:
Antwerp zal volgens mij dit seizoen de te kloppen ploeg worden. Ze hebben door het failliet van Beerschot en de komst van hun investeerder daar een serieuze boost gekregen. Ook op de beelden die ik zag lijken ze me wel een sterke ploeg te gaan hebben. Met oa die Guvenc hebben ze een sterke transfer gedaan. Misschien moeten we stilletjes hopen op extra-sportieve problemen. Maar die lost het BAS dan wel weer op...
Persoonlijk schat ik in dat lijstje Woluwe een stuk lager in, en Dessel een stuk hoger.

Guvenc was de opvolger van Bruno Andrade bij Helmond Sport. Kan ook vergelijkbare statistieken voorleggen, ze ontlopen elkaar nauwelijks. Dus dan is het afwachten hoe hij zich aanpast aan de Belgische tweede klasse, Andrade bleek vorig seizoen na een uitstekende voorbereiding een vrij goeie voetballer eens de competitie bezig was maar ook geen schot in de roos.

Idem ditto met een De Roeck die van OHL komt, vergelijkbaar met Annys vorig seizoen. Wij hadden de pech dat al die transfers tegenvielen, Antwerp moet echt wel hopen dat het allemaal rake transfers zijn. Niet vergeten dat ze vorig seizoen afsloten met een negatief doelsaldo, dan moet je echt wel een serieuze vooruitgang maken om plots titelfavoriet te zijn. Ook de trainer is nog een vraagteken. Een grote naam als voetballer, maar zijn eerste job als hoofdcoach en sowieso geen ervaring met die vreemde Belgische tweede klasse.
Vier jaar geleden werden zij ook hoger dan ons ingeschat, Coulibaly wou toen zelfs per sé naar daar.
Ze hebben wel een gunstige kalender, met drie thuismatchen de eerste 4 speeldagen. Voor het enthousiasme kan dat veel uitmaken.


En die voorbeschouwingen, ach ja. Het is leuk om een andere ploeg wat te leren kennen, maar verder stelt het niet veel voor. "Wat als Dalle Valle uitvalt?". Tja, wat als Depoitre vorig seizoen was uitgevallen bij Oostende? Van Welkenhuysen scoorde vorig seizoen 18 keer voor Bocholt ( en pas in september eraan begonnen) , voor een andere tweedeklasser zou dat een toptransfer zijn, nu wordt hij niet eens vermeld. Allemaal heel relatief dus. Ik heb er ook geen flauw benul van wat die Franse derdeklassers die nogal wat Waalse clubs binnen halen waard zijn. Bij Woluwe lijken ze op het eerste zicht tegen te vallen. Hoe goed zijn de nieuwe spelers van de Académie bij Eupen? Zit daar een nieuwe Asamoah tussen? Geen idee.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Mikman »

Ik moet zeggen dat Belgacom zijn omkadering van tv-uitzendingen toch aanzienlijk verbeterd heeft. Niet enkel de wedstrijd meer, maar ook interviews, reportages en analyse tijdens de rust ( in een studio met Dirk Geeraerd als analyst ). Meer zoals men eerste klasse omkadert dus.

Speler die meteen opvalt bij RWDM, want zo worden ze nu terug genoemd blijkbaar: Ibrahima Samé. Snelle, doelgerichte spits. Als die fit blijft, kan die straks wel eens hoog eindigen in de topschuttersstand. Altijd leuk om nieuwe potentiële pareltjes te ontdekken.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Mikman »

Dit RWDM Brussels is op basis van de wedstrijd gisteren zeker geen degradatiekandidaat. Twee erg goeie spitsen ( naast Somé ook Seoudi, twee seizoenen geleden bij Waasland-Beveren in 2e goed voor 14 goals en 10 assists op de nummer 10, vorig seizoen na de winterstop uitgeleend aan Moeskroen-Péruwelz ) , een secure linkerflank/spelverdeler genaamd "Dudu" ( Doedoe spraken ze het uit ) en achteraan wat hulp uit Monaco.


Morgen Hoogstraten-Virton op Belgacom. Interessant duel om volgen omdat dat toevallig onze volgende twee tegenstanders zijn, en nog meer dan andere ploegen grote onbekenden voor ons.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Mikman »

Virton wint autoritair op Hoogstraten, 0-3. Met half oog gekeken, de beste man op het veld was Yohan Croizet, een Fransman die van FC Metz overkwam. Virton is sowieso een elftal dat is opgebouwd uit spelers die men in Frankrijk is gaan halen. Virton is een ploeg met inhoud.

Hoogstraten was toch een klasse minder dan Virton. Hebben veel moeite met hoge druk. Traoré is geen slechte vooraan ( ex-Standard en ex-Zulte-Waregem ) en ook de linksbuiten Vanderlinden kan wel iets, maar algemeen toch te weinig en vooral nog wat te groen achter de oren. Stadion stelt niet veel voor, achter één doel staat een reclamewand (zoals in Aalst) , achter de andere een bussiness-gebouw/tribune ( zoals in Visé ) , het bezoekersvak is een staantribune in de lengte van het veld, vergelijkbaar met Hamme indertijd.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Dreke »

Antwerp - Aalst: 11.500 toeschouwers.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Mikman »

Lommel en Dekelver gaan uit elkaar, medische redenen

http://www.nr10.be/item/dekelver
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Since '54 »

Lommel United oftewel 'de 2de club uit Limburg' staat met schreeuwer Stijn Vreven met een 0 op 6. Misschien zingt hij al een toontje lager.
vdl
Berichten: 2344
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door vdl »

Ja die verven heeft al altijd ne grote mond gehad,op het veld was het veel minder.
Alle toch toen hij hier speelde.
Gesloten