Belgacom League: seizoen 2013-2014

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
tbird
Berichten: 530
Lid geworden op: 10 nov 2010, 16:09

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door tbird »

Since '54 schreef:'Moeskroen, Eupen, Westerlo en STVV willen allen promoveren. Wie in de wintermercato de beste transfers doet speelt kampioen. Van dit gegeven zal alles afhangen'

(Guido Brepoels in TVL-Sportcafé van 2 december 2013).
Ja en met het gegeven van STVV en paniekaankopen ziet het er niet goed uit voor ons.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Since '54 »

tbird schreef:
Since '54 schreef:'Moeskroen, Eupen, Westerlo en STVV willen allen promoveren. Wie in de wintermercato de beste transfers doet speelt kampioen. Van dit gegeven zal alles afhangen'

(Guido Brepoels in TVL-Sportcafé van 2 december 2013).
Ja en met het gegeven van STVV en paniekaankopen ziet het er niet goed uit voor ons.
Hij zei wel degelijk: 'Wie de beste transfers doet'. Dit is uiteraard alles omvattend.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Dreke »

Since '54 schreef:'Moeskroen, Eupen, Westerlo en STVV willen allen promoveren. Wie in de wintermercato de beste transfers doet speelt kampioen. Van dit gegeven zal alles afhangen'

(Guido Brepoels in TVL-Sportcafé van 2 december 2013).
Ervan uit gaand dat ze alle vier willen promoveren (ik zou ook niet weten waarom STVV dat niet zou willen, maar ik heb in het verleden ook een aantal dingen niet zien aankomen die later logisch bleken te zijn), is dit natuurlijk een uitspraak die iedereen had kunnen doen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Dreke »

Zes tweedeklassers krijgen transferverbod

Maandagavond heeft de Licentiecommissie van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) beslist om zes tweedeklassers een transferverbod op te leggen voor de komende transferperiode (januari). Leider Westerlo, Boussu Dour, RWDM Brussels, Eendracht Aalst, Tubeke en Wezet zijn de clubs die het ook in de tweede seizoenshelft met dezelfde kern zullen moeten doen.
RWDM Brussels en Boussu Dour kwamen zich niet verantwoorden voor de Licentiecommissie, de andere vier clubs waren maandagavond wel aanwezig, maar voor hen kon geen hulp meer baten. De clubs mogen pas opnieuw spelers aantrekken wanneer zij kunnen bewijzen dat ze weer voldoen aan de licentievoorwaarden.

Het transferverbod is opgelegd op basis van artikel 406.12.4° van het bondsreglement, waarin staat dat clubs aan de commissie de bewijzen moeten leveren dat zij in niet in gebreke staan met de lonen, de belastingen, de aan R.S.Z. verschuldigde sommen, de bedrijfsvoorheffing, de bijdragen aan het pensioenfonds voor profvoetballers, de bondsschulden en de huur van het stadion.

Bij leider Westerlo was men alvast erg verrast. "Dit hadden we niet zien aankomen", reageerde algemeen raadgever Wim Van Hove. In de stand is Boussu Dour 6e, Brussels 7e, Aalst 9e, Tubeke 11e en Wezet 18e en laatste.

sportwereld.be
Iemand meer info rond het verhaal van Westerlo?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door stvvilvoorde »

Bij Westerlo zou het gaan om een niet-betaling van een betwiste factuur ivm de huur van Harlem Gnohere.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door lindoke »

Ik vermoed dat bij Westerlo het water aan de lippen staat. Dit seizoen is het alles of niks. Al heb ik ergens respect voor hen omdat ze tenminste een risico durven nemen in tegenstelling tot STVV die maar blijven aanmodderen met de afval vanuit Luik.

We zullen op het einde van het seizoen zien of de "gok" van Westerlo goed uitgepakt heeft.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Dreke »

Bwa, als het inderdaad klopt dat ze in de miserie zitten, weet ik niet of we daar respect voor moeten hebben. Ik heb al vaker horen waaien dat als ze niet op gaan er weer geleurd gaat worden met stamnummers. De hoofdrolspelers: Westerlo, Geel en natuurlijk Germinal Wilrijk. Maar voor alle duidelijkheid is dit maar wat er verteld wordt.
A loyal football fan only supports the shirt...
michael
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 jan 2011, 11:15
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door michael »

Ondertussen is het transferverbod blijkbaar al terug opgeheven. De bond was duidelijk weer in uitstekende doen.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1195
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Luc »

michael schreef:Ondertussen is het transferverbod blijkbaar al terug opgeheven. De bond was duidelijk weer in uitstekende doen.
:grappig:
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Dreke »

Dit weekend geen Belg in de basis bij Péruwelz en Virton. Eén Belg in de basis bij Boussu Dour.

Aalst en Heist begonnen met enkel Belgen. Visé met 10.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door stvvilvoorde »

Antwerp gisteren weeral verloren en derde periode meteen met een valse noot gestart.
Die tellen ondertussen al 11 punten achterstand op onze 4de plek. Lijkt me vrij onoverbrugbaar geworden en om de derde periode te winnen, moeten ze nu een foutloos parcours afleggen.
Dat had ik voor het seizoen nooit gedacht van die ploeg.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Since '54 »

Dreke schreef:Dit weekend geen Belg in de basis bij Péruwelz en Virton. Eén Belg in de basis bij Boussu Dour.

Aalst en Heist begonnen met enkel Belgen. Visé met 10.
Knap uitgediept Dreke!

Van Wijkske dacht dat Westerlo de Belgenrecordhouder was :)
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Grammet »

Grammet schreef:
STimVV schreef:Voor wat het waard is: in onderstaande link een voorbeschouwing ivm met onze club.
Nr10 mag toch als objectief beschouwd worden, ze zetten ons in hun prognose op de 5e plaats...
Dat wil dus zeggen dat ze Antwerp, Westerlo, Moeskroen en Eupen hoger inschatten.
Het is voor hen natuurlijk heel moeilijk om dat nu al in te schatten. Soit, voor wat het waard is: hun prognose tot nu toe.

Antwerp/Westerlo/Moeskroen/Eupen
5: STVV
6: Woluwe
7: Lommel
8: Aalst
9: Roeselare
10: Boussu-dour
11: Visé
12: Tubeke
13: Virton
14: Dessel
15: Heist
16: RWDM Brussels
17: Geel
18: Hoogstraten

http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/vo ... gory_id=17

Antwerp zal volgens mij dit seizoen de te kloppen ploeg worden. Ze hebben door het failliet van Beerschot en de komst van hun investeerder daar een serieuze boost gekregen. Ook op de beelden die ik zag lijken ze me wel een sterke ploeg te gaan hebben. Met oa die Guvenc hebben ze een sterke transfer gedaan. Misschien moeten we stilletjes hopen op extra-sportieve problemen. Maar die lost het BAS dan wel weer op...
Persoonlijk schat ik in dat lijstje Woluwe een stuk lager in, en Dessel een stuk hoger.
Onze eerste match nu zaterdag tegen Visé moet STVV de 3 punten toch thuis houden maar ik lees nu dat die Dalle Valle al licht gekwetst is, ik vraag me af :hoe ze het doen? : :dead:
ik denk dat dit seizoen de te kloppen ploegen zijn: westerlo, eupen en moeskroen :geel:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door stvvilvoorde »

Koffi naar westel.
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse seizoen 2013-2014

Bericht door Grammet »

Grammet schreef:
STimVV schreef:Voor wat het waard is: in onderstaande link een voorbeschouwing ivm met onze club.
Nr10 mag toch als objectief beschouwd worden, ze zetten ons in hun prognose op de 5e plaats...
Dat wil dus zeggen dat ze Antwerp, Westerlo, Moeskroen en Eupen hoger inschatten.
Het is voor hen natuurlijk heel moeilijk om dat nu al in te schatten. Soit, voor wat het waard is: hun prognose tot nu toe.

Antwerp/Westerlo/Moeskroen/Eupen
5: STVV
6: Woluwe
7: Lommel
8: Aalst
9: Roeselare
10: Boussu-dour
11: Visé
12: Tubeke
13: Virton
14: Dessel
15: Heist
16: RWDM Brussels
17: Geel
18: Hoogstraten

http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/vo ... gory_id=17

Antwerp zal volgens mij dit seizoen de te kloppen ploeg worden. Ze hebben door het failliet van Beerschot en de komst van hun investeerder daar een serieuze boost gekregen. Ook op de beelden die ik zag lijken ze me wel een sterke ploeg te gaan hebben. Met oa die Guvenc hebben ze een sterke transfer gedaan. Misschien moeten we stilletjes hopen op extra-sportieve problemen. Maar die lost het BAS dan wel weer op...
Persoonlijk schat ik in dat lijstje Woluwe een stuk lager in, en Dessel een stuk hoger.
Onze eerste match nu zaterdag tegen Visé moet STVV de 3 punten toch thuis houden maar ik lees nu dat die Dalle Valle al licht gekwetst is, ik vraag me af :hoe ze het doen? : :dead:
gisteren men kas opgevreten, 8ste minuut: Dequivie gaat op rechts er van door , komt schuin voor doel alleen voor de doelman maar vergeet te scoren, een kwartier later scoort Roeselare wel op corner(niemand van de Truiense verdediging kan de hoge bal ontzetten, Schollen keek er naar en zag het leder in de boven hoek verdwijnen0-1, na de rust 2 kansen voor STVV? maar ze konden gisteren hellaas niet :heil: afwerken, trainer Ferreira haalde Dufer nog naar de kant(wat ik heel dom vond, want Dufer is de enige wat een penaltie kan verzilveren!!!) die penaltie kregen we op 1 kwartier voor tijd: Dequivie achter de bal maar zijn schotje was veel te zwak om de Roeslaarse doelman het nakijken te geven, zo bleef het 1-1
de trainer mag zich bezinnen over hoe wij als nog de eindronde kunnen halen(indien hij daar geen antwoord op heeft mag er voor mij een andre entraineur komen)-:) :heil:
Gesloten