Abonnementen seizoen 2017-2018

Alle info over abonnementen en tickets (thuis - en uitwedstrijden) vind je hier.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:Zijn dat de echte aantallen of is het gebaseerd op de opgeblazen cijfers die Ivo tweewekelijks moet omroepen? :mrgreen:

Het aantal daadwerkelijk betalende toeschouwers (zonder jeugd, medewerkers, vrijkaarten, etc.) zou een representatiever cijfer zijn om af te leiden hoeveel steun de club echt geniet en zelfs dan tel je nog de mensen die "uit gewoonte" of "voor de vrienden" komen mee.
Ik wil maar zeggen: toeschouwersaantallen an sich zeggen weinig.
Dit zijn cijfers van Belgian Soccer Database. Aangezien het steeds dezelfde bron is, kan je er wel een lijn in zien. Ik bedoel daarmee: als men jeugd, medewerkers enz meetelt, zal dat voor ieder seizoen zo zijn.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Dreke »

Uit die cijfers valt op dat we van het op één na sterkste seizoen qua toeschouwers terugvielen naar het op één na het zwaktste seizoen (op 5 man per match na zelfs het zwakste) in dertig jaar.

Als zo een cijfers de ogen niet doen opengaan, moet ge er tandenstokers tussen rammen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Tompie »

Een dikke 3000 abonnementen is eigenlijk bedroevend weinig voor een club als de onze.
Maar anderzijds nog altijd veel gezien wat er de voorbije jaren allemaal gebeurd is.

Anderzijds en puur sportief, voor de supporters die enkel het voorbije seizoen onthouden: méér punten in eigen huis dan in het seizoen dat we PO1 haalden én winst in PO2. Dat was dus zeker niet bedroevend slecht.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Brusselmans »

Ik tel er maar 20 ...
De 2980 anderen, daar kijk ik makkelijshalve langs door !
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door stvv'er »

Mikman schreef:
Jacques schreef:Zijn dat de echte aantallen of is het gebaseerd op de opgeblazen cijfers die Ivo tweewekelijks moet omroepen? :mrgreen:

Het aantal daadwerkelijk betalende toeschouwers (zonder jeugd, medewerkers, vrijkaarten, etc.) zou een representatiever cijfer zijn om af te leiden hoeveel steun de club echt geniet en zelfs dan tel je nog de mensen die "uit gewoonte" of "voor de vrienden" komen mee.
Ik wil maar zeggen: toeschouwersaantallen an sich zeggen weinig.
Dit zijn cijfers van Belgian Soccer Database. Aangezien het steeds dezelfde bron is, kan je er wel een lijn in zien. Ik bedoel daarmee: als men jeugd, medewerkers enz meetelt, zal dat voor ieder seizoen zo zijn.
Akkoord, maar toch niet de volledige onderste 3-4 rijen van de Oost (meer dan 600 stuks in het totaal!) ...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Vouch »

Tompie schreef:Een dikke 3000 abonnementen is eigenlijk bedroevend weinig voor een club als de onze.
Maar anderzijds nog altijd veel gezien wat er de voorbije jaren allemaal gebeurd is.

Anderzijds en puur sportief, voor de supporters die enkel het voorbije seizoen onthouden: méér punten in eigen huis dan in het seizoen dat we PO1 haalden én winst in PO2. Dat was dus zeker niet bedroevend slecht.
Dat spijtig genoeg nét niet.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Tompie »

Vouch schreef:
Tompie schreef:Een dikke 3000 abonnementen is eigenlijk bedroevend weinig voor een club als de onze.
Maar anderzijds nog altijd veel gezien wat er de voorbije jaren allemaal gebeurd is.

Anderzijds en puur sportief, voor de supporters die enkel het voorbije seizoen onthouden: méér punten in eigen huis dan in het seizoen dat we PO1 haalden én winst in PO2. Dat was dus zeker niet bedroevend slecht.
Dat spijtig genoeg nét niet.
Ik zit nog in de ontkenningsfase. :mrgreen:

Maar goed, hoeveel abonnementen zijn er ondertussen verkocht? Of wordt het al vanaf speeldag 1 een spannende strijd tussen het aantal gratis tickets versus het aantal abonnementen?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door smol »

Tompie schreef:
Vouch schreef:
Tompie schreef:Een dikke 3000 abonnementen is eigenlijk bedroevend weinig voor een club als de onze.
Maar anderzijds nog altijd veel gezien wat er de voorbije jaren allemaal gebeurd is.

Anderzijds en puur sportief, voor de supporters die enkel het voorbije seizoen onthouden: méér punten in eigen huis dan in het seizoen dat we PO1 haalden én winst in PO2. Dat was dus zeker niet bedroevend slecht.
Dat spijtig genoeg nét niet.
Ik zit nog in de ontkenningsfase. :mrgreen:

Maar goed, hoeveel abonnementen zijn er ondertussen verkocht? Of wordt het al vanaf speeldag 1 een spannende strijd tussen het aantal gratis tickets versus het aantal abonnementen?
Alle jeugdspelers van Jong & Jeugd STVV dus ook die van VKM (ze heten Jong STVV) en dames teams van VKM kregen een gratis abonnement. Ik veronderstel dat deze meegeteld zijn met de 3300 :)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door lindoke »

KV Mechelen heeft een nieuw record qua abonnementenverkoop. Tiens, hoe zou dat toch komen????
http://sporza.be/cm/sporza/extra/opvallend/1.3043901
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door STimVV »

Das toch die club met Yannick Ferrera als trainer. En Rob Schoofs als draaischijf. En Rherras als back.
En allezja...die zitten wel in de flow van een vernieuwd stadion he...
Das voor ons allemaal niet weg gelegd natuurlijk...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Mikman »

Mechelen heeft 3 op 9 en dat met drie erg gevleide gelijke spelen. Met die spelerskern ben je toch nooit méér play-off 1-kandidaat dan STVV ( dat er geen is, voor alle duidelijkheid, ik zie alleen het grote verschil tussen de kernen niet wat de ene in de ogen van sommigen een PO1-kandidaat maakt en de andere een degradatiekandidaat)?

Veel respect voor hun trouwe aanhang en hun zeer geslaagde #kakkerzoektmakker-campagne,dat zeker wel. En zo'n vol stadion iedere week geeft ook de spelers op het veld een serieuze boost, dat is ook weer waar. Maar top-6 spelen met deze kern, zuiver sportief gezien? Ik zie het er niet in.

Dit mag in maart tegen mij gebruikt worden :)

(PS: ik heb het enkel over de abo's gerelateerd aan het sportieve, ik weet ook wel dat er bij beide clubs ook andere zaken meespelen )
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:. En zo'n vol stadion iedere week geeft ook de spelers op het veld een serieuze boost, dat is ook weer waar.
Onderschat uitstraling niet. Als ge als sponsor kunt kiezen tussen beeldvorming voor een vol en sfeervol stadion of de tristesse die er bij ons op de tribunes heerst recent, tja...

We kunnen zoveel zagen en zeveren als we willen (en daar zijn we de laatste tijd goed mee bezig :) ), maar de negatieve spiraal waar de perceptie nu in zit, buigt ge niet in 1, 2, 3 om. En daar is maar één iemand verantwoordelijk voor en niet die duizenden anderen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Mikman »

Dreke schreef:
Mikman schreef:. En zo'n vol stadion iedere week geeft ook de spelers op het veld een serieuze boost, dat is ook weer waar.
Onderschat uitstraling niet. Als ge als sponsor kunt kiezen tussen beeldvorming voor een vol en sfeervol stadion of de tristesse die er bij ons op de tribunes heerst recent, tja...

We kunnen zoveel zagen en zeveren als we willen (en daar zijn we de laatste tijd goed mee bezig :) ), maar de negatieve spiraal waar de perceptie nu in zit, buigt ge niet in 1, 2, 3 om. En daar is maar één iemand verantwoordelijk voor en niet die duizenden anderen.
Helemaal mee eens. De inspanningen om de perceptie om te buigen zijn vanuit de club ruim onvoldoende ( ik denk dat ze het zelfs niet eens snappen dat er een probleem is ).
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Jacques »

Ik ben daar redelijk zeker van als je Flippo hoorde ijlen bij het ontslag van Marquez.
Nog geen 7000 man tegen Standard. Dan mag je er van uitgaan dat daar nog zeker 1500 Luikenaars tussen zaten.
Een hele legertje STVV coryfeeën draait zich om in zijn graf bij het zien van die cijfers.

(dat staat los van de goede start met 6/9 waar ik uiteraard wel content mee ben)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Abonnementen seizoen 2017-2018

Bericht door Halenaar »

Ze zijn trouwens weer hun amateuristische zelf bij die gratis shirts....

Je moest op voorhand uw maat doorgeven. Dan verwacht je toch dat ze het aantal aangegeven maten shirts bestellen, en nog wat extra shirts buiten de gereserveerde om er zeker van te zijn dat je voldoende hebt.

Nu wou ik mijn shirt afhalen tegen Gent, en was mijn maat uitverkocht, maar ik kon deze misschien komen afhalen bij de volgende thuiswedstrijd.

Nu wou ik mijn shirt afgelopen zondag afhalen, en was mijn maat nog steeds niet beschikbaar. Nu waren ze deze keer wel zeker dat ze mijn shirt ging hebben....tegen eind september :roll:
Plaats reactie