Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Wat met STVV zelf? Ervan uitgaande dat uw beleidsdomeinen goed afgebakend zijn, hebben we het dan ook maar over een handvol personen. Als de juiste persoon in uw kamp zit, wordt het leven een stuk makkelijker, ook al bak je er maanden aan een stuk niets van. Het verbaast me niks, want dit soort geruchten doet al langer de ronde over een aantal personen. Het is ook niets nieuws, want in het verleden werd er ook al gefluisterd dat bepaalde spelers hun plaats in het team kochten. En we zijn zeker ook niet de enige club waar bepaalde spelers gepusht worden ten nadele van anderen. Als je ziet wat Simon bij Liverpool overkwam, omdat Klopp zijn vriendje absoluut moest spelen, en leest dat Courtois graag Lemmens (keeperstrainer Rode Duivels) mee wou nemen naar Real Madrid (en die zag dat zelf ook zitten) moet er toch geen tekeningetje bij dat Simon ook bij de nationale ploeg nooit nog een (eerlijke) kans zal krijgen, zolang die Lemmens daar rondloopt. Om maar te zeggen: het is minder uitzonderlijk dan je zou denken/hopen.
In een normaal bedrijf riskeer je voor zulke zaken minstens een sanctie en misschien zelfs meer, omdat je de deontologische code overschrijdt. In de voetbal moet je ze eerst nog de betekenis van het woord deontologie gaan uitleggen. Laat staan dat er een code zou bestaan.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef:Wat met STVV zelf? Ervan uitgaande dat uw beleidsdomeinen goed afgebakend zijn, hebben we het dan ook maar over een handvol personen. Als de juiste persoon in uw kamp zit, wordt het leven een stuk makkelijker, ook al bak je er maanden aan een stuk niets van. Het verbaast me niks, want dit soort geruchten doet al langer de ronde over een aantal personen. Het is ook niets nieuws, want in het verleden werd er ook al gefluisterd dat bepaalde spelers hun plaats in het team kochten. En we zijn zeker ook niet de enige club waar bepaalde spelers gepusht worden ten nadele van anderen. Als je ziet wat Simon bij Liverpool overkwam, omdat Klopp zijn vriendje absoluut moest spelen, en leest dat Courtois graag Lemmens (keeperstrainer Rode Duivels) mee wou nemen naar Real Madrid (en die zag dat zelf ook zitten) moet er toch geen tekeningetje bij dat Simon ook bij de nationale ploeg nooit nog een (eerlijke) kans zal krijgen, zolang die Lemmens daar rondloopt.
In een normaal bedrijf riskeer je voor zulke zaken minstens een sanctie en misschien zelfs meer, omdat je de deontologische code overschrijdt. In de voetbal moet je ze eerst nog de betekenis van het woord deontologie gaan uitleggen. Laat staan dat er een code zou bestaan.
Misschien moeten de jonge spelers het hotel in en worden ze er door en Jan Fabre-achtig type een kamer binnen geleid, waar die dan met veelzeggende blik naar het bed kijkt...en tja,..., wie de hint niet begrijpt, die komt niet op het wedstrijdblad :grappig: :grappig: :grappig:

Alle gekheid op een stokje, ik herhaal dat het niet kan dat er nu nog (onder het nieuwe bewind, met de zogenaamde frisse wind die door Stayen waait) personen zijn die andere belangen dan die van de club verdedigen. De zaak Abrahams dateert van twee weken geleden, niet van twee jaar geleden, en de schuld kan dus niet zoals (al te) vaak afgeschoven worden op Duchatelet, Morenne, Lammens... Als je verkiest Abrahams voor een appel en een ei te verkopen (VDAB en Brys zijn daar verantwoordelijk voor, tenzij die beslissing door DMM werd opgelegd, hetgeen me zou verwonderen, want ik zie die geen beslissing op sportief vlak nemen die tegen alle logica ingaat), in plaats van die jongen af en toe een kans te geven, omdat je aan hem geen "pocket money" kan verdienen en aan andere spelers wel, en zo dus het vermogen van de club aantast, dan is dat voor mij een zeer ernstige zaak en een zware beschuldiging naar hen toe.

Ik zou het als eigenaar (DMM) helemaal niet appreciëren, moesten mijn (top-)werknemers -die daarvoor waarschijnlijk niet slecht betaald worden- hun eigen belangen laten primeren boven die van de club en met allerhande (louche) makelaarsconstructies, onderhandse betalingen, enz. bezig zijn, in plaats van de belangen van de club te behartigen. Mocht dat zo zijn, zijn we nog steeds even ver verwijderd van de broodnodige professionalisering en zal men ons blijven "brol" aansmeren en al het talent hier onder hun prijs weghalen, omdat een paar personen daar nu eenmaal beter bij varen. Ik kan die versie dus moeilijk geloven. Mocht het toch zo zijn, zoals al gezegd: Uitmesten die stal!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

De beslissing is idd. die van het huidige beleid en niet het vorige, al is de situatie wat Abrahams betreft wel voor DMM ontstaan. Voor alle duidelijkheid, het ging ook niet over Duchatelet, Lammens, Morenne of Bormans.
Anyway, als ze slim zijn, hebben ze een terugkoop clausule of toch minstens een percentage op de doorverkoop. Dan is toch nog niet alles verloren (ervan uitgaande dat Abrahams de lijn doortrekt).
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Anderslecht-Union aant het kijken, verdorie wat is die Niakaté daar vooraan toch een beest.

Net zoals bij Rasjel en Zitte zeg ik: hoor er eens achter
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Over Buya Turay.
Spelers moeten tijd krijgen zich te integreren en zich aan te passen.
Maar is er hier in het geval van Buya toch niet meer aan de hand ?

Toen hij naar Dalkurd getransfereerd werd, had hij duidelijk geen aanpassingsperiode nodig. Zit hij hier alleen in Belgie -weg van zijn familie en vertrouwde omgeving? Sommige spelers (zoals ook Bezus) zijn daar zeer gevoelig voor. Hoe toont hij zich op training ? .... Hoe ligt hij in de groep ? Komt hij gewoon tekort ?

Nog iemand die geruchten opving over een uitleenbeurt bij de jaarswisseling ? (naar 1b) . Gladon en Nazon zijn toch ook nieuw en hebben toch ook hun aanpassingsproblemen. Die worden nog eens geselecteerd. Spijtig van het (voor stvv) vele geld.

Top voor Brijs. Hij kiest spelers die zich tonen en niet ifv hun transferprijs of loon. Logisch feitelijk. Zo hou je het zaakje in de hand ....
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door metser »

@ positivo. Heb nu een tiental trainingen onze vriend buya bewonderd. Buiten een grote vergissing van mij is dat voldoende voor provinciale reeksen maar bijlange niet voor profs, hoe spijtig dat da ook is en ik vind ! Zonde van de geldverkwisting. Die jongen heeft ontegensprekelijk een kanjer van een makelaar om actueel te blijven! :stvv:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

@ Metser.
Dank je wel voor de toelichting. Die (Buya) moeten we dan volgens jou niet direct terug verwachten. Dat wordt wel stil gehouden (begrijpelijk) .Het gerucht dat hij (Buya) ondertussen Wolke Janssens in de pikorde van de spitsen moet laten voorgaan zal dan ook wel waarheid hebben.

Wat die makelaar betreft kun je wel gelijk hebben. Die heeft ook Sankhon in zijn portefeuille (en die was ook niet gratis en die heeft ook nog geen half uur gespeeld) .

De Japanners zullen het daar zeker niet mee laten. Die makelaar kan proberen die Buya terug in Zweden te slijten, kwestie van het kapitaalsverlies stvv te beperken en de Yakuza niet op te jutten.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

Positivo schreef:@ Metser.
Dank je wel voor de toelichting. Die (Buya) moeten we dan volgens jou niet direct terug verwachten. Dat wordt wel stil gehouden (begrijpelijk) .Het gerucht dat hij (Buya) ondertussen Wolke Janssens in de pikorde van de spitsen moet laten voorgaan zal dan ook wel waarheid hebben.

Wat die makelaar betreft kun je wel gelijk hebben. Die heeft ook Sankhon in zijn portefeuille (en die was ook niet gratis en die heeft ook nog geen half uur gespeeld) .

De Japanners zullen het daar zeker niet mee laten. Die makelaar kan proberen die Buya terug in Zweden te slijten, kwestie van het kapitaalsverlies stvv te beperken en de Yakuza niet op te jutten.
Anderzijds: Buya valt in tegen Lokeren en doet meteen waarvoor hij gehaald werd, scoren. In Beveren speelde hij ook geen slechte wedstrijd trouwens. Om dus meteen te stellen dat hij geschikt is voor provinciaal voetbal, lijkt me wat overdreven. De Zweedse eerste klasse is misschien geen topcompetitie, maar toch wel beter dan dat.

Toen hij in de beker zijn kans kreeg tegen een amateurploeg, moet ik toegeven dat ik ook wel in negatieve zin verrast was. Hij werd toen ook zeer terecht bij de rust gewisseld.

Nochtans zou hij alleen al met zijn snelheid iets voor ons moeten kunnen betekenen. Boli was zaterdag zwak in Kortrijk, maar Brys lijkt in geen enkel alternatief te geloven (Gladon, Nazon, Turay ...).
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Buya leek met vooral een paniekaankoop op basis van videobeelden en op advies van de makelaar van Sankhon (en zonder doorgedreven background-checks ) na het mislopen van Akpom en die Marokkaanse WK-spits. STVV had ook interesse in William Togui maar die koos uiteindelijk voor KV Mechelen, en scoorde gisteren trouwens in de topper tegen Beerschot-Wilrijk. Volgens de Malinwa-aanhang de volgende die ze voor veel geld kunnen verkopen, al moet je die uitspraken ook wat in de euforie van het moment zien en 1B is nog geen 1A natuurlijk.

Akpom komt slechts zelden aan spelen toe in Griekenland. Amper 71 minuten dit seizoen, verdeeld over 6 invalbeurtjes. Slechte keuze voor hem, en wij hadden iemand met zijn profiel goed kunnen gebruiken.


Herexamens in de winterstop voor de transfercommissie, en ook stevige versterking op de flanken dringt zich op.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:Buya leek met vooral een paniekaankoop op basis van videobeelden en op advies van de makelaar van Sankhon (en zonder doorgedreven background-checks ) na het mislopen van Akpom en die Marokkaanse WK-spits. STVV had ook interesse in William Togui maar die koos uiteindelijk voor KV Mechelen, en scoorde gisteren trouwens in de topper tegen Beerschot-Wilrijk. Volgens de Malinwa-aanhang de volgende die ze voor veel geld kunnen verkopen, al moet je die uitspraken ook wat in de euforie van het moment zien en 1B is nog geen 1A natuurlijk.

Akpom komt slechts zelden aan spelen toe in Griekenland. Amper 71 minuten dit seizoen, verdeeld over 6 invalbeurtjes. Slechte keuze voor hem, en wij hadden iemand met zijn profiel goed kunnen gebruiken.


Herexamens in de winterstop voor de transfercommissie, en ook stevige versterking op de flanken dringt zich op.
Kost dat eigenlijk veel, zo'n spits uit eerste amateur? :mrgreen:
Die Togui leek het goed te doen tegen B-W, maar zijn statistieken zijn eigenlijk ook niet om over naar huis te schrijven (voor gisteren 1 doelpunt en 1 assist). Dan doen Abrahams (4 doelpunten) en Niakaté (11 doelpunten) het een stuk beter. Nu ja, als je een goede (huis)makelaar hebt, kan dat wel helpen om de prijs op te drijven. ;)

Alle gekheid op een stokje. Wij moeten ons huiswerk voor een groot stuk opnieuw doen. De flankverdedigers, zowel links als rechts, en diepe spits blijven pijnpunten. Van alle transfers zijn de Japanners en Pol Garcia eigenlijk de enigen die tot nu toe echt geslaagd zijn. Bij sommigen kan je nog voorbehoud aantekenen, maar anderen brengen gewoon niet wat er van hen verwacht werd. Buya is veruit het grootste mysterie. Begon hoopgevend en lijkt nu compleet uit beeld verdwenen. Nazon lijkt moeite te hebben met het tempo en Gladon, die als last minute vervanger gehaald werd, wordt tot hiertoe amper gebruikt. Drie spitsen halen en uiteindelijk terug moeten grijpen naar Boli (met alle respect) is geen compliment. Op de flanken is het onbegrijpelijk dat men zolang vasthield aan Antunes en Thalysson op links en helemaal niets deed op rechts waar men initieel dacht De Norre te zetten. Ze hebben twee maanden zitten leuren met Damien le magicien, terwijl ze die beter gewoon op 1 juli al op straat hadden gegooid en vervangen door ander en beter (wat in het geval van Dussaut niet zo moeilijk kan zijn). Uit noodzaak hebben we dan De Norre maar terug op links gezet en Botaka een rij naar achteren getrokken, maar dat was oorspronkelijk niet de bedoeling.
Eigenlijk moeten we het belangrijkste stuk opnieuw doen, nl. voor die posities waarvan vooraf al geweten was dat er versterking nodig was. Dat is pijnlijk voor Tom VDAB en Tateishi die samen verantwoordelijk zijn voor het aankoopbeleid.
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

De ploeg wordt momenteel gedragen door spelers die door RD & PB gehaald werden. Dat werd duidelijk vorige zaterdag tegen Kortrijk. Bezus, Ceballos & uiteindelijk De Norre wegvallen was te veel.

Niet dat de Japanners slecht zijn, integendeel. Maar echt het verschil maken kunnen ze (nog) niet. Tijd zal hier volgens mij in ons voordeel spelen.

Sankhon ? Kom aan hé mannen. De Japanners kunnen zijn makelaar ( ook die van Buya) even uitnodigen voor een gesprek en tegelijkertijd zorgen voor het overvliegen van een delegatie Yakuza (zo een 15 man).

Wat ik me ook afvraag :
Hoeveel kost deze ploeg méér dan die van vorig jaar ? Dat gaat geen beetje zijn. Spijtig dat we geen spits à la Chuba Akpom hebben.

Als je bij Brijs in de week niet werkt of je toont , kom je niet in de ploeg.
Poepsimpel, maar efficiënt. Duidelijke richtlijnen voor iedereen.
Ik wil spelen ? Ik moet werken.
Geloof me, onze trainer zal op die manier geen ruzie krijgen met de een of andere achterban. Bij het begin van een trainingsweek staat de teller voor iedereen op 0.

Vooruit Stvv.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Tomiyasu is anders toch een dikke versterking.
Ceballos draagt de ploeg niet.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

We zijn er nog een dikke 2 maanden van verwijderd, maar indien Bezus niet zou bijtekenen (einde contract in de zomer) en Kamada te duur zou uitvallen, moeten we toch maar eens (opnieuw) gaan informeren bij Morioka die alle banden met Bayat wenst te verbreken. Ik denk dat we daar wel eens een koopje mee zouden kunnen doen nu die bij Anderlecht op een zijspoor zit en hij hier een aantal landgenoten kan terugvinden.

Wat de huidige ploeg betreft: Ceballos is inderdaad geen dragende speler in het spel. Tenzij je 20 keer naar binnen snijden en 19 keer de bal verliezen een dragende rol wil noemen. Geeft dan de 20ste keer wel een beslissende doorsteekpass, maar toch, algemeen haalt hij geen betere cijfers dan de Japanners, dus die kan je wat mij betreft niet hoger plaatsen. Ik heb zowel bij Endo, Kamada als Ceballos het gevoel dat ze nog niet (terug) op hun top zitten. Tijd kan hier inderdaad in ons voordeel spelen.
Bezus is een verhaal van "succes kent vele vaders": gehaald door RD&PB, grotendeels genegeerd door Leko en De Roeck, gewaardeerd door Tateishi en belangrijk gemaakt door Brys. Tomi is een absolute revelatie, zelfs als je het bekijkt over alle eerste klasse ploegen heen. Op 12 maanden tijd van de Japanse tweede klasse naar de nationale ploeg en dan heeft hij hier nog eerst 6 maanden in de wachtkamer gezeten. Pol heeft zich moeiteloos geïntegreerd in de ploeg de laatste weken, Teixeira blijft een rots in de branding, De Norre troeft als rechtsvoetige middenvelder twee linksbacks af en als je Steppe bezig ziet, mogen er een paar mensen die de afgelopen 2 seizoenen absoluut Pirard wilden pushen, zich afvragen waarom ze zolang getolereerd hebben dat Pirard wekelijks naast minstens 1 bal klopte en -wat mij betreft- mogen ze zelfs hun conclusies trekken en boeltje pakken. Boli blijft de rol van éénmansvoorhoede met veel inzet, maar helaas niet even veel luciditeit invullen. Voor mij zijn dat tot nu toe de meest opvallende spelers in positieve zin.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Ik denk dat er een serieuse kans inzit dat we Morioka gaan hebben.
Anderlecht gaat heel wat ballast moeten lossen om een paar dikke transfers te moeten doen tijdens de winterstop.

Bezus gaan we misschien kwijt zijn tijdens diezelfde winterstop, de perceptie over bezus is goed momenteel, willen we er nog wat voor vangen gaan we hem niet te lang hier moeten houden.
Endo maakt ook heel wat progressie en zit volgens mij ook nog niet aan zijn top.

Sankhon zijn story lijkt game-over, als je als invaller tijdens de match terug gewisseld wordt, dan moet je al van heel goede huize komen om dat nog te keren.
Nazon, thallyson zoeken ook best een andere club.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Volgens Tateishi ( in HBVL van vandaag) sukkelt Buya met een “extra sportief” probleem, dat wordt opgelost. Een verhaal zoals bij Bezus ? Zou mogelijk kunnen. Die bakte er het eerste jaar ook niks van en nu hebben we allemaal spijt dat hij er vanavond niet bij is. Over Bezus liet hij verder nog uitschijnen dat men van plan is zijn optie te lichten. Dus daar kunnen we nog hopen.
Nog volgens Tateishi bedroeg de transferprijs van Buya géén 1.9 miljoen. Hoeveel het dan wel was liet hij in het midden. Tomiyasu zou dan 10 milj. moeten opbrengen.

Mijn persoonlijke mening laten de Japanners (in normale omstandigheden) niemand onder de 5 miljoen vertrekken.
Plaats reactie