Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef:Er is 1 zin waar iedereen blijft overlezen.

Tesamen met het verlengen van zijn contract was er blijkbaar een afkoopsom in het contract gezet (vorog bestuur)

STVV (huidig bestuur) wou meer geld dan dat en onderhandelde met Gent.
Effe ademen en lezen !
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jan Bulder »

Hallo-Tokyo schreef:Voetbal is brood en spelen.
De Romeinen waren hier vroeger en hun geest hangt hier nog rond.
2000 jaar later.
Oude wijn nieuwe zakken.
Bij de Romeinen zat er wel volk in de arena.
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Crazy Horse »

Mijn supportershart blijft steeds opnieuw bonken en zorgt ervoor dat ik telkens weer opnieuw alle matchen van STVV op de voet blijf volgen ...
maar eigenlijk is deze club en dan vooral dit clubbestuur mijn bonkend hart niet waard. Zo jammer - voor STVV en voor mezelf. Can't stay that Crazy Horse forever ...
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

Jacques schreef:4,5 miljoen euro
Zou het dan liggen aan de prijs? :ugeek:
Een koopje in verhouding .
in de voorbije 2,5 seizoenen
Benavente 22 doelpunten en 7 assists
Bezus 5 doelpunten en 6 assists
Toch een wereld van verschil me dunkt .
Alexis Desart , waar dan denigrerend wordt over gedaan heeft in die zelfde periode
4 doelpunten en 5 assists en is 7 jaar jonger
Zelfs de vergruisde Botaka heeft op 1.5 seizoenen betere statistieken met 6 goals en 4 assists
Ik ben de eerste om toe te geven dat statistieken niet alles zeggen en vaak een vertekend beeld weergeven , maar je kan er ook niet omheen
Dus maak van Bezus dan ook niet de speler die hij nooit is geweest .
Laatst gewijzigd door miel op 22 jan 2019, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Hier se, bende jankers. Een stuk van een artikel uit HBVL die alles uitlegt:

De Japanner had vorige week via Tom Van Den Abbeele nog laten verstaan dat Bezus bij STVV moest blijven om de club naar play-off 1 te loodsen. Maar de Oekraïner smeekte om te mogen vertrekken naar Gen. Uiteindelijk viel de eindbeslissing in Tokio, waar Yu Ogata en Yusuke Muranaka, twee kopstukken binnen DMM.com, zich moeiden.

Pasmunt

Toch is de deal nog niet helemaal rond. Takayuki Tateishi koppelde immers een belangrijke voorwaarde aan de overgang van Bezus. Hij wil als pasmunt absoluut aanvaller Mamadou Sylla huren tot het einde van het seizoen, met aankoopoptie. Sylla wordt momenteel door AA Gent aan Zulte Waregem verhuurd en daar wringt het schoentje. Essevee wil Sylla pas laten gaan als het de formele bevestiging heeft van Harbaoui dat hij blijft. Woensdag vindt er een gesprek plaats waarin Harbaoui die moet geven. In ruil daarvoor mag hij in de zomer voor een beperkt bedrag weg. Mamadou Sylla zette al druk op Zulte Waregem door zijn kat te sturen naar de training.

Dreun

Het heeft er dus alle schijn van dat STVV met Roman Bezus een belangrijke speler verliest in de strijd om een play-off 1-ticket. De nummer tien landde in de zomer van 2016 op Stayen en liet vooral dit seizoen zijn geniale baltoets bewonderen. Zijn vertrek is ook een dreun voor de Truiense aanhang, die graag een grotere naam wil dan Mamadou Sylla. De club beweert daar ook werk van te maken.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Ik ken Sylla niet, maar aangezien Zulte zo tegenpruttelt neem ik aan dat hij toch iets kan? Ik ben dan eens gaan kijken op het forum, ik lees daar toch redelijk wat goeds:

Ik versta daar niks van... wa een kortetermijnvisie is da nu ni als ge ne rechtsvoor van bijna 38 en ne gehuurde spits, lomper maken ze ze nie, houdt en ne jonge gast da tenminste enen kan dribbelen en op beide posities uit de voeten kan, laat vertrekken... die jongen afrekenen op mss mindere prestaties is nogal goedkoop als de rest van de ploeg het ook niet doet...

Rare toestanden want hij viel afgelopen weekend nog in bij ons en toonde inderdaad al meer dan Bedia...
Gent had misschien wel een clausule waardoor ze zijn huurcontract bij ons éénzijdig konden stopzetten en zijn wij nu de pineut in ruil voor een beetje geld. :o

Bezus naar AA Gent, Sylla naar STVV? dafuq?

dat zou terug oliedom zijn.
er is hier al geopperd: hebben de spelers nog voldoende vertrouwen in de trainer.
de vraag omkeren mag ook wel s: heeft Dury vertrouwen in de spelers?

Nogal logisch dat die jongen wil vertrekken. Krijgt hier absoluut niet de kansen die hij verdient. Heeft veel meer kwaliteiten dan een De Pauw, een Buffel, .. en op een of andere manier mag hij die amper tonen. Je zag meteen dreiging en goesting toen hij inviel zaterdag. Drang naar voor, overzicht, snelheid, een goede voorzet in de benen en kan een man voorbij. Toonde zich bovendien op stage tijdens de oefenwedstrijd ook trefzeker. Ik zou altijd met hem spelen op mijn rechterflank , maar daar denkt de grote patron anders over.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

In ieder geval: 1,2 miljoen + 3-4 miljoen voor De Norre. Daarbij nog eens een pak loonkosten die wegvallen door vb. Gladon, Turay (deels wss), Legear,... die weg zijn.

Als er nu geen geld is om iemand déftig binnen te halen als vervanger, dan zal er nooit geld zijn. Enfin, ik ben curieus. Ik denk dat je met dat geld wel een degelijke speler kan gaan halen die betere statistieken kan voorleggen (zie post miel). Maar je verliest ook een deel slagkracht op het middenveld, Bezus was niet vies van wat tackle - en wurgwerk, als de vervanger dat minder heeft heb je zeker in uitmatchen een probleem.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Elgromi »

Sylla met aankoop optie, lijkt me niet eens zo een slechte deal.
Denk niet dat Boli nog hier een seizoen blijft, heeft al meermaals laten blijken dat hem via de grote poort vertrek wil, scoord niet genoeg akkoord maar is een harde werker en heeft zen top matchen. Als Sylla zich dan kan ontbolsteren als meerwaarde wat zeker kan. Hebben we toch al een spits rondlopen nu en in de toekomst maarja. Moet het dan ook wel waarmaken hier natuurlijk. Kamada op bezus zen plek en Boli en Sylla ervoor.
Ben Bezus fan ga vooral zen keiharde tackles missen.Maar het is wat het is, was ook niet constant genoeg.. Voor de splijtende ballen die hij gaf die Boli al dan niet afmaakte, werd hij soms ook te simpel de bal afgesnoept en kregen we een counter tegen.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

1 miljoen staat in hetzelfde artikel waar STVV-fan naar refereert. Dat had hij er even uit gelaten.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Op 20 augustus werd gecommuniceerd dat Zulte Waregem een aankoopoptie had op Sylla. Die aankoopoptie is 2 miljoen euro...
Gent betaalde eerder 3.8 miljoen om hem over te nemen van Eupen. Dus is die 2 miljoen niet onlogisch.

Bezus gaat voor 1 miljoen naar Gent.
In de deal zal dan wel een lagere aankoopoptie voor Sylla bedongen worden, mag ik veronderstellen.
Maar de deal Bezus - Sylla zal u dus eerder geld kosten ipv opbrengen. Terwijl Sylla toch een speler is waarvan ze bij Gent af willen.

Sylla is een goede spits, en vooral: hij kent de competitie en is dus meteen inzetbaar. Op 2 posities. Flank+diep. Hij is absoluut welkom.
Weetje: toen hij medische testen aflegde bij Gent bleek hij de snelste speler te zijn die ze daar al gehad hadden.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Samengevat enkele feiten op een rij waar blijkbaar niemand rekening mee houdt of zelfs wil lezen, want het is makkelijker om wat gratuite scheldkanonades af te vuren !

- Bezus wou absoluut weg. Wie dat niet in de gaten had, mag zichzelf eens beraden.
- Clausule van 1 miljoen ! Dat zijn de RD bedragen (zie eerdere transfers, zou ook het bedrag geweest zijn voor De Norre), daar kunnen de Japanners niks aan wijzigen. Het pleit voor hun dat ze alsnog Sylla in de deal hebben kunnen betrekken.
- Ondanks dat ze de optie op Bezus wilden lichten (prijs onbekend, maar blijkbaar stevig) was er geen enkele manier om de heer Bezus te overtuigen. Bijkomend werd hij aangemaand om mee te helpen richting PO1, daarna zou de beloning wel volgen, maar nee. Smeken om weg te mogen.

Wat moet en kan je dan nog doen als bestuur ?

Eens een klapke doen met Anderlecht misschien ?
Morioka is een probleemkind geworden daar. Is overtuigd dat hij het kan maken daar, weigerde zelfs een fenominaal bod uit de zandbak, maar Anderlecht wil absoluut van hem af. Prijskaartje is veel te duur, zelfs voor hun. Waarschijnlijk geen optie als die niet wil inbinden, wat ook te begrijpen is.
Gerkens moet er ook weg. Die mag van mij altijd terugkeren. Uitgespuwd door het volk daar, er zijn er nochtans die er nog minder van gebakken hebben, zo slecht heeft hij het daar toch ook niet gedaan + Belg.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

@ Brusselmans.
Foruminitus is hier al gekend en bij jou steekt RDinitus ook te pas en onpas de kop op. Ik lees dat nergens in de kranten van dat beperkt bedrag waaraan Bezus zou wegmogen. Trouwens als dat zo zou zijn, legt Gent toch gewoon dat bedrag op tafel en heeft Stvv NIKS te zeggen ....wat heeft men dan bovendien nog goed te keuren in Japan ? En ook bij De Norre insinueer je dat er sprake geweest zou zijn van 1 milj. Maar Genk heeft 3 milj. Extra gegeven omdat ze ons zo sympathiek vinden of wat. Allez geef toe, zeker dat van De Norre, dat heb je hier ter plaatse gewoon uit je heel grote duim gezogen.

Rustig blijven, man. Ik begrijp heel goed dat je bezorgd bent. En Rd nog maar eens in een zo slecht mogelijk daglicht stellen hoort daar bij. Stel dat zou blijken dat de Japanners er minder van bakken dan RD (wat een horrorscenario moet dat voor jou zijn) ).

Het zullen zeker moeilijke tijden voor je zijn, maar maak je geen zorgen, ik zie het wel (zeker voor een tijd) goed komen met die Japanners en dan kun jij weer rustig slapen....
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

Brusselmans schreef:
Wat moet en kan je dan nog doen als bestuur ?
Hem verkopen tot daar aan toe. Als het niet meer lukt, lukt het niet meer en blijkbaar lag de verkoopprijs al vast (opgenomen in de optie). Maar om hem dan te laten vertrekken naar een rechtstreekse concurrent... ge had hem ook kunnen verpatsen naar het buitenland. Wou em niet ? Allez dan, dan blijft hij tot juni. Met het risico dat hij zijn voeten eraan veegt, maar dat nam ik er dan graag bij ! Na het seizoen kon hij nog steeds weg voor dat bedrag.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Vouch schreef:In ieder geval: 1,2 miljoen + 3-4 miljoen voor De Norre. Daarbij nog eens een pak loonkosten die wegvallen door vb. Gladon, Turay (deels wss), Legear,... die weg zijn.

Als er nu geen geld is om iemand déftig binnen te halen als vervanger, dan zal er nooit geld zijn. Enfin, ik ben curieus. Ik denk dat je met dat geld wel een degelijke speler kan gaan halen die betere statistieken kan voorleggen (zie post miel). Maar je verliest ook een deel slagkracht op het middenveld, Bezus was niet vies van wat tackle - en wurgwerk, als de vervanger dat minder heeft heb je zeker in uitmatchen een probleem.
Ze zijn ermee bezig om een vervanger te zoeken voor Bezus maar menen met Kamada als eerste keuze op deze positie al de vervanger in eigen rangen te hebben . Bron : HBVL via TD Vandenabeele.Denk dat ze dus eerder ergens een backup zullen proberen te halen . Ik verwacht dan ook geen naam waar we ons zullen van verwonderen .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jan Bulder »

fruitboerke schreef: Ze zijn ermee bezig om een vervanger te zoeken voor Bezus maar menen met Kamada als eerste keuze op deze positie al de vervanger in eigen rangen te hebben . Bron : HBVL via TD Vandenabeele.Denk dat ze dus eerder ergens een backup zullen proberen te halen . Ik verwacht dan ook geen naam waar we ons zullen van verwonderen .
Dat ze dan maar heel dringend extra duelkracht halen ipv De Sart, of het middenveld gaat nog vaak overlopen worden.
Plaats reactie