Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Ben heel benieuwd naar de komende zomer mercato, maar veel zal afhangen of we Europees halen of niet. Boli heeft al in de pers verkondigd dat hij graag bij STVV Europa in wil, zo dus...

Hopelijk houden ze de kern nu wel goed bijeen (en houden ze Kamada), en gaan ze voor een paar gerichte kwalitatieve versterkingen. Mijn wenslijstje: twee bassisspelers voor beide flanken (Acolatse en Botaka voldoen niet genoeg imo), een stevige middenvelder (Wouters zou een topper zijn) en een vervanger voor De Sart.

Wel opvallend dat we voor het eerst in jaren goed lijken te zitten in de aanval. Boli is eindelijk helemaal aan het ontbolsteren, en Kinoshita heeft afgelopen zondag ook erg mooie dingen laten zien. Moet uiteraard nog bevestigen, maar iedereen kan wel zien dat hij kwaliteiten heeft.

En dan nog in de breedte wat bruikbare Belgen zodat sommige supporters ook content zijn: Overmeire, Dessers, ...

Brusselmans schreef:
the fan schreef:Staar je niet blind op de 12 doelpunten van Kamada...
Is een vrij arrogante, individuele speler! 0,0 teamplayer en doet niets voor de ploeg, laten gaan
Wat dan gezegd van Botaka ?
Ik weet niet of het bij Botaka vooral aan egoisme ligt. Ik denk eerder dat Botaka een totaal gebrek aan spelinzicht heeft.

Ik ben het ook trouwens niet eens met uw post in het wedstrijdtopic over Botaka, namelijk dat hij talent genoeg heeft. Dat heeft hij niet. Heeft geen spelinzicht, een goede traptechniek of snelheid. Enige waar hij in uitblinkt is 1 op 1 situaties, waar hij vaak mooie dingen laat zien, maar daar komt echt veel te weinig rendement uit, ook al heeft hij hierin progressie gemaakt de afgelopen maanden imo. En bij de betere tegenstanders valt hij verdedigend door de mand.

Voor mij moet Botaka niet weg, hij kan nog wel zijn meerwaarde hebben voor ons, maar als basisspeler zie ik het niet.
Dreke schreef:Mits een beetje overdrijving is alles beter dan De Sart. Voor een speler op zijn positie is hij echt te zwak. Te weinig techniek en te weinig aanwezig. Je speelt opbouwend vaak gewoon met een man minder.
Mee eens

Maar toch denkt De Sart dat hij klaar is voor een stap hogerop. Ongelooflijk toch soms, dat totaal gebrek aan zelfreflectie bij voetballers.

Ben wel benieuwd wat de club bij hem gaat doen. Hij is belofte international, wat de prijs ook opdrijft, en volgens de zaakwaarnemer van hem is er interesse van enkele Belgische topploegen (wat ik betwijfel). Zou je die als club moeten laten gaan voor 1,5 miljoen bijvoorbeeld? Ik ben geneigd om te zeggen van wel, maar dan krijgt het bestuur weer het verwijt dat ze geen ambitie hebben.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Ook benieuwd nu wat ze gaan doen met Buya en Nazon. Beiden hebben aangegeven dat ze niet meer willen spelen voor ons, maar liggen wel nog onder contract. En die eerste heeft een pak geld gekost.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Brusselmans »

Halenaar schreef: Ik ben het ook trouwens niet eens met uw post
Das dus levensgevaarlijk wa gij hier durft neer te pennen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:bat:


















:lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef: Mee eens

Maar toch denkt De Sart dat hij klaar is voor een stap hogerop. Ongelooflijk toch soms, dat totaal gebrek aan zelfreflectie bij voetballers.

Ben wel benieuwd wat de club bij hem gaat doen. Hij is belofte international, wat de prijs ook opdrijft, en volgens de zaakwaarnemer van hem is er interesse van enkele Belgische topploegen (wat ik betwijfel). Zou je die als club moeten laten gaan voor 1,5 miljoen bijvoorbeeld? Ik ben geneigd om te zeggen van wel, maar dan krijgt het bestuur weer het verwijt dat ze geen ambitie hebben.
Heeft er misschien meer mee te maken dat hij hier al 3,5 jaar rondloopt, wat tegenwoordig al een kleine eeuwigheid is? Bovendien weet hij ook wel dat jonge Belgen tegenwoordig gegeerd zijn: Cools en Vanlerberghe naar Brugge, Gerkens en Cobbaut naar Anderlecht. Veel meer dan De Sart hadden die ook nog niet bewezen toen ze de overstap maakten. Dat moet inderdaad de prijs opdrijven. 1,5 miljoen voor een belofte-international is dan ook net iets te weinig. Als je kijkt naar het gezelschap* waarin hij en Mmaee zich staande houden, is dat niet niks. Samen met Bushiri (Eupen) en Vanlerberghe (uitgeleend) zijn ze de enigen die niet bij een G5-club of in het buitenland zitten. Dat mag wel wat kosten. Ik denk dat je eerder richting 2-2,5 moet vragen om er finaal 2 te krijgen. Zou je zelf een jonge Belgische middenvelder met dezelfde kwaliteiten kunnen aantrekken voor 1,5? Zou Anderlecht bv. Gerkens voor die prijs laten gaan of Club Vanlerberghe? Kan er gepolst worden voor een ruiloperatie, definitief welteverstaan, niet weer zo'n belachelijke uitleenbeurt als bij Raman en Sylla. Op die leeftijd moet daar liefst ook een doorverkoopclausule bij, zeker als hij naar een grotere club zou gaan. Door alleen al maar in bv. een Brugge- of Standard-shirt op de foto te gaan staan, stijgt zijn waarde al.
Enfin, er zijn veel constructies mogelijk. Het belangrijkste is dat de club beter wordt van een eventueel vertrek van De Sart. Voor een nuloperatie (financieel en/of sportief) moeten we het niet doen, dan kunnen we hem ook gewoon houden. Met zijn 22 jaar moet er in principe nog altijd progressiemarge zijn, zeker wat het fysieke betreft.

* Laatste beloftenwedstrijd België: Jackers, Cools, Vanheusden (46' Bushiri), Cobbaut (46' Mmaee), De Norre (46' Miangue), Lukebakio (46' Wouters), Vanlerberghe (46' De Sart), Mangala (46' Omeanga), Amuzu (46' Bastien), Leya Iseka, Schrijvers (46' Saelemaekers)
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Nu moet je De Sart laten gaan, en zo veel mogelijk poen pakken. Met hem in de ploeg zie ik het niet snel iets worden... Hij loopt veel (aanvallend én verdedigend), hij geeft veel beslissende passen verkeerd en hij trekt veel zijn voetje in terug in duels. Laat maar gaan, maar pak er zoveel mogelijk voor!

Wat gedacht van het vertrek van Vandenabeele? Blijkbaar tijdens het seizoen al buitenspel gezet (wat de eerste ploeg betreft) door Pinto en Tateishi, zou een veredelde jeugdcoördinator geworden zijn.
Maar als Tateishi en Pinto verantwoordelijk zijn voor de afgelopen transferperiode, dan vrees ik er toch een beetje voor in de zomer. Ik hoop dat ze kritisch genoeg zijn voor zichzelf! Al weet ik natuurlijk niet wie verantwoordelijk is voor Nazon en consoorten...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Kinoshita en Sylla zijn de twee tranfers van Tateishi en Pinto.

Daarbij zijn alle japanners ook hun transfers.

Van Gliha en Vloet weet ik het niet zo.

Op zich kan je van Vloet en Gliha niet zeggen of ze voldoen ja of nee. Zeggen dat ze niet voldoen, want niet in kern, is klinklare onzin.

Sankhon zat ook niet vaak in de kern, Mmaee ook niet.
Als ze dan al in de kern zaten, speelden ze niet vaak, net zoals Kinoshita.

Toch is Sankhon doorgebroken. Toch zien we dat Mmaee ook kan voetballen en laten de invalbeurten van Kinoshita mooie dingen verhopen.

Omdat die spelers NU niet spelen en weinig de kern halen, wil niet zeggen dat ze niet kunnen voetballen he
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Als aan het eind van de reguliere competitie blijkt dat twee transfers op drie amper spelen, dus niet beter zijn dat wat we al hadden, kan je niet zeggen dat je het op transfervlak goed gedaan hebt. Er zaten goede elementen tussen zoals Garcia, zoals Kamada, zoals -met vertraging- Sankhon, zoals -toekomstgericht- Mmaee, maar over het algemeen toch te weinig spelers die echt een meerwaarde of zelfs maar bruikbaar bleken te zijn. Dat is voor alle duidelijkheid een gedeelde verantwoordelijkheid.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:Als aan het eind van de reguliere competitie blijkt dat twee transfers op drie amper spelen, dus niet beter zijn dat wat we al hadden, kan je niet zeggen dat je het op transfervlak goed gedaan hebt. Er zaten goede elementen tussen zoals Garcia, zoals Kamada, zoals -met vertraging- Sankhon, zoals -toekomstgericht- Mmaee, maar over het algemeen toch te weinig spelers die echt een meerwaarde of zelfs maar bruikbaar bleken te zijn. Dat is voor alle duidelijkheid een gedeelde verantwoordelijkheid.
Mijn punt is, Jaqcues, dat men ook van die transfers zei dat het "niet beter was dan we al hadden". Zij zijn er met vertraging ook doorgekomen.

Pol speelde eerst ook niet, De Petter ging voor dacht ik. Pas bij blessure van De Petter speelde hij.
Sankhon speelde ook niet als Bezus fit was. Hij speelde zelfs barslecht bij een invalbeurt in Kortrijk. Nu speelt hij ook met de groep mee.

Beste voorbeeld is Tomi.
Speelt niks het eerste seizoen. Ik hoorde hier en daar van mensen die de beloften volgen: "Dieje Japanners, tis toch da nie ze".
BAM 1 seizoen later ziet het ernaar uit dat Tomi uw transferrecord gaat verpulveren, dat dezer dagen (moderne geschiedenis), nog altijd op naam staat van



DJENE (2,5 milj). Een speler die, naar huidige bewoordingen, "brol van het netwerk, niet goed genoeg voor 1B" was.


Mooier voorbeeld van onder Brepoels:
Sidibé stampt nog geen deuk in een pak boter zijn eerste seizoen bij ons.
Wordt vice-topschutter in 2de en heeft het seizoen dáárna een groot aandeel in onze PO I deelname.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Spelers vertrouwen geven.....Dwz “hen laten spelen - en staan” is essentieel.
Maar je hebt maar één speler per positie nodig. Daarom is het ook zo , dat spelers soms doorbreken bij blessures van anderen.
Zie Garcia, zie Sankhon. Op dat vlak is onze (heel goede) coach nogal van het behoudende type, die alleen wisselt als hij moet.

Hier wordt ook veel geschreven over De Sart. Wat mij bij die speler vooral opvalt is dat hij echt uitstekend kan invallen. Stel hem een ganse wedstrijd op en zijn niveau is minder, dat klopt.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

STVV-fan schreef:
Jacques schreef:Als aan het eind van de reguliere competitie blijkt dat twee transfers op drie amper spelen, dus niet beter zijn dat wat we al hadden, kan je niet zeggen dat je het op transfervlak goed gedaan hebt. Er zaten goede elementen tussen zoals Garcia, zoals Kamada, zoals -met vertraging- Sankhon, zoals -toekomstgericht- Mmaee, maar over het algemeen toch te weinig spelers die echt een meerwaarde of zelfs maar bruikbaar bleken te zijn. Dat is voor alle duidelijkheid een gedeelde verantwoordelijkheid.
Mijn punt is, Jaqcues, dat men ook van die transfers zei dat het "niet beter was dan we al hadden". Zij zijn er met vertraging ook doorgekomen.

Pol speelde eerst ook niet, De Petter ging voor dacht ik. Pas bij blessure van De Petter speelde hij.
Sankhon speelde ook niet als Bezus fit was. Hij speelde zelfs barslecht bij een invalbeurt in Kortrijk. Nu speelt hij ook met de groep mee.

Beste voorbeeld is Tomi.
Speelt niks het eerste seizoen. Ik hoorde hier en daar van mensen die de beloften volgen: "Dieje Japanners, tis toch da nie ze".
BAM 1 seizoen later ziet het ernaar uit dat Tomi uw transferrecord gaat verpulveren, dat dezer dagen (moderne geschiedenis), nog altijd op naam staat van



DJENE (2,5 milj). Een speler die, naar huidige bewoordingen, "brol van het netwerk, niet goed genoeg voor 1B" was.


Mooier voorbeeld van onder Brepoels:
Sidibé stampt nog geen deuk in een pak boter zijn eerste seizoen bij ons.
Wordt vice-topschutter in 2de en heeft het seizoen dáárna een groot aandeel in onze PO I deelname.
Als je maar genoeg op dezelfde nagel blijft kloppen...

Ik heb het hier al meermaals gezegd: de algemene teneur over Djene was echt niet zo negatief. De teneur was eerder: heeft een goed potentieel, speelt soms echt geweldig, maar heeft bijna elke match een fase waar het licht uit gaat.
En dat was, wat mij betreft, een compleet terechte visie op Djene op dat moment.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Het gaat mij niet over de kwaliteiten van speler X of Y, wel over het gevoerde transferbeleid. Dat is meer dan alleen maar de kwaliteit van een gekochte of verkochte speler, het is ook kijken naar de noden van de ploeg, de noden van de trainer, de noden van de club, het karakter van de speler, een inschatting maken van de aanpassingsperiode e.d. meer en op basis daarvan ga je speler X of Y halen/verkopen.
Ik denk te mogen stellen dat het gros van de transfers niet gedaan werd met het oog op de toekomst, maar met het oog op de voorbije 30 matchen. Er zijn een paar uitzonderingen zoals Koike (Tomi werd vorig jaar trouwens ook aangekondigd als een transfer voor de toekomst), maar Buya, Gladon, Nazon, Sekine, Gliha, Vloet, Sylla, Thallyson,... werden gehaald voor dit seizoen en hebben amper (soms helemaal niet) gerendeerd. Als ze er volgend seizoen alsnog doorkomen, is dat een (onverwachte) meevaller, maar wat het huidige seizoen betreft zijn dat hoofdzakelijk mislukte transfers.

Overigens staat het transferrecord sinds januari op naam van De Norre.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

Eerste vereiste bij elke transfer is dat de coach de speler ook WIL opstellen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Spelers moeten fysiek en tactisch in orde zijn voordat Brys ze opstelt. Aangezien hij daarmee 47 punten haalde én nog een pak meerwaarde haalde uit spelers die een jaar geleden bij wijze van spreken geen stuiver waard waren, lijkt me dat zo slecht nog niet. Als je de Extra Time-uitzending na de match in Moeskroen zag, dan begrijp je hoe belangrijk die voorwaarden zijn onder Brys. De plug-in-and-play die sommigen hier vaak willen, dat werkt echt niet onder Brys.


Bij Vloet heb ik altijd voorbehoud gehad: de feedback uit Breda was niet zo positief en zijn transfer naar Italië verliep via een rare constructie via een Zwitserse tweedeklasser. Frosinone had diens contract echt niet ontbonden als ze dachten dat er nog iets mee aan te vangen viel, hetzij sportief, hetzij financieel. En kwam natuurlijk aan met een enorm gebrek aan matchritme. Ik schrijf hem niet af maar had niet verwacht dat hij nog grote rol zou spelen in reguliere competitie.


De inkomende transfers moeten inderdaad een heel stuk beter maar anderzijds zijn de spelers die wél doorbraken ook wel een echte meerwaarde. Als je tien spelers haalt kan je ook niet verwachten dat die alle 10 lukken. Over sommigen wil ik ook pas definitief oordelen als ze een volledige voorbereiding onder Brys hebben meegemaakt.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door toyotacorolla »

Tijdens de winter zijn er twee spelers vertrokken, einde dit seizoen waarschijnlijk nog een drietal, dat is bijna een halve ploeg die je moet vervangen, ik zie weinig verschil met de vorige eigenaar.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

Mikman schreef:Spelers moeten fysiek en tactisch in orde zijn voordat Brys ze opstelt. Aangezien hij daarmee 47 punten haalde én nog een pak meerwaarde haalde uit spelers die een jaar geleden bij wijze van spreken geen stuiver waard waren, lijkt me dat zo slecht nog niet. Als je de Extra Time-uitzending na de match in Moeskroen zag, dan begrijp je hoe belangrijk die voorwaarden zijn onder Brys. De plug-in-and-play die sommigen hier vaak willen, dat werkt echt niet onder Brys.


Bij Vloet heb ik altijd voorbehoud gehad: de feedback uit Breda was niet zo positief en zijn transfer naar Italië verliep via een rare constructie via een Zwitserse tweedeklasser. Frosinone had diens contract echt niet ontbonden als ze dachten dat er nog iets mee aan te vangen viel, hetzij sportief, hetzij financieel. En kwam natuurlijk aan met een enorm gebrek aan matchritme. Ik schrijf hem niet af maar had niet verwacht dat hij nog grote rol zou spelen in reguliere competitie.


De inkomende transfers moeten inderdaad een heel stuk beter maar anderzijds zijn de spelers die wél doorbraken ook wel een echte meerwaarde. Als je tien spelers haalt kan je ook niet verwachten dat die alle 10 lukken. Over sommigen wil ik ook pas definitief oordelen als ze een volledige voorbereiding onder Brys hebben meegemaakt.
Endo blesseert zich en Bezus forceert een verkoop...
dan weet je dat je centraal in het middenveld volk tekort hebt.
Zeker ook omdat De Petter eigenlijk enkel nog meekan centraal in de defensie,
en Mmaee in feite een centrale verdediger is.
In de optiek van Brys hebben de nieuwelingen 'standaard' een maand of 6 nodig om zich in te passen,
dus nieuwe spelers halen helpt niet (meer) voor het lopende seizoen.
Dus eigenlijk hadden we in januari al moeten aanvaarden dat het PO2 zou worden?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie