Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

den ief schreef:
Vouch schreef:Ik volg Brusselmans hier wel een beetje in. Er lopen in Haspengouw, en zeker aan jullie kanten, genoeg Polen en dergelijke rond om in de fruitteelt te werken. Een voetballer mag dik betaald 8 maanden "er zijn kloten" aan vegen omdat hij zijn vrouw mist, moesten die Polen en dergelijke elke dag x kg's minder plukken onder het mom: "Ik mis mijn vrouw en kinderen.", ik denk dat ze snel terug naar vrouw en kind mochten vertrekken...
Ik volg hem hier totaal niet in. Iedereen weet dat voetbal voor een groot deel tussen de oren zit. Vorm noemen ze dat soms, dat heeft veel te maken met hoe het er in het kopke aan toe gaat. Spelers / ploegen overstijgen zichzelf als het daar goed gaat, en kunnen weken onder niveau spelen als het niet goed zit op die vlakken. Minstens even belangrijk als talent is dat.

Niet te vergelijken met een appelplukker. Met alle respect voor die mensen.
Onbegrijpelijk dat die visumproblemen zo lang duurden. Ik heb daar zelf wat ervaring mee, zij het niet met Oekraïne (wel met andere «exotische» landen, en dit duurde wel erg lang. Misschien eens nakijken wie zich daar mee bezig houdt en of die persoon/personen weten wat te doen en of ze achter deze zaak zaten of werd er geïmproviseerd en niet met een ervaren advocatenkantoor gewerkt?

Maar ja, ervan uitgaande dat al het mogelijke werd gedaan en dat het gewoon ongeluk was, dan vind ik toch dat Bezus zijn «onderpresteren» raar is en niet alleen hieraan te wijten kan zijn. Is dat geen professional, international met Oekraïne? Zo iemand zou toch wat meer karakter en weerstand moeten hebben! Nog erger of die mens was nog nooit van onder de kerktoren van zijn dorp weg geweest.... dat kan ik moeilijk geloven. :gek:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Brusselmans »

Allemaal gemakkelijke excuses ....
Niemand hoeft het met mij eens te zijn ....
Het zit tussen de oren dus ?
Jawadde ....
Wat zat er dan tussen de oren in juni ? De euro's ?

Ik blijf erbij : zever in pakskes ...

Hij wordt betaald om te presteren, punt uit !
Privé problemen, daar heeft een werkgever geen boodschap aan ...
Of ge nu uwen hond of uw jung mist, ge moet doen waarvoor ge, in zijn geval nog eens bovenop, ruim vergoed wordt !!!

Als gewone werknemer of zelfstandige :
- uw vrouw sterft
- uw kind sterft
- uw ma heeft kanker
- ....

Ge krijgt een paar dagen verlof, en dan kan je weer beginnen, zoals voorheen.
Draait ge nog op halve of 1/4de,dan zal het echt niet lang duren ....
Zijn die oren dan anders ???
Als ik ergens ga draaien, dan wordt verwacht van mij dat ik gas op het pedaal geef.
Niemand heeft er een boodschap aan wat er op dat ogenblik in mijne privé gebeurd ...
Knop omdraaien noemen ze dat !
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans schreef:Allemaal gemakkelijke excuses ....
Niemand hoeft het met mij eens te zijn ....
Het zit tussen de oren dus ?
Jawadde ....
Wat zat er dan tussen de oren in juni ? De euro's ?

Ik blijf erbij : zever in pakskes ...

Hij wordt betaald om te presteren, punt uit !
Privé problemen, daar heeft een werkgever geen boodschap aan ...
Of ge nu uwen hond of uw jung mist, ge moet doen waarvoor ge, in zijn geval nog eens bovenop, ruim vergoed wordt !!!

Als gewone werknemer of zelfstandige :
- uw vrouw sterft
- uw kind sterft
- uw ma heeft kanker
- ....

Ge krijgt een paar dagen verlof, en dan kan je weer beginnen, zoals voorheen.
Draait ge nog op halve of 1/4de,dan zal het echt niet lang duren ....
Zijn die oren dan anders ???
Als ik ergens ga draaien, dan wordt verwacht van mij dat ik gas op het pedaal geef.
Niemand heeft er een boodschap aan wat er op dat ogenblik in mijne privé gebeurd ...
Knop omdraaien noemen ze dat !
Shit happens en er zijn veel ergere dingen in het leven die andere mensen er niet van weerhouden om hun job naar behoren te doen. Als die mens zo aangedaan is door alleen maar die visumperikelen (pas op, mocht er meer aan de hand zijn, bijv. ziekte kind....dan neem ik mijn woorden terug), dan is die toch niet uit het juiste hout gesneden om het als prof te maken. Als je de moed al verliest door wat bureaucratie en paperassen die bovendien door andere personen behandeld worden,...wat gaat die dan doen, de dag dat hij zijn ligamenten scheurt? In een hoekje zitten wenen, de hele dag chips en chocolade eten om zijn depressie tegen te gaan..? Sorry maar ik kan deze versie van de feiten echt niet geloven van een Oekraïens international van 26 jaar. :boemel:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

Nu even terug volledig "on topic". Na de winst van Moeskroen en Westerlo: Welke zijn de noden die het dringendst moeten worden opgevuld en wordt er daaraan gewerkt?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jack »

Er komt niks meer bij hebben ze toch gezegd.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

Jack schreef:Er komt niks meer bij hebben ze toch gezegd.
Nagelbijten dan maar.... :shock:
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door the fan »

Dat nagelbijten zijn we nu toch al gewoon...
Triest eigenlijk he... Als elk seizoen van STVV vanaf februari hetzelfde scenario zich voordoet?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

the fan schreef:Dat nagelbijten zijn we nu toch al gewoon...
Triest eigenlijk he... Als elk seizoen van STVV vanaf februari hetzelfde scenario zich voordoet?
Dat wat, dat we geen 9 transfers meer doen voor evenveel matchen in de reguliere competitie? :D
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Caravaggio »

Jack schreef:Er komt niks meer bij hebben ze toch gezegd.
Uitgaand ? Na Ono / Bamba / Dutoit
-> Koubemba - Salomon Sylla - Proschwitz ?
Als er hier 1 of 2 vertrekken mss nog wat ruimte?
Eens iemand halen voor 'langere termijn' -> Jinty Caenepeel's naam viel hier toch veel.

For those who care
Steeven Langil op huurbasis terug naar Waasland Beveren
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jones »

Caravaggio schreef:
Jack schreef:Er komt niks meer bij hebben ze toch gezegd.
Uitgaand ? Na Ono / Bamba / Dutoit
-> Koubemba - Salomon Sylla - Proschwitz ?
Als er hier 1 of 2 vertrekken mss nog wat ruimte?
Eens iemand halen voor 'langere termijn' -> Jinty Caenepeel's naam viel hier toch veel.

For those who care
Steeven Langil op huurbasis terug naar Waasland Beveren
Langil is een toptransfer voor W-B ! Zo iemand hebben wij niet
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jones »

Wat hebben we nog nodig mensen ? Een spits ?
Een links of rechtshalf ? Zolang de pros hier rondloopt komt geen spits denk ik en we hebben Wolke nog. Als Pros weg wil, waarom stellen ze dan Janssens niet op ?

Vraag is of Leko nog ooit afwijkt van zijn huidig systeem.
Leko moet al eens terug durven veranderen van systeem en met flankspelers en een 10 spelen.
Valdivia dreigt weg te gaan. Erg vind ik dat. Uwe beste middenvelder op de bank voor onze kapitein. Ikdenk dat die band hem nog alleen op het veld houdt. Zoweinig duels, zo weinig opbouw via hem.
Valdivia yes we can !
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

Jones schreef:Wat hebben we nog nodig mensen ? Een spits ?
Een links of rechtshalf ? Zolang de pros hier rondloopt komt geen spits denk ik en we hebben Wolke nog. Als Pros weg wil, waarom stellen ze dan Janssens niet op ?

Vraag is of Leko nog ooit afwijkt van zijn huidig systeem.
Leko moet al eens terug durven veranderen van systeem en met flankspelers en een 10 spelen.
Valdivia dreigt weg te gaan. Erg vind ik dat. Uwe beste middenvelder op de bank voor onze kapitein. Ikdenk dat die band hem nog alleen op het veld houdt. Zoweinig duels, zo weinig opbouw via hem.
Valdivia yes we can !
Valdivia i.p.v. De Petter en nog een goede spits erbij om Boli te vervangen, indien nodig. Spelen met een 1-4-1-2-2-1 met Boli Bolingoli die de linkerflank voor zich neemt en Vetokele die dat op de rechterflank doet en Yohan Boli in de spits. Valdivia als verdedigende middenvelder voor je viermansverdediging (Mechele kan op de rechtsback zijn plan trekken en Fernandes op de linksback) en Peeters en Gerkens op het middenveld, voor Valdivia. Misschien het proberen waard.... :geelblauw:
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Smurf »

Er wordt hier (en op dit moment in andere topics) steeds geroepen om een spits. Een vlot scorende spits. Een topspits!
En uiteraard zou ik er graag eentje bij hebben die er aan het eind van het seizoen 10 binnen kletst, maar een beetje realisme lijkt me hier toch op zijn plaats.
Boli heeft er op dit moment 6 gemaakt. Daarmee staat hij op het niveau van Izquierdo, Belfodil, Hanni, Pollet, Perbet, Vormer...
Als je er op dit moment 7 gemaakt hebt, sta je in de top tien van de huidige topschutterstand. Jongens die daar in staan kunnen wij nooit aankopen of willen niet naar STVV komen.
Men is nu Vetokele gaan halen. Iemand die in het verleden al bewezen heeft dat hij doelpunten kan maken. Uiteraard was het de laatste tijd al wat minder want (opnieuw) anders komt die jongen niet naar STVV.
Welke vlot scorende spits zou een club als Sint-Truiden dan moeten gaan halen?
Ik wil hoegenaamd niet beweren dat ons bestuur uitstekend werk levert en ik besef (na het bekijken van de kalender) dat het mits een beetje pech weer een hele nipte zou kunnen worden. Maar een topspits halen is aartsmoeilijk. Tenzij je zoals Anderlecht de laatste jaren 3-4-5 miljoen op tafel legt. Dan heb je Mitrovic-Okaka-Teo. Dan heb je 15 doelpunten aan het eind van de rit.
Garantie op succes heb je nooit. Een transfer van De Sutter zou hier op gejuich onthaald zijn , vermoed ik (ook door mezelf). Wel die heeft er 2 gemaakt op 17 matchen. Dat is even veel als Wolke. Ook Bamba heeft er 2 gemaakt.
De (misschien terecht) verguisde Pros en Koubemba hebben er 1 gemaakt. Volgende spelers doen niet beter: Steve De Ridder, Massimo Bruno, Diego Capel, Stijn De Smet, Wesley Moraes, Obbi Oulare, Hamdi Harbaoui, Jens Naessens en Ibrahima Conté.
En die hele Leon Bailey waar iedereen zo zot van is. Wel die maakt er evenveel als Pros en Koubemba samen.
Ik weet dat dit niet allemaal spitsen zijn, maar het zijn wel allemaal aanvallende spelers. En sommige onder hen (Harbaoui) hebben niet veel speelgelegenheid gekregen, maar dat excuus telt ook nooit voor onze spitsen.
Een topspits met 10 doelpunten per seizoen achter z'n naam. Graag! Liefst 2! Maar waar ga je ze halen. En kom niet af met iemand die er in Holland per ongeluk 15 heeft binnen gelegd. Want 15 in Holland is 5 in België.
Dus als je roept om die spits, roep dan meteen ook z'n naam erbij.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door BoemBoem »

Smurf schreef:Er wordt hier (en op dit moment in andere topics) steeds geroepen om een spits. Een vlot scorende spits. Een topspits!
En uiteraard zou ik er graag eentje bij hebben die er aan het eind van het seizoen 10 binnen kletst, maar een beetje realisme lijkt me hier toch op zijn plaats.
Boli heeft er op dit moment 6 gemaakt. Daarmee staat hij op het niveau van Izquierdo, Belfodil, Hanni, Pollet, Perbet, Vormer...
Als je er op dit moment 7 gemaakt hebt, sta je in de top tien van de huidige topschutterstand. Jongens die daar in staan kunnen wij nooit aankopen of willen niet naar STVV komen.
Men is nu Vetokele gaan halen. Iemand die in het verleden al bewezen heeft dat hij doelpunten kan maken. Uiteraard was het de laatste tijd al wat minder want (opnieuw) anders komt die jongen niet naar STVV.
Welke vlot scorende spits zou een club als Sint-Truiden dan moeten gaan halen?
Ik wil hoegenaamd niet beweren dat ons bestuur uitstekend werk levert en ik besef (na het bekijken van de kalender) dat het mits een beetje pech weer een hele nipte zou kunnen worden. Maar een topspits halen is aartsmoeilijk. Tenzij je zoals Anderlecht de laatste jaren 3-4-5 miljoen op tafel legt. Dan heb je Mitrovic-Okaka-Teo. Dan heb je 15 doelpunten aan het eind van de rit.
Garantie op succes heb je nooit. Een transfer van De Sutter zou hier op gejuich onthaald zijn , vermoed ik (ook door mezelf). Wel die heeft er 2 gemaakt op 17 matchen. Dat is even veel als Wolke. Ook Bamba heeft er 2 gemaakt.
De (misschien terecht) verguisde Pros en Koubemba hebben er 1 gemaakt. Volgende spelers doen niet beter: Steve De Ridder, Massimo Bruno, Diego Capel, Stijn De Smet, Wesley Moraes, Obbi Oulare, Hamdi Harbaoui, Jens Naessens en Ibrahima Conté.
En die hele Leon Bailey waar iedereen zo zot van is. Wel die maakt er evenveel als Pros en Koubemba samen.
Ik weet dat dit niet allemaal spitsen zijn, maar het zijn wel allemaal aanvallende spelers. En sommige onder hen (Harbaoui) hebben niet veel speelgelegenheid gekregen, maar dat excuus telt ook nooit voor onze spitsen.
Een topspits met 10 doelpunten per seizoen achter z'n naam. Graag! Liefst 2! Maar waar ga je ze halen. En kom niet af met iemand die er in Holland per ongeluk 15 heeft binnen gelegd. Want 15 in Holland is 5 in België.
Dus als je roept om die spits, roep dan meteen ook z'n naam erbij.
Sorry maar 3/4e van de spelers die ge noemt zijn geen diepe spitsen of slechts invallers bij hun team.

De Sutter mag er van mij 0 maken op een seizoen, maar zal nog altijd belangrijker zijn dan een Proschwitz in u team.

Statistieken zeggen niet alles.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door scoormachine »

tesneusdoek schreef:
Jones schreef:Wat hebben we nog nodig mensen ? Een spits ?
Een links of rechtshalf ? Zolang de pros hier rondloopt komt geen spits denk ik en we hebben Wolke nog. Als Pros weg wil, waarom stellen ze dan Janssens niet op ?

Vraag is of Leko nog ooit afwijkt van zijn huidig systeem.
Leko moet al eens terug durven veranderen van systeem en met flankspelers en een 10 spelen.
Valdivia dreigt weg te gaan. Erg vind ik dat. Uwe beste middenvelder op de bank voor onze kapitein. Ikdenk dat die band hem nog alleen op het veld houdt. Zoweinig duels, zo weinig opbouw via hem.
Valdivia yes we can !
Valdivia i.p.v. De Petter en nog een goede spits erbij om Boli te vervangen, indien nodig. Spelen met een 1-4-1-2-2-1 met Boli Bolingoli die de linkerflank voor zich neemt en Vetokele die dat op de rechterflank doet en Yohan Boli in de spits. Valdivia als verdedigende middenvelder voor je viermansverdediging (Mechele kan op de rechtsback zijn plan trekken en Fernandes op de linksback) en Peeters en Gerkens op het middenveld, voor Valdivia. Misschien het proberen waard.... :geelblauw:
Ne 5-4-1 bedoel je ipv 5-3-2......
Om de 0 te houden is dat het proberen waard.....
Maar hier en daar een puntje rapen.....dan kom je op het einde van de rit te laat denk ik.
Nu, je kan blijven discussieren over welk systeem.....als je een onterechte penalty krijgt of dom balverlies hebt....of een domme fout maakt in de laatste minuut ....heb je niets aan systemen.

Soms moet je eens risico's durven nemen in uw spelaanpak.....maar een heel sezoen 5-3-2 spelen is voor geen enkele ploeg nog een verrassing.

Elk puntje is welkom las ik een maand of 2 geleden.....maar nu zal je af en toe meer moeten halen dan een punt.

Kv mechelen moet komen morgen.....dus daar zal veel ruimte komen.....dus hopelijk geen 5-3-2 morgen ....
Plaats reactie