Zomertransfers 2014-2015

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door AirMontella »

De Ceulaer zou naar Gent gaan.

Van Eenoo is eigenlijk niet zoveel beter dan Schoofs, imo.

Dan kan je beter voor mannen gaan als Rossini, Jo Coppens (op langere termijn vervanger voor Schollen), Mununga, Uchebo (einde contract maar wsch niet haalbaar), Hazurov, Biton,...

Maar eigenlijk moet je vooral op zoek gaan naar een vervanger voor Aoulad. Een zeer moeilijke opdracht... Nathan Kabasele was een goede optie geweest, maar die krijgt nu volop zijn kans bij Anderlecht.
michael
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 jan 2011, 11:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door michael »

Welke indruk gaf Baherlé, kan hij toegevoegde waarde betekenen ? Mogelijke opvolger van Aoulad ?
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door save-stvv »

Uchebo zou geen slechte optie zijn in deze ploeg maar wss te duur (transfervrij maar tekengeld en loon zal wel van t goede te veel zijn)
Had het ook zo slecht niet gedaan bij Cercle
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door AirMontella »

save-stvv schreef:Uchebo zou geen slechte optie zijn in deze ploeg maar wss te duur (transfervrij maar tekengeld en loon zal wel van t goede te veel zijn)
Had het ook zo slecht niet gedaan bij Cercle
En was meer op het WK, want zijn looneisen alleen maar de lucht in zullen duwen.

Rossini, Momi en Parzyzek. Daar zou ik mee kunnen leven. En (wishful thinking) dan nog een lopende, hangende spits nummer type Thorgan Hazard. (let op, ik zei "type". Ik verwacht geen Hazard :mrgreen: )
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door smol »

Since '54 schreef:Heb daarnet de ploegsamenstelling van Standard en Charleroi bekeken. Ik dacht dat er 4 of 5 spelers van de 22 met een Vlaamse of Waalse naam waren. Tjonge :roll:
@ Since 54 : Heb je de ploegopstelling van STVV al eens bekeken ... hoeveel namen klinken hier nog Vlaams ... en dat is dan in 2e klasse hé
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door AirMontella »

Schollen, Daeselaire, Kotysch, Nirisakire (60' Odeurs), Iandoli (70' Rherras), Schils (60' Swers), Schoofs, Baherlé (75' Dequevy), Junior (75' Hendrickx), Aalhoul (82' Lazaar), Parzyszek (60' Momi)

Ik tel: 12 Belgen, 1 Duitser, 1 Rwandees, 1 Zwitserse Italiaan, 1 Fransman, 1 Pool en 1 Centraal Afrikaan.

6 buitenlanders op 18 spelers. Dat vind ik toch niet zo'n slecht gemiddelde?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door Tompie »

Volgens Voetbalbelgië traint Uzamukanda niet meer mee.

Hilaire Momi zou wel dichtbij een contract staan.

Volledig artikel: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=83148
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door smol »

AirMontella schreef:Schollen, Daeselaire, Kotysch, Nirisakire (60' Odeurs), Iandoli (70' Rherras), Schils (60' Swers), Schoofs, Baherlé (75' Dequevy), Junior (75' Hendrickx), Aalhoul (82' Lazaar), Parzyszek (60' Momi)

Ik tel: 12 Belgen, 1 Duitser, 1 Rwandees, 1 Zwitserse Italiaan, 1 Fransman, 1 Pool en 1 Centraal Afrikaan.

6 buitenlanders op 18 spelers. Dat vind ik toch niet zo'n slecht gemiddelde?
Ook de persoon die Standard beschuldigde heeft dan slecht geteld hoor, hier stonden er ook 11 Belgen op het scheidsrechtersblad ...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Eerlijk is eerlijk, eigenlijk zijn de transfers tot nu toe lachwekkend voor een ploeg die wilt promoveren.

Vorig jaar zei ik rond deze tijd dat onze kern te weinig ervaring had om de promotie te halen, iets wat onze trainer pas te weten kwam aan het einde van afgelopen seizoen en het dan ook toegaf. En wat hebben ze nu gedaan? Nog wat ervaring laten gaan, en nog wat onbekende jongeren binnen gehaald.

En waarom hebben ze in godsnaam Aarab geen nieuw voorstel gedaan? Het is zeer lang geleden dat ik nog zo'n goede verdedigende middenvelder heb gezien in ons shirt, voor mij is hij zelfs 1 van de beste spelers van de afgelopen jaren.

Vandaag staat dan weer in de media dat DQV moet vertrekken, dat is dan alweer wat ervaring weg. Ondertussen kunnen we weeral eens werken aan een gans nieuwe aanval en middenveld. En dat met onbekende jongeren, voetballers die amper iets of niks hebben bewezen en wat afval van andere ploegen.

Het is zoals Jan Bulder het hier ergens al zei, het is hopen op minstens 4 verrassingen, anders word het weer maar eens net niet.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door panter »

Halenaar schreef:Eerlijk is eerlijk, eigenlijk zijn de transfers tot nu toe lachwekkend voor een ploeg die wilt promoveren.

Vorig jaar zei ik rond deze tijd dat onze kern te weinig ervaring had om de promotie te halen, iets wat onze trainer pas te weten kwam aan het einde van afgelopen seizoen en het dan ook toegaf. En wat hebben ze nu gedaan? Nog wat ervaring laten gaan, en nog wat onbekende jongeren binnen gehaald.

En waarom hebben ze in godsnaam Aarab geen nieuw voorstel gedaan? Het is zeer lang geleden dat ik nog zo'n goede verdedigende middenvelder heb gezien in ons shirt, voor mij is hij zelfs 1 van de beste spelers van de afgelopen jaren.

Vandaag staat dan weer in de media dat DQV moet vertrekken, dat is dan alweer wat ervaring weg. Ondertussen kunnen we weeral eens werken aan een gans nieuwe aanval en middenveld. En dat met onbekende jongeren, voetballers die amper iets of niks hebben bewezen en wat afval van andere ploegen.

Het is zoals Jan Bulder het hier ergens al zei, het is hopen op minstens 4 verrassingen, anders word het weer maar eens net niet.



STVV rekent nog op vertrek Dequevy!! Nog een aanvaller minder ik denk dat lammens zelf gaat meespelen in de spits!! :zot:
Erichot zal ook nog wel verdwijnen!!
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door Cremasco »

Dequevy laten vertrekken is gezien zijn prestaties geen aderlating, ik zie het veeleer als budget vrijmaken om een nieuwe linkerspits in te halen of Parzysek te bevoorraden.
Maar waar gaat die kerel naartoe ? Ook naar Westerlo ?

Wie is nog beschikbaar op de transfermarkt als linkerflankspits ?
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door den ief »

panter schreef:
Halenaar schreef:Eerlijk is eerlijk, eigenlijk zijn de transfers tot nu toe lachwekkend voor een ploeg die wilt promoveren.

Vorig jaar zei ik rond deze tijd dat onze kern te weinig ervaring had om de promotie te halen, iets wat onze trainer pas te weten kwam aan het einde van afgelopen seizoen en het dan ook toegaf. En wat hebben ze nu gedaan? Nog wat ervaring laten gaan, en nog wat onbekende jongeren binnen gehaald.

En waarom hebben ze in godsnaam Aarab geen nieuw voorstel gedaan? Het is zeer lang geleden dat ik nog zo'n goede verdedigende middenvelder heb gezien in ons shirt, voor mij is hij zelfs 1 van de beste spelers van de afgelopen jaren.

Vandaag staat dan weer in de media dat DQV moet vertrekken, dat is dan alweer wat ervaring weg. Ondertussen kunnen we weeral eens werken aan een gans nieuwe aanval en middenveld. En dat met onbekende jongeren, voetballers die amper iets of niks hebben bewezen en wat afval van andere ploegen.

Het is zoals Jan Bulder het hier ergens al zei, het is hopen op minstens 4 verrassingen, anders word het weer maar eens net niet.



STVV rekent nog op vertrek Dequevy!! Nog een aanvaller minder ik denk dat lammens zelf gaat meespelen in de spits!! :zot:
Erichot zal ook nog wel verdwijnen!!
Dequevy nu nog weg zou onbegrijpelijk zijn. Hij speelde wel niet geweldig in de terugronde en precies met tegenzin, maar we kunnen hem nu wel gebruiken.

Aan wie wordt hij gelinkt? Waar staat dat eigenlijk want ik vind het nergens. Ze zullen hem Well weer verpatsen aan een rechtstreekse concurrent zoals ze met schouderden deden.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door vdl »

Ik vraag me af van wie de creativiteit gaat komen.
Junior is vaak gekwetst.
Lazaar talent ma nog niks bewezen.
DQV gaat waarschijnlijk weg.
Volgens mij doen we dit jaar niet eens mee voor de eindronde, of er moet een serieuze verassing gebeuren op de transfermarkt.
Alles wat aangetrokken is,is wat ze ergens anders niet willen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef:Ik vraag me af van wie de creativiteit gaat komen.
Junior is vaak gekwetst.
Lazaar talent ma nog niks bewezen.
DQV gaat waarschijnlijk weg.
Volgens mij doen we dit jaar niet eens mee voor de eindronde, of er moet een serieuze verassing gebeuren op de transfermarkt.
Alles wat aangetrokken is,is wat ze ergens anders niet willen.

Junior kan het wel
Lazaar heeft bewezen dat hij talent heeft en dit zal voor hem het jaar van de doorbraak zijn.
DQV mogen ze van mij komen halen, als je hel nog een jaar bij STVV laat, zal hij met zijne kop gaan spelen zoals Reza en zulke instelling kan je missen als kiespijn.
Kun je als tweedeklasser aan iets anders geraken dan? Elke transfer die niet voor -tig miljoenen euro's gedaan wordt, gaat over een speler die ze ergens anders niet meer willen... .

We gaan een nijpend tekort hebben op de linksback positie, die op dit moment enkel bezet wordt door Iandoli/Rherras. Eventueel komt Jordan Renson dan over van de beloften?. Wat de 10 positie betreft zie ik niet direct iemand die VOLLEDIG aan de eisen voldoet. Schoofs heeft bewezen dat hij die positie aankan. Baherlé leest het spel goed en heeft een mooie pass in de voet, zijn vrije trappen en dan vooral zijn corners zullen beter zijn dan sommige monsters die we vorig jaar getrapt hebben. De scherpte voor doel lijkt mij in de voorbereiding ook niet wat het zou moeten zijn.... . Maar goed, over 2 jaar wonnen we elke match in de voorbereiding met glans, en kijk eens hoe we dat jaar zijn afgegegaan....

Bij de match in Tienen heb ik ergens van de manager van Momi gehoord dat hij heeft laten vallen dat Momi de nieuwe spits van STVV zou worden, dus dat artikel uit voetbalbelgië verrast me niet. Daeseleire heeft ook eens in een oefenmatch gezegd dat Momi totaal geen slechte speler was! Hij is groot, stevig, moeilijk van de bal te zetten, snel. Als we het moeten forceren ( Tubeke, Seraing, Virton, Geel, en al die andere kleine clubkes) zie ik het eens gebeuren dat Piotr en Hilaire langs elkaar in de spits gaan staan! Of Piotr in de punt met Momi er rond
373kanarie
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jul 2014, 12:41

Re: Zomertransfers 2014-2015

Bericht door 373kanarie »

We moeten allemaal niet zo negatief zijn.. Even een vergelijking van hoe we er vorig jaar aan BEGONNEN en hoe we er nu aan BEGINNEN!

Doel 2014: Schollen - Dutoit - Marchandise
Doel 2013: Schollen - Henkinet
Verdediging 2014: Daeselaire - Odeurs - Erichot - Kotysch - Nirisakire - Habarugira - Iandoli - Rherras
Verdediging 2013: Deferm - Rossen - Erichot - Kotysch - Dessoleil - Daeselaire - Iandoli - Aarab
Middenveld 2014: Lazaar - Junior - Swers - Schoofs - Schils - Dequevy - Aalhoul - Baherlé - Hendrickx
Middenveld 2013: Mendez - Dufour - Schoofs - Junior - Dequevy - Schils - Dufer - Lumanza - Chirishungu
Aanval 2014: Parzyszek - Momi (?) - Bulos (?) - Boiten
Aanval 2013: Dalla Valle - Vanwelkenhuysen - Erivelton

Ja Aoulad staat er niet bij want hij was er niet vanaf de 1ste match bij.

Dus in doel zijn we even sterk gebleven.

Verdediging is voor mij ook even sterk, Aarab en Rossen werden vervangen door Nirisakire en Habarugira, Deferm werd vervangen door Rherras. Wat die laatste betreft hebben we daar een grote versterking gehaald.

Middenveld is voor mij afwachten geblazen, Mendez was één van de grootste talenten in de laatste 10 jaar op Stayen maar hem werd geen kans gegeven, Dufer en Dufour zijn twee ervaren spelers die weg zijn. Baherlé en Aalhoul moeten met hun creativiteit deze 2 kunnen vervangen. Lumanza kwam er bij ons ook niet door maar starte wel vrijdag bij Standard. Indien we nog één iemand bij halen op de flank dan zijn we voor mij op het middenveld versterkt. Swers, Lazaar en Junior weten dat ze nu hun kansen krijgen dus zullen ze er alles aandoen om deze te grijpen.

In de spits zijn we bijzonder versterkt INDIEN Momi en Bulos tekenen, dan zit je vanvoor met 3 goede spitsen terwijl we in een systeem met één spits spelen. Aan degene die Bulos een slechte spits vinden, bij ons was hij meer geblesseerd dan fit ja, maar hij sukkelt nu al een tijdje niet meer met blessures en hem zie ik wel potten breken op Stayen!
Gesloten