Wintertransfers 2014-2015

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door stvvilvoorde »

oei oei oei

Luzon definitief aan de kant geschoven bij standard, maar blijft wel actief binnen het netwerk-duchatelet.

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... n-afscheid
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Jack »

Ik denk dat hij niet durft.
Thomas
Berichten: 134
Lid geworden op: 24 nov 2010, 19:19

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Thomas »

Laat ons alleszins hopen van niet.

Een wissel zou volgens mij onze promotiekansen doen kelderen, maar misschien is dat mooi meegenomen.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1202
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Luc »

Tot enkele weken geleden wilden er veel mensen Ferrera weg en nu is het al hopen dat hij blijft.
Grappig. :)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Jack »

"Standard zou een droom zijn" zegt Ferrera.
Ik blijf erbij dat Don Duch onder deze omstandigheden niet durft, zoniet is hij nog meer wereldvreemd dan ik al dacht.
Wat ik misschien wel denk...de schrik nu echt te pakken...Standard verkopen en STVV met 2 of 3 versterkingen naar eerste brengen.
Enige kanttekening voor hem...de gronden en huizen die hij al gekocht heeft in Luik, dat doet hem misschien nog twijfelen.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Mikman »

Inderdaad wel grappig hoe Ferrera twee weken geleden werd weggehoond omwille van zijn nul-spitsen-systeem, en nu plots in de belangstelling van Standard zou staan.

Heb het al vaker gezegd: ben een koele minnaar van zijn aanpak. Niet dé man om STVV te leiden, ook wat te narcistisch soms, maar hem blijven vergelijken met Brepoels is ook niet eerlijk. Iedereen is zoals hij is; het zou beter zijn indien hij bleef, maar een vertrek kan m.i. nog opgevangen worden indien de vervanger een goeie trainer is. Hasi maakte Anderlecht vorig seizoen ook nog kampioen.

Het zou het beste zijn als hij bleef, maar indien hij zou vertrekken wil dat niet zeggen dat dat de titelkansen van STVV definitief fnuikt. Dat hangt vooral van de vervanger af. En een club die draait zoals STVV nu, ik denk wel dat er nogal wat werkloze trainers warm voor lopen momenteel.
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Yannick alweer in het vizier ?

Bericht door Jokke »

Despoot RD is in de mogelijkheid om Yannick over te hevelen naar Standard.
Dit zou doodjammer zijn voor ons want deze man boetseert langzaam maar zeker aan een jong en enthousiast team .
Gisteren was het duidelijk dat de ploeg technisch en fysiek steeds beter voor de dag komt . Er werd bijwijlen fris en leuk voetbal op de mat gebracht .
Ondanks het rotatie-gedoe en spelen zonder of te weinig spitsen of wat dan ook zou het bestuur ( of wat daar ook in het Imperium Rolandus ) mag voor doorgaan , moeten vechten om deze kwaliteitsvolle trainer met visie op Stayen te houden.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door omeloe »

Nu hebben ze Standard ook nog overvallen ! :onfire:

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... rval-kassa
Laatst gewijzigd door omeloe op 20 okt 2014, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Alain »

Mikman schreef:Inderdaad wel grappig hoe Ferrera twee weken geleden werd weggehoond omwille van zijn nul-spitsen-systeem, en nu plots in de belangstelling van Standard zou staan.

Heb het al vaker gezegd: ben een koele minnaar van zijn aanpak. Niet dé man om STVV te leiden, ook wat te narcistisch soms, maar hem blijven vergelijken met Brepoels is ook niet eerlijk. Iedereen is zoals hij is; het zou beter zijn indien hij bleef, maar een vertrek kan m.i. nog opgevangen worden indien de vervanger een goeie trainer is. Hasi maakte Anderlecht vorig seizoen ook nog kampioen.

Het zou het beste zijn als hij bleef, maar indien hij zou vertrekken wil dat niet zeggen dat dat de titelkansen van STVV definitief fnuikt. Dat hangt vooral van de vervanger af. En een club die draait zoals STVV nu, ik denk wel dat er nogal wat werkloze trainers warm voor lopen momenteel.
Het blijft bizar hoe populair onze coach is bij supporters van andere ploegen. Als er ergens een vacature is bij een eersteklasser plaats 8-16, dan is hij steeds een naam die men wel graag zou zien komen. Het is dan ook iemand die blijkbaar enorm goed overkomt in de media.

Net als Mikman omschrijf ik mezelf als een koele minnaar. Voor mij pakt hij het soms iets te voorzichtig aan. Als je een tegenstander - die kwalitatief minder is vanaf minuut 1 bij de keel grijpt, en je stoot op een counter, dan heb je nog altijd voldoende tijd om dat recht te zetten. Vorig jaar hebben we echter enkele matchen verloren waarin we een hele match behouden speelden, om dan ergens tussen '80 en '90 toch nog de boot in te gaan. En na Eupen was ik echt woest op hem omdat we daar niet voluit onze kans zijn gegaan.

Als hij gaat, zou dat geen drama mogen zijn, als er iets fatsoenlijk in de plaats zou komen toch. (dus geen jeugdtrainer van Carl Zeiss Jena!)
Bekijk het zo:
Onze achterlijn is ervaren en de strafste van de reeks.
Ons middenveld is talentvol, het ontbreekt misschien enkel aan een echte patron.
Onze voorlijn is de beste in het post-Sidibé-tijdperk; Momi die lijkt mee te vallen, Dequevy die terug op toeren komt, en Parzycek die echt wel een neus heeft voor goals.
Er is dus materiaal voor handen, en je hoeft niet Yannick Ferrera te heten om hier iets mee te kunnen aanvangen.

Wat Brepoels op TVL zegt is 100% waar: het is hét jaar om kampioen te spelen, want de tegenstand laat aan de lopende band punten liggen. Ik heb eigenlijk nog het meeste schrik van Lommel...
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Mikman »

omeloe schreef:Nu hebben ze Standard ook nog overvallen ! :onfire:

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... rval-kassa
Slim, er lag daar toch nog een bom geld van niet-uitbetaalde winstpremies :mrgreen:
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Mikman »

Alain schreef:
Wat Brepoels op TVL zegt is 100% waar: het is hét jaar om kampioen te spelen, want de tegenstand laat aan de lopende band punten liggen. Ik heb eigenlijk nog het meeste schrik van Lommel...
Eupen zeker niet vergeten, maar ik denk ook wel dat Lommel gevaarlijker zou kunnen worden dan OHL. Die hebben wel al een periodetitel op zak, maar als straks blijkt dat tweede klasse financieel onleefbaar blijkt en het ook sportief niet gesmeerd loopt, dan kan het wel eens een onrustig worden daar. Bezuinigen en afbouwen. We hebben daar zelf ook al ervaring mee. Voorlopig nog niet aan de orde, maar zeker niet ondenkbaar.

Wat ons betreft: zoals ik al eerder zei: vooral de winter(tranfers/perikelen ) en de doelman ( gisteren niet getest ) zijn onzekerheden. Over verdediging, middenveld en aanval maak ik me geen zorgen, je kan voor iedere linie een punt maken dat het de beste van de reeks is. Zeker achteraan en het middenveld. En zowel kwalitatief als in de breedte.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Yannick alweer in het vizier ?

Bericht door Since '54 »

Jokke schreef:Despoot RD is in de mogelijkheid om Yannick over te hevelen naar Standard.
Dit zou doodjammer zijn voor ons want deze man boetseert langzaam maar zeker aan een jong en enthousiast team .
Gisteren was het duidelijk dat de ploeg technisch en fysiek steeds beter voor de dag komt . Er werd bijwijlen fris en leuk voetbal op de mat gebracht .
Ondanks het rotatie-gedoe en spelen zonder of te weinig spitsen of wat dan ook zou het bestuur ( of wat daar ook in het Imperium Rolandus ) mag voor doorgaan , moeten vechten om deze kwaliteitsvolle trainer met visie op Stayen te houden.
Luzon vervangen door Ferrera zal Duchâtelet niet doen. Hij heeft zich al genoeg overlast op zijn hals gehaald en nu nog het risico nemen met een onervaren trainer zie ik niet gebeuren. Standard zal een sterke coach krijgen à la Bert Van Marwijk.
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door tweety »

:Roland: moves in mysterious ways..
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door bor »

Zou eerste 3 weken geen nieuwe coach komen. Bob Peeters geen optie, maar onze Yannick wel en daar ging hij zeker eens mee spreken zou RD aan VTM nieuws zelf verteld hebben. Ben benieuwd, maar wil zotte Luzon hier echt niet in de plaats!
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1202
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Luc »

bor schreef:Zou eerste 3 weken geen nieuwe coach komen. Bob Peeters geen optie, maar onze Yannick wel en daar ging hij zeker eens mee spreken zou RD aan VTM nieuws zelf verteld hebben. Ben benieuwd, maar wil zotte Luzon hier echt niet in de plaats!
Als Peeters geen optie is en Luzon in het netwerk blijft zit de kans er dik in dat het tot een ruil Ferrera / Luzon komt.
Gesloten