Wintertransfers 2014-2015

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Bartman »

Luzon in de plaats zal hij wel durven riskeren, hij weet dat hij van de brave Truienaren niets te vrezen heeft en rustig zijn goesting kan doen.
Ferrera naar Standard is een ander paar mouwen. De supporters daar eisen een klinkende naam en zullen geen genoegen nemen met Ferrera. Roland weet donders goed dat als die naam er nu niet komt, dat hij dan opnieuw in het oog van de storm zal belanden en het zou me verbazen dat hij hierop ligt te wachten.

Ik denk dus niet dat het Ferrera zal worden.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door KNRI »

Een dikke schande zou het zijn...Luzon voor Ferrera. Net nu het hier een beetje draait...
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Mikman »

Duchâtelet gaat al zeker eens met Ferrera praten, heeft hij bevestigd aan VTM nieuws. Maar het zou sowieso nog drie weken duren, want RD wil ook met andere kandidaten praten.
Bob Peeters wordt het zeker niet bij Standard, want RD vindt dat die het goed doet bij Charlton ( en daar wachten straks -althans in zijn leefwereld- de Premier League-vetpotten ).
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door DJ Amiga »

Bartman schreef:Luzon in de plaats zal hij wel durven riskeren, hij weet dat hij van de brave Truienaren niets te vrezen heeft en rustig zijn goesting kan doen.
Ferrera naar Standard is een ander paar mouwen. De supporters daar eisen een klinkende naam en zullen geen genoegen nemen met Ferrera. Roland weet donders goed dat als die naam er nu niet komt, dat hij dan opnieuw in het oog van de storm zal belanden en het zou me verbazen dat hij hierop ligt te wachten.

Ik denk dus niet dat het Ferrera zal worden.
idem hier. Denk je dat de rust weerkeert bij die bende randdebielen in Luik met een naam als Ferreira? duchatelet heeft, na de wissel van rednic, al 1 keer die marginalen op zijn bureau gehad, een tweede keer zal hij niet willen.

Ferreira komt trouwens altijd in beeld bij eersteklassers als er trainerwissels zijn maar wordt het nooit niet. Misschien een gebrek aan vertrouwen in ervaring, leeftijd, taktiek,... in hem? bij charleroi is hij aangesteld omdat hij zo zot was om tegen 2000 bruto per maand te willen trainen.. Zo'n trainer kan je als het niet draait na 5 weken al doorsturen omdat hij quasi niet zal kosten in ontslagvergoedingen...

wat standard doet is hun probleem en bovendien zal daar altijd een probleem zijn. Als het niet de trainer is die niet deugd is het de sportief directeur of de voorzitter of een bepaalde speler... De supporters worden nooit in vraag gesteld terwijl een minderheid van die supporters daar nu net wel het probleem is...
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Mikman »

Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Cremasco »

Mikman schreef:
Alain schreef:
Wat Brepoels op TVL zegt is 100% waar: het is hét jaar om kampioen te spelen, want de tegenstand laat aan de lopende band punten liggen. Ik heb eigenlijk nog het meeste schrik van Lommel...
Eupen zeker niet vergeten, maar ik denk ook wel dat Lommel gevaarlijker zou kunnen worden dan OHL. Die hebben wel al een periodetitel op zak, maar als straks blijkt dat tweede klasse financieel onleefbaar blijkt en het ook sportief niet gesmeerd loopt, dan kan het wel eens een onrustig worden daar. Bezuinigen en afbouwen. We hebben daar zelf ook al ervaring mee. Voorlopig nog niet aan de orde, maar zeker niet ondenkbaar.

Wat ons betreft: zoals ik al eerder zei: vooral de winter(tranfers/perikelen ) en de doelman ( gisteren niet getest ) zijn onzekerheden. Over verdediging, middenveld en aanval maak ik me geen zorgen, je kan voor iedere linie een punt maken dat het de beste van de reeks is. Zeker achteraan en het middenveld. En zowel kwalitatief als in de breedte.
Eupen wou vorig seizoen niet promoveren, waarom dan nu wel Mikman ?
moanverke
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door moanverke »

The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Jacques »

Bartje reageert ook:
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=86935

Het laatste stukje is wel "leuk":
"Wij hebben heel hard bespaard om te werken met een bepaald aantal mensen. Bij ons is er ook geen ruimte, dus ik denk niet dat meneer Luzon bij STVV een taak zal toegewezen krijgen."

Is het niet aan de voorzitter om te bepalen wie een contract krijgt en wie niet en ligt meneer Luzon niet nog onder contract bij Roland, dat netwerk waar wij zogezegd niks mee te maken hebben? Ahja, da's waar ook, slechte komediant... :oops: :roll:

Zoals gezegd: die schotelvod van ons gaat dus geen seconde weerstand bieden.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door enrique »

Luzon naar STVV is miserie.
Ferrera naar Standard is nog grotere miserie.

Het is niet zozeer Roland zijn probleem dat hij hommeles gaat krijgen met de STVV supporters, maar wel
in Luik. Die Luikse supporters weten ook waar hij woont...

Als hij Ferrera komt halen en ze worden niet vergoed om een andere degelijke trainer in huis te halen (waarom Brepoels niet), hou er dan maar mee op. Dan is de komedie gedaan en zou iedereen moeten thuis blijven.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Jack »

Telkens die verwijzing naar 3 weken wachten op de nieuwe trainer...
Zou hij na de interlands van midden november Wilmots willen weghalen bij de Duivels?
Dat zou een schitterende zaak zijn voor onze nationale ploeg...tenzij ze dan Borkelmans aanstellen als hoofdcoach.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Jacques »

Dat zou nog wel leuk zijn: Wilmots naar Standard en Gerets naar de nationale ploeg.

Ik zie Wilmots dat nog wel doen en als hij persoonlijk afscheid wil nemen van zijn spelers valt ook de timing te verklaren. Roland kan op die manier zijn vel redden en Wilmots weet intussen hoe hij werkt (dat zou meteen ook het grootste bezwaar kunnen zijn), Gerets is echter een dure vogel voor de Bond.
Overdrijven is een kunst
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door tweety »

Jacques schreef:Dat zou nog wel leuk zijn: Wilmots naar Standard en Gerets naar de nationale ploeg.

Ik zie Wilmots dat nog wel doen en als hij persoonlijk afscheid wil nemen van zijn spelers valt ook de timing te verklaren. Roland kan op die manier zijn vel redden en Wilmots weet intussen hoe hij werkt (dat zou meteen ook het grootste bezwaar kunnen zijn), Gerets is echter een dure vogel voor de Bond.
Waarom zou wilmots de Rode Duivels opgeven voor Standard en vooral voor :Roland: wetende hoe hij hem hier behandeld heeft ?
Als hij vertrekt zal het voor een grotere ploeg zijn, vermoed ik.
Het zou me onwaarschijnlijk lijken.. then again, ik verschiet van niks meer tegenwoordig.
Amzu
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Amzu »

Jacques schreef:Dat zou nog wel leuk zijn: Wilmots naar Standard en Gerets naar de nationale ploeg.

Ik zie Wilmots dat nog wel doen en als hij persoonlijk afscheid wil nemen van zijn spelers valt ook de timing te verklaren. Roland kan op die manier zijn vel redden en Wilmots weet intussen hoe hij werkt (dat zou meteen ook het grootste bezwaar kunnen zijn), Gerets is echter een dure vogel voor de Bond.
Heimwee doet de portefeuille krimpen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door lindoke »

Iedere trainer die bij Standard aan de slag zou gaan neemt mijn inziens een enorm risico. je hebt daar alles te verliezen en niks te winnen. Oorzaak daarvoor is en zal altijd blijven Roland Duchatelet. Met die man kan je gewoon geen club degelijk uitbouwen omdat hij compleet niks van voetbal kent en een club wil managen als een bedrijf waar alleen de cijfers tellen. Voetbal waar de factor "emotie" enorm belangrijk is zal voor Roland Duchatelet nooit lukken omdat hijzelf een emotieloos persoon is (al probeert hij dat soms wel te "faken" als weer eens de komediant uithangt). Ik heb Jos Vaesen ooit eens weten te vertellen dat je als voorzitter niet te veel mag reageren als een supporter om geen domme dingen te doen, maar Duchatelet is net het tegenovergestelde en heeft totaal geen hart voor geen enkele van zijn clubs.

Ik ben er bijna zeker van dat zolang Duchatelet bij Standard de touwtjes in handen heeft deze club geen stabiele topper meer zal zijn in de JPL. Als het ooit zover moet komen dat Charlton in de premier League terecht komt zal hij Standard zeker laten vallen en zich volledig op deze club richten omdat in de PL het grote geld te vinden is. Hij zal er dan alles aan doen om middelmatige spelers in de vitrine te zetten in de hoop dat er hier en daar ene voor grof geld verkocht kan worden. Het zal dan voor hem vooral balanceren zijn om Charlton met zo weinig mogelijk middelen toch in de PL te houden. Wat Standard dan betreft is het te hopen voor hen dat hij hen van de hand doet aan een organisatie of eigenaar die Standard wel terug hogerop wil helpen. De kans is echter groot dat hij na aankoop van de gronden rond Sclessin die hij al gedaan heeft zich ook daar volop op het onroerend goed zal concentreren en zoals bij ons de club zal laten leiden door een handpop van hem. Dan staat Standard net zover als ons en is het zelfs niet uit te sluiten dat deze fiere club ooit nog in tweede klasse zal terecht komen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Mikman »

De kans dat Ferrera naar Standard vertrekt lijkt me nog altijd heel klein, maar één ding wel niet vergeten: Ferrera is een graag geziene analyst op de Waalse tv, en dat kan de publieke opinie nog wel eens beïnvloeden. Ik kan me indenken dat er een kleine minderheid van de Standard-supporters zijn komst niet helemaal ongenegen is.


Ik zou Peter Maes halen, maar dan pas na het seizoen. Huidig seizoen, waar de prijzen toch al grotendeels weg zijn ( zit Standard nog in de beker? ) uitdoen met een ervaren 'tussenpaus' en jongeren speelgelegenheid geven. Volgend seizoen een nieuwe start. Kans dat Roland dat doet? Zeer klein tot onbestaande, Maes zal zichzelf nooit laten knechten en RD weet dat.
Gesloten