Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door save-stvv »

daags nadat ik Lepoint vermeld als vermoedelijke versterking volgend artikel :-)

http://www.voetbalnieuws.be/news/179856 ... aar_België?
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Caravaggio »

Ik heb Croizet gezien op Eisden, ik denk dat dat één van de laatste goede wedstrijden van OHL was, voor ze punten zijn beginnen verliezen.
Hij was op dat moment in goede doen en vormde n sterk middenveld met John Bostock.
Bostock was toen outstanding en maakte 2 prachtige goals.

Le Postollec (OHL) is een naam die hier vroeger regelmatig viel, dit seizoen op den Dreef wat minder dit door een zware blessure.
Toch wel een jongen met ervaring, die 1ste klasse zou moeten kunnen aankunnen.
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
den ief
Berichten: 1347
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door den ief »

save-stvv schreef:daags nadat ik Lepoint vermeld als vermoedelijke versterking volgend artikel :-)

http://www.voetbalnieuws.be/news/179856 ... aar_België?
Nice! Misschien gene gemakkelijke, maar dat werd van aoulad ook gezegd. Indien fit en goesting, zeker een versterking.
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef:Rekening met het feit dat ze aan de Tiense vooral ervaring en kwaliteit nodig hebben, en het allemaal maar een kist appelen mag kosten, ga ik momenteel voor de volgende spelers.

Doelman: - Gilles Lentz. Een keeper met potentieel en talent, jong en goedkoop. En een stuk groter dan onze huidige doelman.

Verdediger: - Nuno Reis, zonder twijfel. Keihard, kan zeer goed uitvoetballen, leidersfiguur, nog relatief jong maar toch al ervaring in onze eerste klasse. En ook goedkoop, aangezien hij zich bij ploegen als Westerlo heeft aangeboden. Kan bovendien ook als rechtsback spelen.

Middenveld:- Yoni Buyens: een goede middenmotor. Heeft veel ervaring in onze competitie en is een echte leidersfiguur.

- Mohammed Aoulad: Vergt geen uitleg. Een van de beste flankspelers die ik ooit bij stvv zag, ondanks dat ik sceptisch was bij zijn komst toen. Bij hem erbij krijg je een gigantische kwaliteitsinjectie.

- John Bostock: Balvirtuoos die je op vele posities kan uitspelen. Vorig seizoen dé man bij RAFC, en nu bij OHL de enige die niet door de mand is gevallen. Heeft gigantisch veel talent, en geweldige statistieken.

- Leandro Trossard: Samen met Bostock het grootste talent van 2de klasse. Was de sterkhouder bij de kampioen van vorig seizoen, Westerlo, en nu de sterkhouder van Lommel. Is nog steeds maar 20 jaar.

- Jentl Gaethofs: Technisch zeer sterke flankvoetballer, snel en tweevoetig. Jong en een uitblinker in 2de klasse.

Aanvallers: - David Pollet: Gaat een dure vogel zijn, dus het is nog maar de vraag of hij haalbaar is. Is een voetballende aanvaller met een neus voor goals, maar ontbreekt wel wat body. Bij ons kunstgras zie ik die wel potten breken.

- Zinho Gano: beetje hetzelfde profiel als Pollet, maar dan zonder ervaring of 'naam'. Het is nog maar de vraag of hij eerste klasse aan kan, maar STVV kan simpelweg geen 3 aanvallers betalen waarvan ze zeker zijn dat ze eerste klasse aan kunnen. Een gok dus, en STVV praat al met hem.


Dat komt dus uit op 9 transfers. 4 voetballers (Aoulad, Reis, Pollet en Buyens) zijn sowieso echte meerwaardes voor onze ploeg en een serieuze kwaliteitsinjectie. De overige 5 zijn de beste talenten van 2de klasse die nog jong zijn, en waar je dus flinke winst mee kan boeken. Buiten Gano, twijfel ik er eigenlijk niet aan dat ze ook kunnen uitblinken in eerste klasse.

Met bovenstaande ploeg is STVV quasi gegarandeerd van behoud, en kan het misschien zelfs een verrassing worden. En dat bij hele goedkope spelers, alleen voor Pollet en in mindere mate Aoulad ga je uw portemonnee echt mogen boven halen. Enige minpunten in deze ploeg kunnen nog de flankverdedigers zijn...

Dan kom je dus uit op volgend team:

Afbeelding

Quasi elke positie dubbel bezet. En zeker op de flanken hebben we dan gigantisch veel kwaliteit: DQV, Gaethofs, Junior, Aoulad. En dan heb je nog Swers en Rherras, die ook nog respectievelijk op de rechtsback en de linksback kunnen spelen.
Het gaat hem wat je zegt in het begin. Persoonlijk kan ik mij daar heel kwaad in maken, maar ik snap de redenering van de mensen ook die vinden dat er wat geld gespendeerd moet worden.

Voor het eerst in veel jaren gaat STVV break-even draaien en zelfs winst(?!) maken. Voor mij moeten spelers geen geld kosten om goed te zijn. D' accord, kwaliteit kost geld. Als men mij de zekerheid kon geven dat, wanneer ik x-aantal honderduizend euro zou spenderen, een deftig seizoen zou draaien, maar dat kan men niet! Dat is het onnodig nemen van risico's terwijl men nu goed bezig is met de club gezond te maken en te houden.
Jama, Jama, Jama, Jama, er mag toch iets geld aan uitgegeven worden. Misschien, maar NIET aan de namen die ik hier zie circulen ( grotendeels).
Dat zijn spelers die zeggen, wanneer het 2 matchen niet goed gaat ==> gaat mijne rug op en die zoeken al naar een andere club. Daar zit je dan met je "kwaliteit kost geld". Nee, nee, nee, nee, toch zeker niet in de eerste 2 a 3 jaar. Daarvoor is het presteren van STVV te onstabiel voor
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Tompie schreef:Ik vond die Croizet dramatisch slecht eigenlijk. Veel aan de bal ja, maar wat hij ermee deed...

Neem maar eens een kijkje op het forum van OHL en je weet genoeg. Neen, bij noch Lommel noch OHL zag ik gisteren een speler waarvan ik zoiets had: die kunnen we zeker gebruiken!

Croizet heeft zich inderdaad niet waargemaakt.

Maar om naar fora te kijken.... .
Beste voorbeeld vind je hier bij ons.
Momi op het begin van het seizoen afgebroken tot op de grond ( totzelfs onder de grond als het kon). Nu wordt Hilaire ( terecht) de hemel in geprezen.
Wil het zeggen, omdat ze op een forum zeggen dat die speler rotslecht is, deze ook daadwerkelijk zo slecht is? Kan het ook zijn dat die speler gewoon niet goed draait in die ploeg?
Bij STVV zou Croizet volledig anders kunnen functioneren.

Voorbeeld van bij ons. Onana was bij ons geen vits waard, bij Tubeke scoorde hij in de 10-keer.
Beter voorbeeld. Dufer maakte bij onze rentree in 2de klasse nooit zoveel doelpunten als hij bij Seraing gemaakt heeft dit seizoen.

Altijd afwachten hoe een speler zich gaat aanpassen aan de techniek, werking, samenwerking en tactiek van een andere club
Speukes
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:27

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Speukes »

Ik wil Jacques toch wel bijtreden wat betreft doelman Lentz. Blijkbaar zijn er veel mensen die Roeselare hebben gevolgd dit seizoen. Ik heb maar 1 match van Lentz gezien, op Stayen, en toen had hij minstens 1 goal op zijn kap en speelde hij heel onzeker.

Dat doet me denken aan Carlo Evertz: Op EXQI Sport hemelde presentator Jeroen Roppe die regelmatig op, op het forum begon toen iedereen te zagen voor Evertz en tot mijn verbazing kochten ze die reservespeler van Eupen nog ook. 214 speelminuten later mocht hij naar Kelmis in derde klasse, waar hij nu nog zit.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door stvvilvoorde »

Sorry maar Croizet is niks waar je iets mee kan aanvangen in eerste.
Techniek en snelheid genoeg, maar ziet het spel echt niet.
Ik denk dat ze in leuven maar al te blij zouden zijn als stvv die voor een flinke duit komt wegkopen.

Bostock en misschien Azevedo (al lijdt die ook dikwijls aan de Croizet-ziekte) dat zijn de enige die ik bij OHL in staat zie, om het een schavotje hoger ook nog waar te maken.
Bostock wordt trouwens een vrije speler indien OHL niet stijgt, als ze daar wel in lukken (via eindronde) wordt zijn contract automatisch dmv optie verlengd.
Le Postollec en Tapoko zijn twijfelgevallen, de rest van die ploeg zit op zijn waarde in tweede klasse.
Jonge talenten als Dion Cools(ook vrije speler vanaf juni) of Simon Bracké daar zie ik ook nog wel wat in, maar die zijn echt nog te groen om nu al in eerste een rol van betekenis te spelen.

Verder sta ik Halenaar wel bij dat Trossard en Bostock, ook voor mij de topspelers van de reeks waren.
Als je iemand uit tweede wil meepakken, pak dan die twee al zeker mee.
Ook van een Daniel De Oliveira (Aalst) was ik altijd gecharmeerd (ook al in zijn woluwe en st-niklaas periode).
Nu aalst geen licentie krijgt zal die wel wegmogen, wordt wel al 30 in september.

Oude stvv-targets Mathieu Cornet(Spits-Virton) en Geoffrey Hairemans (Middenvelder-Heist) hebben er ook een vrij goed seizoen in tweede klasse opzitten. Niet de onbetwiste ervaren spelers die je nu direct nodig hebt, maar eerder een berekende gok.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door save-stvv »

bij Beveren zijn ook heel wat spelers die transfervrij mogen gaan:

toch wel 3 opvallende namen: Henkens (Limburger en volgens mij beter dan Schils en Baherle), Hubert (nooit meer zijn niveau van Genk gehaald) en Bourabia (zou normaal een versterking moeten zijn maar mentaliteit?)
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door AirMontella »

Henkens akkoord, Hubert is een twijfelgeval (weet niet of Schils zoveel minder is).

Bourabia lijkt me niet ideaal.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Tompie »

Ik denk niet dat het tot de dromen of wensen van Mikman behoort :mrgreen: , maar STVV wil Piotr op Stayen houden: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=95462
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Jacques »

Als zowel Piotr als Momi blijven, gaat er toch nog 1 heel dikke spits bij moeten komen. We hadden in 2de al verre van de beste aanval, laat staan dat we met die 2 in 1ste potten zullen breken. Piotr en Momi is minstens 1 te veel. Zonder spits die er 10-15 maakt, zit je gegarandeerd achteraan het peloton in 1ste. Die fout hebben ze in het verleden meermaals gemaakt, hopelijk dit jaar niet opnieuw.

Als het gaat over zuiver talent is David Henen (Everton) een interessante huuroptie die op zoek is naar speelminuten. keerzijde van de medaille is dat het me het type speler lijkt waar je hard mee moet werken op mentaal vlak, omdat hij zich misschien wel te bewust is van zijn talent en het daardoor nogal snel hoog in zijn bol heeft.

Hubert: mist volgens mij de vechtersmentaliteit om als verdedigende mid tegen de degradatie te knokken. Te veel salonvoetballer, vrees ik.
Bourabia: zou een goeie infiltrerende/aanvallende mid kunnen zijn, maar idd. mentaliteit...Lijkt me het type speler dat daardoor altijd zal blijven hangen tussen de top van 2de en de kelder van 1ste.
Henkens: weer zo'n randgeval. Haalde zowel bij Mechelen als Wa-Be een aardig aantal matchen, wat het des te opvallender maakt dat hij bij beide clubs na 2 jaar moet vertrekken. De vraag die ik me dan stel is wat er aan hem scheelt dat ze niet met hem door willen gaan.
(al is Wa-Be wel weer de jaarlijks duiventil, als ik Vreven was zou ik al spijt hebben van mijn beslissing)

3 twijfelgevallen. Als we voor 1ste klassers gaan, hoop ik stiekem op beter.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door enrique »

Skulason en Colpaert moeten weg in Zulte...
In Beveren moet je niks gaan halen. Als Henkens Beveren niet naar een hoger niveau haalt, waarom zou hij dat met STVV wel doen ?
Toch maar proberen Pollet binnen te halen.
Nog een nummer 10
Kan Schoofs op 8 spelen
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door AirMontella »

Colpaert of Nuno Reis zou een must moeten zijn als centrale verdediger. Dan zit je daar al safe. Met voorkeur voor Reis.
Laatst gewijzigd door AirMontella op 12 mei 2015, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door AirMontella »

Nog een eventuele suggestie: Reynaldo. Die speelde ons bij Westerlo meermaals kapot op ons kunstgrasveld.
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door mourinho »

Bon , iedereen kan hier zoveel zeveren als hij wil over wie al dan niet komt , maar het mag van mij stilaan tijd worden dat ze gaan wakker schieten aan de tiense. Gedaan met vakantie , gedaan met de euforie neméé zieverre werken nondeju :beer:
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
Gesloten