Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:
Halenaar schreef:Euh, ik heb hier toch niks gezegd over de verdiensten van Ferrera bij de titel ?

Scoutingspolitiek = spelers scouten, opvolgen, jonge talenten/ goede voetballers opzoeken via scouting en dergelijke. Maar ik zal wat uitleg geven waarom ik Ferrera zwak vind qua scoutingspolitiek en transferpolitiek:

- Ferrera haalt spelers die hier al eens gebuisd waren terug naar Stayen, waar ze dan opnieuw buizen. En dan heb ik het natuurlijk over Lazaar en Yagan. Het feit dat beide heren geen basisplaats hebben en ook niet echt overtuigen tijdens hun invalbeurten zegt genoeg.

- Ferrera heeft gigantisch veel geld uitgegeven voor een gigantische flop: Lauri Dalla Valle, er werd maar liefst 100.000 euro betaald voor 'de nieuwe Torres'. Ferrera haalde bij de persvoorstelling van Lauri de loftrompet boven, maar we weten hier allemaal hoe dit geëindigd is.

- Ferrera kent meestal de spelers die hij haalt door zijn (rsca) verleden. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar die transfers waren amper geslaagd te noemen. Van iemand die zo kortbij op deze spelers zat verwacht ik toch beter.

- Ferrera zijn lijstje van mislukte transfers is lang. We zullen ze even opnoemen: Baras, Dessoleil, Busto, Lumanza, Chirishungu, Moris, Aalhoul, Somé, Lazaar, Yagan, Koc, Vojvoda, Nirisarike, Dalla Valle.

- Ferrera zijn geslaagde transfers dan die een schot in de roos waren, die hij zelf heeft gehaald en dus niet is aangebracht door makelaars: Rherras, Aouad, Dutoit en in mindere mate Parzy en Habarugira (leider). Te mager vind ik persoonlijk.

- De betere transfers (Hendrickx, Baherle, Momi) waren testers. Deze zijn aangebracht door makelaars, Ferrera kende deze spelers niet, laat staan dat ze zouden gescout hebben bij hun. Je kan niet verder bouwen op makelaars, maar er moet gezegd worden dat hij deze keer wel goed had beoordeeld.

- De basis van dit kampioenenteam is gevormd onder Guido Brepoels, als je dit nu leuk vind of niet. Brepoels wou onze sterkhouder, Erichot, er absoluut bij hebben na een testperiode. Onze basisspelers in de verdediging waren er al onder Brepoels. Ons huidige sterke middenveld, Schils en Schoofs, heeft Brepoels gelanceerd. Brepoels heeft ook DQV naar hier gehaald en zijn carrière terug op de rails gezet, en hij heeft Junior gelanceerd. Let op, dit doe voor mij niks af aan de verdienste van Ferrera met de titel. Maar feit is wel dat 8 van onze basisspelers al speelden onder Brepoels, en dat daar ook deels de basis is gelegd voor deze titel.

- Speelt nu wel minder een rol, maar toen hij nog commentator was moest ik toch regelmatig mijn wenkbrauwen fronsen. Tom De Sutter verkiezen boven Mbokani...


Maar laat me duidelijk zijn: Ferrera heeft een grote verdienste gehad in deze titel, en een trainer die kampioen speelt heeft het altijd goed gedaan. Maar ik ben ook niet blind voor zijn minpunten.

Nu hij met een groter budget kan werken ben ik wel eens benieuwd, de namen die de ronde doen (Bostock, Buyens, ...) doet het beste hopen.

Behoorlijk kort door de bocht volgens mij. Vooral dat de ploeg onder Brepoels al zo goed als af was. Waarom haalde Brepoels dan 22 punten minder met die basis terwijl heel wat van zijn toenmalige spelers ( Verhulst, N'Gawa, Annys, Schoutererden, Andrade...) nu vlot in eerste spelen , en hij ook de beschikking had over een speler als Rossen ( over dure transfers gesproken, overigens wel niet door hem gehaald) ? Het klopt dat onze huidige verdediging onder Brepoels al onder contract lag, maar toch wel enkele stevige nuances: Daeseleire haalde onder Brepoels nooit het niveau dat hij onder Ferrara haalde. Hij werd na een half seizoen uitgeleend aan Antwerp en het was de bedoeling dat N'Gawa terug zou komen, totdat Ferrera Daeseleire in de voorbereiding wel gebruikte en die een hoog niveau haalde. N'Gawa moest niet meer komen. Erichot was een ruwe diamant die pas onder Ferrera tot ontplooiing is gekomen, Brepoels gebruikte -volkomen terecht- het duo Kotysch-Rossen. Iedereen keek raar op toen Ferrera voor Erichot koos, hoor, dat was echt niet zo'n vlot proces als het achteraf lijkt. Toen Erichot tijdens één van de voorbereidingswedstrijden op het middenveld werd uitgeprobeerd door Ferrera was dat een absolute ramp.
Schils heeft Brepoels inderdaad gelanceerd, absoluut zijn verdienste. Schoofs was op dit moment vorig seizoen géén vaste basisspeler! Het is pas nadat we 0 op 6 haalden in de eindronde dat hij op de 8 werd gezet, en dat hij kapitein werd. Dat is dus precies een jaar geleden, niet langer. Daarvoor stond hij vaak op rechts in een 4-4-2, totdat er naar een 4-3-3 werd overgestapt en hij soms nummer 10 was.
Brepoels had ook zijn "Della Valle" in de naam van Donny De Groot. Je kan enkel discussiëren over wie van die twee nu de allerslechtste was ( over Zaris en Bulos zwijgen we, dat was rommel die Roland ons toegooide ).

Brepoels werd vierde met het grootste budget van 2e klasse, Ferrera werd eerste met het vierde budget. Misschien wat ongenuanceerd, maar ik schat Ferrera als voetbalkenner en coach ( = beter maken van spelers ) echt wel hoger in dan Brepoels. Ik vond het leuker onder Brepoels I, maar dat is een ander verhaal dat hier niets mee vandoen heeft.
Goed gezegd. Er zijn ook matchen die we, op 2 seizoenen Ferrera gezien, onder Brepoels verloren zouden hebben. Ik denk dan aan het eerste jaar Ferrera, de thuismatch tegen Boussu Dour en het debuut van Aoulad. Ik denk dan aan een match op Leuven in het tweede jaar Ferrera. Ik denk dan aan die belangrijke thuismatch tegen Eupen
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Jacques »

Hopeloze discussie, jongens.

Droom liever wat over transfers, dat is nog altijd nuttiger dan dit soort discussie zonder eind.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

Ik heb toch nergens gezegd dat Brepoels zijn ploeg zo goed als af was? Wel dat hij de basis heeft gelegd, dat is nog iets anders. Maar zoals Jacques al zei: laten we terug over de transfers beginnen.
STVV-fan schreef:
Om dat gezever over Mitrovic te counteren. Dat is GEEN goede speler. Zet er een goede mandekker à la Erichot op en die kan niks nemeer.
Dat Anderlecht hem voor zoveel kan verkopen? dat heeft meer te maken met het feit dat Anderlecht de prijs zelf opdrijft dan dat Mitro dat waard is....
Sorry, maar dan ken je of niks van voetbal, of heb je geen enkele wedstrijd gezien van rsca. Of beiden. Een speler van amper 20 jaar die zich dit seizoen ontpopt heeft tot een sterkhouder, een voorlijn op zich is én al 25 doelpunten heeft gemaakt heeft bij een zwalpend Anderlecht is een toekomstige topspeler. En dan heeft hij nog de pech dat er ondermaatse spelers zoals Conté en Acheampong de flankspelers zijn bij RSCA, bij echte goede flankspelers kreeg hij nog veel meer aanvoer.

Ik zie in Mitrovic een minstens even groot potentieel als bijvoorbeeld een Benteke. Als je het niet met me eens bent dan zullen we uw uitspraak binnen 2 jaar nog eens bovenhalen, want dan speelt Mitro gegarandeerd bij een (veel) grotere ploeg dan RSCA ;)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door stvvilvoorde »

Ik weet niet wat ik van Mitrovic moet denken eerlijk gezegd.
Kan wel zijn dat ie binnen twee jaar bij een grotere club zit dan Anderlecht, want daar gaat ie voor 90% kans naartoe deze zomer.
Ik stoor me wel vrij hard aan die gast zijn mentaliteit.
Ik kan verkeerd zijn, maar ik denk niet dat ie het gaat maken bij een grotere club dan Anderlecht.
En Anderlecht zijnde zou ik blij zijn als ik de initiele 5 miljoen kan verdubbelen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

Toch niks mis met zijn mentaliteit dit seizoen? Ok, de eerste weken had hij nog wat overgewicht omdat hij het buffet had misbruikt op vakantie, dit heeft hij letterlijk gezegd :lol:

Maar zijn overgewicht was hij snel kwijt, en hij is één van de hardste werkers op het veld geworden. En buiten het veld moet het naar het schijnt een brave jongen zijn. Echt, op zijn mentaliteit was dit seizoen niks aan te merken, ook al wil de media het volk dit graag doen geloven door volop in te gaan over futiliteiten zoals zijn 'befgebaar'. Maar wat wil je, bij de Keygnaerts en Vandewalle's van deze wereld :roll:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef:Ik heb toch nergens gezegd dat Brepoels zijn ploeg zo goed als af was? Wel dat hij de basis heeft gelegd, dat is nog iets anders. Maar zoals Jacques al zei: laten we terug over de transfers beginnen.
STVV-fan schreef:
Om dat gezever over Mitrovic te counteren. Dat is GEEN goede speler. Zet er een goede mandekker à la Erichot op en die kan niks nemeer.
Dat Anderlecht hem voor zoveel kan verkopen? dat heeft meer te maken met het feit dat Anderlecht de prijs zelf opdrijft dan dat Mitro dat waard is....
Sorry, maar dan ken je of niks van voetbal, of heb je geen enkele wedstrijd gezien van rsca. Of beiden. Een speler van amper 20 jaar die zich dit seizoen ontpopt heeft tot een sterkhouder, een voorlijn op zich is én al 25 doelpunten heeft gemaakt heeft bij een zwalpend Anderlecht is een toekomstige topspeler. En dan heeft hij nog de pech dat er ondermaatse spelers zoals Conté en Acheampong de flankspelers zijn bij RSCA, bij echte goede flankspelers kreeg hij nog veel meer aanvoer.

Ik zie in Mitrovic een minstens even groot potentieel als bijvoorbeeld een Benteke. Als je het niet met me eens bent dan zullen we uw uitspraak binnen 2 jaar nog eens bovenhalen, want dan speelt Mitro gegarandeerd bij een (veel) grotere ploeg dan RSCA ;)
Is goed, let wel: SPEELT. Niet op de bank zitten. Mitrovic gaat eenzelfde lot als Lestienne tegemoet. Ik vind die speler veel te overroepen.
Ik geef toe, ik ken minder van voetbal dan anderen, maar genoeg om te weten dat de hype rond "Mitrogol" onnodig en te veel is. Goed, die jongen heeft talent, maar is niet zo goed dan de superlatieven die zo kwistig gestrooid worden.... . Ander en beter
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door lakie »

Wat Mitrovic betreft geef ik stvv fan gelijk... Ongelooflijk overroepen speler... Als die aan een behoorlijk percentage zou afwerken (goals tov van opgelegde kansen) dan was Anderlecht al lang kampioen... Ver onder het niveau van scherpschutters zoals Mbokani, Jestrovic en andere Frutossen... En ook die hebben nergens de absolute top gehaald... Nen Oulare bv schat ik op termijn veel hoger in...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Coelmoes
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 dec 2010, 23:20

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Coelmoes »

De discussie verzandt...

Hetgeen ik persoonlijk spijtig vindt is dat Lazaar dit seizoen zo weinig aan bod gekomen is. Ik verwachtte veel van hem na de eindronde vorig jaar. Dit jaar heeft hij in de weinige minuten die hij speelde toch vaak een meerwaarde gebracht. Denk ook terug aan het doelpunt thuis tegen Tubize, klasse actie. Hij is misschien wat balverliefd en wat freel, techniek, snelheid en ideeën heeft hij wel. Echt opmerkelijk dat hij uit beeld verdwenen is. Iemand enig idee waarom? Junior heeft in dat opzicht veel meer krediet gekregen.

Qua transfers is het mijn vurige wens dat onze Pool afgeserveerd wordt. Daar kan je in eerste niks mee aanvangen. Zelfs in 4e klasse zou hij een anonieme speler zijn. Een goede spits is zoals altijd de prioriteit. Naar goede gewoonte zullen ze daar wel het laatste werk van maken.... Er was ooit een man die zei dat alle spelers goedkoper werden als je maar lang genoeg wachtte.
VDV1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:43

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door VDV1 »

Jacques schreef:Als zowel Piotr als Momi blijven, gaat er toch nog 1 heel dikke spits bij moeten komen. We hadden in 2de al verre van de beste aanval, laat staan dat we met die 2 in 1ste potten zullen breken. Piotr en Momi is minstens 1 te veel. Zonder spits die er 10-15 maakt, zit je gegarandeerd achteraan het peloton in 1ste. Die fout hebben ze in het verleden meermaals gemaakt, hopelijk dit jaar niet opnieuw.

Als het gaat over zuiver talent is David Henen (Everton) een interessante huuroptie die op zoek is naar speelminuten. keerzijde van de medaille is dat het me het type speler lijkt waar je hard mee moet werken op mentaal vlak, omdat hij zich misschien wel te bewust is van zijn talent en het daardoor nogal snel hoog in zijn bol heeft.

Hubert: mist volgens mij de vechtersmentaliteit om als verdedigende mid tegen de degradatie te knokken. Te veel salonvoetballer, vrees ik.
Bourabia: zou een goeie infiltrerende/aanvallende mid kunnen zijn, maar idd. mentaliteit...Lijkt me het type speler dat daardoor altijd zal blijven hangen tussen de top van 2de en de kelder van 1ste.
Henkens: weer zo'n randgeval. Haalde zowel bij Mechelen als Wa-Be een aardig aantal matchen, wat het des te opvallender maakt dat hij bij beide clubs na 2 jaar moet vertrekken. De vraag die ik me dan stel is wat er aan hem scheelt dat ze niet met hem door willen gaan.
(al is Wa-Be wel weer de jaarlijks duiventil, als ik Vreven was zou ik al spijt hebben van mijn beslissing)

3 twijfelgevallen. Als we voor 1ste klassers gaan, hoop ik stiekem op beter.
Bij KV is Henkens moeten vertrekken door het feit dat het bestuur had opgevangen dat OHL hem een contract ging aanbieden waar ze niet over konden. Achteraf bleek dat het om een bogus ging. Ik veronderstel dat bij Beveren de leegloop van Belgen wel duidelijk is... niet teveel achter zoeken. Is ne jong van de streek met de goei mentaliteit en ne goeie trap...
Amunt.
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2015, 22:53

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Amunt. »

Gaethofs zou naar STVV komen.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Scandic »

Amunt. schreef:Gaethofs zou naar STVV komen.
Gesprekken met Genk zijn gaande...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door lindoke »

Amunt. schreef:Gaethofs zou naar STVV komen.
Is geen slechte speler maar volgens mij geen eerste klasse materiaal. Meet slechts 1m79 hetgeen tegenwoordig niet al te groot is voor een speler in eerste klasse. Als ze hem dan toch halen hoop ik dat het op uitleenbeurt is met aankoopoptie - dat je niet te veel risico's loopt - en dat ze hem halen als linker vleugel verdediger in de plaats van Iandoli. Ik zou het niet kunnen begrijpen dat ze hem halen als centrale defensieve middenvelder want voor die positie hebben we er al genoeg rond lopen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door pat@ »

lindoke schreef:
Amunt. schreef:Gaethofs zou naar STVV komen.
Is geen slechte speler maar volgens mij geen eerste klasse materiaal. Meet slechts 1m79 hetgeen tegenwoordig niet al te groot is voor een speler in eerste klasse. Als ze hem dan toch halen hoop ik dat het op uitleenbeurt is met aankoopoptie - dat je niet te veel risico's loopt - en dat ze hem halen als linker vleugel verdediger in de plaats van Iandoli. Ik zou het niet kunnen begrijpen dat ze hem halen als centrale defensieve middenvelder want voor die positie hebben we er al genoeg rond lopen.
Ik denk dat je hem verward met iemand anders, Gaethofs is één van de beste, mss wel de beste links/rechts voor uit de 2de klasse. Zou een toptransfer zijn voor STVV.
Amunt.
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2015, 22:53

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Amunt. »

lindoke schreef:
Amunt. schreef:Gaethofs zou naar STVV komen.
Is geen slechte speler maar volgens mij geen eerste klasse materiaal. Meet slechts 1m79 hetgeen tegenwoordig niet al te groot is voor een speler in eerste klasse. Als ze hem dan toch halen hoop ik dat het op uitleenbeurt is met aankoopoptie - dat je niet te veel risico's loopt - en dat ze hem halen als linker vleugel verdediger in de plaats van Iandoli. Ik zou het niet kunnen begrijpen dat ze hem halen als centrale defensieve middenvelder want voor die positie hebben we er al genoeg rond lopen.
Die 1m79 zal geen enkel probleem zijn. Gaethofs is na een handvol matchen als defensieve middenvelder omgeschoold tot linksmidden/linksvoor. Pas vanaf dat moment is hij echt ontploft.
Gesloten