WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Mikman schreef:Zou er tot nader order niet te veel achter zoeken, gewoon een logische sportieve beslissing. Artabe was gewoon veel te traag, kon zich hoogstens nog nuttig maken als invaller in het slot met zijn gestalte. In het seizoensbegin waren hij en Mbombo altijd de zwakke schakels in het geheel.

Centraal achterin zijn er drie anderen beter, op het middenveld komt hij nu ook na May, Cuevas en Hendrickx in de pikorde, dus ook daar is hij overbodig. En hij had geen progressiemarge meer. Dat hij in de basis stond aan het begin van het seizoen had ook met de omstandigheden te maken. Op de plaatsen waar hij kan spelen zijn er nu meer en betere mogelijkheden.
Tuurlijk dat er centraal achterin nog andere opties zijn, maar iedere eersteklasser prefereert dubbele bezetting centraal achterin.
Zoals het nu zit wordt Kotysch opnieuw de 4de optie achterin, terwijl ik Artabe achterin toch beter vind dan, met alle respect, Kotysch.

Ik zou eerder Kotysch laten gaan en Artabe houden, vooral omdat Artabe eerder de voetballende oplossing kiest en Kotysch dat niet is (+ blessuregevoeligheid van kotysch).
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door save-stvv »

Speelde Artabe tegen Genk thuis geen geweldige match als vervanger van de geschorste Fernandes?
mij een raadsel waarom hij niet derde keuze is achterin, zeker in thuismatchen als het meer voetballend moet verlopen

Junior en Dutoit zouden toch samen een 3 miljoen moeten opleveren
Als we daar de helft van terug investeren kunnen we zeker een nieuwe jonge flankaanvaller vinden...
Weet niet of Velic klaar is om 2de keeper te worden
Misschien moet er ook gekeken worden naar een rechtsachter die voor concurrentie zorgt voor onze Ivoriaan
Centraal kan er ook iets bij als Schils wordt uitgeleend
Moeten Belgische vervangers zoeken nu, dat we aan het minimum spelers die Belg zijn voldoen op wedstrijdblad

Schils en Swers uitlenen evt
Baherle, Lazaar en Momi moeten plaats maken in de kern voor beter of andere talenten vind ik (kunnen zeker een meerwaarde zijn voor 2de klassers)

In dat geval komen er een 7-tal plaatsen vrij in de kern waarvan er al 2 opgevuld zijn met Tchité en May
De Norre zal wss doorschuiven ipv Schils

K verwacht toch wat activiteit aan inkomende kant ook
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door StvvBoy »

stvvilvoorde schreef:
Mikman schreef:Zou er tot nader order niet te veel achter zoeken, gewoon een logische sportieve beslissing. Artabe was gewoon veel te traag, kon zich hoogstens nog nuttig maken als invaller in het slot met zijn gestalte. In het seizoensbegin waren hij en Mbombo altijd de zwakke schakels in het geheel.

Centraal achterin zijn er drie anderen beter, op het middenveld komt hij nu ook na May, Cuevas en Hendrickx in de pikorde, dus ook daar is hij overbodig. En hij had geen progressiemarge meer. Dat hij in de basis stond aan het begin van het seizoen had ook met de omstandigheden te maken. Op de plaatsen waar hij kan spelen zijn er nu meer en betere mogelijkheden.
Tuurlijk dat er centraal achterin nog andere opties zijn, maar iedere eersteklasser prefereert dubbele bezetting centraal achterin.
Zoals het nu zit wordt Kotysch opnieuw de 4de optie achterin, terwijl ik Artabe achterin toch beter vind dan, met alle respect, Kotysch.

Ik zou eerder Kotysch laten gaan en Artabe houden, vooral omdat Artabe eerder de voetballende oplossing kiest en Kotysch dat niet is (+ blessuregevoeligheid van kotysch).
Kotysch laten gaan ... ? Dat was vorig jaar u sterke schakel achterin. Vergeet niet dat hij nu zijn 5de seizoen al voor de kanaries bezig is.

Ik verkies Kotysch boven erichot.

Laten we eerst afwachten wat niveau Kotysch haalt voor hel al te verkopen ...

Een speler als hem missen we in de ploeg. Iemand die voor vuur gaat en voor het shirt speelt. Als hij zijn niveau terug haalt van vorig jaar dan mag hij van mij langs Fernandes staan ...Al zal iedereen zo zijn persoonlijke keuze hebben natuurlijk.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Ja inderdaad iedereen zijn persoonlijk keuze,
ik ben nooit echt fan geweest van Sasha.
Al geef ik toe dat hij vorig jaar wel goed gespeeld heeft, in tweede klasse.

Zijn twee seizoenen in eerste vond ik niet goed, in tweede behalve het laatste jaar ook niet uitzonderlijk.
Qua voetballend vermogen vind ik het minder dan Artabe en gewoon veel te veel geblesseerd.
Maar ja dat is mijn keuze, ik zou echt een vertrek van Kotysch verkiezen boven dat van Artabe.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door the fan »

Dutoit begint stilaan mijn strot uit te hangen ... "Ik heb een ploeg nodig die uitgekafferd wordt na een nederlaag!"
Hallo kroket zeg ...
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door StvvBoy »

the fan schreef:Dutoit begint stilaan mijn strot uit te hangen ... "Ik heb een ploeg nodig die uitgekafferd wordt na een nederlaag!"
Hallo kroket zeg ...
Het ergste is dat toen er ooit eens kritiek op hem kwam hij meteen naar het publiek tekens deed ... Spreekt zijn eigen compleet tegen :roll:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door lindoke »

StvvBoy schreef:
...........Ik verkies Kotysch boven erichot..........
Ja jong, je hebt mij al meerdere keren verbaasd met uw uitspraken maar deze is nog van een ander kaliber.....
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door StvvBoy »

lindoke schreef:
StvvBoy schreef:
...........Ik verkies Kotysch boven erichot..........
Ja jong, je hebt mij al meerdere keren verbaasd met uw uitspraken maar deze is nog van een ander kaliber.....
Mag ik geen persoonlijke keuze hebben?
Ik heb erichot al genoeg zien flateren dit jaar hoor ...

en ja ik verkies Wilskracht, inzet en iemand die zijn truitje nat maakt elke wedstrijd boven een iets technisch betere speler.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door BoemBoem »

StvvBoy schreef:
lindoke schreef:
StvvBoy schreef:
...........Ik verkies Kotysch boven erichot..........
Ja jong, je hebt mij al meerdere keren verbaasd met uw uitspraken maar deze is nog van een ander kaliber.....
Mag ik geen persoonlijke keuze hebben?
Ik heb erichot al genoeg zien flateren dit jaar hoor ...

en ja ik verkies Wilskracht, inzet en iemand die zijn truitje nat maakt elke wedstrijd boven een iets technisch betere speler.
Wilskracht, inzet en iemand die zijn truitje nat maakt is volgens mij toch wel een goede omschrijving van Erichot? Ma soit, ieder zijn mening..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Amzu »

Inderdaad, ieder zijn mening.
Ik denk persoonlijk ook dat als Kotysch terug op zijn niveau kan komen van vlak voor zijn blessure hij in verdedigend opzicht wel eens de beste wintertransfer voor ons zou kunnen zijn. Erichot heeft ups maar helaas ook te veel downs die bovendien jammer genoeg punten kosten.
En Artabe te langzaam ? Misschien wel, de snelheid van uitvoering mag iets hoger, maar om hem zo af te serveren...dat noem ik kapitaalvernietiging. Ik heb op ons ploeske al veel slechter gezien hoor en zoek maar weer eens de zoveelste nieuwe witte duif met dezelfde prijs/kwaliteitsverhouding.
Ander is niet altijd beter, wel vaak duurder.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Caravaggio »

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151218_0202 ... ljoen-euro

In het artikel ligt Lammens ook nog uit;
* dat alle transfergelden nu voor STVV zelf zijn en dat er geen doorstroom is naar NV Stayen
* men meer beloften gaat proberen laten doorstromen naar het eerste elftal
* STVV op zoek gaat naar talentvolle BELGEN om de kern in evenwicht te houden
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Jack »

Caravaggio schreef:http://www.hbvl.be/cnt/dmf2 ... ljoen-euro

In het artikel ligt Lammens ook nog uit;
* dat alle transfergelden nu voor STVV zelf zijn en dat er geen doorstroom is naar NV Stayen
* men meer beloften gaat proberen laten doorstromen naar het eerste elftal
* STVV op zoek gaat naar talentvolle BELGEN om de kern in evenwicht te houden
Blijkbaar loopt het kanscontract grotendeels af. Geen doorschuiven van geld meer uit transfers en tvinkomsten.
Goed nieuws!
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Iniesta »

Het is ook een van de laatste keren dat we 15% van de tv-gelden moeten betalen aan de NV Stayen.
"Een van de laatste keren" betekent nog altijd niet DE laatste keer, maw er moet nog betaalt worden en het is uit deze woorden niet zo duidelijk hoeveel keer exact. Dat kanscontract had openbaar moeten zijn want ze hebben toch niets te verbergen?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Mikman »

Iniesta schreef:
Het is ook een van de laatste keren dat we 15% van de tv-gelden moeten betalen aan de NV Stayen.
"Een van de laatste keren" betekent nog altijd niet DE laatste keer, maw er moet nog betaalt worden en het is uit deze woorden niet zo duidelijk hoeveel keer exact. Dat kanscontract had openbaar moeten zijn want ze hebben toch niets te verbergen?
7 jaar. Begonnen in 2011, dus in principe tot 2018. Het jaar erna wil men naar een begroting (in evenwicht) van 10 miljoen €, zonder uitgaande transfers. Omdat de jeugdwerking onafhankelijk is en de uitgaven voor het stadion beperkt, is dat gelijkwaardig aan pakweg de 12 miljoen € van Zulte-Waregem. Je kan nog hoger gaan door uitgaande transfers wél te budgetteren, maar dat is gevaarlijk natuurlijk. Kijk maar naar de jaarcijfers van Genk, Standard....
Maar zoals ik al zo vaak heb gezegd als het over budgetten gaat: altijd in de context zien. Meer budget wil niet altijd zeggen maar beschikbare middelen.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Iniesta »

Merci Mikman voor die verduidelijking maar mijn opmerking klopt dus. Nog 2 jaar betalen en dan pas misschien break even.

Hoger budget betekent niet automatisch meer middelen maar geen of nauwelijks budget betekent zeker geen middelen. Alé, nog 2 keer overleven en als we dat halen kunnen we misschien iets beginnen opbouwen.
Gesloten