WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

wva
Berichten: 323
Lid geworden op: 13 okt 2014, 08:16

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door wva »

StvvBoy schreef:
Haseveleon schreef:
Henri is de man schreef:
Haseveleon schreef: Het geloof is hier wel groot precies in onze spitsen..
Het geloof in Pjotr is (terecht) nog minder dan in Momi :roll: . Zaak gesloten neem ik aan ?

Voetbalkenner.. zucht
Ik verkies 1 Pjotr over 100 momi ... Ik zou hem meteen terug willen.
Geen van beiden zou ons in eerste kunnen houden.....daar is beter "marchandise" voor nodig.
Op dit moment zijn we genoeg gewapend om de strijd aan te gaan met het potentieel dat we hebben.
Het enige wat er zal over beslissen of we het halen of niet, zal zijn in hoeverre de mayo direkt plakt
of niet.....In het eerste geval zullen we de broodnodige puntjes nog wel vergaren, in het tweede geval
zal het (vooral) schietgebedjes prevelen zijn dat diegenen die nog onder ons staan, nog minder punten zullen halen.
Met in het geval van falen een héél grote verantwoordelijkheid bij 't bestuur om teveel spelbepalende spelers tegelijk
te verlappen net voor de D-days eraan komen...Zelfs op een duivenkot is minder beweging dan bij ons....
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door stvvilvoorde »

Mijn conclusie van deze transferperiode:

Ik heb in heel mijn carriere nog nooit zo een spelersverloop op staaien gezien, als deze wintertransferperiode.

Bij de uitgaande transfers doet vooral het vertrek van Schoofs en Junior pijn.
Dompé was een speler met veel potentieel, maar die hebben we niet veel matchen in geel en blauw zien spelen.
De overige vertrekkers is bijna allemaal overschot uit tweede die het niveau van eerste niet aankunnen (Lazaar, Baherle, Momi, Sacko)
Artabe vind ik persoonlijk spijtig, ik zag die graag spelen centraal achterin owv zijn voetballend vermogen. op het middenveld was hij inderdaad net te traag.

Qua inkomende transfers een hele waslijst.
May en Tchité zijn nog transfervrij gearriveerd. Tchité zijn verhaal lijkt ondertussen al over en uit, op alle niveaus vrees ik.
May is een echte aanwinst.
Dan kwamen Dussaut en De Sart. Dussaut lijkt me ook een aanwinst te zijn die op beide backposities uit de voeten kan. De Sart denk ik eerder een wissel op de toekomst.
Gerkens kwam vanuit Genk om het vertrek van Schoofs op te vangen. De genkies zijn er alvast laaiend enthousiast over, maar ik toch met enige reserve, dat waren ze indertijd ook over Daeseleire en dat is eigenlijk nooit meer dan een goede tweedeklasser gebleken.
Ik denk ook dat Gerkens eerder voor de plek van Angban of Schils is dan echt een vervanger voor Schoofs.
Vanuit Liverpool wist Big Si een Braziliaanse belofte te overtuigen om voor 1.5 jaar naar stvv te komen. Allan lijkt me ook inderdaad een versterking en mss eerder de vervanger van Schoofs te zullen worden.
Op de flanken werden Soumahoro en Tchenkoua binnengehaald als de vervangers van Junior en Dompé. Soumahoro enkele jaren geleden zelfs onbetaalbaar voor belgische topclubs, probeert na een lange blessureperiode zijn carriere een nieuw leven in te blazen. Een risico, leek me ook vrij stijf in zijn bewegingen de laatste twee matchen, en reeds opnieuw geblesseerd. Een risico dus, maar een risico dat clubs als stvv moeten nemen, zonder de bijgeschiedenis zijn zulke spelers immers onmogelijk te halen voor een ploeg als STVV.
Tchenkoua, bankzitter bij de rode lantaarn in de franse tweede klasse, met als enige adelbrief een goede bekermatch tegen het grote marseille. Wederom een risico, kan goed uitdraaien, maar evengoed het grote niets. Dat hij wel heel wat minder potentieel heeft dan Dompé lijkt me wel duidelijk.
Vervolgens kwamen Raman en in laatste instantie nog een boomlange duitse spits de troepen vervoegen. Twee transfers waar ik allebei toch wat van verwacht.
En vergeet niet de volgende matchen zal Boli er ook terug bij zijn, zowat een transfer op zen eigen.

Ik ben niet geheel ontevreden van de transferpolitiek.
Ok met de lichte voorsprong die we nu hebben op de laatste plekken is het zeker wat blufpoker en ik hoop ten zeerste dat we dit overleven.
Indien dat gebeurt is het ontspannen toewerken naar de zomerpeiode en heeft hetb gros van de spelers al een half seizoen met elkaar samen gespeeld naar volgend seizoen toe, dat is dan wel een pluspunt. Tijdens de zomer hoef je dan enkel nog degene vervangen die nu door het ijs gaan vallen.
Wie volgens mij wel al door het ijs gevallen is, is onze brave COL.
Ik heb hem lang het voordeel van de twijfel gegeven, maar nooit heeft hij me van zijn unieke T1-capaciteiten kunnen overtuigen.
Van mij mag hij vandaag reeds vervangen worden.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door omeloe »

StvvBoy schreef:
STimVV schreef:Blijkbaar wilde Standard Julien De Sart naar Stayen sturen in geval dat Angban naar hen kwam.
Vandaag in sport voetbalmagazine:
"Van Buyten contacteerde Michael Emenalo, sportief directeur van Chelsea. Tegelijk belde Van Buyten met Bormans om hem te melden dat Angban naar Sclessin zou verhuizen, met het akkoord van Chelsea. In ruil zou STVV na Alexis de Sart ook zijn broer Julien de Sart krijgen. Waarop STVV prompt Chelsea contacteerde en liet weten dat als Angban zomaar verkast dan ook Cuevas en Rodriguez mochten vertrekken. Paulo Ferreira, verantwoordelijke voor de uitleenbeurten van Chelsea, antwoordde dat er geen sprake van is dat Angban dit seizoen Stayen verlaat. Een slechte communicatie tussen Emenalo en Paulo Ferreira? Of speelde Van Buyten blufpoker en maakte hij gewag van een akkoord dat er niet was?"
Niet met onze voeten laten spelen. Zo moet dat! :toppie:
Ze hadden het beter gedaan !!! Hoeveel wedstrijden zal die domme Angban nog spelen ? Julien de Sart was een goede speler voor STVV .
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Vouch »

omeloe schreef:
StvvBoy schreef:
STimVV schreef:Blijkbaar wilde Standard Julien De Sart naar Stayen sturen in geval dat Angban naar hen kwam.
Vandaag in sport voetbalmagazine:
"Van Buyten contacteerde Michael Emenalo, sportief directeur van Chelsea. Tegelijk belde Van Buyten met Bormans om hem te melden dat Angban naar Sclessin zou verhuizen, met het akkoord van Chelsea. In ruil zou STVV na Alexis de Sart ook zijn broer Julien de Sart krijgen. Waarop STVV prompt Chelsea contacteerde en liet weten dat als Angban zomaar verkast dan ook Cuevas en Rodriguez mochten vertrekken. Paulo Ferreira, verantwoordelijke voor de uitleenbeurten van Chelsea, antwoordde dat er geen sprake van is dat Angban dit seizoen Stayen verlaat. Een slechte communicatie tussen Emenalo en Paulo Ferreira? Of speelde Van Buyten blufpoker en maakte hij gewag van een akkoord dat er niet was?"
Niet met onze voeten laten spelen. Zo moet dat! :toppie:
Ze hadden het beter gedaan !!! Hoeveel wedstrijden zal die domme Angban nog spelen ? Julien de Sart was een goede speler voor STVV .
Ik was hetzelfde aan het denken, eigenlijk.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door StvvBoy »

omeloe schreef:
StvvBoy schreef:
STimVV schreef:Blijkbaar wilde Standard Julien De Sart naar Stayen sturen in geval dat Angban naar hen kwam.
Vandaag in sport voetbalmagazine:
"Van Buyten contacteerde Michael Emenalo, sportief directeur van Chelsea. Tegelijk belde Van Buyten met Bormans om hem te melden dat Angban naar Sclessin zou verhuizen, met het akkoord van Chelsea. In ruil zou STVV na Alexis de Sart ook zijn broer Julien de Sart krijgen. Waarop STVV prompt Chelsea contacteerde en liet weten dat als Angban zomaar verkast dan ook Cuevas en Rodriguez mochten vertrekken. Paulo Ferreira, verantwoordelijke voor de uitleenbeurten van Chelsea, antwoordde dat er geen sprake van is dat Angban dit seizoen Stayen verlaat. Een slechte communicatie tussen Emenalo en Paulo Ferreira? Of speelde Van Buyten blufpoker en maakte hij gewag van een akkoord dat er niet was?"
Niet met onze voeten laten spelen. Zo moet dat! :toppie:
Ze hadden het beter gedaan !!! Hoeveel wedstrijden zal die domme Angban nog spelen ? Julien de Sart was een goede speler voor STVV .
Ik verkies Angban toch altijd boven De Sart. De Sart zou ook maar op huurbasis gekomen zijn hoor. De rode kaart was inderdaad dom maar voor de rest is hij wel van enorme waarde.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Johan »

Ik vrees dat doorgaan met COL onze grootste dreiging is om te zakken.Het bestuur ziet het niet in,zelfs na de desastreuze resultaten van deze man blijft ons bestuur volharden in de boosheid.In plaats van een trainer in te halen die een echte VAKMAN is gaan zij verder met deze SISSY.Niet komen klagen als het niet lukt ,want er is geen enkel zwak broertje achter ons,zij spelen volgens mij beter voetbal dan ons.Op een ander was COL al lang de deur gewezen.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Johan »

Ik vrees dat doorgaan met COL onze grootste dreiging is om te zakken.Het bestuur ziet het niet in,zelfs na de desastreuze resultaten van deze man blijft ons bestuur volharden in de boosheid.In plaats van een trainer in te halen die een echte VAKMAN is gaan zij verder met deze SISSY.Niet komen klagen als het niet lukt ,want er is geen enkel zwak broertje achter ons,zij spelen volgens mij beter voetbal dan ons.Op een ander was COL al lang de deur gewezen.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Bartman »

Johan schreef:Ik vrees dat doorgaan met COL onze grootste dreiging is om te zakken.Het bestuur ziet het niet in,zelfs na de desastreuze resultaten van deze man blijft ons bestuur volharden in de boosheid.In plaats van een trainer in te halen die een echte VAKMAN is gaan zij verder met deze SISSY.Niet komen klagen als het niet lukt ,want er is geen enkel zwak broertje achter ons,zij spelen volgens mij beter voetbal dan ons.Op een ander was COL al lang de deur gewezen.
Helemaal akkoord, het doet me allemaal terugdenken aan enkele jaren geleden. Toen bleef FVDE ook onbegrijpelijk aan het roer, ondanks de beperkte kwaliteit in de toenmalige kern bleef ik achteraf ervan overtuigd dat men toen het roer nog had kunnen omgooien. Tja, alles komt terug zeker ?
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door enrique »

Als ze winnen, hebben ze goed gespeeld
Als ze verliezen, hebben ze slecht gespeeld en zijn er geen zwakkere ploegen

Dat is dus de conclusie
Sterk !
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Scandic »

STVV-fan schreef:Zit Piotr dan niet meer in Denemarken?
Want Charlton leende hem uit aan Randers Fc.
contract ontbonden, maar dan loopt zijn contract met Randers toch gewoon door, n'est pas?

Voor de Piotr-haters ==> Alles is beter dan Tchité en Momi op dit moment
Piotr is een vrije speler.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Mikman »

STVV-fan schreef:
Voor de Piotr-haters ==> Alles is beter dan Tchité en Momi op dit moment
Ik haat Pjotr niet, nooit gehaat, toffe kerel leek het me zelfs, wel altijd gezegd dat hij het niveau van profvoetbal gewoon niet aankon.
Gezien zijn vele gebreken en te beperkte kwaliteiten volstrekt logisch dat hij ook elders mislukte. Quod erat demonstrandum.
Irrelevant of Tchité of Momi momenteel nog slechter zijn.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Jones »

Off-topic, dat weet ik wel maar toch een goeike :
Een vrouw fietst door Sint-Truiden met op haar bagagerek twee grote vuilniszakken,
waarvan in één vuilniszak een gat zit van waaruit regelmatig stukken
van twee euro vallen.
De politie ziet dat en houdt haar staande met de woorden:
'Madam, er vallen een heleboel stukken van twee euro uit die vuilniszak'.
'Ah nee hé!', roept de vrouw, 'dan moet ik zo snel mogelijk terug
om die stukken van twee euro weer op te rapen.
'Héla momentje madammeke', zegt de politieagent, 'waar heb jij al die
stukken van twee euro eigenlijk vandaan? Gestolen?!'.
'Bah nee' antwoordt de vrouw, 'ik heb een tuintje, vlak naast het stadion
van den STVV, en daar komen ze vaak plassen tegen de haag,
zo mijn tuintje in! Maar ik laat dat niet ongemoeid.
Ik ga telkens achter de haag staan met een heggenschaar
en als er eentje zijne piemel doorsteekt,
roep ik 'twee euro of je ge zijt uw pietje kwijt!'
De agent moet lachen en vindt het een goed idee.
Nieuwsgierig vraagt hij: 'En, wat zit er in die andere vuilniszak?'
Waarop de vrouw antwoordt: 'tja........ ze betalen niet allemaal hé'.
Gesloten