Vertrek Junior Edmilson

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door StvvBoy »

Jones schreef:
Iniesta schreef:
Mikman schreef:
Iniesta schreef:Ik was van in het begin geen fan van die korte contracten en dit was DE reden. Uw aankooppolitiek moet ervan uitgaan dat je GOED koopt en niet dat je enkel rommel koopt of krijgt van de moederclub. In dat geval hoef je ook niet van de rommel af en kan je WEL cashen voor uw betere spelers.
Dus als het van u afhing hadden we de volgende jaren een ploeg moeten bouwen rond Baherlé, Lazaar, Hendrickx, Schils en Momi? Sta me toe er stevig aan te twijfelen of je daar de ambities die jij voor ogen hebt mee zou verwezenlijken....
Neen, in mijn redenering had je deze heren niet gekocht en bouwde je de ploeg uit rond Edmilson en Dompé. Hendrickx past volgens mij ook niet in het lijstje. Momi is een speler die men al langer had kunnen dumpen.
Het jaar dat zowel Kv Kortrijk en STVV promoveerden deed Kortrijk hetzelfde : Spelers die zich wilden herlanceren, een contract geven van 1 jaar plus optie op een extra seizoen. (De Messoudi's en co)

Bij KV kwam dit goed. Ze deden dit nadien overgaan in langdurigere contracten en de ongewensten werden doorgestuurd. Na 2 jaar MOET je een aanzienlijke budgetverhoging kunnen doorvoeren of het wordt moeilijk.

Daar zit een groot werkpunt en groot huiswerk voor STVV. Onbegrijpelijk zou zijn moest men de pakweg 4,5 miljoen die ze voor Junior en Jean-Luc kregen nu volledig in een put zouden duwen. 2 miljoen in de put, volgend jaar terug eentje klaarstomen om te verkopen en de rest van de put dempen en nu 2,5 miljoen investeren in nieuw talent waaronder niet meer dan 50 % jongeren. Een van die jongeren moet een absoluut goudhaantje worden dus in die mag je nu wat meer geld investeren. De andere jonckie moet een doorgroeimarge hebben. Verder zou ik investeren in een duo genre Mennes/Wagemakers : strijders en mannen die blijvers kunnen zijn en waar de Truiense Supporters zich kunnen mee vereenzelvigen.

Maar meer noodzakelijk is een budgetvergroting en dat is de taak van Stan Niesen.
Aan zijn inventiviteit zal liggen of STVV vooruit gaat of ter plaatse blijft trappelen.
Ook iemand als Ivo Rossen zou ik graag zien komen. Was een van mijn lievelingsspelers en kan nog steeds niet geloven dat Ferrera de kapitein van stvv zo makkelijk buiten kreeg ... :( .

Maar inderdaad zoals onze trainer nu al een paar keer aanhaalde moet er ne echte vechter bij komen die wat ervaring toe kan voegen aan de groep. Iemand die ons die de groep op sleeptouw neemt wanneer het minder gaat.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Iniesta »

Mikman schreef:
Iniesta schreef:Je kan naast dat ook sneller contracten verbeteren van spelers die beantwoorden aan de verwachtingen zodat je toch meer geld kan vangen.

Ik ben er zeker van dat als je EN goed inkoopt EN tijdig je contracten aanpast je meer geld kan verdienen dan je verliest met die spelers die tekort komen. Dompé en Junior bewijzen dit ondanks dat je er meer had kunnen uit halen. Je zal daarentegen meer overschot hebben en minder kansen op cashen als uw transferbeleid minder ambitieus is en al op voorhand uitgaat dat het toch allemaal rebut is waar je geen geld aan mag verspillen.
In theorie wel. Maar die spelers(makelaars) weten dat natuurlijk ook. STVV wou het contract van Junior enkele maanden geleden -toen duidelijk was dat hij nu wel een constante kon brengen in zijn prestaties- ook verlengen, maar zijn entourage wou niet meer omdat zij wisten dat het in hun voordeel was om niét meer te verlengen.

Wie zegt dat hij voor augustus wist dat Junior en Schoofs zouden slagen in eerste en de anderen niet, liegt. Junior heeft gewoon enorm veel progressie gemaakt in het tussenseizoen, dat was al duidelijk in de oefenmatch op Wellen.
Vorig jaar waren lange tijd Rherras en Dequevy de flankaanvallers, en YF heeft ook enige tijd met twee spitsen gespeeld. Junior werd op een gegeven moment zelfs als verdedigende middenvelder uitgespeeld in een thuismatch ( deze week ook nog aangehaald door YF in een interview ).
Ik heb ook niet gezegd dat het gemakkelijk is maar wie in de keuken wil blijven moet tegen wat hitte kunnen. De rest kan gaan fruit plukken, als dat niet te moeilijk is.

Eerlijk gezegd had ik ook mijn twijfels over Junior zijn kansen in eerste maar na 1 wedstrijd waren die weg. Dan moet je kort op de bal zitten. Bij STVV heb ik altijd het gevoel dat ze blij zijn dat ze er vanaf zijn. Dat was ook zo met Ferrera en ook met Dompé. Constant staan kakelen in de pers dat uw spelers te koop zijn is niet echt werken aan een constante ploeg. Dat is ook een signaal aan de managers dat ze rustig hun gang kunnen gaan.

Na de goede resultaten van het begin werden er ook geen hogere doelen gesteld wat wederom aangeeft dat het al lang goed was en meer niet moet. Tja, met zo'n houding kan je geen mensen houden die WEL vooruit willen.

Vandaag lees ik dat Schoofs spreekt over Genk. Moet je nog een duidelijker signaal hebben? Dat is toch gewoon zeggen van mannen doet iets of ik ben hier ook weg. Ik denk dat we van Schoofs redelijk zeker zijn dat hij iets in 1e kan betekenen.

Stilstaan is achteruitgaan en dus moet je investeren in groei. Als je al schrik hebt voor je investeert dat het allemaal verloren is dan zit je niet in de juiste business. De club heeft het heel goed gedaan met de aankopen maar dat is stap 1, daar moeten nog volgende stappen uit volgen om te groeien. Zonder groei haalt de rest je razendsnel in en sta je terug in 2e maar dat verhaaltje hebben we helaas al vaak gezien.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door stvvilvoorde »

Schoofs nr Genk zie ik niet op 1-2-3 gebeuren, maar hou Gent nog maar in het oog.
De voorbije maanden hebben die genoeg laten blijken dat ze gecharmeerd waren door Rob.
Fiorentina heeft Sven Kums op de hotlist staan, indien Mario Suarez daar mogelijks naar Liverpool zou vertrekken.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Jack »

Ik denk toch dat Rob opvalt en we dus rekening moeten houden met andere clubs.
Als ik het tegen collega's, vrienden,...over STVV heb weten ze er vaak niet zoveel van, maar Schoofs noemen ze toch altijd als een goede speler met potentieel. Ik denk dat die toch wel op de radar staat van ploegen als Genk, Lokeren, Oostende,...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Jones »

stvvilvoorde schreef:Schoofs nr Genk zie ik niet op 1-2-3 gebeuren, maar hou Gent nog maar in het oog.
De voorbije maanden hebben die genoeg laten blijken dat ze gecharmeerd waren door Rob.
Fiorentina heeft Sven Kums op de hotlist staan, indien Mario Suarez daar mogelijks naar Liverpool zou vertrekken.
Zo is dat. Ik zie Schoofs eerder kunnen werken onder druk bij Gent en vooruitgang boeken dan Edmilson die blindelings kiest voor zijn eigen stad en een trainer die in hem gelooft. Schoofs heeft meer brains en karakter. Edmilson is in zijn pubertijd blijven hangen in mijn opzicht. Klakske op, de djaarbos uithangen, raampje van den auto open en elleboog eruit.

Rob is puur en matuur. Niet voor niks gekozen als kapitein. Hij zou de blijver van STVV moeten worden. Zeg maar de Overmeire of Deschacht van STVV. Vergroeid met zijn club.
Maar wederom : daar heb je een budgetverhoging voor nodig.
Maar ik gun het hem als hij zich kan verbeteren.
Laatst gewijzigd door Jones op 11 jan 2016, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door StvvBoy »

Jones schreef:
stvvilvoorde schreef:Schoofs nr Genk zie ik niet op 1-2-3 gebeuren, maar hou Gent nog maar in het oog.
De voorbije maanden hebben die genoeg laten blijken dat ze gecharmeerd waren door Rob.
Fiorentina heeft Sven Kums op de hotlist staan, indien Mario Suarez daar mogelijks naar Liverpool zou vertrekken.
Zo is dat. Ik zie Schoofs eerder kunnen werken onder druk bij Gent en vooruitgang boeken dan Edmilson die blindelings kiest voor zijn eigen stad en een trainer die in hem geloofd. Schoofs heeft meer brains en karakter. Edmilson is in zijn pubertijd blijven hangen in mijn opzicht. Klakske op, de djaarbos uithangen, raampje van den auto open en elleboog eruit.

Rob is puur en matuur. Niet voor niks gekozen als kapitein. Hij zou de blijver van STVV moeten worden. Zeg maar de Overmeire of Deschacht van STVV. Vergroeid met zijn club.
Maar wederom : daar heb je een budgetverhoging voor nodig.
Maar ik gun het hem als hij zich kan verbeteren.
Schoofs zou graag de buitenlandse competitie willen zien. Het is geen Delorge of Deschacht (maar wie is dat tegenwoordig nog wel van jonge gasten) . Hij heeft ook meer kwaliteiten:D.

Zelf al konden we hem beter betalen door de jaren heen dan nog zal hij niet blijven. Zal wel naar een van de g5 ploegen trekken (voor iemand minder zal hij niet weg gaan en die kunnen hem op Oostende na ook niet betalen) en zie hem zelf nog naar het buitenland gaan aangezien hij zelf al aangegeven heeft dat hij graag zijn grenzen zilt verlengen en een buitenland avontuur wilt aangaan.

Robke heeft ambitie en neem het hem eens kwalijk. De vorige jeugd speler met grote ambitie zit nu in Liverpool. Dus ik gun Rob zijn transfer ( nu aub niet ... in de zomer liefst). Liefst zie ik hem naar Gent gaan. Dat lijkt mij een ideale ploeg om 2 - 3 jaar te groeien en dan misschien nog een stapje hoger te zetten.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Brusselmans »

trek er uwe plan mee ....
Hier hoeft niks meer gezegd te worden, boy en fan weten alles, en vinden het nodig om op elke post te reageren, en zeggen zelfs wat je moet antwoorden, en waarop niet mag gereageerd worden ....

History repeats, again and again ....
Ik kom nog wel eens terug, over een paar weken ...
:mrgreen:
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door StvvBoy »

Brusselmans schreef:trek er uwe plan mee ....
Hier hoeft niks meer gezegd te worden, boy en fan weten alles, en vinden het nodig om op elke post te reageren, en zeggen zelfs wat je moet antwoorden, en waarop niet mag gereageerd worden ....

History repeats, again and again ....
Ik kom nog wel eens terug, over een paar weken ...
:mrgreen:
:geelblauw:

het zal aan mij liggen maar dient een forum niet op zoveel mogelijk op te reageren en te discussiëren met mede supporters? (mijn excuses als dit niet zo is?)

Dus ja ik ben graag actief en ik reageer graag. Maarja zolang iemand u mening niet heeft is hij slecht voor u en doe je enorm kinderachtig. Maar dat is u probleem. Ik discussiëren hier de komende weken gewoon voort.

en wat je hier schrijft trekt op niets, "Zeggen zelfs wat je moet antwoorden, en waarop niet mag gereageerd worden" Waar beweer ik dan waar niet op gereageerd mag worden? Want ik sta open voor elke discussie als die op waarheid gebaseerd is. Ik leg ook niemand woorden in de mond. Heb hier al genoeg deftige discussie gehad. Nooit problemen mee gehad op een enkele na ...

dus ...

Tot over een paar weken :mrgreen:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Dreke »

Jones schreef:Maar meer noodzakelijk is een budgetvergroting en dat is de taak van Stan Niesen.
Aan zijn inventiviteit zal liggen of STVV vooruit gaat of ter plaatse blijft trappelen.
Laat maar komen, die sfeer en beleving! Hop naar de Revue!
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door STimVV »

Opvallend bericht in sport-voetbalmagazine van deze week. In het artikel over Junior staat te lezen dat Standard recht had op 20% van de transferprijs. Toen Junior destijds van Standard naar STVV kwam werd dat blijkbaar overeengekomen.

Indien AA Gent dus 2,5 miljoen euro ging betalen voor Junior, dan zou Standard recht gehad hebben op 500.000 euro. Als de vastgelegde vraagprijs ook voor Standard 2,5 miljoen euro bedroeg, dan is het logisch dat Standard dus 20% "korting" kreeg en slechts 2 miljoen moest betalen. Al is het dus onduidelijk of het zoveel is geworden.
Ik hoop dat wij nu ook dezelfde 20% hebben bedongen, ter compensatie van het feit dat Standard waarschijnlijk minder dan die 2 miljoen aan ons heeft betaald.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Iniesta »

Dat is toch een vreemde overeenkomst vermits Standard het toen absoluut niet zag in Edmilson. Je zou dat doen voor een speler die je wel beloftevol acht maar nog niet klaar voor het grote werk maar dat was hier niet het geval en dat liet Edmilson zelf ook blijken. Als er al een clausule was voor Edmilson welke was er dan voor de man die dacht/verklapte dat hij een half jaar geleden al voor Standard tekende :lol:
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door STimVV »

Iniesta schreef:Dat is toch een vreemde overeenkomst vermits Standard het toen absoluut niet zag in Edmilson. Je zou dat doen voor een speler die je wel beloftevol acht maar nog niet klaar voor het grote werk maar dat was hier niet het geval en dat liet Edmilson zelf ook blijken. Als er al een clausule was voor Edmilson welke was er dan voor de man die dacht/verklapte dat hij een half jaar geleden al voor Standard tekende :lol:
Ook in dat artikel stond dat Standard aan Junior gezegd had dat hij mocht vertrekken, maar hij speelde aan het einde van dat seizoen wel nog een jeugdtornooi. Daar werd hij toen verkozen tot beste speler van het tornooi en dat was blijkbaar het sein voor Standard om die clausule te laten opnemen, het stond toen al vast dat hij vertrok.

Ik herinner me nog een anecdote van de allereerste oefenmatch van Junior met STVV. Tijdens die voorbereidingsmatch zat Duchatelet (toen voorzitter van Standard) op de tribune van Stayen. Hij was onder de indruk van dat jong gastje en gaf meteen de opdracht om te bekijken of het mogelijk was om hem te kopen zodat hij voor Standard kwam spelen, tot iemand hem duidelijk maakte dat dit Junior Edmilson was en dat hij net van Standard kwam... :grappig:
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Iniesta »

Verbaast me niets van de grote kenner :grappig:
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door zipke373 »

Allez, gescoord... Zijn droom is uitgekomen. :kots:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Brusselmans »

StvvBoy schreef:
Brusselmans schreef:trek er uwe plan mee ....
Hier hoeft niks meer gezegd te worden, boy en fan weten alles, en vinden het nodig om op elke post te reageren, en zeggen zelfs wat je moet antwoorden, en waarop niet mag gereageerd worden ....

History repeats, again and again ....
Ik kom nog wel eens terug, over een paar weken ...
:mrgreen:
:geelblauw:

het zal aan mij liggen maar dient een forum niet op zoveel mogelijk op te reageren en te discussiëren met mede supporters? (mijn excuses als dit niet zo is?)

Dus ja ik ben graag actief en ik reageer graag. Maarja zolang iemand u mening niet heeft is hij slecht voor u en doe je enorm kinderachtig. Maar dat is u probleem. Ik discussiëren hier de komende weken gewoon voort.

en wat je hier schrijft trekt op niets, "Zeggen zelfs wat je moet antwoorden, en waarop niet mag gereageerd worden" Waar beweer ik dan waar niet op gereageerd mag worden? Want ik sta open voor elke discussie als die op waarheid gebaseerd is. Ik leg ook niemand woorden in de mond. Heb hier al genoeg deftige discussie gehad. Nooit problemen mee gehad op een enkele na ...

dus ...

Tot over een paar weken :mrgreen:
de pâar weken zijn voorbij :twisted:

:geelblauw:
Plaats reactie