Vertrek Junior Edmilson

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Vertrek Junior Edmilson

Bericht door the fan »

HLN - De interesse van verscheidene clubs heeft Edmilson Junior kunnen overtuigen. De spelmaker van STVV vermoedt dat hij aan zijn laatste Truiense weken bezig is.
De volledige Belgische G5 toonde al belangstelling in de Braziliaanse Belg. "Ik ga ervan uit dat ik in januari vertrek", zegt hij nu in HLN. "Als grote clubs aan je deur staan te kloppen, zeg je niet neen."
Edmilson is Sint-Truiden dankbaar voor vier mooie jaren, maar nu ook de buitenlandse interesse met Bursaspor en Ajax aanwakkert, staat zijn besluit vast.
"Binnen- of buitenland maakt voor mij niet uit. Voorwaarde is dat ik stappen kan zetten. Ik vertrek niet bij Sint-Truiden om elders op de bank te zitten", besluit Edmilson.

Je kan het hem moeilijk kwamen nemen ...
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Krisaias »

Als hij verstandig is, doet hij het seizoen bij ons uit. Een half seizoen op (een weliswaar zeer hoog) niveau in eerste klasse is niet voldoende. Beter eerst bevestigen dat hij dit niveau een seizoen lang aankan en dan langs de grote poort vertrekken ... maar ja, we weten allemaal hoe het tegenwoordig gaat met voetballers ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Caravaggio »

Vorige week zei Junior dat hij het seizoen zou uitdoen bij STVV
Vandaag weet HLN iets anders te vertellen
Heeft Juniors' manager op hem ingepraat "het ijzer smeden als het heet is...wat als je een zware blessure krijgt...je kan veel meer verdienen.."
niet alleen de wereld is naar de klote, het voetbal ook al 'n tijdje

jammer zoals Krisaias zegt; presteer eens een gans seizoen op niveau, klare taal !
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door the fan »

Dat is waar, maar kan hij dit een gans seizoen?
Misschien moet STVV ook het ijzer smeden als het heet is… Ajax? Dan spreek je toch al over wa centjes...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door Jacques »

Hij is duidelijk gecharmeerd door de interesse van Ajax. Vorige week ging hij inderdaad nog het seizoen uitdoen en was het belangrijk geen stappen over te slaan. De wind kan snel draaien in de herfst.

Hij zou inderdaad eerst moeten bevestigen. Hij heeft amper een half seizoen goed gespeeld. Sterker nog, het moet zowat de 1ste keer in die 4 jaar zijn dat hij eens een half seizoen fit is, de charge in zijn ribben in Gent buiten beschouwing gelaten. De voorbije jaren was het altijd een match flitsen, een match onzichtbaar, dan een blessure hier, vervolgens een pijntje daar. Het was altijd wel iets. Dat leidde me (en vermoedelijk nog wel wat mensen) ertoe om in hem hoogstens een tribunespeler die het moet hebben van een flits te zien, geen sterkhouder in een team. (uiteraard zal iedereen nu zeggen dat ze dit altijd in hem gezien hebben, zo gaat dat :) )

Daardoor weet ik ook niet goed hoe de club met deze situatie moet omgaan. Zijn huidige waarde ligt waarschijnlijk 5-10 keer hoger dan 6 of 12 maanden geleden. Moet je dan cashen of speculeren dat die waarde nog zal toenemen? Als Ajax pakweg 3-4 miljoen op tafel legt en er nog een doorverkoopclausule van 15% wil aanhangen, zal het moeilijk worden om nee te zeggen.

minstens even belangrijk: Wat doe je met dat geld? Met 3 miljoen kan je mogelijk een nieuwe linksbuiten en spits halen, maar de opbrengst van Simon en Odoi destijds is ook nooit geïnvesteerd in deftige vervangers.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door lakie »

Jacques schreef: Als Ajax pakweg 3-4 miljoen op tafel legt en er nog een doorverkoopclausule van 15% wil aanhangen, zal het moeilijk worden om nee te zeggen.

minstens even belangrijk: Wat doe je met dat geld? Met 3 miljoen kan je mogelijk een nieuwe linksbuiten en spits halen, maar de opbrengst van Simon en Odoi destijds is ook nooit geïnvesteerd in deftige vervangers.
ALS dat geld inderdaad terug geïnvesteerd wordt in nieuwe spelers...vervanger Junior + spits...dan mogen ze hem wat mij betreft in de winterstop verpatsen voor dat geld... 3-4 miljoen euro is veel voor een club als de onze...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door AirMontella »

Voor 3-4 miljoen halen ze een deftige vervanger voor Junior + Aoulad (wiens contract afloopt in juni, dus zal geen al te zware afkoopsom meer zijn). En dan is er waarschijnlijk nog wel wat over.

Simpele Football Manager logica :D
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door zipke373 »

3-4 miljoen? Het zal wel eerder 1,5 tot 2,5 worden denk ik...maar dan nog...direct verkopen met doorverkoopclausule.
Is zoals Jacques zegt nooit constant geweest op de laatste 6 maanden na.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door the fan »

Die constante prestatie kan ook niet als je nog maar net 21 jaar bent he …
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door lakie »

zipke373 schreef:3-4 miljoen? Het zal wel eerder 1,5 tot 2,5 worden denk ik...maar dan nog...direct verkopen met doorverkoopclausule.
Is zoals Jacques zegt nooit constant geweest op de laatste 6 maanden na.
Als ze slim zijn spelen ze het hard...
Tijdens de winterstop weg? 4 miljoen euro + procent op doorverkoop...
Na seizoen weg? Dan kan er iets van de prijs af + procent op doorverkoop...
Er zijn blijkbaar genoeg ploegen geïnteresseerd, speel ze ook maar tegen elkaar uit...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door zipke373 »

the fan schreef:Die constante prestatie kan ook niet als je nog maar net 21 jaar bent he …
Misschien iets te hard uitgedrukt...maar toch...Iets constanter zou toch wel mogen. Spelers genoeg die op die leeftijd veel constanter zijn en bovenal minder geblesseerd. Dus als ze dan zotte bedragen willen geven voor een speler die eigenlijk nog niet al te veel bewezen heft moet je STVV zijnde gewoonweg cashen.
Wat niet wil zeggen dat ik dat als supporter leuk vind he'...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door STVV-fan »

Ik sluit me aan bij zij die zeggen dat STVV ook het ijzer moet smeden nu het heet is, gezien wat Junior overkomen is in 2de klasse (eindronde indertijd schitterend, eerste helft van seizoen daarop prut enz enzoverder).

Dan nu het geld. Ik ben niet akkoord met zipke. 2 en een half miljoen is te weinig voor 1 van de meest belovende vleugelspelers uit de JPL ( de ECHTE G5 niet meegerekend). Iedereen ziet dat Junior een ruwe diamant is. Kan hij dit niveau een heel seizoen aan? Probably not, maar (buiten de match op Waregem) hij bewijst het nu toch al veruit een half jaar.
Je moet het gewoon tegen elkaar uitspelen zoals velen hier ook zeggen: je begint dan wel met 2 miljoen of iets dergelijks, maar komt automatisch hoger uit (want Standard wil hem zeer, Gent wil hem zeer en Ajax is altijd geïnteresseerd in een veelbelovend talent die hun spel kan spelen).
In dat opzicht zie ik nu (sorry voor het gedraai, de wind waait wat fel :D) Ajax als favoriete bestemming. 1) het is niet Turkije. 2) het is het buitenland en 3) als Junior daar een half jaar acclimatiseert en nu en dan eens speelt en goed speelt, dan staat hij daar volgend jaar waarschijnlijk dichter bij een basisplaats. Bij Ajax komen de topclubs uit Europa ook het "ijzer smeden nu het heet is" en daar vertrekken er toch 1 of 2 van de beste spelers op regelmatige basis naar het buitenland., waardoor Junior dus meer kans heeft om door te stoten naar het eerste elftal en later naar een grotere club

PS: Die Standard-fans zijn er, hoe langer hoe meer van overtuigd dat Junior naar hen gaat in de winter hahahahahahahahahahahaha
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door lakie »

Andere optie, maar dan eerder bij een verkoop aan Ajax dan aan een binnenlandse club is hem in de winterstop te verkopen, maar hem het seizoen hier te laten uitdoen...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door STimVV »

lakie schreef:Andere optie, maar dan eerder bij een verkoop aan Ajax dan aan een binnenlandse club is hem in de winterstop te verkopen, maar hem het seizoen hier te laten uitdoen...
Inderdaad, als je als club ambitie hebt zou dat altijd het uitgangspunt moeten zijn. Ik denk dat een club als Ajax daar ook wel voor open staat. 5 maanden ervaring bij een club als STVV is wat weinig om bij Ajax al meteen te gaan meedraaien. Dan is het voor zijn ontwikkeling beter dat hij hier het seizoen uit doet. Ajax is een club die wel weet wat het beste is voor jonge spelers en daar goed mee om gaat. Hopelijk voor Junior én hopelijk voor STVV wil Ajax hem écht.

Ik lees hier dat we met het geld dat we aan hem verdienen een vervanger en een spits kunnen kopen. Ik vind nochtans dat we zelfs wanneer er niemand vertrekt een flankaanvaller en een spits moet bijkomen. Op dit moment is er geen waardige vervanger voor Dompé en Junior op de flanken. Ook niet voor Boli. Dus zelfs als die 3 blijven moet er een spits en een flankaanvaller bijkomen. Wanneer Junior vertrekt moet je er dus 3 gaan halen: 2 flankaanvallers en een diepe spits.
Wanneer je Junior verkoopt voor pakweg 4 miljoen kan je 1,5 miljoen in de clubkas steken. Dan schiet er nog steeds 2,5 miljoen over om 3 versterkingen te gaan halen. Mits wat kennis van zaken kan je daar heel wat mee doen. Die 3 nieuwelingen kan je dan later hopelijk ook weer aan een hogere prijs verkopen. Op die manier kan je als club stappen vooruit zetten.
Langs de uitgang zijn er dan ook wel wat jongens die je moet kunnen laten gaan om die loonkosten alvast kwijt te zijn. Lazaar, Baherlé, Swers, Rodriguez (?), Momi (?).
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Vertrek Junior Edmilson

Bericht door StvvBoy »

STimVV schreef:
lakie schreef:Andere optie, maar dan eerder bij een verkoop aan Ajax dan aan een binnenlandse club is hem in de winterstop te verkopen, maar hem het seizoen hier te laten uitdoen...
Inderdaad, als je als club ambitie hebt zou dat altijd het uitgangspunt moeten zijn. Ik denk dat een club als Ajax daar ook wel voor open staat. 5 maanden ervaring bij een club als STVV is wat weinig om bij Ajax al meteen te gaan meedraaien. Dan is het voor zijn ontwikkeling beter dat hij hier het seizoen uit doet. Ajax is een club die wel weet wat het beste is voor jonge spelers en daar goed mee om gaat. Hopelijk voor Junior én hopelijk voor STVV wil Ajax hem écht.

Ik lees hier dat we met het geld dat we aan hem verdienen een vervanger en een spits kunnen kopen. Ik vind nochtans dat we zelfs wanneer er niemand vertrekt een flankaanvaller en een spits moet bijkomen. Op dit moment is er geen waardige vervanger voor Dompé en Junior op de flanken. Ook niet voor Boli. Dus zelfs als die 3 blijven moet er een spits en een flankaanvaller bijkomen. Wanneer Junior vertrekt moet je er dus 3 gaan halen: 2 flankaanvallers en een diepe spits.
Wanneer je Junior verkoopt voor pakweg 4 miljoen kan je 1,5 miljoen in de clubkas steken. Dan schiet er nog steeds 2,5 miljoen over om 3 versterkingen te gaan halen. Mits wat kennis van zaken kan je daar heel wat mee doen. Die 3 nieuwelingen kan je dan later hopelijk ook weer aan een hogere prijs verkopen. Op die manier kan je als club stappen vooruit zetten.
Langs de uitgang zijn er dan ook wel wat jongens die je moet kunnen laten gaan om die loonkosten alvast kwijt te zijn. Lazaar, Baherlé, Swers, Rodriguez (?), Momi (?).
Euhh Swers ????? Dat is een van u grootste talenten en jij wilt hem kwijt spelen :o

De andere kunnen gerust vertrekken (al vind ik Lazaar ook nog steeds een goede speler)
Plaats reactie