De conclusie van een erm tie

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

De conclusie van een erm tie

Bericht door Jan Bulder »

Dus, een half jaar na het "tot krokodillentranen toe bewogen" vertrek van RD uit Luik en een geamuseerd potje modder gooien met de door hem aangestelde nieuwe eigenaar moeten we vaststellen dat de op dit moment minst kapitaalkrachtige Belgische topclub 2 van de beste flankaanvallers uit de Belgische competitie kan "wegsnoepen" voor de neus van andere Belgische en buitenlandse toppers die financieel veel sterker staan. Twee beloften verhuizen "in ruil" richting Sint-Truiden. En oh ja, ook de trainer maakte een tijdje geleden de verhuis richting Maas.

Toch vreemd al die transferbewegingen tussen clubs die "mekaar in't zak zetten". Nogal een geluk dat men nu het woord belangenvermenging niet meer in de mond kan nemen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Brusselmans »

Om van de transfersommen nog niet te spreken !!

3 miljoen laten liggen op 2 transfers, en dan toch maar altijd klagen dat er geen geld is.
Zeeman en Wibra moeten niet verhuizen naar "het" grote winkelcentrum, die zitten er al lang ...

Amateurs !!!
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Luc »

Brusselmans schreef:Om van de transfersommen nog niet te spreken !!

3 miljoen laten liggen op 2 transfers, en dan toch maar altijd klagen dat er geen geld is.
Zeeman en Wibra moeten niet verhuizen naar "het" grote winkelcentrum, die zitten er al lang ...

Amateurs !!!
3 miljoen laten liggen? Leg mij dat eens uit?

Toch niet op Dompé met zijn ene goaltje. :grappig:
En 1,5 miljoen voor Junior die de laatste maand geen zin meer had om te spelen lijkt me ook niet slecht.

Vroeger was het anders ...
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Johan »

dit stvv bestuur en de ganse club lijkt verdacht veel op HOUTEKOP het gewezen marionettentheater.Veel geblaat ,weing wol.In wiens zakken gaat dit geld van transfers weer verdwijnen?Want op het veld komen er enkel reserven, afgeserveerde jongeren van STANDARD enz.Twijfel gevallen -Sociale gevallen-kortom een zootje ongeregeld.En daar moet de arme STVV supporter dan blij mee zijn.Arm STVV ,dit zal niet lang meer duren.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door vdl »

Luc schreef:
Brusselmans schreef:Om van de transfersommen nog niet te spreken !!

3 miljoen laten liggen op 2 transfers, en dan toch maar altijd klagen dat er geen geld is.
Zeeman en Wibra moeten niet verhuizen naar "het" grote winkelcentrum, die zitten er al lang ...

Amateurs !!!
3 miljoen laten liggen? Leg mij dat eens uit?

Toch niet op Dompé met zijn ene goaltje. :grappig:
En 1,5 miljoen voor Junior die de laatste maand geen zin meer had om te spelen lijkt me ook niet slecht.

Vroeger was het anders ...
Speelden die twee voor Lokeren, hadden ze samen minstens 6 miljoen opgebracht, daar zit namelijk een keiharde onderhandelaar .
Ook iemand die geen band heeft met een andere club,geef maar toe wij zijn gewoon standard b
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door StvvBoy »

Ben al blij dat hier een apart topic voor gemaakt is. Nu kunnen de manne samen zeuren over hoe alles slecht gaat aflopen.

:end:

:grappig:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door enrique »

Nen aparte site zou nog beter zijn ... ;)
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Krisaias »

enrique schreef:Nen aparte site zou nog beter zijn ... ;)
Gij zijt dus wel blij dat we spelers mogen opleiden en/of testen voor Standard, Charlton, etc. ?
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Dreke »

Er zijn hier mensen die er veel meer over weten. Maar aangezien de club een NV is, zullen de cijfers op een gegeven moment toch bekend worden, niet?

Hoe dan ook, je kunt toch niet ontkennen dat dit zaakje stinkt? En dan heb ik het niet over wie we daarvoor met de vinger moeten wijzen. Opties genoeg...
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door enrique »

Krisaias schreef:
enrique schreef:Nen aparte site zou nog beter zijn ... ;)
Gij zijt dus wel blij dat we spelers mogen opleiden en/of testen voor Standard, Charlton, etc. ?
Blij is een groot woord
Geen woorden zien die er niet staan
Alles hangt er van af hoeveel centjes er in de kassa van STVV belanden
Indien 0,0 euro --> probleem
Indien bedrag > 0,0 euro --> Wat is het verschil indien ze hun spelers verkopen aan andere ploegen ?
Als iemand mij de cijfers kan bezorgen ... ? Dan kan ik mijn conclusie trekken ;)

Voor de rest, ik ben meer bezig met het spelletje zelf
Ik lig niet wakker van die netwerk toestanden
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Brusselmans »

StvvBoy schreef:Ben al blij dat hier een apart topic voor gemaakt is. Nu kunnen de manne samen zeuren over hoe alles slecht gaat aflopen.

:end:

:grappig:
Droom maar verder gij !!
Pure kapitaalsvernietiging, en niks in de plaats, evenwaardig ...

Ik herinner me nog goed het vertrek van Mignolet, Canta, Chimedza en Sidibe.
Toen was het ook niet nodig blijkbaar om deftige vervangers te halen.

Nu had je de kans om te cashen, maar de solden hingen al uit voor de solden begon.
Zo zal je inderdaad nooit eens een deftige speler kunnen aantrekken.

De mannen die je de punten gehaald hebben, zijn er niet meer, of met frisse tegengoesting, of gehandicapt.

Ach ja, lul jij maar verder. Op een cruciaal moment heeft men hier gewoon gefaald, en zwaar de toekomst op spel gezet, punt uit.
Dompé (3 jaar) en Junior (1.5 jaar) hadden ALTIJD 5 miljoen moeten opbrengen, gezien de interesse die er was.
Dan kon je verder, nu blijf je Wibra !!!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Jacques »

Luc schreef:
Brusselmans schreef:Om van de transfersommen nog niet te spreken !!

3 miljoen laten liggen op 2 transfers, en dan toch maar altijd klagen dat er geen geld is.
Zeeman en Wibra moeten niet verhuizen naar "het" grote winkelcentrum, die zitten er al lang ...

Amateurs !!!
3 miljoen laten liggen? Leg mij dat eens uit?

Toch niet op Dompé met zijn ene goaltje. :grappig:
En 1,5 miljoen voor Junior die de laatste maand geen zin meer had om te spelen lijkt me ook niet slecht.

Vroeger was het anders ...
Juist, toen ging een doelman met nog 12 maanden contract voor 2.5 miljoen naar Sunderland.
Of ging een verdediger voor 2 miljoen naar Anderlecht.

Als je dan moet lezen dat Standard amper 1 miljoen zou betaald hebben voor Junior... :roll:
Opgeteld moesten ze 5 miljoen + percentage doorverkoop opleveren. In de praktijk zullen we al blij mogen zijn als nonkel Roland, excuseer Bruno, de helft van dat bedrag zal overschrijven.
Laatst gewijzigd door Jacques op 08 jan 2016, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Jan Bulder »

Dreke schreef:Er zijn hier mensen die er veel meer over weten. Maar aangezien de club een NV is, zullen de cijfers op een gegeven moment toch bekend worden, niet?

Hoe dan ook, je kunt toch niet ontkennen dat dit zaakje stinkt? En dan heb ik het niet over wie we daarvoor met de vinger moeten wijzen. Opties genoeg...
Er zal zeker wel geld van Luik naar Sint-Truiden vloeien, net genoeg om weer een jaar of twee verder te kunnen smodderen. Het moeten niet altijd leningen van NV Stayen of appartementen van RD zijn om een licentie binnen te halen.

Eigenlijk is dit een van de eerste keren dat het netwerk haar nut bewijst, toch wat betreft de relatie STVV-Standard. Edmilson kwam enkele jaren geleden naar Staaien. Kon hier rustig groeien in tweede klasse en ontbolsteren in eerste. Nu hij rijp is voor een belangrijke rol op het hoogste niveau, mag hij natuurlijk een trap hogerop. RD kan op een legale manier wat vers geld van Standard naar STVV laten vloeien. De waarde van Junior zal bij Standard enkel maar toenemen. Als hij in Luik een dik seizoen kan presteren, wordt hij daar voor een veelvoud verlapt. Bij Dompé idem dito. Het was in de zomer al duidelijk dat hij maar een half seizoen zou blijven. Hier enkel en alleen gestald om tijdens de winterperiode een transfersom van Luik naar Sint-Truiden te kunnen versluizen. Want zoals STVV de voorbije weken al meermaals aangaf, in het boekjaar 2015 een paar miljoen in het rood gegaan. Ook Dompé zal over een jaar of twee in Luik nog eens voor een veelvoud van de hand gedaan worden.

Alexis De Sart verwoordde het project van Lammens enkele dagen geleden op TVL. "Jonge spelers beter maken, om ze met winst te kunnen verkopen." Daar is op zich niets mis mee, ware het niet dat dat de enige "ambitie" is van het "project". Een vitrineclub zonder enige sportieve ambitie. De beker laten schieten en je beste spelers halfweg het seizoen laten gaan. Nu nog 15e worden, en de doelstellingen zijn bereikt.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Halenaar »

Luc schreef:
Brusselmans schreef:Om van de transfersommen nog niet te spreken !!

3 miljoen laten liggen op 2 transfers, en dan toch maar altijd klagen dat er geen geld is.
Zeeman en Wibra moeten niet verhuizen naar "het" grote winkelcentrum, die zitten er al lang ...

Amateurs !!!
3 miljoen laten liggen? Leg mij dat eens uit?

Toch niet op Dompé met zijn ene goaltje. :grappig:
En 1,5 miljoen voor Junior die de laatste maand geen zin meer had om te spelen lijkt me ook niet slecht.

Vroeger was het anders ...
Kom zeg :roll:

Mechelen heeft veel meer ontvangen van Standard bij de transfer van Kosanovic. Dat is een verdediger, die zijn al minder waard op de transfermarkt dan aanvallers, en ook nog eens een stuk ouder dan Junior en Dompé. Dus eigenlijk nog minder waard, aangezien de herverkoopwaarde een stuk lager ligt.

Ondanks dat er flinke winst is gemaakt, heeft STVV absoluut slecht onderhandeld. Als er al onderhandeld is geweest...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Franz »

Jan Bulder schreef:
Dreke schreef:Er zijn hier mensen die er veel meer over weten. Maar aangezien de club een NV is, zullen de cijfers op een gegeven moment toch bekend worden, niet?

Hoe dan ook, je kunt toch niet ontkennen dat dit zaakje stinkt? En dan heb ik het niet over wie we daarvoor met de vinger moeten wijzen. Opties genoeg...
Er zal zeker wel geld van Luik naar Sint-Truiden vloeien, net genoeg om weer een jaar of twee verder te kunnen smodderen. Het moeten niet altijd leningen van NV Stayen of appartementen van RD zijn om een licentie binnen te halen.

Eigenlijk is dit een van de eerste keren dat het netwerk haar nut bewijst, toch wat betreft de relatie STVV-Standard. Edmilson kwam enkele jaren geleden naar Staaien. Kon hier rustig groeien in tweede klasse en ontbolsteren in eerste. Nu hij rijp is voor een belangrijke rol op het hoogste niveau, mag hij natuurlijk een trap hogerop. RD kan op een legale manier wat vers geld van Standard naar STVV laten vloeien. De waarde van Junior zal bij Standard enkel maar toenemen. Als hij in Luik een dik seizoen kan presteren, wordt hij daar voor een veelvoud verlapt. Bij Dompé idem dito. Het was in de zomer al duidelijk dat hij maar een half seizoen zou blijven. Hier enkel en alleen gestald om tijdens de winterperiode een transfersom van Luik naar Sint-Truiden te kunnen versluizen. Want zoals STVV de voorbije weken al meermaals aangaf, in het boekjaar 2015 een paar miljoen in het rood gegaan. Ook Dompé zal over een jaar of twee in Luik nog eens voor een veelvoud van de hand gedaan worden.

Alexis De Sart verwoordde het project van Lammens enkele dagen geleden op TVL. "Jonge spelers beter maken, om ze met winst te kunnen verkopen." Daar is op zich niets mis mee, ware het niet dat dat de enige "ambitie" is van het "project". Een vitrineclub zonder enige sportieve ambitie. De beker laten schieten en je beste spelers halfweg het seizoen laten gaan. Nu nog 15e worden, en de doelstellingen zijn bereikt.
Patat erop!
:Roland: zou het zelf niet beter kunnen verwoorden
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie