De conclusie van een erm tie

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door STimVV »

Ik maak me een extra bedenking: iedereen lijkt het normaal te vinden dat we vorig seizoen een tekort van 3,5 miljoen scoorden. Nochtans werd er begin vorig seizoen voor het zoveelste jaar op rij serieus bespaard. Bepalende spelers werden mede daarom weggedaan en vervangen door goedkopere. (Aoulad en Aarab tov Hendrickx, Baherlé enz) Er werd toen toch duidelijk gecommuniceerd door Lammens dat STVV daardoor terug gezond was, dat het gedaan was met schulden maken. Desondanks de besparingen was de ambitie om bovenaan mee te draaien. Kampioen spelen was ingecalculeerd want de extra opbrengsten van een vol stadion zouden dat dan compenseren.
Ik verzin toch niks, denk ik? Dat werd toen toch als mooi verhaaltje in de krant geplaatst om zichzelf goed te praten dat er wéér moest bespaard worden om de club te saneren.
Leg me dan eens uit dat ze nu doodleuk verkondigen dat ze zomaar eventjes 3,5 miljoen euro verlies maakten!?
Misschien is dat de opgebouwde schuld van de laatste jaren? Maar er werd toch duidelijk gezegd dat dit enkel over het kampioenenjaar ging?
Ik begrijp dat niet, maar ik zal niet slim genoeg zijn om de mysteries van Stayen ooit te begrijpen...
Laatst gewijzigd door STimVV op 08 jan 2016, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door zipke373 »

STimVV schreef:Ik maak me een extra bedenking: iedereen lijkt het normaal te vinden dat we vorig seizoen een tekort van 3,5 miljoen scoorden. Nochtans werd er begin vorig seizoen voor het zoveelste jaar op rij serieus bespaard. Bepalende spelers werden mede daarom weggedaan en vervangen door goedkopere. (Aoulad en Aarav tov Hendrickx, Baherlé enz) Er werd toen toch duidelijk gecommuniceerd door Lammens dat STVV daardoor terug gezond was, dat het gedaan was met schulden maken. Desondanks de besparingen was de ambitie om bovenaan mee te draaien. Kampioen spelen was ingecalculeerd want de extra opbrengsten van een vol stadion zouden dat dan compenseren.
Ik verzin toch niks, denk ik? Dat werd toen toch als mooi verhaaltje in de krant geplaatst om zichzelf goed te praten dat er wéér moest bespaard worden om de club te saneren.
Leg me dan eens uit dat ze nu doodleuk verkondigen dat ze zomaar eventjes 3,5 miljoen euro verlies maakten!?
Misschien is dat de opgebouwde schuld van de laatste jaren? Maar er werd toch duidelijk gezegd dat dit enkel over het kampioenenjaar ging?
Ik begrijp dat niet, maar ik zal niet slim genoeg zijn om de mysteries van Stayen ooit te begrijpen...
"Kansencontract" misschien?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Jacques »

STimVV schreef:Ik maak me een extra bedenking: iedereen lijkt het normaal te vinden dat we vorig seizoen een tekort van 3,5 miljoen scoorden. Nochtans werd er begin vorig seizoen voor het zoveelste jaar op rij serieus bespaard. Bepalende spelers werden mede daarom weggedaan en vervangen door goedkopere. (Aoulad en Aarav tov Hendrickx, Baherlé enz) Er werd toen toch duidelijk gecommuniceerd door Lammens dat STVV daardoor terug gezond was, dat het gedaan was met schulden maken. Desondanks de besparingen was de ambitie om bovenaan mee te draaien. Kampioen spelen was ingecalculeerd want de extra opbrengsten van een vol stadion zouden dat dan compenseren.
Ik verzin toch niks, denk ik? Dat werd toen toch als mooi verhaaltje in de krant geplaatst om zichzelf goed te praten dat er wéér moest bespaard worden om de club te saneren.
Leg me dan eens uit dat ze nu doodleuk verkondigen dat ze zomaar eventjes 3,5 miljoen euro verlies maakten!?
Misschien is dat de opgebouwde schuld van de laatste jaren? Maar er werd toch duidelijk gezegd dat dit enkel over het kampioenenjaar ging?
Ik begrijp dat niet, maar ik zal niet slim genoeg zijn om de mysteries van Stayen ooit te begrijpen...
Ter vergelijking: de vorige kampioenenploeg draaide dat seizoen een verlies van zowat 4 miljoen.

Maar toen
- zat de jeugd (verlieslatend) nog in de begroting (intussen afgesplitst)
- stond er nog geen nieuwe tribune aan de Tiense of op West, waar we dixit onze voorzitter toch alleen maar profijt van hebben
- lagen spelers als Cantaluppi, Chimedza, Sidibe, Hendrickx, vanaf de winterstop Mennes en tot aan de winterstop ook nog Van Houdt en Pospisil onder (1ste klasse) contract...

En nu, na 2,5 jaar ijverig besparen, toch nog 3.5 miljoen verlies draaien.

Faut le faire. :roll:
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Jones »

STimVV schreef:Ik maak me een extra bedenking: iedereen lijkt het normaal te vinden dat we vorig seizoen een tekort van 3,5 miljoen scoorden. Nochtans werd er begin vorig seizoen voor het zoveelste jaar op rij serieus bespaard. Bepalende spelers werden mede daarom weggedaan en vervangen door goedkopere. (Aoulad en Aarav tov Hendrickx, Baherlé enz) Er werd toen toch duidelijk gecommuniceerd door Lammens dat STVV daardoor terug gezond was, dat het gedaan was met schulden maken. Desondanks de besparingen was de ambitie om bovenaan mee te draaien. Kampioen spelen was ingecalculeerd want de extra opbrengsten van een vol stadion zouden dat dan compenseren.
Ik verzin toch niks, denk ik? Dat werd toen toch als mooi verhaaltje in de krant geplaatst om zichzelf goed te praten dat er wéér moest bespaard worden om de club te saneren.
Leg me dan eens uit dat ze nu doodleuk verkondigen dat ze zomaar eventjes 3,5 miljoen euro verlies maakten!?
Misschien is dat de opgebouwde schuld van de laatste jaren? Maar er werd toch duidelijk gezegd dat dit enkel over het kampioenenjaar ging?
Ik begrijp dat niet, maar ik zal niet slim genoeg zijn om de mysteries van Stayen ooit te begrijpen...
Misschien omdat ze toen al wisten dat Dompe en Edmilson zouden vertrekken en ook net die som zouden opbrengen of net niks opbrengen en de indruk wekken willen dat de transfers nodig zijn om de put te dempen. Een put die er misschien niet is maar mensen maak je wijs wat je wil he. Kvm is slimmer dan wij, dat weet ik. Kosanovic is een echt goudhaantje.

Doorverkooppercentage ? Als beide Truiense goudhaantjes bij de Rouches evenveel in de lappenmand gaan liggen als de vorige jaren in Truiense loondienst...of in het geval van Dompe : enkele maanden.
Kiezen voor een ploeg door de trainer die aan het roer staat is riskant.
Ik vind dat ambitie tonen omdat je weet dat je speelkansen dan groter zijn. Eens benieuwd of de vriendschap nog lang gaat duren als ze eens gebarreerd gaan worden door Ferrera.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Jack »

STimVV schreef:Ik maak me een extra bedenking: iedereen lijkt het normaal te vinden dat we vorig seizoen een tekort van 3,5 miljoen scoorden. Nochtans werd er begin vorig seizoen voor het zoveelste jaar op rij serieus bespaard. Bepalende spelers werden mede daarom weggedaan en vervangen door goedkopere. (Aoulad en Aarab tov Hendrickx, Baherlé enz) Er werd toen toch duidelijk gecommuniceerd door Lammens dat STVV daardoor terug gezond was, dat het gedaan was met schulden maken. Desondanks de besparingen was de ambitie om bovenaan mee te draaien. Kampioen spelen was ingecalculeerd want de extra opbrengsten van een vol stadion zouden dat dan compenseren.
Ik verzin toch niks, denk ik? Dat werd toen toch als mooi verhaaltje in de krant geplaatst om zichzelf goed te praten dat er wéér moest bespaard worden om de club te saneren.
Leg me dan eens uit dat ze nu doodleuk verkondigen dat ze zomaar eventjes 3,5 miljoen euro verlies maakten!?
Misschien is dat de opgebouwde schuld van de laatste jaren? Maar er werd toch duidelijk gezegd dat dit enkel over het kampioenenjaar ging?
Ik begrijp dat niet, maar ik zal niet slim genoeg zijn om de mysteries van Stayen ooit te begrijpen...
Ik volg je voor 100%!
Je hebt die uitspraken niet gedroomd!
Xander
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 nov 2010, 16:22

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Xander »

Kocht NV Stvv ook niet tien flats van Duchatelet ?
Vandaar mischien de rode cijfers...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Franz »

Xander schreef:Kocht NV Stvv ook niet tien flats van Duchatelet ?
Vandaar mischien de rode cijfers...
Er staat misschien nog 'ne poef' open in Grand Café Stayen?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Dreke »

Franz schreef:
Xander schreef:Kocht NV Stvv ook niet tien flats van Duchatelet ?
Vandaar mischien de rode cijfers...
Er staat misschien nog 'ne poef' open in Grand Café Stayen?
Nee, in het bruin café op de Markt...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Iniesta »

Jacques schreef:Ter vergelijking: de vorige kampioenenploeg draaide dat seizoen een verlies van zowat 4 miljoen.

Maar toen
- zat de jeugd (verlieslatend) nog in de begroting (intussen afgesplitst)
- stond er nog geen nieuwe tribune aan de Tiense of op West, waar we dixit onze voorzitter toch alleen maar profijt van hebben
- lagen spelers als Cantaluppi, Chimedza, Sidibe, Hendrickx, vanaf de winterstop Mennes en tot aan de winterstop ook nog Van Houdt en Pospisil onder (1ste klasse) contract...

En nu, na 2,5 jaar ijverig besparen, toch nog 3.5 miljoen verlies draaien.

Faut le faire. :roll:
Toen hadden we vooral nog geen kanscontract en waren we nog niet toevallig Standard-B. Onze ergste zorg was destijds een soort grijze Gargamel. Schone tijden lijken het nu.
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Condor »

Men kan de status van het bestuur niet beter omschrijven dan dat "STVV een club zonder ambitie is". Indien ik dat op voorhand geweten had dan zou ik NOOIT een abbonnement gekocht hebben. Supporters mag je nooit bedriegen want zij zijn de enige toeverlaat van de club.
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Oscar »

Condor schreef:Men kan de status van het bestuur niet beter omschrijven dan dat "STVV een club zonder ambitie is". Indien ik dat op voorhand geweten had dan zou ik NOOIT een abbonnement gekocht hebben. Supporters mag je nooit bedriegen want zij zijn de enige toeverlaat van de club.
Amai gij zijt het snel moe,na 30 jaar ben ik nog alle weken op post.Normaal alle thuismatchen en gemiddeld tien uitmatchen per seizoen.We zullen met dit bestuur verder moeten,willen of niet.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: De conclusie van een erm tie

Bericht door Iniesta »

Oscar schreef:
Condor schreef:Men kan de status van het bestuur niet beter omschrijven dan dat "STVV een club zonder ambitie is". Indien ik dat op voorhand geweten had dan zou ik NOOIT een abbonnement gekocht hebben. Supporters mag je nooit bedriegen want zij zijn de enige toeverlaat van de club.
Amai gij zijt het snel moe,na 30 jaar ben ik nog alle weken op post.Normaal alle thuismatchen en gemiddeld tien uitmatchen per seizoen.We zullen met dit bestuur verder moeten,willen of niet.
Klopt niet echt, er bestaan mensen die het beu zijn en thuis blijven.
Plaats reactie