Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef: Centraal zit het wel redelijk goed, maar in mijn ogen moet er echt nog wel een degelijke aanvallende middenvelder bij. Ook hebben we nog een extra centrale verdediger nodig, maar wie weet kan een belofte overtuigen voor als 5de man te fungeren.

Aanval lijkt me ook deftig, als Boli blijft en fit is tenminste. Hoe dan ook moet daar zeker nog versterking bij komen. Momenteel is ons grootste pijnpunt de flanken, armoei troef daar.
Grosso modo mee eens.
Ik zie Ryckaert met zijn amper 17 jaar als die belofte die als 5de cv kan fungeren. Hadden we Erichot of Nirisarike alsnog behouden, waren we centraal achterin klaar geweest met het huiswerk. Enfin, we zullen zien of en wie er nog bijkomt. Eventueel is De Petter de 4de cv?

De flanken zijn op dit moment nog onbestaande, zowel verdedigend als aanvallend. Op die 4 posities moet er telkens nog zeker 1 iemand bij. Voorts zeker ook nog een extra diepe spits.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door lakie »

Jacques schreef:
Halenaar schreef: Centraal zit het wel redelijk goed, maar in mijn ogen moet er echt nog wel een degelijke aanvallende middenvelder bij. Ook hebben we nog een extra centrale verdediger nodig, maar wie weet kan een belofte overtuigen voor als 5de man te fungeren.

Aanval lijkt me ook deftig, als Boli blijft en fit is tenminste. Hoe dan ook moet daar zeker nog versterking bij komen. Momenteel is ons grootste pijnpunt de flanken, armoei troef daar.
Grosso modo mee eens.
Ik zie Ryckaert met zijn amper 17 jaar als die belofte die als 5de cv kan fungeren. Hadden we Erichot of Nirisarike alsnog behouden, waren we centraal achterin klaar geweest met het huiswerk. Enfin, we zullen zien of en wie er nog bijkomt. Eventueel is De Petter de 4de cv?

De flanken zijn op dit moment nog onbestaande, zowel verdedigend als aanvallend. Op die 4 posities moet er telkens nog zeker 1 iemand bij. Voorts zeker ook nog een extra diepe spits.
Centraal achterin is het goed zo wat mij betreft...
Met De Petter die kan depanneren en Ryckaert als jongeling hoeft daar voor mij niemand meer bij...
Maar zowel op links- als rechtsback moet er nog iemand bij, alsook iemand voor op de linker- en rechterflank... Zijn maar zeer armzalig bezet momenteel... Swers en Tchenkoua nog niet kunnen overtuigen... Ook positie van aanvallende middenvelder moet idd nog 1 pionneke bij en ook in de spits graag nog iemand...
Nog 6 transfers te gaan dus...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door enrique »

Gevraagd
Nr 9
Nr 10
Nr 11
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1201
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Luc »

Matz Sels naar Newcastle of Middlesbrough!
William Dutoit naar Gent?
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door nippy »

mss moeilijk omdat meunier wss gaat vertrekken maar zou cools geen mooie speler zijn voor op de rechtsback
liefst kopen natuurlijk maar weet niet of dat een optie is.
en nu ik toch naar de spelers van brugge aan het kijken ben bolingolie?
voor op de flank. is jong, belgisch, kan op de linkerflank en op de linksback spelen. heeft een over mijn lijk mentaliteit.
en krijgt niet veel kans van brugge.
maar het zelfde als cools is kopen haalbaar? mss optie van te huren? (ik weet dat dat niet altijd de beste optie is)
maar heb bolingoli altijd wel een zeer degelijke speler gevonden die de juiste ingesteldheid heeft.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

nippy schreef:mss moeilijk omdat meunier wss gaat vertrekken maar zou cools geen mooie speler zijn voor op de rechtsback
liefst kopen natuurlijk maar weet niet of dat een optie is.
en nu ik toch naar de spelers van brugge aan het kijken ben bolingolie?
voor op de flank. is jong, belgisch, kan op de linkerflank en op de linksback spelen. heeft een over mijn lijk mentaliteit.
en krijgt niet veel kans van brugge.
maar het zelfde als cools is kopen haalbaar? mss optie van te huren? (ik weet dat dat niet altijd de beste optie is)
maar heb bolingoli altijd wel een zeer degelijke speler gevonden die de juiste ingesteldheid heeft.
Eerlijk? Ik heb ook al aan Cools gedacht voor de rechtsachter.
Zal misschien minder haalbaar zijn dan Bolingoli weliswaar.
De Fauw weg, Muenier 9/10 weg.

Bolingoli huren met aankoopoptie?
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door nippy »

idd bolingoli zal niet gratis zijn maar hij heeft de kwaliteiten voor het niveau voor brugge te halen maar heeft hij de tijd en om dat niveau te halen moet? hij moet dan matchen spelen. + bolingoli kan een beetje overal spelen. heb al goed zien spelen in de spits, heb hem al goed zien spelen op de flank, en heb hem al goed zien spelen op de back. de back is zijn mindere positie maar heb er hier al veel ergere de revue zien passeren. ergens moet het toch haalbaar zijn voor hem naar hier te halen al is het maar huren. ik huur liever hem als een ongewilde onbekende. :ill:
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door vdl »

Luc schreef:Matz Sels naar Newcastle of Middlesbrough!
William Dutoit naar Gent?
Die willen ze daar niet,zit teveel op sociale media.
Een tweede geval Raman kunnen ze daar wel missen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

nippy schreef:idd bolingoli zal niet gratis zijn maar hij heeft de kwaliteiten voor het niveau voor brugge te halen maar heeft hij de tijd en om dat niveau te halen moet? hij moet dan matchen spelen. + bolingoli kan een beetje overal spelen. heb al goed zien spelen in de spits, heb hem al goed zien spelen op de flank, en heb hem al goed zien spelen op de back. de back is zijn mindere positie maar heb er hier al veel ergere de revue zien passeren. ergens moet het toch haalbaar zijn voor hem naar hier te halen al is het maar huren. ik huur liever hem als een ongewilde onbekende. :ill:
Laten we inderdaad iemand huren/ kopen die we kennen, zeker iemand zoals Bolingoli vanwaar heel voetbalminnend België weet dat hij 2 vierkante voeten heeft en alleen kan lopen met de kop in de grond.

En inderdaad liever geen onbekende speler, stel u voor dat ze weer met zo'n Dompé of Boli afkomen. Verschrikkelijk.
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door nippy »

dompe was inderdaad een goede transfer. boli tot dusver is afwachten niet? klasse en kunnen heeft hij nu nog fit zijn en spelen.
maar in mijn ogen is er niks mis mee met bolingoli heeft 1ste klasse ervaring heeft zelfs europees ervaring.
en nu moet je toegeven hier zijn al veel onbekende neergestreken die ook in het onbekende zijn terug weg gedwaald.
ge kunt er geluk meehebben maar ge kunt er ook een pak rommel mee op uwe nek halen als ge ze niet kent.
en bolingoli kan belgische 1ste klasse aan.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door vdl »

Halenaar schreef:
nippy schreef:idd bolingoli zal niet gratis zijn maar hij heeft de kwaliteiten voor het niveau voor brugge te halen maar heeft hij de tijd en om dat niveau te halen moet? hij moet dan matchen spelen. + bolingoli kan een beetje overal spelen. heb al goed zien spelen in de spits, heb hem al goed zien spelen op de flank, en heb hem al goed zien spelen op de back. de back is zijn mindere positie maar heb er hier al veel ergere de revue zien passeren. ergens moet het toch haalbaar zijn voor hem naar hier te halen al is het maar huren. ik huur liever hem als een ongewilde onbekende. :ill:
Laten we inderdaad iemand huren/ kopen die we kennen, zeker iemand zoals Bolingoli vanwaar heel voetbalminnend België weet dat hij 2 vierkante voeten heeft en alleen kan lopen met de kop in de grond.

En inderdaad liever geen onbekende speler, stel u voor dat ze weer met zo'n Dompé of Boli afkomen. Verschrikkelijk.
Bolingoli zou wel een aanwinst zijn,iemand die de hele flank kan doen en scorend vermogen heeft.
Een jonge speler met al zoveel ervaring en niet onbelangrijk, hij is belg,eigenlijk onbetaalbaar voor ons.
Spelers afkraken is makkelijk, hun kwaliteit zien is voor de kenners.
Hoeveel jongeren breken door bij Brugge?
Bijna niemand op Engels na,allemaal gaan ze elders hun geluk beproeven en breken door .
Maton, Dejaegere,Desutter en nog veel meer,deden het,zouden toch geen slechte spelers zijn voor ons denk ik.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

vdl schreef:
Halenaar schreef:
nippy schreef:idd bolingoli zal niet gratis zijn maar hij heeft de kwaliteiten voor het niveau voor brugge te halen maar heeft hij de tijd en om dat niveau te halen moet? hij moet dan matchen spelen. + bolingoli kan een beetje overal spelen. heb al goed zien spelen in de spits, heb hem al goed zien spelen op de flank, en heb hem al goed zien spelen op de back. de back is zijn mindere positie maar heb er hier al veel ergere de revue zien passeren. ergens moet het toch haalbaar zijn voor hem naar hier te halen al is het maar huren. ik huur liever hem als een ongewilde onbekende. :ill:
Laten we inderdaad iemand huren/ kopen die we kennen, zeker iemand zoals Bolingoli vanwaar heel voetbalminnend België weet dat hij 2 vierkante voeten heeft en alleen kan lopen met de kop in de grond.

En inderdaad liever geen onbekende speler, stel u voor dat ze weer met zo'n Dompé of Boli afkomen. Verschrikkelijk.
Bolingoli zou wel een aanwinst zijn,iemand die de hele flank kan doen en scorend vermogen heeft.
Een jonge speler met al zoveel ervaring en niet onbelangrijk, hij is belg,eigenlijk onbetaalbaar voor ons.
Spelers afkraken is makkelijk, hun kwaliteit zien is voor de kenners.
Hoeveel jongeren breken door bij Brugge?
Bijna niemand op Engels na,allemaal gaan ze elders hun geluk beproeven en breken door .
Maton, Dejaegere,Desutter en nog veel meer,deden het,zouden toch geen slechte spelers zijn voor ons denk ik.
Als argument 2 spelers van 30 jaar opnoemen, sterk :) zouden ze de voorbije 10 jaar echt niet meer talenten zijn doorgebroken vanuit Club? Ik zal u al het antwoord geven: bitter weinig.

En er breken geen jongeren door bij Club omdat ze kwalitatief te matig zijn, Club hun opleiding kan dan ook niet tippen aan die van RSCA, Genk of Standard. Hoeveel echte toppers zijn daar vanuit de jeugd doorgebroken? Alleen Engels, en die is dan ook enkel en alleen maar gebleven omdat hij een jongen van de streek was. Beetje dezelfde situatie als Schoofs bij ons.

En noem mij dan eens een paar kwaliteiten op, als jij toch beweert een kenner te zijn? Voor mij zijn Bolingoli z'n kwaliteiten zijn groot loopvermogen, werkkracht en snelheid. Maar de rest (voetbaltechnisch, overzicht, tactisch, voorzetten, passing game, duelkracht, ...) is echt veel te mager. Ik zie die het niet verder schoppen dan de bank bij pakweg Waasland-Beveren.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

nippy schreef: ge kunt er geluk meehebben maar ge kunt er ook een pak rommel mee op uwe nek halen als ge ze niet kent.
Daarom hebben ze ook zoiets als scouting uitgevonden.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door vdl »

Hij zou dan ook voor stvv spelen en niet voor Barcelona.
Groot loopvermogen, snelheid en scorend vermogen zijn voor ons al heel goeie troeven.
Een beetje zoals Marc Hendrickx vroeger.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jones »

Roland krijgt toch nog geld van Gent voor Schoofs ?
Ik probeerde een deal over Wikheim (linksbuiten)dan, verder Bruls (nr 10)van Standard huren met aankoopoptie (Roland krijgt nog geld van Dompe en Junior)en Pablo Chavarria van Lens (2e klasse Fr.) op de rechtsbuiten of voor de spitspositie.
Chavarria (ex-Anderlecht en Kv Kortrijk)is een rijzige spits (1m85) die bovendien einde contract is en 28 jaar !
Gesloten