Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door xenon »

mss is dit ook een tip voor

De Norre = Swers ga eerst wat ervaring opdoen in lagere reeks
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jones »

Ben juist eens op training geweest. Stevige goede training op looplijnen o.a. En afwerking op doel. Welnu de magere statistieken van onze nieuwe spits liegen niet. Kreeg amper een bal voorbij 3 e keeper Yanno Vanwelckenhuysen. Waar Proschwitz er 7 van de 10 binnenschiet, schiet hij er amper 3 op 10 binnen.

Ceballos, klein en tenger ventje, moeilijk te beoordelen maar lijkt me op het eerste zicht wel snel maar afwerking moeilijk te beoordelen tijdens deze training.
Dussaut traint terug mee, Djene en Bagayoko niet. Opvallend :
Boli heeft een klein half uur meegedaan met de groep
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Smurf »

Er wordt hier op het forum nogal eens geroepen om een nieuwe spits. Uiteraard zou het leuk zijn om een absolute topper in de frontlinie te hebben, maar al bij al denk ik niet dat we over onzen Duits te klagen hebben.
Een gebrek aan inzet en mentaliteit kan hem in elk geval niet verweten worden. Bovendien heeft hij op korte tijd toch al enkele doelpunten gemaakt bij STVV. Geen idee hoeveel hij er vorig seizoen na de winterstop gemaakt heeft (stuk of 5?), maar het lijkt mij een spits die er op een heel seizoen toch wel een tiental in lapt. En of dit nu wereldgoals of frommelballen zijn, maakt me eerlijk gezegd geen fluit uit. Integendeel, hoe lelijker hoe liever. Het zijn net die doelpunten die aan het eind van het seizoen de doorslag geven (Standard vorig seizoen, Lokeren op speeldag 1).
Als hij een heel seizoen mag spelen en een beetje deftige ballen krijgt, denk ik echt dat 10 doelpunten een realistisch doel is. En in de Belgische 1e klasse lopen er nu eenmaal niet zo veel rond die er elk seizoen 10 maken, zeker niet bij middenmotors en lager geklasseerde ploegen. Spelers die er 15 maken komen echt niet voor STVV spelen. Zelfs al zou je ze willen betalen. Het probleem zit 'm echter in het krijgen van die deftige ballen op dit moment.
Maar ik wil het echt zien aan het eind van het seizoen, volgens mij maakt hij er (zonder blessures en met een basisplaats) een tiental. En dan heb je het gewoon goed gedaan. Weet iemand hoeveel hij er vorig seizoen maakte, dan heb ik meteen een idee of ik hier dommigheden verkondig.
Een heel betoog om uiteindelijk gewoon aan te kaarten dat volgens mijn bescheiden mening een nieuwe spits geen prioriteit is (zeker als Boli er terug bij zou komen). Een goeie flankspeler daarentegen is meer dan welkom. Swers heeft nog tijd nodig, maar zou ik zeker niet zomaar bij het huisvuil zetten. Ono vind ik, in tegenstelling tot velen, een nuttige speler (ondanks zijn statistieken), maar dat is absoluut geen flankspeler.
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Louis XIV »

Smurf schreef:Er wordt hier op het forum nogal eens geroepen om een nieuwe spits. Uiteraard zou het leuk zijn om een absolute topper in de frontlinie te hebben, maar al bij al denk ik niet dat we over onzen Duits te klagen hebben.
Een gebrek aan inzet en mentaliteit kan hem in elk geval niet verweten worden. Bovendien heeft hij op korte tijd toch al enkele doelpunten gemaakt bij STVV. Geen idee hoeveel hij er vorig seizoen na de winterstop gemaakt heeft (stuk of 5?), maar het lijkt mij een spits die er op een heel seizoen toch wel een tiental in lapt. En of dit nu wereldgoals of frommelballen zijn, maakt me eerlijk gezegd geen fluit uit. Integendeel, hoe lelijker hoe liever. Het zijn net die doelpunten die aan het eind van het seizoen de doorslag geven (Standard vorig seizoen, Lokeren op speeldag 1).
Als hij een heel seizoen mag spelen en een beetje deftige ballen krijgt, denk ik echt dat 10 doelpunten een realistisch doel is. En in de Belgische 1e klasse lopen er nu eenmaal niet zo veel rond die er elk seizoen 10 maken, zeker niet bij middenmotors en lager geklasseerde ploegen. Spelers die er 15 maken komen echt niet voor STVV spelen. Zelfs al zou je ze willen betalen. Het probleem zit 'm echter in het krijgen van die deftige ballen op dit moment.
Maar ik wil het echt zien aan het eind van het seizoen, volgens mij maakt hij er (zonder blessures en met een basisplaats) een tiental. En dan heb je het gewoon goed gedaan. Weet iemand hoeveel hij er vorig seizoen maakte, dan heb ik meteen een idee of ik hier dommigheden verkondig.
Een heel betoog om uiteindelijk gewoon aan te kaarten dat volgens mijn bescheiden mening een nieuwe spits geen prioriteit is (zeker als Boli er terug bij zou komen). Een goeie flankspeler daarentegen is meer dan welkom. Swers heeft nog tijd nodig, maar zou ik zeker niet zomaar bij het huisvuil zetten. Ono vind ik, in tegenstelling tot velen, een nuttige speler (ondanks zijn statistieken), maar dat is absoluut geen flankspeler.
Een centrale spits rendeert pas wanneer er vanop de flanken bruikbare ballen komen - kan jij me zeggen wie dit voor zijn rekening zal nemen dit seizoen...dus antwoord op is dit goede of slechte spits hangt uiteraard hiermee samen.
Puur voetbaltechnisch vind ik persoonlijk onze duits bij zijn goede matchen eerder middelmaat - dikwijls slecht positiespel maar vooral balcontrole die te wensen overlaat...
Tegen Anderlecht zal volgens mij duidelijk worden dat we in alle geledingen maar vooral de voorlijn VEEL te kort komen
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Tompie »

Smurf schreef:Er wordt hier op het forum nogal eens geroepen om een nieuwe spits. Uiteraard zou het leuk zijn om een absolute topper in de frontlinie te hebben, maar al bij al denk ik niet dat we over onzen Duits te klagen hebben.
Een gebrek aan inzet en mentaliteit kan hem in elk geval niet verweten worden. Bovendien heeft hij op korte tijd toch al enkele doelpunten gemaakt bij STVV. Geen idee hoeveel hij er vorig seizoen na de winterstop gemaakt heeft (stuk of 5?), maar het lijkt mij een spits die er op een heel seizoen toch wel een tiental in lapt. En of dit nu wereldgoals of frommelballen zijn, maakt me eerlijk gezegd geen fluit uit. Integendeel, hoe lelijker hoe liever. Het zijn net die doelpunten die aan het eind van het seizoen de doorslag geven (Standard vorig seizoen, Lokeren op speeldag 1).
Als hij een heel seizoen mag spelen en een beetje deftige ballen krijgt, denk ik echt dat 10 doelpunten een realistisch doel is. En in de Belgische 1e klasse lopen er nu eenmaal niet zo veel rond die er elk seizoen 10 maken, zeker niet bij middenmotors en lager geklasseerde ploegen. Spelers die er 15 maken komen echt niet voor STVV spelen. Zelfs al zou je ze willen betalen. Het probleem zit 'm echter in het krijgen van die deftige ballen op dit moment.
Maar ik wil het echt zien aan het eind van het seizoen, volgens mij maakt hij er (zonder blessures en met een basisplaats) een tiental. En dan heb je het gewoon goed gedaan. Weet iemand hoeveel hij er vorig seizoen maakte, dan heb ik meteen een idee of ik hier dommigheden verkondig.
Een heel betoog om uiteindelijk gewoon aan te kaarten dat volgens mijn bescheiden mening een nieuwe spits geen prioriteit is (zeker als Boli er terug bij zou komen). Een goeie flankspeler daarentegen is meer dan welkom. Swers heeft nog tijd nodig, maar zou ik zeker niet zomaar bij het huisvuil zetten. Ono vind ik, in tegenstelling tot velen, een nuttige speler (ondanks zijn statistieken), maar dat is absoluut geen flankspeler.
In 12 wedstrijden scoorde Pros vorig seizoen 3 doelpunten, waarvan 2 dus in die bewuste wedstrijd tegen Standard. Daarna scoorde hij nog één x: tegen Zulte-Waregem (1-2 nederlaag).

Ik vind hem niet echt het type waar STVV momenteel veel aan heeft. Als je dominant kan voetballen en veel in de 16 van de tegenstander komt, dan zal hij zeker zijn doelpunten maken. Maar nu speel je vaak ver van het doel van de tegenstander en daar heeft hij toch een aantal minpunten: hij is geen targetspits. Je kan dus niet zoals bij Sidibé een aantal jaren geleden de bal gewoon eens naar voor rammen en de rest laten aansluiten. Hij is ook geen counterspits. Je kan hem niet diep sturen want daarvoor mist hij de snelheid. Iemand als Bezus kan de bal wel achter de verdediging leggen, maar als je spits dan te traag is om daar wat mee aan te vangen...

Natuurlijk heeft Pros de pech dat ook ons flanken onvoldoende zijn momenteel. Ono is geen flankspeler en Swers mist toch de techniek en het overzicht om in hem een basisspeler te zien.

Volgens mij is het dus geen "of"-verhaal, maar eerder een én-verhaal. We hebben nood aan versterking op de flank én in de spits. Ik kan niet inschatten of de eerder gehaalde nieuwkomers die versterking zijn, laat ons hopen van wel.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jones »

Laat ons maar hopen dat de nieuwkomers speelminuten genoeg krijgen de komende weken en niet gekwetst geraken of niemand kan ze inschatten. Ge hebt nog 3 weken om iets deftig binnen te halen om van Ceballos en onze nieuwe spits doublures te maken van de beteren die hopelijk nog komen. Dat zal nodig zijn.

Concurrentie houdt scherp en die is met Ono en Swers op de flanken er niet.
Voor mij mogen laatstgenoemden allebei uitkijken naar een andere ploeg wegens gebuisd voor eerste klasse.

Iemand moet Swerts eens vertellen dat hij niet meer op een looppiste staat maar op een voetbalveld. Ono, tja een gast van 6 jaar kan zien dat die man geen rendement brengt, zelfs niet met zijn belachelijk zwembroekske aan, alsof dat verbetering zou brengen. :roll:
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door xenon »

Bolat moest destijds uit de goal op sclescin omdat Kawashima gehaald werd tijdens Bolat zijn blessure. Kawashima moest spelen omdat Standard maandelijks
20 000 €uro kreeg van een Japanse Tv zender als ze Kawashima Titularis maakten.

That's the way it is!

Bron: iemand zéér kort bij de bron , en graag koppel ik onderstaand stuk eraan:


"We zochten een doelman met veel ervaring", zegt sportief directeur Jean-François de Sart. "Hij heeft charisma en is een echte leider. Zijn internationale ervaring is eveneens een meerwaarde. We hebben hem gekozen op basis van zijn kwaliteiten. Mogelijk opent dit ook wel heel wat deuren in Japan."

"Maar je mag dit zeker niet als een commerciële strategie zien. Het is de bedoeling dat Kawashima onze eerste doelman wordt, maar daarmee willen we de kwaliteiten van Anthony Moris en Laurent Henkinet niet in twijfel trekken.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door BoemBoem »

xenon schreef:Bolat moest destijds uit de goal op sclescin omdat Kawashima gehaald werd tijdens Bolat zijn blessure. Kawashima moest spelen omdat Standard maandelijks
20 000 €uro kreeg van een Japanse Tv zender als ze Kawashima Titularis maakten.

That's the way it is!

Bron: iemand zéér kort bij de bron , en graag koppel ik onderstaand stuk eraan:


"We zochten een doelman met veel ervaring", zegt sportief directeur Jean-François de Sart. "Hij heeft charisma en is een echte leider. Zijn internationale ervaring is eveneens een meerwaarde. We hebben hem gekozen op basis van zijn kwaliteiten. Mogelijk opent dit ook wel heel wat deuren in Japan."

"Maar je mag dit zeker niet als een commerciële strategie zien. Het is de bedoeling dat Kawashima onze eerste doelman wordt, maar daarmee willen we de kwaliteiten van Anthony Moris en Laurent Henkinet niet in twijfel trekken.
Pff..

Moest ge nu Ono zeggen zouden sommige het nog gaan geloven..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door xenon »

geloof wat je wilt maar dees was echt het geval, tis daarom dat ik denk dat er met Ono ook iets gaande is al denk ik niet in die richting Kawashima was tenminste nog International ... Ono is gewoon geen klote waard -- hij kan gewoon nie op de goal sjotten
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Caravaggio »

xenon schreef:mss is dit ook een tip voor

De Norre = Swers ga eerst wat ervaring opdoen in lagere reeks
in het geval van De Norre (eventueel Alexis DeSart / Castro Montes / Yentl Meysen) heb je gelijk. Geef Swers nog een paar matchen de kans, dat er versterking op de flanken moet komen dat is duidelijk.. Iebe speelde tot dusver 2 matchen / vorig seizoen in PO II een stuk of 4 NA een zware blessure
Smurf schreef:Er wordt hier op het forum nogal eens geroepen om een nieuwe spits. Uiteraard zou het leuk zijn om een absolute topper in de frontlinie te hebben, maar al bij al denk ik niet dat we over onzen Duits te klagen hebben.
Een gebrek aan inzet en mentaliteit kan hem in elk geval niet verweten worden. Bovendien heeft hij op korte tijd toch al enkele doelpunten gemaakt bij STVV. Geen idee hoeveel hij er vorig seizoen na de winterstop gemaakt heeft (stuk of 5?), maar het lijkt mij een spits die er op een heel seizoen toch wel een tiental in lapt. En of dit nu wereldgoals of frommelballen zijn, maakt me eerlijk gezegd geen fluit uit. Integendeel, hoe lelijker hoe liever. Het zijn net die doelpunten die aan het eind van het seizoen de doorslag geven (Standard vorig seizoen, Lokeren op speeldag 1).
Als hij een heel seizoen mag spelen en een beetje deftige ballen krijgt, denk ik echt dat 10 doelpunten een realistisch doel is. En in de Belgische 1e klasse lopen er nu eenmaal niet zo veel rond die er elk seizoen 10 maken, zeker niet bij middenmotors en lager geklasseerde ploegen. Spelers die er 15 maken komen echt niet voor STVV spelen. Zelfs al zou je ze willen betalen. Het probleem zit 'm echter in het krijgen van die deftige ballen op dit moment.
Dat denk ik dus ook... Indien er de flanken van vorig seizoensbegin (of ongeveer dezelfde kwaliteit) waren/komen... pompt Proswitch er minstens 10 binnen. Ploegen van het kaliber STVV / Eupen / Moeskroen / WaaslandBeveren / Westerlo zullen nooit "dikke" spitsen met adelbrieven kunnen aantrekken, en moeten hopen op een "shot in de roos" / doordachte transfers-Scouting of spelers die hun carriére willen herlanceren?
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

Racing Genk wil blijkbaar nog een paar spelers kwijt...
O.m.
1) Albian MUZAQI, jonge centrumspits die een paar jaar geleden als een aanstormend talent werd beschouwd... Misschien iets voor STVV om de voorlinie nog wat aan te dikken... http://www.transfermarkt.nl/albian-muza ... ler/249644,
2) Tornike Okriashvili, "linksbuiten!!!"...nog jong, ook een groot talent van weleer, international voor Georgië... http://www.transfermarkt.nl/tornike-okr ... ler/137939
3) Aleksandar Cavric, "rechtsbuiten!!!"... Servisch jeugdinternational, jong, getalenteerd... cf. http://www.transfermarkt.nl/aleksandar- ... ler/189839
Misschien toch eens met Dimi De Condé gaan praten en met de managers van die spelers om te zien of ze geen zin hebben om hun carrière terug nieuw leven in te blazen bij STVV.

Ik zou persoonlijk voluit voor nummer 2 en 3 gaan...

:geel: :blauw: :geel: :blauw: :geel: :blauw: :geel: :blauw:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jacques »

Ik zou in een heel wijde boog om nummer 2 heen gaan. Prullepieke die nog niet de helft van zijn talent benut.
Andere 2 kan ik niet beoordelen. En dat is meteen ook het probleem. Voor mij ligt de lat op het niveau Thiam-Conte, deze jongens zijn slechts vraagtekens genre Ceballos. Voor mij is dat niet genoeg.
Overdrijven is een kunst
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door xenon »

die mannen willen niet naar stvv
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Voor mij ligt de lat op het niveau Thiam-Conte
Wie weet na vrijdag :lol:
Er zijn heelwat akkoordjes te maken toch ?
Maak er geen afstraffing van. Wij leggen niks in de weg (alsof we dat zouden kunnen) :lol: , maar hou het bij 0 - 1 ...
Idem voor de terugmatch ...
xenon
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 mar 2016, 18:52

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door xenon »

0-2 voor Anderlecht in ruil voor de recette van de match..
Gesloten