Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jones »

Dreke schreef:
Jones schreef:Het wordt dus geen en nog erger : op tv kijken en gene euro steek ik voorlopig in die wanvertoningen en rodekaartenshow.
Vanaf het moment dat ge betaalt voor voetbal op tv, zit ge mee in het circus. Valt niet te ontkennen.
Jones schreef:Als er morgen een fusie komt tussen STVV en Genk en men de ene thuismatch hier speelt en de volgende in Genk, koop ik een abo.
Say what?!? Hopelijk gewoon een beeld om uw punt te maken...
Jones schreef:Mijn STVV is zijn eigenheid meer en meer aan het verliezen. Commerce primeert op het voetbal. Primeurs en goednieuwsshow verdoezelen de miserie gecreerd door de woogie boogie zonnekoning vanuit zijn toren van Babel waar hij zijn imperium kan aanschouwen alsof hij Julius Caesar himself is. Hoogheidswaanzin samen met zijn Cleopatra. Een vergif dat denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden.
Feit.
Jones schreef:Je mag zeggen wat je wil maar neem eens een vb aan Kortrijk met Tan.
Nooit. Daarvoor heeft hij zijn recent verleden aan de andere kant van de zee tegen. Ge kunt niet in de quote hierboven zo uithalen en dan verwijzen naar Tan. Klopt niet.
Misschien Tan op zich niet maar Allyns doet dit toch niet slecht. En toch denk ik dat er op termijn gezien de financiele nood zo hoog wordt, wil men nog meekunnen met de rest van Europa dat er nog ongeveer 1 ploeg is per provincie is op provincies Namen en Luxemburg ten na genomen. Daar leeft dat te weinig.
Ik meen dat echt. Ik heb geen rivaliserend gevoel meer. Is zoiets de moeite om blijvend te zijn ?
Alsof jongeren nu weten hoe dit is ontstaan. Sportief zijn we alvast nooit aan elkaar gewaagd geweest sinds de fusie Winterslag-Waterschei.
Onze voorzitter zal nooit Sinterklaas worden maar steeds zakenman blijven, anders hadden we lang een ploeg in de top 5.
Het boeit me niks meer na al die jaren soep. Erg dat ik moet zeggen dat enthousiasme afvlakt evenredig met de results van het laatste seizoen en ik ben zeker niet alleen.
Het folcloristische dat rond het voetbal hing is het laatste decennium zodanig afgezwakt dat we er zelfs niet meer op letten.

Vroeger was mijn weekend naar de kloten als STVV verloor. Nu is het veeleer een kantnota doordat er gewenning optrad. De frivoliteit en entiteit van een Belgische speler die een praatje slaat met een trainingswatcher en zich mengt in de menigte verdwijnt gaandeweg met de crisis in het voetbal en daarbuiten.
Buitenlanders halen wegens goedkoop en toch de Franse taal machtig he (voldoende volgens hun). Die zeggen niks tegen de supps en omgekeerd ook niet. Wie durft ?

Dit Haspengouw snakt naar een ploeg met een ziel, werkers gecombineerd met techniekers en afwerkers, een staantribune, ouderwets platengeroffel. Niet alleen mannen die hun supporters kennen als er na een match nog eens Yellow blue army door de megafoon kan geschreeuwd worden.
Die ziel is gestolen door Belgen. Morenne kon het niet, Lammens niet, Duchatelet al helemaal niet.

Waar is de tijd van Waggie, Mignolet, Mennes, Delorge, Wilmet en co ? Het is nog eens niet zo een ver verleden...
Waar is de tijd van 3 buitenlanders per kern ? Nee geen zoektocht naar 6 bruikbare Belgen zoals nu. Enkel echte versterkingen vanuit het buitenland versterkten het niveau, geen tweederangs.
Nu we al jaren overal buitenlanders halen, soms ver buiten de EU, hebben Belgen geen kans. Krijgen ze die wel, zijn ze gegeerd wild op de transfermarkt en altijd zelf winnaar want hun prijs die men op hun kop plakt is vaak van een ongekend niveau.

Gaan onze kinderen nog kansen hebben om het provinciaal of interprovinciaal niveau te ontstijgen ? Of spelen we dan allemaal met spelers wiens familienaam eindigd met ov, ic of andere achterzetsels ?

Waar zijn we in godsnaam mee bezig ?
Iedereen zegt dat er teveel vluchteligen komen maar voor voetballers geldt dit niet, die hebben een andere aaibaarheidsfactor. Dan gaan zelfs de grootste racisten smelten als ze scoren of een mooie actie maken.

Waar is de logica ? Begrijp met niet verkeerd, ik ben verre van een racist. We leven nu eenmaal al in een multiculturele samenleving.

Maar wie gaat alles hierboven nog ooit ombuigen ?
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door miel »

Wat krijgen we nu ?????????? Jones .
Eerst voor alle duidelijkheid , ik ben geen stroman op het forum :lol:
Maar heimwee naar Waggie , Delorge Wilmet en Co
Die hebben hier genoeg de boter gevreten
Al diegene die nu zo op hun achterste poten staan , dat de eigenheid van de club zoek is , die zelfde
hebben jaren lang de club verweten dat ze een kerktoren mentaliteit hadden .
Nu de enige speler vanuit onze eigen jeugd ,die amper 19 of 20 jaar is en die meermaals werd opgeroepen als jeugd internationaal
word hier dagelijks door het slijk gehaald ,
Ik ben het wel met u eens dat er maar een aantal ploegen zullen overblijven
Eigenlijk is dat nu al het geval met de PO
Het voetbal is veranderd , en ik heb er mijn twijfels over of het Bosmanarrest wel een goede zaak is geweest.
Voor spelers en makelaars wel natuurlijk , maar voor veel kleinere clubs was of word dat ooit de doodsteek of op zijn minst een speeltje van een multi miljonair .
Communicanten verhuizen al naar het buitenland om daar te spelen , tot groot jolijt van hun ouders .
Fusie na Fusie , hervorming na hervorming tot er nog enkele overblijven zodat ze de taart niet meer of met zo weinig mogelijk moeten delen .
Zelf de Uefa laat zich chanteren , door en voor de groten .
En uiteindelijk zijn wij supporters alle landen de schuldigen omdat we zo veel van het spelletje houden .
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Dreke »

Dat het voetbal als belevingssport compleet verneukt is, dat klopt. De marge voor discussie daarrond is wel heel smal geworden. We evolueren naar een Amerikaans model. Rot voor ons, goed voor de couch potatos. Die zijn met meer...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jones »

miel schreef:Wat krijgen we nu ?????????? Jones .
Eerst voor alle duidelijkheid , ik ben geen stroman op het forum :lol:
Maar heimwee naar Waggie , Delorge Wilmet en Co
Die hebben hier genoeg de boter gevreten
Al diegene die nu zo op hun achterste poten staan , dat de eigenheid van de club zoek is , die zelfde
hebben jaren lang de club verweten dat ze een kerktoren mentaliteit hadden .
Nu de enige speler vanuit onze eigen jeugd ,die amper 19 of 20 jaar is en die meermaals werd opgeroepen als jeugd internationaal
word hier dagelijks door het slijk gehaald ,
Ik ben het wel met u eens dat er maar een aantal ploegen zullen overblijven
Eigenlijk is dat nu al het geval met de PO
Het voetbal is veranderd , en ik heb er mijn twijfels over of het Bosmanarrest wel een goede zaak is geweest.
Voor spelers en makelaars wel natuurlijk , maar voor veel kleinere clubs was of word dat ooit de doodsteek of op zijn minst een speeltje van een multi miljonair .
Communicanten verhuizen al naar het buitenland om daar te spelen , tot groot jolijt van hun ouders .
Fusie na Fusie , hervorming na hervorming tot er nog enkele overblijven zodat ze de taart niet meer of met zo weinig mogelijk moeten delen .
Zelf de Uefa laat zich chanteren , door en voor de groten .
En uiteindelijk zijn wij supporters alle landen de schuldigen omdat we zo veel van het spelletje houden .
Ik ben het met u eens : een goede aanvulling !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Brusselmans »

Jones zou Brusselmans kunnen zijn :D
Alleen dat middenveld met 100 jaar ervaring ....
Ze hebben wel hun goede periode gehad, maar er is nooit gedurfd om in te grijpen toen ze over de top waren.
"Het zen toch zoe goei mennekes van aat de geboere"
Idem tegenwoordig voor Kotysch!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

Jones schreef:
miel schreef:Wat krijgen we nu ?????????? Jones .
Eerst voor alle duidelijkheid , ik ben geen stroman op het forum :lol:
Maar heimwee naar Waggie , Delorge Wilmet en Co
Die hebben hier genoeg de boter gevreten
Al diegene die nu zo op hun achterste poten staan , dat de eigenheid van de club zoek is , die zelfde
hebben jaren lang de club verweten dat ze een kerktoren mentaliteit hadden .
Nu de enige speler vanuit onze eigen jeugd ,die amper 19 of 20 jaar is en die meermaals werd opgeroepen als jeugd internationaal
word hier dagelijks door het slijk gehaald ,
Ik ben het wel met u eens dat er maar een aantal ploegen zullen overblijven
Eigenlijk is dat nu al het geval met de PO
Het voetbal is veranderd , en ik heb er mijn twijfels over of het Bosmanarrest wel een goede zaak is geweest.
Voor spelers en makelaars wel natuurlijk , maar voor veel kleinere clubs was of word dat ooit de doodsteek of op zijn minst een speeltje van een multi miljonair .
Communicanten verhuizen al naar het buitenland om daar te spelen , tot groot jolijt van hun ouders .
Fusie na Fusie , hervorming na hervorming tot er nog enkele overblijven zodat ze de taart niet meer of met zo weinig mogelijk moeten delen .
Zelf de Uefa laat zich chanteren , door en voor de groten .
En uiteindelijk zijn wij supporters alle landen de schuldigen omdat we zo veel van het spelletje houden .
Ik ben het met u eens : een goede aanvulling !
Volledig mee eens met wat Miel en Jones zeggen... Sinds het Bosman-arrest en de invoering van de Champions League en de duizelingwekkende sommen die grotere competities (Premier League, la Liga....) vanuit het Verre Oosten en het Midden Oosten krijgen voor de televisierechten of via de sponsoring (Emirates, Qatar Airways,...) en het toenemende aantal makelaars die steeds meer geld en beslissingsmacht krijgen, is de romantiek beetje bij beetje uit het spelletje weggevloeid. Ik ben zeker geen stroman op het forum en niemand betaalt me om hier respectvol mijn mening te verkondigen, maar ik denk dat het vechten tegen de bierkaai is, indien je als club in een kleine competitie als de Jupiler League, deze nieuwe realiteit niet aanvaardt. Ik zei het reeds in een eerdere post, er zijn een paar modellen om een club te runnen... en daar moet uit gekozen worden (buitenlandse mecenas,....), zoniet zak je bijna automatisch af naar een lager niveau, o.v. sportieve degradatie of financiële perikelen indien er systematisch verlies wordt gemaakt en opeens de geldstroom stopt als de eigenaar het beu is om geld in de club te steken. Net zoals in de rest van de maatschappij, heb ik de indruk dat de "middenklasse" stilletjes aan het verdwijnen is...

Eigenlijk is dat puur economische logica...Ofwel bied je een duur, exclusief product aan dat je voor een hoge prijs kan verkopen (sponsoring, TV-rechten, merchandising...) ofwel ga je voor een low-cost product, waarin de kosten tot het minimum worden herleid om de mindere inkomsten (sponsoring, TV-rechten, merchandising...) te compenseren. Geen enkele club teert voornamelijk op de recettes van de thuismatchen... Dit fenomeen treft clubs als STVV die met een steeds groter concurrentieel nadeel starten t.o.v. de "grote clubs" en de Jupiler league in het algemeen t.o.v. grotere competities. Ik zie daar geen beterschap in komen, tenzij de grote clubs in Europa inzien dat het na een tijdje kan beginnen te vervelen als steeds dezelfde 4 à 5 clubs de Champions League winnen en, op Belgisch niveau, idem. Mogelijke oplossingen....een Beneliga (komt er vroeger of later onvermijdelijk volgens mij), een soort NBA draft-systeem met salary caps en herverdeling van de TV-rechten, dezelfde fiscale behandeling van clubs in de verschillende UEFA-landen, fiscale en sociale inspecties, een minimum aantal spelers op ieder wedstrijdblad met minstens 5 jaar aanwezigheid bij de jeugd van de ploeg in kwestie... Er zijn veel dingen mogelijk, maar de grote jongens gaan dat nooit willen bespreken zolang er elk jaar meer geld naar hen toestroomt...

Vandaar dus mijn "Realpolitik" bij momenten..., hetgeen niet wil zeggen dat ik ook niet nostalgisch terugdenk aan de hel en het "patattenveld" van Stayen, waar de "juffertjes" (no offense) :mrgreen: van bijv. A'lecht niet wegraakten uit de zompige modder en waar Sleurs, Coenen, Jacobs, Beckers, Vanmarsenille ... hun slidings vanop 5 meter afstand inzetten, terwijl de modder rondspetterde...en Kingambo, Wilmots, Tzvetcovic,....zich tot aan het doel van de tegenstander zwoegden. Die tijden zijn echter in de Jupiler League, spijtig genoeg voorbij... In tweede en derde klasse is het misschien nog mogelijk om iets soortgelijks mee te maken... Kiezen is dus volgens mij de boodschap...en ik spreek me er niet over uit wat nu beter of slechter is...alles in dit leven heeft zijn goede en zijn slechte kanten.

Een prettige vrijdag nog!
Laatst gewijzigd door tesneusdoek op 02 sep 2016, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Caravaggio »

enrique schreef:Veel gaat afhangen van fitheid Boli
Dat gaat echt een enorm verschil zijn
Als die al maar een halve competitie kon spelen...
Uit goede bron heb ik vernomen dat Boli een serieus twijfelgeval is.
Er is al enkele tijd onenigheid in de staf over de fitheid/beschikbaarheid van Boli
Blijkbaar heeft/had hij iets chronisch wat zich manifesteert bij de minste inspanning
Laten we hopen dat dat niet zo is, bij deze twijfel doet het alleen maar de wenkbrauwen fronsen dat men geen 'vervanger' / doublure heeft binnengehaald. We zullen meer weten NA de interlandbreak...
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Caravaggio schreef:
enrique schreef:Veel gaat afhangen van fitheid Boli
Dat gaat echt een enorm verschil zijn
Als die al maar een halve competitie kon spelen...
Uit goede bron heb ik vernomen dat Boli een serieus twijfelgeval is.
Er is al enkele tijd onenigheid in de staf over de fitheid/beschikbaarheid van Boli
Blijkbaar heeft/had hij iets chronisch wat zich manifesteert bij de minste inspanning
Laten we hopen dat dat niet zo is, bij deze twijfel doet het alleen maar de wenkbrauwen fronsen dat men geen 'vervanger' / doublure heeft binnengehaald. We zullen meer weten NA de interlandbreak...
Hoe kunnen ze nu elkaar tegenspreken over een chronische blessure?
Terwijl je samenwerkt met een ziekenhuis?
Ik geloof dat ze Boli gaan meenemen naar Mechelen.
Als hij daar zonder problemen 20 minuten speelt
Thuis tegen Beveren een half uur. Lukt dat, dan ben je vertrokken
Lukt dat niet, dan kan je de transfervrije markt afspeuren, eventueel Aoulad terug halen en Boli's contract verbreken

Allez, das nu geen kritiek he Caaravaggio, is gewoon zuiver interesse in de situatie omtrent Boli
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door miel »

Caravaggio schreef:
enrique schreef:Veel gaat afhangen van fitheid Boli
Dat gaat echt een enorm verschil zijn
Als die al maar een halve competitie kon spelen...
Uit goede bron heb ik vernomen dat Boli een serieus twijfelgeval is.
Er is al enkele tijd onenigheid in de staf over de fitheid/beschikbaarheid van Boli
Blijkbaar heeft/had hij iets chronisch wat zich manifesteert bij de minste inspanning
Laten we hopen dat dat niet zo is, bij deze twijfel doet het alleen maar de wenkbrauwen fronsen dat men geen 'vervanger' / doublure heeft binnengehaald. We zullen meer weten NA de interlandbreak...
Hebben ze dan met Kevin Koubemba dan geen doublure binnengehaald , of komt die het gras afrijden :)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jack »

Ik ben daar misschien iets te fatalistisch en negatief in, maar ik geloof al niet meer in Boli.
Hij zal zeker nog wel eens terug op de mat staan, maar dan geef ik het een match of 3 en er is weer wat...

Daarom lach ik ook een beetje met van die uitspraken als "Boli is onze beste transfer wanneer hij fit is".
Dat hebben ze op Anderlecht 4 jaar lang van Suarez gezegd tijdens elke zomer- en winterperiode...en wat hebben ze daar nog aan gehad?
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Since '54 »

Jack schreef:Ik ben daar misschien iets te fatalistisch en negatief in, maar ik geloof al niet meer in Boli.
Hij zal zeker nog wel eens terug op de mat staan, maar dan geef ik het een match of 3 en er is weer wat...

Daarom lach ik ook een beetje met van die uitspraken als "Boli is onze beste transfer wanneer hij fit is".
Dat hebben ze op Anderlecht 4 jaar lang van Suarez gezegd tijdens elke zomer- en winterperiode...en wat hebben ze daar nog aan gehad?
Juist Jack, niet meer of niet minder ook mijn mening die ik al eerder ventileerde. Ik geloof dus ook niet meer in de zaak Boli. Dit seizoen enkele invalbeurten en daar zal het mee gezegd zijn. In 2017 in de zomermercato.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Jack schreef:Ik ben daar misschien iets te fatalistisch en negatief in, maar ik geloof al niet meer in Boli.
Hij zal zeker nog wel eens terug op de mat staan, maar dan geef ik het een match of 3 en er is weer wat...

Daarom lach ik ook een beetje met van die uitspraken als "Boli is onze beste transfer wanneer hij fit is".
Dat hebben ze op Anderlecht 4 jaar lang van Suarez gezegd tijdens elke zomer- en winterperiode...en wat hebben ze daar nog aan gehad?
Boli is ook onze beste transfer wanneer hij fit is.
Dat hij niet fit geraakt is een ander zaak.
Maar zoals jij terecht aanhaalt, de situatie-Boli begint (zeker wanneer hij bij deze ronde weer geblesseerd raakt) wat uitzichtloos te raken
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Caravaggio »

miel schreef: Hebben ze dan met Kevin Koubemba dan geen doublure binnengehaald , of komt die het gras afrijden :)
Face the fact Miel
... kans dat Boli "fit" geraakt en 15-16 matchen gaat spelen is onaanzienlijk
Koubemba kan zowel op de rechterflank als in de spits spelen, aangezien zijn statistieken niet echt spreken voor een diepe spits
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door voetballiefhebber »

Waarom ik nog een afkeer van het (transfer)beleid van STVV heb gekregen staat nu in het kort online uitgelegd. De uitgebreide versie staat blijkbaar in Voetbal International, het Nederlands voetbaltijdschrift.
Hier schreef ik al over in een ander topic, over Dûchatelet terug van nooit weggeweest.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

voetballiefhebber schreef:Waarom ik nog een afkeer van het (transfer)beleid van STVV heb gekregen staat nu in het kort online uitgelegd. De uitgebreide versie staat blijkbaar in Voetbal International, het Nederlands voetbaltijdschrift.
Hier schreef ik al over in een ander topic, over Dûchatelet terug van nooit weggeweest.
Het is te hopen dat in dat tijdschrift het uitgebreider staat, want op internet vind ik het artikel kort en goedkoop. Wat is er gebeurd? Wat is er gezegd geweest? Ik geloof niet dat Morenne een interview zou geven over die periode
Gesloten