Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Tompie »

Binnen een aantal weken (en misschien eerder al) weet STVV waar het aan toe is, en kunnen de voorbereidingen op het nieuwe seizoen alvast starten.

Deze topic dient om namen te droppen: wie zou je graag in het shirt van onze favoriete club zien spelen? Welke speler kan een meerwaarde betekenen voor dit STVV en op welke posities is versterking cruciaal?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door StvvBoy »

Tompie schreef:Binnen een aantal weken (en misschien eerder al) weet STVV waar het aan toe is, en kunnen de voorbereidingen op het nieuwe seizoen alvast starten.

Deze topic dient om namen te droppen: wie zou je graag in het shirt van onze favoriete club zien spelen? Welke speler kan een meerwaarde betekenen voor dit STVV en op welke posities is versterking cruciaal?
Ik hoop dat ze cyriel dessers gaan halen om Raman te vervangen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Mikman »

Een linksachter en het contract van May openbreken lijken me op dit moment de grootste prioriteiten naar volgend seizoen toe. Voor de rest is het afwachten hoe de nieuwkomers de komende maanden evolueren.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door save-stvv »

Belgen zullen idd een must zijn

Dessers is wel een heel ander type dan Raman

Meest te vergelijken met Raman is een type Schrijvers (denk eerlijk gezegd niet dat die in Genk in de ploeg gaat komen gezien hun koopwoede in de laatste mercato's)

Belgen die evt haalbaar zijn (afhankelijk van degradatie of geldzorgen bij andere ploegen):

Gano (Waasland-B)
Marquet (Moeskroen)
De Belder (Lommel)
Gaethofs (Lommel)
Dessers (Lokeren)
Glenn Claes (KVM)
Aoulad (Westel)
Schouterden (Westel)
G-J Démets (Kortrijk)
Caenepeel (Eindhoven)
Croux (MVV)
Kasmi (Lierse, wel 1,5j uitgeleend dacht ik)
Stephen Buyl (Zulte)
Cordaro (Zulte)
Francois (Charleroi)

Mogelijke vertrekkers defintief:
Schils, Nirisarike, Erichot, Dutoit, Tchité, Angban, Cuevas, J. Rodriguez + jongeren op uitleenbasis
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Caravaggio »

save-stvv schreef: Gano (Waasland-B) --> Had men vorig jaar eigenlijk moeten halen
Marquet (Moeskroen)--> zie Gano, al heb je op die positie genoeg (De Sart, Gerkens, De Norre..)
De Belder (Lommel)--> 23j, nog eigendom van Waasland; is aan het ontbolsteren
Gaethofs (Lommel) --> Lommel leent hem van Genk, heeft n mindere periode, zou moeten bevestigen
Dessers (Lokeren) --> Moeilijk geval om naar hier te halen; afhankelijk van zijn prestaties in PO II, want speelt nu niet
Glenn Claes (KVM) --> weet ik weinig over
Aoulad (Westel) -->zou een certitude zijn als Ferrera hier nog was, ik geloof minder in zijn rendement als de STVV-coach niet in hem gelooft
Schouterden (Westel) --> heeft momenteel een zware blessure, is een goede optie
G-J Démets (Kortrijk) --> heb ik ook laten vallen enkele maanden geleden
Caenepeel (Eindhoven) --> ook een goede optie, potentieel, al is NL-2de klasse niet altijd een waardemeter (DeGroot, Andrade, ..)
Croux (MVV) --> is aan een sterk seizoen bezig
Kasmi (Lierse, wel 1,5j uitgeleend dacht ik) --> Omonia Nikosia op huurbasis, heeft ook meer potentieel dan hij toont
Stephen Buyl (Zulte) --> kan ik weinig over zeggen
Cordaro (Zulte) --> dat wil STVV niet betalen denk ik
Francois (Charleroi) --> er was in de wintermercato Truinse interesse

Mogelijke vertrekkers defintief:
Schils, Nirisarike, Erichot, Dutoit, Tchité, Angban, Cuevas, J. Rodriguez + jongeren op uitleenbasis
-->Dutoit z'n contract zou ik echt openbreken (dan verlaat De Winter Stvv denk ik, dus het zal een van de 2 worden), Schils eventueel nog verhuren, Tchité laten gaan... Angban/Cuevas/Rodriguez keren in principe terug naar Chelsea. Erichot en Nirisarike eene van de 2 houden

Wat ik wel eerst zou doen is IN DE EIGEN GROENTETUIN kijken.... als ik dat zo lees/hoor maken DeNorre en Gerets het meeste kans voor een plaats in het A-elftal volgend jaar; op die posities zou ik dan ook geen spelers zoeken... (en ze in PO II al een kans geven)

Even een NIET-Belg die ik graag op het kunstgras van Staaien had zien dansen is Yohan Croizet, heerlijke speler, jammer dat hij gisteren een nieuwe verbintenis bij OHL heeft getekend.
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Caravaggio schreef:
save-stvv schreef: Gano (Waasland-B) --> Had men vorig jaar eigenlijk moeten halen
Marquet (Moeskroen)--> zie Gano, al heb je op die positie genoeg (De Sart, Gerkens, De Norre..)
De Belder (Lommel)--> 23j, nog eigendom van Waasland; is aan het ontbolsteren
Gaethofs (Lommel) --> Lommel leent hem van Genk, heeft n mindere periode, zou moeten bevestigen
Dessers (Lokeren) --> Moeilijk geval om naar hier te halen; afhankelijk van zijn prestaties in PO II, want speelt nu niet
Glenn Claes (KVM) --> weet ik weinig over
Aoulad (Westel) -->zou een certitude zijn als Ferrera hier nog was, ik geloof minder in zijn rendement als de STVV-coach niet in hem gelooft
Schouterden (Westel) --> heeft momenteel een zware blessure, is een goede optie
G-J Démets (Kortrijk) --> heb ik ook laten vallen enkele maanden geleden
Caenepeel (Eindhoven) --> ook een goede optie, potentieel, al is NL-2de klasse niet altijd een waardemeter (DeGroot, Andrade, ..)
Croux (MVV) --> is aan een sterk seizoen bezig
Kasmi (Lierse, wel 1,5j uitgeleend dacht ik) --> Omonia Nikosia op huurbasis, heeft ook meer potentieel dan hij toont
Stephen Buyl (Zulte) --> kan ik weinig over zeggen
Cordaro (Zulte) --> dat wil STVV niet betalen denk ik
Francois (Charleroi) --> er was in de wintermercato Truinse interesse

Mogelijke vertrekkers defintief:
Schils, Nirisarike, Erichot, Dutoit, Tchité, Angban, Cuevas, J. Rodriguez + jongeren op uitleenbasis
-->Dutoit z'n contract zou ik echt openbreken (dan verlaat De Winter Stvv denk ik, dus het zal een van de 2 worden), Schils eventueel nog verhuren, Tchité laten gaan... Angban/Cuevas/Rodriguez keren in principe terug naar Chelsea. Erichot en Nirisarike eene van de 2 houden

Wat ik wel eerst zou doen is IN DE EIGEN GROENTETUIN kijken.... als ik dat zo lees/hoor maken DeNorre en Gerets het meeste kans voor een plaats in het A-elftal volgend jaar; op die posities zou ik dan ook geen spelers zoeken... (en ze in PO II al een kans geven)

Even een NIET-Belg die ik graag op het kunstgras van Staaien had zien dansen is Yohan Croizet, heerlijke speler, jammer dat hij gisteren een nieuwe verbintenis bij OHL heeft getekend.
Gano: er was degelijk interesse in de kerel, maar koos voor WB. Met Proschwitz is die kerel overbodig.
Marquet: genoeg spelers op die positie
De Belder: niet echt overtuigd
Gaethofs: wanneer Trossard en Schrijvers terug naar Genk gaan, dan zal Gaethofs de overbodige speler zijn. Deze zomer is HET moment om die binnen te halen. Heeft in 2de, Daeseleire genoeg sterretjes laten zien op de flank, hij verdient zijn kans in eerste!
Dessers: Ik geloof het niet dat we die kunnen halen, ook niet in de zomer. Als we Gaethofs halen, dan zou deze transfer ook wel overbodig worden.
Claes: onhaalbaar als Hanni vertrekt
Aoulad: Ik vrees dat COL hem niet in de hand kan houden, anders zeer goede transfer!
Schouterden: Laat hem maar waar hij is.
Demets: geen mening
Caenepeel: spurtbom. Zou ik zeer aanmoedigen naar volgende seizoenen toe.
Croux: weet ik niet, ik kijk naar hen die Nederlandse 2de klasse volgen. Mensen met contacten nog bij Helmond? of MVV zelf?
Kasmi: genoeg spelers voor die positie. evengoed kunnen we De Norre dan bij de A- kern halen.
Buyl: 20 in een dozijn
Cordaro: als STVV hem wil betalen, why not?
Francois: grote kans. Komt terug uit blessure en als niemand bij Charleroi vertrekt in de zomer, zie ik hem niet direct aan spelen toekomen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door stvvilvoorde »

Dessers is zel een diepe spits, compleet ander type dan Gaethofs.

Ik ben echt pro-Dessers.
Bij de jeugd stak die er met kop en schouders bovenuit.
Eind volgend seizoen einde contract bij Lokeren.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Spitspositie: Na dit seizoen hebben we toch een nieuwe spits nodig. Bedenk dat deze namen de namen zijn die in aanmerking komen als 3de spits: Okitokandjo, Stevance, Masika, Mbuba, Ngadrira, Mezine, Van Belle, Coppin, Fall.
Bewust zijn het haast allemaal spelers van 2de-klassers. Enerzijds omdat het spelers zijn met, naar mijn mening, wat potentieel die automatisch naar amateurklasse trekken, dus hoeven ze niet perse duur te zijn.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Geel-Blauw »

Een nieuwe echte LA met verdedigende kwaliteiten is echt wel nodig, niet zoals Cuevas en Rherras die middenvelders zijn en dan maar in de verdediging worden gezet.
Aoulad binnenhalen want is einde contract bij Westerlo, denk ik toch.
Schrijvers/ Trossard kopen, misschien mogelijk bij de winterstop als ze te weinig spelen..
Nieuw contract voor Dutoit, indien hij/De Winter vertrekt Coosemans, Kaminski of Verbauwhede.
Een type Raman, desnoods een toptalent voor die positie huren bij Chelsea/Liverpool? En dan bedoel ik geen types Cuevas/Rodriguez.
Nie zievere, speile!
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Dreke »

Caravaggio schreef:al is NL-2de klasse niet altijd een waardemeter (DeGroot, Andrade,.. )
Andrade hoort niet in dit lijstje thuis. Door zijn blessures (nu weer herstellende van een scheenbeenbreuk, dacht ik) haalt die niet alles uit zijn carrière. Maar hij heeft al bewezen - niet per sé bij ons - dat hij wel degelijk een goede voetballer is...
A loyal football fan only supports the shirt...
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Caravaggio »

Dreke schreef:
Caravaggio schreef:al is NL-2de klasse niet altijd een waardemeter (DeGroot, Andrade,.. )
Andrade hoort niet in dit lijstje thuis. Door zijn blessures (nu weer herstellende van een scheenbeenbreuk, dacht ik) haalt die niet alles uit zijn carrière. Maar hij heeft al bewezen - niet per sé bij ons - dat hij wel degelijk een goede voetballer is...
dat is een feit Dreke, ik had ook een boon voor hem net zoals ik voor Tibor Tisza (en Ruben Okotie) had
Wel weet ik dat velen Bruno Andrade verafschuwden in zijn STVV-periode
Hier is hij nooit echt op z'n niveau geraakt zoals ge zegt
Wat ik wil zeggen is dat STVV in de Nederlandse Jupiler L (2de) met wisselend succes spelers heeft gehaald
++Reza / Ivo Rossen
-- Donny De Groot / B. Andrade
Het was vnl Guido die de Nederlandse markt kende, die spelers daar ging halen
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Geel-Blauw schreef:Een nieuwe echte LA met verdedigende kwaliteiten is echt wel nodig, niet zoals Cuevas en Rherras die middenvelders zijn en dan maar in de verdediging worden gezet.
Aoulad binnenhalen want is einde contract bij Westerlo, denk ik toch.
Schrijvers/ Trossard kopen, misschien mogelijk bij de winterstop als ze te weinig spelen..
Nieuw contract voor Dutoit, indien hij/De Winter vertrekt Coosemans, Kaminski of Verbauwhede.
Een type Raman, desnoods een toptalent voor die positie huren bij Chelsea/Liverpool? En dan bedoel ik geen types Cuevas/Rodriguez.
Solanke, Brown, Piazon, Nathan,.... Keuzes genoeg :D

Of ze willen daarentegen.... :grappig:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

Het verbaasde mij wel dat ze deze winter niet voor Taulemesse zijn gegaan, aangezien ze vorige zomer er nog alles aan wouden doen om hem binnen te halen. Misschien hebben ze geconcludeerd dat hij tekort komt voor eerste klasse.

Ik vind dat ze eens moeten gaan voor Gounongbe van Westerlo. Zeer complete aanvaller en staat garant voor doelpunten, was vorig seizoen ook een enorm goed spitsenduo met Aoulad. Beiden hun contract loopt eind dit seizoen af, dus je kan hun na al gratis binnen halen voor volgend seizoen.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door enrique »

Als het Bruno Andrade is, die je bedoelt ...
Dat is geen NL-2e klasser
Speelt bij Willem II Tilburg - Eredivisie

Omdat Gaethofs twee jaar geleden in een match Daeseleire naar huis speelde, gaan we hem naar hier halen
Een scouting is iets anders dan 2 jaar geleden als basis nemen
Daarbij, Daeseleire is/was geen referentie
Plus, stond er op zijn flank alleen voor
Want enfant terrible vond het niet nodig om mee te verdedigen ...
Laatst gewijzigd door enrique op 11 feb 2016, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Dreke »

enrique schreef:Als het Bruno Andrade is, die je bedoelt ...
Dat is geen NL-2e klasser
Speelt bij Willem II Tilburg - Eredivisie
Toen hij naar ons kwam wel. Daar ging het over, niet over nu...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gesloten