Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

newbori
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 14:16
Supporter van: Stvv / Schalke 04

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door newbori »

Jones schreef: Er zijn ergere dingen in het leven
Inderdaad, het huidig bestuur :grappig:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Mikman »

Tompie schreef: Hoe kan het bestuur dat doen? Door een coach aan te trekken die aan het vereiste profiel voldoet. Door spelers aan te trekken die het niveau van ons team zullen optrekken. Want laat ons niet vergeten dat we al maanden het zwakke broertje in eerste waren, wij hebben dus het meeste huiswerk van iedereen, zeker met de huidige contractperikelen van verschillende spelers in het achterhoofd.

Wat doet het bestuur? Ze trekken een trainer aan die blijkbaar maar aan één vereiste moet voldoen: "jong zijn". Want ambitieus, komaan, iedere trainer zal zeggen dat hij ambitieus is. Dat is ook het minste wat je mag verwachten.

Wat verwachten we van de nieuwe coach? Dat hij streng is en orde schept in de kleedkamer, dat hij gezag heeft. Sommige trainers hebben dat door hun trainersverleden, anderen door hun spelersverleden.

Wat krijgen we? Een trainer die degradeerde met OHL en ook erna er niets van bakte, een trainer die als speler degelijk voor de dag kwam, maar niet van die aard om daarmee het gezag van onze spelers af te dwingen (die hem wellicht niet eens kennen). Een trainer die bij OHL vooral de laan werd uitgestuurd omdat hij de spelers niet in de hand had.

Is dat nu niet het prototype van wat we NIET moesten halen? Is dat nu net NIET het signaal dat het bestuur moest geven?
Dit. Perfecte samenvatting van de kritiek. Aan de Tiense gingen alle alarmknoppen op rood toen de abo's spontaan massaal afhaakten voor PO2. Geen gecoördineerde supportersactie die je in de schoenen van een bepaalde groep puberale onruststokers kon schuiven, maar duizenden moegetergde individuen die los van elkaar stilzwijgend te kennen gaven dat ze die rommel zelfs gratis niet meer wilden aanzien. Die mensen, die dus gratis, zonder degradatiestress en met een aangenaam lenteweertje niet meer wilden afkomen, moeten binnen een paar maanden overtuigd worden om een paar honderd Euro's af te dokken met de verzekering dat het volgend seizoen niet meer dezelfde miserie zou zijn. Een duidelijk signaal was nodig.

En dan komen ze met Leko af... Die zijn kans moet krijgen, maar de teller kan niet altijd opnieuw op nul voor het bestuur zelf. Als Leko mislukt, moeten zij hun conclusies trekken en verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen van zo'n eigenzinnige beslissing.

Bovendien blijft nog altijd de vraag hoe ze het verwachte bloedbad in de abonnementenverkoop alsnog willen vermijden. Toptransfers hoeven we logischerwijs niet te verwachten. Het makkelijkste en goedkoopste om supporters te paaien, een trainer binnen halen die meteen goed stond bij de achterban, hebben ze laten schieten.

Overigens: Leko kan geen letter Frans. Was dat ook niet net één van de problemen voor COL? Of gaat men grote kuis houden binnen het Franstalige gedeelte van de spelerskern? Zoals ik gisteren al zei: clueless...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door BoemBoem »

Ze kruipen nogal int g*t van OHL de laatste tijd..
Begrijp niet goed waarom STVV zich weer moeit om OHL in eerste te houden?

Buiten sympathie van OHL, riskeer je om weer tegen de foute schenen te stampen, voor zover da nog kan..

Soit, misschien willen ze gewoon een beter positie om te onderhandelen over Bostock he :grappig: (al hoop ik dat ze dan zeker zijn dat OHL hun zaak verloren moeite is)

Begrijp mij niet verkeerd he, 100 keer liever OHL dan moeskroen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door weekenders »

ik denk dat die klacht al gestart was voor het einde van de competitie toen ze alle drie nog kans maakten om te degraderen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jacques »

Tompie schreef:Voor wie het zelf wil lezen: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160415_0223 ... -op-stress

Ik citeer: "Voorzitter Lammens huivert nog steeds van het idee van een sportief directeur, die een te grote greep op de club krijgt. Hij wil hoogstens het vrijblijvend advies van externe sportieve experts."
Vervang in deze zin Lammens door Duchatelet en je krijgt een heel onaangenaam déjà-vu gevoel.

Even recapituleren: Dat COL geen Frans sprak was een probleem, net zoals het dat ook bij Brepoels voor velen was. Dat Leko geen Frans sprak, is een fait-divers. Dan halen we toch gewoon een T2 die dat wel kan? Lijkt een ok idee op papier, maar hebben we dat dit jaar gedaan toen we met hetzelfde probleem geconfronteerd werden? Nee. We hebben Delorge wat dichter bij de groep betrokken. Geen oplossing. Eddy Rob dan maar? Die man moet dagelijks vanuit Luxemburg pendelen en je kan moeilijk verwachten dat hij buiten zijn dagtaak dan ook nog psycholoog en mentor speelt. Ook geen oplossing dus. Dit zijn meer (reeds geteste en niet succesvolle) pleisters op een houten been, dan oplossingen. Zoals Tompie zegt, je verwacht een keerpunt en een breuk met het recente verleden en dan krijg je dit. 't Is hetzelfde proberen als voorheen en op goed geluk hopen op een betere uitkomst. Ik zou graag zien dat men de koe bij de horens vat en met echte oplossingen i.p.v. lapmiddeltjes komt.
Leko is een voetbalbeest? Ach ja, dat zei en zegt men van COL ook. Dat bleek ook onvoldoende in de praktijk. Leko is ambitieus? Het zou er nog aan mankeren dat je wat anders zegt bij je sollicitatie en aanstelling. Dat zijn lege sollicitatiepraatjes. Je moet geen recruiter, HR expert of VDAB consulent zijn om te bedenken dat je met "voetjes omhoog en chillen tussen 9 en 5" op de meeste plaatsen weinig kans maakt om aangenomen te worden.
Dat hij niet afgerekend moet worden op zijn tijd bij OHL? Wel, dan kunnen we even goed COL houden, dan moeten we die ook niet op zijn half jaar afrekenen en hadden we ons de moeite van het zoeken naar een nieuwe trainer kunnen besparen.
Hij heeft veel bijgeleerd sinds zijn tijd bij OHL? Waar? In een trainerscursus van de VDAB?

De bochten waarin men zich wringt om doorgaans te eindigen bij "geef ze nog een kans" zijn indrukwekkend, maar vooral zorgwekkend. Lag de lat vorige week nog op 10 cm boven de grond, dan hebben sommigen ze nu al 10 cm onder de grond gestoken. We verwachten van spelers een winnaarsmentaliteit, maar voor al de rest in en rond de club is minder dan het absolute minimum precies al lang voldoende. Mensen mogen die mening hebben, hun goed recht, maar ik weiger eraan mee te doen. Alleen het beste is goed genoeg. Je straalt winnaarsmentaliteit uit van de terreinknecht tot de voorzitter of je straalt niks uit.

En weet je wat nog het ergste is? De herkenning. All of this has happened before and all of this will happen again. Dan ben je hetzij incompetent, hetzij van slechte wil, hetzij de 2. Welk het ook moge zijn, velen zien de bui alweer hangen en zijn het gewoon moe.
Overdrijven is een kunst
philippe
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 jul 2011, 10:38

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door philippe »

Het zou mij totaal niet verbazen dat Col volgend seizoen weer gewoon T2 zal zijn.
Dat kan je naar mijn gevoel tussen de lijnen lezen in zijn persbabbel van gisteren.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Henri is de man »

philippe schreef:Het zou mij totaal niet verbazen dat Col volgend seizoen weer gewoon T2 zal zijn.
Dat kan je naar mijn gevoel tussen de lijnen lezen in zijn persbabbel van gisteren.
Is dat dan zo erg ? Als T2 deed hij het uitstekend
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jacques »

Lijkt me niet aangewezen. COL zijn (sowieso al beperkte) gezag is zwaar aangetast en het taalprobleem wordt dan een echt serieus probleem als T1 noch T2 de taal van de spelers spreken. Voor mij mag (lees: moet) het een pak meer zijn dan een combo Leko-COL. We zijn een eersteklasser, geen OCMW.

Ik kan nog ergens begrijpen dat COL voor zijn gezin evt. hier wil blijven, zou zelfs het nodige respect verdienen daarvoor, maar ik zou persoonlijk een beetje sterven op professioneel vlak. Na hetgeen er de voorbije 6 maanden gebeurt is, gaat het een tijd duren eer mensen je opnieuw au sérieux nemen en respecteren. Spelers die er nu al de kantjes afliepen, lachen zich op dit moment toch gewoon een breuk bij de gedachte aan een duo Leko-O'Loughlin?
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Since '54 »

Dat COL het als T2 uitstekend deed wie kan dat hier objectief beoordelen? Een T2 is immers niet verantwoordelijk voor de resultaten en wordt er nooit op afgerekend.

Over zijn taalprobleem: als COL in Nederland T1 zou worden bij een 1ste divisieclub kon hij gegarandeerd na 6 maanden al zeer goed Nederlands.
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door de Jos »

Ik vraag mij eigenlijk toch af in wat voor realiteit sommigen hier leven.

Om een voorbeeld te geven: het feit dat de T1 perfect Franstalig zou moeten zijn omdat de meerderheid van de spelers Frans zou spreken. Dikke zever! Mijn overste heeft bv.ook een andere moedertaal dan het Nederlands, met als gevolg dat we allemaal Engels spreken op de werkvloer (ook al spreken we zelf allemaal Nederlands). Ook spelers moeten zich op dat vlak maar aanpassen, het is alleszins geen onmogelijke opgave.

Een taal is bovendien snel aangeleerd, zeker als je ze enkel nodig hebt om je uit de slag te kunnen trekken op een voetbalveld.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jacques »

de Jos schreef:Ik vraag mij eigenlijk toch af in wat voor realiteit sommigen hier leven.

Om een voorbeeld te geven: het feit dat de T1 perfect Franstalig zou moeten zijn omdat de meerderheid van de spelers Frans zou spreken. Dikke zever! Mijn overste heeft bv.ook een andere moedertaal dan het Nederlands, met als gevolg dat we allemaal Engels spreken op de werkvloer (ook al spreken we zelf allemaal Nederlands). Ook spelers moeten zich op dat vlak maar aanpassen, het is alleszins geen onmogelijke opgave.

Een taal is bovendien snel aangeleerd, zeker als je ze enkel nodig hebt om je uit de slag te kunnen trekken op een voetbalveld.
De realiteit waarin spelers niet op taalcursus gestuurd worden en het Engels/Nederlands amper machtig zijn?
Erichot gaf al aan dat de communicatie met Fernandes moeizaam loopt. Schoofs deed zijn communicatie op het veld grotendeels in het Frans. Niet voor zijn eigen plezier, neem ik aan. Je moet mij niet op mijn woord geloven. Neem gewoon zelf de proef op de som en spreek de spelers na de komende matchen één voor één aan in het Nederlands (of desnoods Engels). Benieuwd van hoeveel je een zinnig antwoord gaat krijgen. Dat is de realiteit van STVV vandaag. Ik stel alleen maar vast.
Ik ben de 1ste om te zeggen dat spelers dan maar de taal moeten leren. Dat is de beste oplossing en het zou eigenlijk standaard moeten zijn. Nederland bewijst ook gewoon dat het kan. Helaas, de club verplicht noch organiseert het en dus komt er in realiteit niets van in huis.
Een T1 die het Frans machtig is, kon een noodoplossing zijn, maar die hebben we momenteel dus ook niet. Dus moet het al van de T2 als tussenpersoon komen, wat al een slechtere noodoplossing dan de T1 is. Als die T2 dan ook nog eens niet deftig rechtstreeks kan communiceren met de spelers, wordt het helemaal een soep.

Overigens heb ik niet gevraagd om een perfect Franstalige, tweetalige of ik-weet-niet-hoeveel-talige coach. Nooit gedaan en zal ook niet gebeuren. Ik wil wel dat spelers en coach en spelers onderling de essentie rechtstreeks met elkaar kunnen communiceren. En eigenlijk liefst nog wat meer dan "1ste/2de paal", "doordekken" of "in positie blijven", tenminste als je van een willekeurige verzameling spelers ook een hechte groep wil smeden (groepsdynamiek).

Vertaald naar jouw werk: benieuwd hoe vlot het zou lopen als de baas geen Nederlands spreekt en de werkvloer geen Engels. Vervelende vergaderingen lijken me dat. Het merendeel van mijn professionele communicatie doe ik ook in het Engels, zonder veel problemen, maar mijn werkomgeving verschilt wel radicaal van een doorsnee voetbalkleedkamer en ik denk dat dit voor veel werkvloeren geldt. Het houdt geen steek om die 2 zomaar gelijk te stellen, al was het maar omdat een aantal voetballers amper in staat is om een ei te klutsen, laat staan uit eigen beweging een vreemde taal te leren.
Overdrijven is een kunst
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door de Jos »

In Engeland spreken ze op 1 2 3 voldoende Engels om fatsoenlijke interviews te geven. Een taalcursus waarin de basis wordt gelegd om vlot op een trainingsveld te communiceren, zou toch niet te veel gevraagd mogen zijn.

Het sloeg dus op de club, voor de duidelijkheid.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door vdl »

Heeft nog twee maanden de tijd om wat Frans te leren.
Dat moet toch lukken.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jones »

Mathijssen ontgoocheld in STVV. Hij zag zichzelf als de geknipte man die de supporters ging zeggen wat er scheelde met STVV.
http://www.tvl.be/nieuws/jacky-mathijss ... erde-27728
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jan Bulder »

https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/b ... opt-als-t2

McCarthy stopt onmiddellijk. Wat een zootje ongeregeld.
Plaats reactie