Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door Jacques »

Speciaal voor u, sjoe. :hug: :mrgreen:
1. Clubs van het profvoetbal
11. In het kader van hun deelname aan de officiële competities van de eerste ploegen (Art. 1401) zijn de clubs van het
profvoetbal gehouden op het wedstrijdblad minimum 6 spelers in te schrijven die zijn opgeleid door een Belgische club,
aangevuld met spelers die deze hoedanigheid niet bezitten. Indien de club niet het vereiste minimum aantal spelers opgeleid door een Belgische club kan inschrijven, mag zij deze niet vervangen door de inschrijving van spelers die deze hoedanigheid niet bezitten.
12. Worden beschouwd als zijnde opgeleid door een Belgische club:
- de spelers die volgens de vigerende Belgische wetgeving Belg zijn en minstens drie volledige jaren zijn toegewezen
geweest aan een club in België;
- de spelers EER-onderdanen, die vóór hun 23ste verjaardag minstens drie volledige jaren toegewezen zijn geweest aan een
club in België;
- de spelers niet EER-onderdanen, die vóór hun 23ste verjaardag minstens drie volledige opeenvolgende jaren toegewezen
zijn geweest aan een club in België.

In geval van aansluiting of transfer tijdens de maanden juli en augustus of in de maand januari, wordt uitzonderlijk de periode
van 1 september tot 30 juni en van 1 februari tot 30 juni respectievelijk beschouwd als een volledig en als een half jaar.
Het al dan niet voldoen aan bovenvermelde criteria wordt beoordeeld op datum van het spelen van de wedstrij
Volgens deze regels worden Kotysch noch Dutoit geteld als Belg volgens mij. Ze zouden dat wel zijn, indien ze tot Belg genaturaliseerd zouden worden.

Situatie in de tot hiertoe gespeelde wedstrijden:
Belgen in de basis: De Petter, Peeters, Swers
Buitenlanders in de basis: Dutoit, Pulido, Fernandes, Djene, Sylla, Bezus, Ono/Ceballos, Proschwitz
Belgen op de bank: Pirard, Gerkens, Janssen
Buitenlanders op de bank: Tchenkoua, Koubemba, Valdivia, Kotysch

Cru gesteld hebben Gerkens en Janssen hun huidige plek op de bank vnl. te danken aan hun nationaliteit. Op een bepaald moment zou het zomaar kunnen dat Ryckaert de plaats van Kotysch op de bank inneemt, zodat bv. Janssens plaats kan ruimen voor Bamba. Zoniet zal het mogelijk Tchenkoua zijn die plaats moet ruimen voor Bamba. Het zou ons het leven veel makkelijker maken, moesten Dutoit en Kotysch zo vriendelijk willen zijn de Belgische nationaliteit aan te vragen. In hun geval zou ik er principieel zelfs weinig bezwaar tegen hebben, aangezien beiden al sinds 2010 in België wonen en werken en ik ze ook nadien niet snel meer zie verhuizen.
Overdrijven is een kunst
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door StvvBoy »

Jacques schreef:Speciaal voor u, sjoe. :hug: :mrgreen:
1. Clubs van het profvoetbal
11. In het kader van hun deelname aan de officiële competities van de eerste ploegen (Art. 1401) zijn de clubs van het
profvoetbal gehouden op het wedstrijdblad minimum 6 spelers in te schrijven die zijn opgeleid door een Belgische club,
aangevuld met spelers die deze hoedanigheid niet bezitten. Indien de club niet het vereiste minimum aantal spelers opgeleid door een Belgische club kan inschrijven, mag zij deze niet vervangen door de inschrijving van spelers die deze hoedanigheid niet bezitten.
12. Worden beschouwd als zijnde opgeleid door een Belgische club:
- de spelers die volgens de vigerende Belgische wetgeving Belg zijn en minstens drie volledige jaren zijn toegewezen
geweest aan een club in België;
- de spelers EER-onderdanen, die vóór hun 23ste verjaardag minstens drie volledige jaren toegewezen zijn geweest aan een
club in België;
- de spelers niet EER-onderdanen, die vóór hun 23ste verjaardag minstens drie volledige opeenvolgende jaren toegewezen
zijn geweest aan een club in België.

In geval van aansluiting of transfer tijdens de maanden juli en augustus of in de maand januari, wordt uitzonderlijk de periode
van 1 september tot 30 juni en van 1 februari tot 30 juni respectievelijk beschouwd als een volledig en als een half jaar.
Het al dan niet voldoen aan bovenvermelde criteria wordt beoordeeld op datum van het spelen van de wedstrij
Volgens deze regels worden Kotysch noch Dutoit geteld als Belg volgens mij. Ze zouden dat wel zijn, indien ze tot Belg genaturaliseerd zouden worden.

Situatie in de tot hiertoe gespeelde wedstrijden:
Belgen in de basis: De Petter, Peeters, Swers
Buitenlanders in de basis: Dutoit, Pulido, Fernandes, Djene, Sylla, Bezus, Ono/Ceballos, Proschwitz
Belgen op de bank: Pirard, Gerkens, Janssen
Buitenlanders op de bank: Tchenkoua, Koubemba, Valdivia, Kotysch

Cru gesteld hebben Gerkens en Janssen hun huidige plek op de bank vnl. te danken aan hun nationaliteit. Op een bepaald moment zou het zomaar kunnen dat Ryckaert de plaats van Kotysch op de bank inneemt, zodat bv. Janssens plaats kan ruimen voor Bamba. Zoniet zal het mogelijk Tchenkoua zijn die plaats moet ruimen voor Bamba. Het zou ons het leven veel makkelijker maken, moesten Dutoit en Kotysch zo vriendelijk willen zijn de Belgische nationaliteit aan te vragen. In hun geval zou ik er principieel zelfs weinig bezwaar tegen hebben, aangezien beiden al sinds 2010 in België wonen en werken en ik ze ook nadien niet snel meer zie verhuizen.
En aangezien Kotysch getrouwd is met een belg en ook vlot Nederlands spreekt (dus zeer goed ingeburgerd is) zou die heel vlot dit kunnen aanvragen.

Voor zijn eigen zou hij dit best wel doen als hij zijn plaats wilt behouden. Zullen wel zien wie Leko kiest.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door Halenaar »

Kwantitatief een zeer sterke kern momenteel, heb nooit geweten dat onze ploeg voor elke positie een dubbele speler had.

De komende weken gaan we zien of de kern ook zeer kwalitatief is ;)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door Halenaar »

Since '54 schreef:
Jacques schreef:Tchenkoua kwam er vorig jaar al en mag de veters niet binden van Dompé of Edmilson. Valdivia speelde nog geen minuut. Hoe kan je hem beoordelen?
Voorlopige balans oogt positief, maar nog te vroeg om een definitief oordeel te vellen. Kijk gerust eens terug wat er vorig seizoen na 3 matchen geschreven werd over Angban of Ono...
Van de vertrekkers had ik graag Allan, May en Erichot gehouden i.p.v. Kotysch, De Sart en Gerkens. Angban had van een De Petter ook veel kunnen leren. Kan nog altijd een grote worden, als hij zijn hoofd erbij houdt. Mensen staren zich blind op ons dramatisch einde met een hoop los zand afgelopen seizoen. Niet nodig om het kind met het badwater weg te gooien.
Ik schreef dus ook Tchenkoua en Valdivio misschien! Bovendien, en ieder zijn gedacht, Allan (weinig productief) en Erichot (mentaliteit) mag je van me hebben. Wie nu nog niet ingezien heeft dat Edmilson geen speler is voor STVV maar misschien wel een voor (een paar jaar) Standard zal dit in de toekomst wel inzien. Voor May had ik voorbehoud maar hij moest gelet op zijn leeftijd en ervaring er verleden seizoen zeker gestaan hebben en dat was hij net niet. Om het met uw woorden te zeggen: 'May mocht de veters van bv een Chimedza niet eens in de gaatjes rijgen'.
Mijn god zeg :lol: dit word puur goud binnen een jaar of 2 :lol:

Een 18 (!) jarig buitenlands TOPtalent, word hier in een ploeg gegooid met een onbekwame trainer en een kleedkamer die de spuigaten uitloopt. En dan klagen dat de speler zo gezegd 'te weinig rendement haalt. Je leest hier nogal eens iets van tijd :roll: maar terwijl wel met de Schouterden's van deze wereld afkomen...

Allan is één van de mooiste en elegantste voetballers die ik ooit op Stayen heb gezien, binnen een paar jaar is hij Europese top. Maar hé, ik en Jurgen Klopp zullen ons vast en zeker wel vergissen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door Since '54 »

Hier lees je zeker iets, van u o.a.! Als Allan een toptalent was dan mocht hij van Klopp al zeker niet naar STVV komen enerzijds en anderzijds toptalenten van 18 zoals Lon Polleunis bv, die stonden er al op die leeftijd. Hij droeg zijn ploeg al in 1ste klasse vanaf die ouderdom.
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door mourinho »

Allan is één van de mooiste en elegantste voetballers die ik ooit op Stayen heb gezien, binnen een paar jaar is hij Europese top. Maar hé, ik en Jurgen Klopp zullen ons vast en zeker wel vergissen.[/quote]

Blijf van de sterke drank af en sta niet te lang in de zon in het vervolg . :beer:
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door Halenaar »

Since '54 schreef:Hier lees je zeker iets, van u o.a.! Als Allan een toptalent was dan mocht hij van Klopp al zeker niet naar STVV komen enerzijds en anderzijds toptalenten van 18 zoals Lon Polleunis bv, die stonden er al op die leeftijd. Hij droeg zijn ploeg al in 1ste klasse vanaf die ouderdom.
Ja man, nu begin je over voetbal van 50 jaar terug, alsof dat te vergelijken is :gek:

En lees u wat meer in over het uitleenverhaal van Allan, Liverpool moet hem verhuren. En STVV leek, ook objectief gezien, een goede keuze om een eerste keer ervaring op te doen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door Jacques »

Ik stel vast dat Allan er qua club in ieder geval op vooruit gegaan is met Hertha BSC (Bundesliga). Idem trouwens met Angban (Granada, Primera Division). Beiden zitten op jonge leeftijd nu al bij het 1ste elftal van grotere clubs dan STVV. Het moet zijn dat hun moederclubs en huidige clubs er toch wat in zien.
Of ze ooit het 1ste van Liverpool of Chelsea halen, zal nog moeten blijken. Velen voelen zich geroepen, weinigen zijn het echt. Maar als we dan toch kromme vergelijkingen gaan maken: de grote Lon Polleunis is ook nooit verder geraakt dan STVV, RWDM en Tongeren.
Overdrijven is een kunst
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door vdl »

Jacques schreef:Ik stel vast dat Allan er qua club in ieder geval op vooruit gegaan is met Hertha BSC (Bundesliga). Idem trouwens met Angban (Granada, Primera Division). Beiden zitten op jonge leeftijd nu al bij het 1ste elftal van grotere clubs dan STVV. Het moet zijn dat hun moederclubs en huidige clubs er toch wat in zien.
Of ze ooit het 1ste van Liverpool of Chelsea halen, zal nog moeten blijken. Velen voelen zich geroepen, weinigen zijn het echt. Maar als we dan toch kromme vergelijkingen gaan maken: de grote Lon Polleunis is ook nooit verder geraakt dan STVV, RWDM en Tongeren.
toen zag de transferwereld er ook heel anders uit
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door BoemBoem »

vdl schreef:
Jacques schreef:Ik stel vast dat Allan er qua club in ieder geval op vooruit gegaan is met Hertha BSC (Bundesliga). Idem trouwens met Angban (Granada, Primera Division). Beiden zitten op jonge leeftijd nu al bij het 1ste elftal van grotere clubs dan STVV. Het moet zijn dat hun moederclubs en huidige clubs er toch wat in zien.
Of ze ooit het 1ste van Liverpool of Chelsea halen, zal nog moeten blijken. Velen voelen zich geroepen, weinigen zijn het echt. Maar als we dan toch kromme vergelijkingen gaan maken: de grote Lon Polleunis is ook nooit verder geraakt dan STVV, RWDM en Tongeren.
toen zag de transferwereld er ook heel anders uit
Die vergelijkingen zijn totaal nutteloos want ge leeft in een totaal andere (voetbal)wereld dan toen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door Jacques »

Inderdaad, zowel het voetbal op het veld als de hele transfer-mallemolen ernaast zijn niet te vergelijken. Vandaar dat iedere vergelijking een kromme vergelijking is.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:Ik stel vast dat Allan er qua club in ieder geval op vooruit gegaan is met Hertha BSC (Bundesliga). Idem trouwens met Angban (Granada, Primera Division). Beiden zitten op jonge leeftijd nu al bij het 1ste elftal van grotere clubs dan STVV. Het moet zijn dat hun moederclubs en huidige clubs er toch wat in zien.
Of ze ooit het 1ste van Liverpool of Chelsea halen, zal nog moeten blijken. Velen voelen zich geroepen, weinigen zijn het echt. Maar als we dan toch kromme vergelijkingen gaan maken: de grote Lon Polleunis is ook nooit verder geraakt dan STVV, RWDM en Tongeren.
Wil je nog een paar toptalenten van 18 jaar en van STVV in een recentere periode? Dany Boffin, Marc Wilmots. 'Kromme vergelijking' met Lon Polleunis? Waarom, hij beschikte in zijn tijd over niet meer middelen dan de rest van zijn spelersentourage. Tenslotte, wie zegt dat Allan zich verbeterd heeft bij Hertha Berlijn of Angban bij Granada? Wie zegt dat zij ooit de fanionploeg gaan halen?
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door AirMontella »

Since '54 schreef:
Jacques schreef:Ik stel vast dat Allan er qua club in ieder geval op vooruit gegaan is met Hertha BSC (Bundesliga). Idem trouwens met Angban (Granada, Primera Division). Beiden zitten op jonge leeftijd nu al bij het 1ste elftal van grotere clubs dan STVV. Het moet zijn dat hun moederclubs en huidige clubs er toch wat in zien.
Of ze ooit het 1ste van Liverpool of Chelsea halen, zal nog moeten blijken. Velen voelen zich geroepen, weinigen zijn het echt. Maar als we dan toch kromme vergelijkingen gaan maken: de grote Lon Polleunis is ook nooit verder geraakt dan STVV, RWDM en Tongeren.
Wil je nog een paar toptalenten van 18 jaar en van STVV in een recentere periode? Dany Boffin, Marc Wilmots. 'Kromme vergelijking' met Lon Polleunis? Waarom, hij beschikte in zijn tijd over niet meer middelen dan de rest van zijn spelersentourage. Tenslotte, wie zegt dat Allan zich verbeterd heeft bij Hertha Berlijn of Angban bij Granada? Wie zegt dat zij ooit de fanionploeg gaan halen?
'Recenter' vind ik bij Wilmots en Boffin toch wel niet meer van toepassing. Dat is van beide al meer dan een kwarteeuw geleden ondertussen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door Since '54 »

Maar daar gaat het niet over. Ik heb geschreven dat noch Allan noch Angban 18-jarige toptalenten zijn. Een topclub (bv. Liverpool) die een 18-jarig toptalent heeft koestert dit en laat dit niet gaan naar STVV. Mijn God, ik ben toch moeilijk te begrijpen ...pfff
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Zomertransfers 2016-2017: afgeronde transfers

Bericht door tweety »

Since '54 schreef:dat noch Allan noch Angban 18-jarige toptalenten zijn.
We spreken mekaar nog eens binnen een paar jaar. ;)
Plaats reactie