Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Mikman »

BoemBoem schreef: Ik ben hem liever kwijt dan rijk.
Fair enough ( ik ga er geen inhoudelijk debat over voeren met de argumenten pro en contra want dat is hier al genoeg geweest ) , maar laat me even advocaat van de duivel spelen: wie of wat wil je dan CONCREET in de plaats? Daar hebben zelfs de grootste RD-tegenstanders na al die jaren nog altijd geen afdoend antwoord op kunnen geven.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door BoemBoem »

Mikman schreef:
BoemBoem schreef: Ik ben hem liever kwijt dan rijk.
Fair enough ( ik ga er geen inhoudelijk debat over voeren met de argumenten pro en contra want dat is hier al genoeg geweest ) , maar laat me even advocaat van de duivel spelen: wie of wat wil je dan CONCREET in de plaats? Daar hebben zelfs de grootste RD-tegenstanders na al die jaren nog altijd geen afdoend antwoord op kunnen geven.
Spijtig genoeg denk ik dat je op voorhand nooit weet of uw aanpak gaat werken.. Niet als trainer en ook niet als voorzitter..

En eerlijkheidshalve geef ik graag toe dat voor mij RD misschien al mislukt was nog voor hij terug bij ons zat..

Ik ben gewoon mijn STVV wat verloren..

Al die belachelijke zever dat er rond STVV is gekomen (kunstgras, records, kisscam, RVUE,....).

Oké, voetbal is al lang niet meer gewoon voetbal,
tot daar ben ik akkoord..

Maar voetbal is bij ons veel te lang op een laatste plaats gekomen.
Voetbal werd bijzaak op staaien..

Maar om u een concreet voorstel te doen, ga ook ik moeten passen..

Misschien ben ik ook gewoon fout en is RD wel de juiste man op de juiste plaats he..

Na edit: heb het al eens eerder gezegd he, maar ik heb echt wel veel respect voor de persoon RD en voor de zakenman RD..

Enkel als voorzitter vind ik dat hij niet voldoet..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Dreke »

Mikman schreef: Fair enough ( ik ga er geen inhoudelijk debat over voeren met de argumenten pro en contra want dat is hier al genoeg geweest ) , maar laat me even advocaat van de duivel spelen: wie of wat wil je dan CONCREET in de plaats? Daar hebben zelfs de grootste RD-tegenstanders na al die jaren nog altijd geen afdoend antwoord op kunnen geven.
Dat wordt ook heel moeilijk als ge er zelf voor zorgt dat ge TINA zijt...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Tompie »

Wat mij vooral stoort (en wat ik enkele maanden terug ook duidelijk heb willen maken met mijn blog) is dat het sportieve gewoon niet op de eerste plaats komt bij Roland.

Hij zegt letterlijk dat STVV niet streeft naar sportieve successen maar een gezelligheidsclub is. Bij welke andere voetbalclub hoor je in godsnaam zoiets? Is de essentie van sport niet net streven naar het hoogst mogelijke in plaats van ieder seizoen te hopen om met zo weinig mogelijk centen het behoud te verzekeren?

Elk alternatief waarbij het sportieve wel primeert is dan in feite beter dan dit. Of dat nu in 1ste nationale of 4de provinciale is.

Los daarvan is er echt niet zoveel nodig om mij (en wellicht vele anderen) tevreden te stellen. De wintertransfers pakken goed uit en zijn een directe meerwaarde, we zien momenteel aangenaam voetbal op Stayen. Ik vind het echt wel oké wat ik momenteel zie, meer dan dat zelfs. Maar je moet dat toch kunnen koppelen aan de wil om bijvoorbeeld volgend seizoen weer wat beter te doen, en zo op termijn toch eens te mikken op PO1.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door toyotacorolla »

miel schreef:
toyotacorolla schreef:Inderdaad eoals hierboven reeds beschreven.
Indien je met deze kern volgend seizoen zou kunnen starten, dan wil ik het wel eens zien.
Optimisme neemt stilaan terug de bovenhand. :geelblauw:
Een mens kan toch snel van gedacht veranderen hé toyotacorrola
Ik citeer even een post van u na de wedstijd op Anderlecht , amper een week geleden
" Wat er tijdens de winterstop de afgelopen seizoenen is binnen gehaald bij Stvv is belachelijk zwak Wat een beleid :zot: "
Het verheugd mij , dat ge uw geel blauw brilletje hebt terug gevonden :heil:
Mijn geel blauw brilletje heb niet terug gevonden, de match tegen Oostende was die naam waardig.
Ben beniewd naar volgend seizoen toe wat er van deze kern nog overblijft.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:
BoemBoem schreef: Ik ben hem liever kwijt dan rijk.
Fair enough ( ik ga er geen inhoudelijk debat over voeren met de argumenten pro en contra want dat is hier al genoeg geweest ) , maar laat me even advocaat van de duivel spelen: wie of wat wil je dan CONCREET in de plaats? Daar hebben zelfs de grootste RD-tegenstanders na al die jaren nog altijd geen afdoend antwoord op kunnen geven.
Dit is een vraag waarop niemand (momenteel) het antwoord kan bieden. Het is zowat equivalent aan "als ge het beter kunt, doe het dan zelf" als dooddoener, maar ik zal een poging doen: de mensen vragen een club die competitief is. Een club die competitief wil zijn, in woorden en daden. Is dat met Roland? Ok. Is dat zonder? Evenzeer. De persoon Roland is ondergeschikt aan zijn visie (of gebrek daaraan).

Ze hebben aan de Tiense steevast de mond vol over Zulte-Waregem...In de periode sinds Roland overnam (2004), behaalde Z-W (in 2004 nog semiprofs nota bene) het volgende: 4x PO1, 2x Europees, 1x vice-kampioen, 1x bekerwinst, 1x verloren bekerfinale en nu nog kans op een 3de. Had Roland met STVV de voorbije 12 jaar hetzelfde parcours afgelegd als Zulte-Waregem, zou hij op handen gedragen worden. Als je mij vraagt wat ik concreet wil, heb je hier het antwoord: een beleid als dat van Zulte-Waregem. Wie dat beleid voert, is bijzaak.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Eigenlijk wel geestig hoe je ziet dat de ploegen onder ons zich nog snel snel willen versterken.

Brüls naar Eupen
Conté naar W-B
Moeskroen wil Miya van Standard....

Ik verwacht eigenlijk gewoon dat ze Koubemba nog van de hand gaan doen en dat ze Pros gaan houden.
Omdat het nu eigenlijk te laat is om nog een vervanger voor Pros aan te trekken als die nog moet vertrekken.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door weekenders »

STVV NEEMT AFSCHEID VAN KOUBEMBA
Kevin Koubemba verlaat STVV en gaat aan de slag bij CSKA Sofia. STVV en de club vonden eerder al een overeenkomst en vandaag zijn ook Kevin en zijn nieuwe club tot een akkoord gekomen.

STVV wenst Kevin veel succes bij zijn nieuwe club.
https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... n-koubemba
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jebus4life »

Goede zaak, weer loonmassa die verdwijnt (voor een speler die toch niet speelt).
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef:Eigenlijk wel geestig hoe je ziet dat de ploegen onder ons zich nog snel snel willen versterken.

Brüls naar Eupen
Conté naar W-B
Moeskroen wil Miya van Standard....

Ik verwacht eigenlijk gewoon dat ze Koubemba nog van de hand gaan doen en dat ze Pros gaan houden.
Omdat het nu eigenlijk te laat is om nog een vervanger voor Pros aan te trekken als die nog moet vertrekken.
Inderdaad, ik was daarnet juist hetzelfde aan het denken. Ik denk dat daar zelfs een paar bij zijn die zich serieus pijn aan het doen zijn. Westerlo wil zelfs nog rap Akpala binnen halen :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Tompie »

Ik ben toch vooral blij dat we zelf, dankzij onze wintertransfers (huurlingen of niet), een onverwachte maar verdiende 6 op 6 haalden tegen 2 PO1-kandidaten.

Als je ziet dat we ondanks een 6 op 9 na de winterstop geen verdere afstand hebben genomen (in puntenverschil) van de laatste in de stand, besef je pas hoe belangrijk die twee overwinningen waren. Anders waren we er nog lang niet.

Dat de ploegen die er nog slechter voorstaan zich nog proberen te versterken, lijkt me niet meer dan logisch. :)

Onderschat ook de rol van Leko niet in het over de streep trekken van bepaalde spelers. Die man levert hier tegen alle verwachtingen in toch knap werk en had voor hetzelfde geld enkele maanden geleden (voor de bekerwinst tegen KV Mechelen) op de stoep kunnen staan.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door moanverke »

Jebus4life schreef:Goede zaak, weer loonmassa die verdwijnt (voor een speler die toch niet speelt).
Verpatst via Kapaza onder de rubriek "gratis" of toch nog 24.99€ ervoor gekregen.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door BoemBoem »

Edmilson vergevorderde onderhandelingen met Brugge?
Hoeveel doorverkoop hadden wij op Edmilson?

Zou van zichzelf ongeveer de meest gehate speler van 1e klasse maken als hij dat doet..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

BoemBoem schreef:Edmilson vergevorderde onderhandelingen met Brugge?
Hoeveel doorverkoop hadden wij op Edmilson?

Zou van zichzelf ongeveer de meest gehate speler van 1e klasse maken als hij dat doet..
Alsof hij dat nu al niet is :p

Heeft voor mijn part NIKS gepresteerd in Luik.

Koubemba naar Sofia :grappig:
Zelfs gratis deed ik er een strikje rond en reed ik hem zelf naar de grens en stampte ik hem uit de auto.

Nu nog een beweging van Pros en misschien 1 inkomende beweging.
Hoewel dat laatste ijdele hoop is (hoewel nodig, als blijkt dat Pros nog vertrekt)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

Tompie schreef:Ik ben toch vooral blij dat we zelf, dankzij onze wintertransfers (huurlingen of niet), een onverwachte maar verdiende 6 op 6 haalden tegen 2 PO1-kandidaten.

Als je ziet dat we ondanks een 6 op 9 na de winterstop geen verdere afstand hebben genomen (in puntenverschil) van de laatste in de stand, besef je pas hoe belangrijk die twee overwinningen waren. Anders waren we er nog lang niet.

Dat de ploegen die er nog slechter voorstaan zich nog proberen te versterken, lijkt me niet meer dan logisch. :)

Onderschat ook de rol van Leko niet in het over de streep trekken van bepaalde spelers. Die man levert hier tegen alle verwachtingen in toch knap werk en had voor hetzelfde geld enkele maanden geleden (voor de bekerwinst tegen KV Mechelen) op de stoep kunnen staan.
Ik ben het met je eens dat de nieuwe spelers, gelukkig genoeg, onmiddellijk hun meerwaarde hebben laten zien. Het geduld dat we (de supporters en het bestuur) met de trainer hebben gehad, wordt nu beloond. Ik denk echter niet dat die 2 overwinningen onverwacht waren voor de ploeg en trainer, want met een half oog op de kalender waren die broodnodig...ik denk dat die matchen met stip op de kalender aangeduid stonden, net als de wedstrijd tegen Eupen.

Eupen en vooral Moeskroen zullen nog punten pakken. Westerlo en Waasland-Beveren hebben volgens mij een relatief zwaarder programma, maar beiden vechten voor wat ze waard zijn, dus daar kunnen nog enkele verrassingen vallen. Vooral in het geval van Westerlo is dat opmerkelijk vind ik en zeker een verdienste van de trainer, dat die mannen de kopjes nog niet hebben laten hangen en steeds terugvechten.
Plaats reactie