Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:
BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:Die 3 miljoen zou nog eens niet zo onnozel zijn als de 2 grootste ridders hier beweren.

Voor zelfs een ploeg uit de championship is 3 miljoen niets.
Wat is waar, wat is niet waar? Laat dat in het midden en begin dan niet van: "Ik denk dit, dat, zus zo".

Uiteindelijk maakt het geen reet uit wat jullie denken, of beweren te denken.
Over Rolandos geld, moet ik Mikman weer loslaten? Het privévermogen van een persoon en het vermogen van zijn vennootschap zijn quasi volledig gescheiden. Het bestaat dus dat de NV straatarm kan zijn, terwijl Roland zwemt in het geld. Geen nood om hier te discussiëren, dit is gewoon zo.

Ik lees hier en op Facebook nu dat sommigen Boli voor 3 miljoen wouden verlappen, serieus?
Een gans seizoen gezaag over een leegloop in januari.
Een gans seizoen geblaas om eindelijk eens een basis te leggen en verder te bouwen
En dan lees je nu dat sommigen je aanvalsleider, je tank vooraan voor 3 miljoen naar Fulham willen zien gaan?
Op het einde van de markt, wanneer je niet of niemand meer kan aantrekken? :gek:

Het feit dat ze niemand meer op het oog hadden als eventuele vervanging is voor mij het bewijs dat ze standvastig waren om deze kern bij elkaar te houden in de winter en enkel de onnodige ballast te verwijderen
Klopt,

Maar Fulham zal niet van het 1e moment op het andere zomaar een bod van 3milj. Hebben uitgebracht he..

Anticiperen kunt ge lang vooraf doen. Reageren kan altijd nog moest ge zo een bod binnenkrijgen..

Nuja, zullen nooit weten hoe of wat het geweest is..
Feit is dat er nu niets gewonnen/verloren is ;)..
Het feit dat ze dat niet gedaan hebben sterkt mij in mijn overtuiging dat ze niet van plan waren om Boli te verkopen
Of dat slim is laat ik in het midden..

3milj. Voor Boli is énorm en er waren nochtans wat goede spitsen (oa. Perbet) die speelgelegenheid zochten..
De toekomst zal het uitwijzen. Als Boli fysiek sterker wordt, blessurevrij blijft en zijn goed spel (er gaat toch steeds dreiging van hem uit) steeds meer en beter weet te vertalen in goals, dan deden we er goed aan om die nog hier te houden. Als hij breekbaar blijft en niet constanter wordt in zijn afwerking, dan zakt zijn waarde. Hiermee trap ik natuurlijk een open deur in...maar toch. Boli kan en moet echt nog groeien. Dan wint iedereen erbij. I.v.m. andere, beschikbare spitsen... zou Perbet inderdaad mooi geweest zijn, maar een spits van 32 jaar is wel niet echt toekomstgericht werken (als die zich blesseert is dat fin de carrière)...en zou die zijn neus niet ophalen voor een club als STVV?
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door BoemBoem »

tesneusdoek schreef:
BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:
BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:Die 3 miljoen zou nog eens niet zo onnozel zijn als de 2 grootste ridders hier beweren.

Voor zelfs een ploeg uit de championship is 3 miljoen niets.
Wat is waar, wat is niet waar? Laat dat in het midden en begin dan niet van: "Ik denk dit, dat, zus zo".

Uiteindelijk maakt het geen reet uit wat jullie denken, of beweren te denken.
Over Rolandos geld, moet ik Mikman weer loslaten? Het privévermogen van een persoon en het vermogen van zijn vennootschap zijn quasi volledig gescheiden. Het bestaat dus dat de NV straatarm kan zijn, terwijl Roland zwemt in het geld. Geen nood om hier te discussiëren, dit is gewoon zo.

Ik lees hier en op Facebook nu dat sommigen Boli voor 3 miljoen wouden verlappen, serieus?
Een gans seizoen gezaag over een leegloop in januari.
Een gans seizoen geblaas om eindelijk eens een basis te leggen en verder te bouwen
En dan lees je nu dat sommigen je aanvalsleider, je tank vooraan voor 3 miljoen naar Fulham willen zien gaan?
Op het einde van de markt, wanneer je niet of niemand meer kan aantrekken? :gek:

Het feit dat ze niemand meer op het oog hadden als eventuele vervanging is voor mij het bewijs dat ze standvastig waren om deze kern bij elkaar te houden in de winter en enkel de onnodige ballast te verwijderen
Klopt,

Maar Fulham zal niet van het 1e moment op het andere zomaar een bod van 3milj. Hebben uitgebracht he..

Anticiperen kunt ge lang vooraf doen. Reageren kan altijd nog moest ge zo een bod binnenkrijgen..

Nuja, zullen nooit weten hoe of wat het geweest is..
Feit is dat er nu niets gewonnen/verloren is ;)..
Het feit dat ze dat niet gedaan hebben sterkt mij in mijn overtuiging dat ze niet van plan waren om Boli te verkopen
Of dat slim is laat ik in het midden..

3milj. Voor Boli is énorm en er waren nochtans wat goede spitsen (oa. Perbet) die speelgelegenheid zochten..
De toekomst zal het uitwijzen. Als Boli fysiek sterker wordt, blessurevrij blijft en zijn goed spel (er gaat toch steeds dreiging van hem uit) steeds meer en beter weet te vertalen in goals, dan deden we er goed aan om die nog hier te houden. Als hij breekbaar blijft en niet constanter wordt in zijn afwerking, dan zakt zijn waarde. Hiermee trap ik natuurlijk een open deur in...maar toch. Boli kan en moet echt nog groeien. Dan wint iedereen erbij. I.v.m. andere, beschikbare spitsen... zou Perbet inderdaad mooi geweest zijn, maar een spits van 32 jaar is wel niet echt toekomstgericht werken (als die zich blesseert is dat fin de carrière)...en zou die zijn neus niet ophalen voor een club als STVV?
Boli was eind vorig jaar ook zo goed als fin de carrière als ge ze moet geloven..
Perbet was maar een voorbeeld..

Hoe ge het draait of keert, 3miljoen (zonder bonus) is en blijft veel geld voor Boli :) .. of hij verkocht had moeten worden is een andere zaak :)
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door lindoke »

den ief schreef:
Probeer nu toch eens een mogelijk persoonlijk vermogen los te zien van een vennootschap. Het is vrij kinderlijk om constant te refereren naar het persoonlijk vermogen van de man. Nv of vzw stvv is een aparte rechtspersoon dus dat populistische geblaat heeft echt weinig meerwaarde en wordt ook gewoon vervelend.
Awel ga dat dan maar eens aan de supporters van Oostende vertellen. Eens zien wat die je gaan antwoorden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door voetballiefhebber »

Het is algemeen geweten dat de Engelse clubs het meeste geld betalen. Laat ons hopen dat hij nog progressie maakt en uiteindelijk naar Engeland kan.
Zou zeker een recordbedrag opleveren.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Since '54 »

Als nu pakweg een 20 forumleden in het STVV-bestuur zouden zitten wat het nu al 48 uur serieus ruzie aan de Tiense. Maar goed dat de asbakken allemaal weggenomen zijn.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Brusselmans »

Since '54 schreef:Als nu pakweg een 20 forumleden in het STVV-bestuur zouden zitten wat het nu al 48 uur serieus ruzie aan de Tiense. Maar goed dat de asbakken allemaal weggenomen zijn.
Met mij krijgt alvast niemand ruzie !!
Ge kunt wel een antwoord krijgen ...
Of je dat kan verdragen is een andere zaak, maar geen reden om ruzie te maken ...
Bizar, want ik moet toch ook verdragen wat de andere zegt ...
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door den ief »

lindoke schreef:
den ief schreef:
Probeer nu toch eens een mogelijk persoonlijk vermogen los te zien van een vennootschap. Het is vrij kinderlijk om constant te refereren naar het persoonlijk vermogen van de man. Nv of vzw stvv is een aparte rechtspersoon dus dat populistische geblaat heeft echt weinig meerwaarde en wordt ook gewoon vervelend.
Awel ga dat dan maar eens aan de supporters van Oostende vertellen. Eens zien wat die je gaan antwoorden.
Zucht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef:
den ief schreef:
Probeer nu toch eens een mogelijk persoonlijk vermogen los te zien van een vennootschap. Het is vrij kinderlijk om constant te refereren naar het persoonlijk vermogen van de man. Nv of vzw stvv is een aparte rechtspersoon dus dat populistische geblaat heeft echt weinig meerwaarde en wordt ook gewoon vervelend.
Awel ga dat dan maar eens aan de supporters van Oostende vertellen. Eens zien wat die je gaan antwoorden.
Hoe is die structuur daar?

Hier bij ons is Roland via een vennootschap eigenaar van STVV.
Is Coucke niet de "directe" eigenaar van Oostende? niet via een vennootschapsvorm?

Dan en enkel dan mag je het persoonlijk vermogen van de mens vergelijken met het financiële van STVV.

Het zit heel anders in elkaar als je via een vennootschap eigenaar bent.

Haal er nog maar een aantal eigenaars bij, het principe blijft hetzelfde.
Wat is de structuur bij die club? Via een vennootschap? Dan moet je het persoonlijke vermogen van de hoofdaandeelhouder los zien van de financiële kracht van de vennootschap.
Roland kan eventueel wel kapitaalsverhogingen doorvoeren, maar dan stijgt uw schuld wel hoe langer hoe meer ten aanzien van Roland en is dat nu net niet wat je probeert te vermijden?

Nog meer "kanscontracten", "wurgcontracten", zoals hier wel eens lustig met die begrippen gegooid wordt?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Mikman »

lindoke schreef:
den ief schreef:
Probeer nu toch eens een mogelijk persoonlijk vermogen los te zien van een vennootschap. Het is vrij kinderlijk om constant te refereren naar het persoonlijk vermogen van de man. Nv of vzw stvv is een aparte rechtspersoon dus dat populistische geblaat heeft echt weinig meerwaarde en wordt ook gewoon vervelend.
Awel ga dat dan maar eens aan de supporters van Oostende vertellen. Eens zien wat die je gaan antwoorden.

Oostende werkt op precies dezelfde manier als STVV: met een vennootschap voor het voetbal en één aparte voor het stadion.

De jaarrekening van het voetbalgedeelte vind je hier: http://www.slideshare.net/thierrydebels ... e-20152016



Voor het stadion werd net zoals bij STVV een aparte vennootschap opgericht (https://www.finactum.be/company/BE06309 ... E+STADION/) waarbij men de grond voor de symbolische prijs van 1 Euro kan pachten: https://groenoostende.be/gemeenteraad/e ... es_gedacht



Maar wat 'den ief' eigenlijk bedoelde met zijn opmerking is dat veel mensen absoluut geen flauw benul hebben wat ze neerschrijven als het over financiële zaken gaat en denken dat het financiële beheer van een vennootschap/voetbalclub hetzelfde is als het beheren van een huishoudbudget maar dan gewoon met wat meer nullen achter. Hier lees je vaak dingen die boekhoudkundig-technisch gewoon niet mogelijk zijn. Tenzij je heel intiem wil worden met de fiscus.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: RE: Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Alain »

BoemBoem schreef:
tesneusdoek schreef:
BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:
BoemBoem schreef: Klopt,

Maar Fulham zal niet van het 1e moment op het andere zomaar een bod van 3milj. Hebben uitgebracht he..

Anticiperen kunt ge lang vooraf doen. Reageren kan altijd nog moest ge zo een bod binnenkrijgen..

Nuja, zullen nooit weten hoe of wat het geweest is..
Feit is dat er nu niets gewonnen/verloren is ;)..
Het feit dat ze dat niet gedaan hebben sterkt mij in mijn overtuiging dat ze niet van plan waren om Boli te verkopen
Of dat slim is laat ik in het midden..

3milj. Voor Boli is énorm en er waren nochtans wat goede spitsen (oa. Perbet) die speelgelegenheid zochten..
De toekomst zal het uitwijzen. Als Boli fysiek sterker wordt, blessurevrij blijft en zijn goed spel (er gaat toch steeds dreiging van hem uit) steeds meer en beter weet te vertalen in goals, dan deden we er goed aan om die nog hier te houden. Als hij breekbaar blijft en niet constanter wordt in zijn afwerking, dan zakt zijn waarde. Hiermee trap ik natuurlijk een open deur in...maar toch. Boli kan en moet echt nog groeien. Dan wint iedereen erbij. I.v.m. andere, beschikbare spitsen... zou Perbet inderdaad mooi geweest zijn, maar een spits van 32 jaar is wel niet echt toekomstgericht werken (als die zich blesseert is dat fin de carrière)...en zou die zijn neus niet ophalen voor een club als STVV?
Boli was eind vorig jaar ook zo goed als fin de carrière als ge ze moet geloven..
Perbet was maar een voorbeeld..

Hoe ge het draait of keert, 3miljoen (zonder bonus) is en blijft veel geld voor Boli :) .. of hij verkocht had moeten worden is een andere zaak :)
Vrijdag knalt Boli er twee binnen tegen 3600, en dan kunnen we de discussie sluiten :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

En, nog steeds overtuigd van Bolingoli zijn kunsten?

Kerel presteert het om het nog slechter te doen dan Cuevas en heeft ons al een pak punten gekost, is meer bezig met zijn interviews dan zijn spel op het veld. Qua snelheid en techniek beter dan zijn neefjes dixit himself, je moet niet vragen wat er onder die zijn hersenpan zit :yes:

Enfin, gelijk ik toen al zei:
Halenaar schreef:Bolingoli is ook bijna rond, broltransfer nr.268.
STimVV schreef:In dat artikel staat dat er interesse is in Bolingoli en dat de onderhandelingen lopen. "Bijna rond" is nog iets anders.
Ik begrijp je negativiteit trouwens niet tov hem? Zou volgens mij een absolute meerwaarde zijn, bovendien jong, belgisch, en inzetbaar op 2 posities waar we kwaliteit te weinig hebben.
Ik zou het een top vinden, en heb het moeilijk om te geloven dat Roland echt zou investeren om hem hier te laten tekenen. Want gratis zal hij niet zijn. Als ik in het verleden de bedragen en ploegen las ivm een transfer van Bolingoli zou Roland mij sinds lang eens aangenaam verrassen moest hij hier een contract tekenen. (en dat heb ik het NIET over huren, op elke speler die je dit seizoen nog haalt moet je ook volgend seizoen kunnen rekenen)
nippy schreef: Bolingoli heeft nog een groei marge. Als hij alles al kon konden wij hem ook niet gaan halen. Je moet daar eerlijk in zijn. Ik zou dit een een zeer goede transfer vinden. En wat ik van hem heb gezien is hij aanvallend ook niet zo slecht als sommige zeggen.
lakie schreef:
Halenaar schreef:Bolingoli is ook bijna rond, broltransfer nr.268.
Excuseer???
Als dit rond geraakt is dit een van de beste transfers in de laatste jaren...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door lakie »

Halenaar schreef:En, nog steeds overtuigd van Bolingoli zijn kunsten?
lakie schreef:
Halenaar schreef:Bolingoli is ook bijna rond, broltransfer nr.268.
Excuseer???
Als dit rond geraakt is dit een van de beste transfers in de laatste jaren...
Ik ben nog steeds dezelfde mening toegedaan ja...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door nippy »

En ik ook!!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

Dus jullie vinden dat hij al effectief één goede match heeft gespeeld voor ons? Ondanks dat hij ons al zoveel punten heeft gekost?

Ok dan.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door BoemBoem »

Halenaar schreef:Dus jullie vinden dat hij al effectief één goede match heeft gespeeld voor ons? Ondanks dat hij ons al zoveel punten heeft gekost?

Ok dan.
Toch wel kinderachtig dat ge per se uw gelijk moet halen eigenlijk..

Ondanks het feit dat ik akkoord ben met u, natrappen is toch niet meer nodig nu?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie