Zomertransfers 2017-2018

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef:Wel gemakkelijk anderen af te breken, er zelfs nog een schepje bovenop doen, maar zelf niks voorstellen.

Ik wil maar even dit zeggen, het is niet altijd dat als een ploeg degradeert of onderin staat, dat dan alles van die ploeg slecht is.
Als je jezelf met de bovenstaande post wil verheerlijken als voetbalkenner, dan sla je daar de bal toch mis volgens mij.
bvb Wij zijn onder Van Wijk kansloos gedegradeerd, om twee jaar later met grotendeels dezelfde namen PO1 te spelen.
Eupen dat bvb evenveel punten als W-B had, heeft dan volgens jouw veralgemeningen ook waardeloze sp.
Ik zeg niet dat alles van een bepaalde ploeg slecht is, bijvoorbeeld een Acolatse zou inderdaad een versterking zijn voor ons. Maar de verheerlijking hier van sommige spelers slaat echt nergens op. En behoorlijk lachwekkend om te zien dan dat dezelfde posters het huidige team en sommige spelers afbreken, terwijl ze hier dan spelers komen voorstellen die niet beter zijn of zelfs een pak slechter zijn dan onze huidige spelers. Ik vraag me echt af waarom je spelers zou halen die bij onze rechtstreekse concurrenten grandioos gebuisd zijn, of hoogstens een meeloper zijn daar. Iedereen weet dat dit STVV kwaliteit tekort komt, de logica lijkt me dan dat ploegen die onder ons staan kwalitatief nog een stuk minder zijn.

De po1 ploeg vind ik persoonlijk geen goede vergelijking hiermee. Brepoels heeft daar elke speler uitgeperst als een citroen, het merendeel presteerde ver boven hun niveau. Het bewijs was het erbarmelijke seizoen na po1, en kijk waar bijvoorbeeld een Wilmet (toen sterkhouder) beland is. Als dat team 1 ding heeft bewezen, dan is het wel dat een goede trainer cruciaal is.

Eupen is zelf een mooi en uitzonderlijk voorbeeld dat je aangeeft. Daar zitten idd heel leuke en goede spelers voor ons, maar ze hebben alleen maar deftige voorspelers(Lazare, Sylla, oneykuru, Ocansey), de rest komt echt kwalitatief veel tekort.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door tesneusdoek »

pat@ schreef:Vandaag in HBVL het stuk over Gerkens gelezen, met volgende interessante passage.

Ik wil vooral zien wat voor een ploeg we volgend seizoen zullen hebben. Ik wil in een sterk elftal spelen, niet in een team dat onderaan bengelt. Daarom kijk ik de kat uit de boom.

Eens kijken hoe ze dit aan de Tiense gaan opnemen. Al vermoed dat het iets in de trend zal zijn zoals " in onderling overleg hebben we besloten het contract van Pieter te ontbinden, hij mag op zoek naar een nieuw team".
Inderdaad, daar heb je het weer...in gelijke omstandigheden verkiezen spelers een ambitieuzer of stabieler, sportief project. Als je je sterkhouders een contractverbetering aanbiedt, hen verzekert dat de rest van de waardevolle spelers in de kern ook blijft en hen overtuigt dat er 2 à 3 kwaliteitsinjecties komen, dan blijven ze. Indien je dit een vijftal seizoenen volhoudt, dan heb je een consolideerde subtopper... Als je dat proces wilt versnellen, moet het à la Coucke gebeuren...hetgeen ik dus hier niet zie gebeuren (moet ook niet voor mij).
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

tesneusdoek schreef:
pat@ schreef:Vandaag in HBVL het stuk over Gerkens gelezen, met volgende interessante passage.

Ik wil vooral zien wat voor een ploeg we volgend seizoen zullen hebben. Ik wil in een sterk elftal spelen, niet in een team dat onderaan bengelt. Daarom kijk ik de kat uit de boom.

Eens kijken hoe ze dit aan de Tiense gaan opnemen. Al vermoed dat het iets in de trend zal zijn zoals " in onderling overleg hebben we besloten het contract van Pieter te ontbinden, hij mag op zoek naar een nieuw team".
Inderdaad, daar heb je het weer...in gelijke omstandigheden verkiezen spelers een ambitieuzer of stabieler, sportief project. Als je je sterkhouders een contractverbetering aanbiedt, hen verzekert dat de rest van de waardevolle spelers in de kern ook blijft en hen overtuigt dat er 2 à 3 kwaliteitsinjecties komen, dan blijven ze. Indien je dit een vijftal seizoenen volhoudt, dan heb je een consolideerde subtopper... Als je dat proces wilt versnellen, moet het à la Coucke gebeuren...hetgeen ik dus hier niet zie gebeuren (moet ook niet voor mij).
Net dezelfde uitspraak als Schoofs, enkele weken voor hij vertrok, als ik mij niet vergis?

Waarbij ik nie wil zeggen dat Gerkens hetzelfde zal doen.

Maar weer opnieuw, gebrek aan ambitie..
Want die uitspraak staat voor mij hetzelfde als zeggen dat er een gebrek aan ambitie is.. wat sommige andere personen weet totaal anders zullen begrijpen ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Mikman »

We zullen zien. De club heeft ambitieuze uitspraken gedaan ( ze staan letterlijk in het onderschrift van Brusselmans ) die men moet waarmaken. De vraag is eerder: moet je Gerkens betalen als een speler die zoveel doelpunten maakt? Je moet een speler niet betalen voor wat hij in het verleden gepresteerd heeft, maar voor wat je denkt dat hij in de toekomst zal presteren. En dat is altijd een inschatting. Voor mij mag iedere speler vertrekken als daar een fatsoenlijk transferbedrag en dito vervanger tegen over staan. Gerkens werd gratis ( Genk krijgt % op doorverkoop ) gehaald als vervanger van Schoofs, als je Gerkens nu kan verlappen en Rob terug halen denk ik niet dat je sportief een stap achteruit zet, hoewel het spelers zijn met verschillende kwaliteiten maar dat is een andere discussie.
Die uitspraken van hem zijn ook niet verkeerd, liever zo dan iemand die zegt dat hij graag blijft omdat hij het hier toch zo leuk vindt en er toch geen druk of ambitie is.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door tesneusdoek »

BoemBoem schreef:
tesneusdoek schreef:
pat@ schreef:Vandaag in HBVL het stuk over Gerkens gelezen, met volgende interessante passage.

Ik wil vooral zien wat voor een ploeg we volgend seizoen zullen hebben. Ik wil in een sterk elftal spelen, niet in een team dat onderaan bengelt. Daarom kijk ik de kat uit de boom.

Eens kijken hoe ze dit aan de Tiense gaan opnemen. Al vermoed dat het iets in de trend zal zijn zoals " in onderling overleg hebben we besloten het contract van Pieter te ontbinden, hij mag op zoek naar een nieuw team".
Inderdaad, daar heb je het weer...in gelijke omstandigheden verkiezen spelers een ambitieuzer of stabieler, sportief project. Als je je sterkhouders een contractverbetering aanbiedt, hen verzekert dat de rest van de waardevolle spelers in de kern ook blijft en hen overtuigt dat er 2 à 3 kwaliteitsinjecties komen, dan blijven ze. Indien je dit een vijftal seizoenen volhoudt, dan heb je een consolideerde subtopper... Als je dat proces wilt versnellen, moet het à la Coucke gebeuren...hetgeen ik dus hier niet zie gebeuren (moet ook niet voor mij).
Net dezelfde uitspraak als Schoofs, enkele weken voor hij vertrok, als ik mij niet vergis?

Waarbij ik nie wil zeggen dat Gerkens hetzelfde zal doen.

Maar weer opnieuw, gebrek aan ambitie..
Want die uitspraak staat voor mij hetzelfde als zeggen dat er een gebrek aan ambitie is.. wat sommige andere personen weet totaal anders zullen begrijpen ..
Inderdaad... Onafhankelijk van hoe ieder van ons dat idealiter ziet opgevuld worden...willen we allemaal (denk ik toch) dat de uitspraken ivm ambitie, versterkingen...in plaats van lege dozen, tastbare feiten worden. Als je Gerkens zijn contract een beetje verbetert, hem verzekert dat de rest blijft en dat er versterking komt, dan blijft die...want ik denk dat hij ook wel beseft dat het op een ander misschien bankzitten wordt (zie Rob Schoofs zijn avontuur), want hij moet zich toch opnieuw bewijzen terwijl hij hier al wat krediet heeft. Als hij dat niet aanvaardt, dan kan je je als club niets verwijten.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

tesneusdoek schreef:
BoemBoem schreef:
tesneusdoek schreef:
pat@ schreef:Vandaag in HBVL het stuk over Gerkens gelezen, met volgende interessante passage.

Ik wil vooral zien wat voor een ploeg we volgend seizoen zullen hebben. Ik wil in een sterk elftal spelen, niet in een team dat onderaan bengelt. Daarom kijk ik de kat uit de boom.

Eens kijken hoe ze dit aan de Tiense gaan opnemen. Al vermoed dat het iets in de trend zal zijn zoals " in onderling overleg hebben we besloten het contract van Pieter te ontbinden, hij mag op zoek naar een nieuw team".
Inderdaad, daar heb je het weer...in gelijke omstandigheden verkiezen spelers een ambitieuzer of stabieler, sportief project. Als je je sterkhouders een contractverbetering aanbiedt, hen verzekert dat de rest van de waardevolle spelers in de kern ook blijft en hen overtuigt dat er 2 à 3 kwaliteitsinjecties komen, dan blijven ze. Indien je dit een vijftal seizoenen volhoudt, dan heb je een consolideerde subtopper... Als je dat proces wilt versnellen, moet het à la Coucke gebeuren...hetgeen ik dus hier niet zie gebeuren (moet ook niet voor mij).
Net dezelfde uitspraak als Schoofs, enkele weken voor hij vertrok, als ik mij niet vergis?

Waarbij ik nie wil zeggen dat Gerkens hetzelfde zal doen.

Maar weer opnieuw, gebrek aan ambitie..
Want die uitspraak staat voor mij hetzelfde als zeggen dat er een gebrek aan ambitie is.. wat sommige andere personen weet totaal anders zullen begrijpen ..
Inderdaad... Onafhankelijk van hoe ieder van ons dat idealiter ziet opgevuld worden...willen we allemaal (denk ik toch) dat de uitspraken ivm ambitie, versterkingen...in plaats van lege dozen, tastbare feiten worden. Als je Gerkens zijn contract een beetje verbetert, hem verzekert dat de rest blijft en dat er versterking komt, dan blijft die...want ik denk dat hij ook wel beseft dat het op een ander misschien bankzitten wordt (zie Rob Schoofs zijn avontuur), want hij moet zich toch opnieuw bewijzen terwijl hij hier al wat krediet heeft. Als hij dat niet aanvaardt, dan kan je je als club niets verwijten.
Plus het feit dat Gerkens voor mij persoonlijk nog niet in de buurt komt van Schoofs..
Oké zijn 10 doelpunten zijn er.. Maar ik zou altijd een Schoofs kiezen boven Gerkens..

Gerkens is goed, zoals Peeters, om uit te blinken bij een ploeg als STVV..
Topclub is volgens mij voor beide heren te hoog gegrepen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Jacques »

Vetokele ging Gerkens al voor met een gelijkaardige uitspraak over een eventueel verlengd verblijf. Peeters zal er vermoedelijk niet veel anders over denken. Het signaal aan de clubverantwoordelijken is duidelijk: of je kiest voor de weg vooruit of je bent terug naar af.
Overdrijven is een kunst
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door vdl »

BoemBoem schreef:
vdl schreef:
BoemBoem schreef:
vdl schreef:
BoemBoem schreef: Ik neem ze er toch alle 2 bij als ik de keus heb ;)
Voor 5 matchen op een seizoen te spelen en de rest in de lappenmand te liggen omdat meneer niet kan leven als ne profvoetballer.
Ja
Verstandig is iets anders als je maar een budget hebt zoals dat van stvv
Ja, in 2e klasse en 3e klasse zijn er genoeg fitte spelers om te gaan halen he..
Ja en vooral minder domme spelers,hoeveel matchen heeft Dompé op twee seizoenen gespeeld en hoeveel heeft hij gescoord?
Gene vette he ,zo spelers moeten dan uw ploeg versterken ,haal anders Patosi er ook nog bij das nog zo een geval .
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

vdl schreef:
BoemBoem schreef:
vdl schreef:
BoemBoem schreef:
vdl schreef: Voor 5 matchen op een seizoen te spelen en de rest in de lappenmand te liggen omdat meneer niet kan leven als ne profvoetballer.
Ja
Verstandig is iets anders als je maar een budget hebt zoals dat van stvv
Ja, in 2e klasse en 3e klasse zijn er genoeg fitte spelers om te gaan halen he..
Ja en vooral minder domme spelers,hoeveel matchen heeft Dompé op twee seizoenen gespeeld en hoeveel heeft hij gescoord?
Gene vette he ,zo spelers moeten dan uw ploeg versterken ,haal anders Patosi er ook nog bij das nog zo een geval .
Geen slecht idee !
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Brusselmans »

Het statement van enkele spelers is er.
Als ze zo goed zijn als ze zelf denken, mag dat van mij, maarrrrrrrrrrrrrrrrr .....
Ook van hun verwacht ik dan daden in de komende weken: hun reeks in PO2 winnen, en een finale tegen Genk afdwingen.
Thuis tegen KVM en Standard, uit naar Union en Lierse.
Dan hebben ze reden tot spreken, en kunnen ze eisen stellen ....
Anders ook snaveltjes dicht !!!
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Since '54 »

Brusselmans schreef:Het statement van enkele spelers is er.
Als ze zo goed zijn als ze zelf denken, mag dat van mij, maarrrrrrrrrrrrrrrrr .....
Ook van hun verwacht ik dan daden in de komende weken: hun reeks in PO2 winnen, en een finale tegen Genk afdwingen.
Thuis tegen KVM en Standard, uit naar Union en Lierse.
Dan hebben ze reden tot spreken, en kunnen ze eisen stellen ....
Anders ook snaveltjes dicht !!!
Absoluut waar! Dit geldt trouwens voor iedereen zeker de -23 die hier rondlopen want na een behoorlijke match of twee drie lopen er op Stayen al veel te veel met hun hoofd in de wolken en de pers speelt hier een kwalijke rol in.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door tesneusdoek »

Since '54 schreef:
Brusselmans schreef:Het statement van enkele spelers is er.
Als ze zo goed zijn als ze zelf denken, mag dat van mij, maarrrrrrrrrrrrrrrrr .....
Ook van hun verwacht ik dan daden in de komende weken: hun reeks in PO2 winnen, en een finale tegen Genk afdwingen.
Thuis tegen KVM en Standard, uit naar Union en Lierse.
Dan hebben ze reden tot spreken, en kunnen ze eisen stellen ....
Anders ook snaveltjes dicht !!!
Absoluut waar! Dit geldt trouwens voor iedereen zeker de -23 die hier rondlopen want na een behoorlijke match of twee drie lopen er op Stayen al veel te veel met hun hoofd in de wolken en de pers speelt hier een kwalijke rol in.
Zonder hun "managers" te vergeten...die maken die "mennekes" (niet vergeten dat het allemaal maar "gaminkes" zijn van vooraan in de 20) hun hoofd zot met wilde verhalen over loonsverhogingen, interesse van grote clubs, vanuit het buitenland,... De spelers zouden ook moeten beseffen dat een foute keuze of verder willen springen dan hun stok lang is, nadien cash betaald wordt...een jaartje bankzitten en naar 1B o lager... Neen, als STVV echt ambities toont (2 à 3 kwaliteitsinjecties en de rest toekomstgerichte "koopjes"), de kern bijeen probeert te houden en de contracten van de sterkhouders een beetje verbetert, dan denk ik persoonlijk dat geen enkele speler van de huidige kern er goed aandoet om andere oorden op te zoeken. Zoals reeds enkele malen vermeld, Rob Schoofs (die in onze huidige kern kapitein en sterkhouder zou zijn) zal moeten hopen dat AA GENT hem uitleent aan bijv. Charleroi, Lokeren, Moeskroen, STVV (zou mooi zijn als er aan aankoopoptie bij is)... en/of dat zijn "cachet" niet te fel daalt door de paar jaren bankzitten bij AA GENT. Als de club echt een inspanning doet, even eerst in de spiegel kijken en het hoofd koel houden is de boodschap dus...! :stvv:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Jacques »

Terechte opmerking i.v.m. zelf presteren, maar ik denk dat Gerkens in deze wel recht van spreken heeft: 11 doelpunten en 2 assists, gestart als bankzitter, maar intussen de meest productieve speler van het elftal. Wat kan je als centrale middenvelder nog veel meer doen? Idem voor Peeters (5 doelpunten, 10 assists), moest die er hetzelfde over denken. Ze zijn de meest bepalende spelers geweest dit seizoen (zeker qua resultaat) en binnen onze kern dus ook degenen die het meeste recht van spreken hebben.
Wie moet er anders met zijn vuist op tafel kloppen? Pulido en Dussaut?

Het al dan niet bereiken van een finale van een bezigheidstherapie-competitie staat daar voor mij los van. Die bereik je met de groep, niet met 1 of 2 spelers. Ik maak ook een onderscheid tussen zuivere of directe financiële eisen (ik moet zoveel % meer verdienen) en sportieve eisen (betere kern) die indirect ook vaak leiden tot meer financiële inkomsten (winstpremies e.d.). Het eerste is graaien, het tweede is groeien.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door pat@ »

Jacques schreef:Terechte opmerking i.v.m. zelf presteren, maar ik denk dat Gerkens in deze wel recht van spreken heeft: 11 doelpunten en 2 assists, gestart als bankzitter, maar intussen de meest productieve speler van het elftal. Wat kan je als centrale middenvelder nog veel meer doen? Idem voor Peeters (5 doelpunten, 10 assists), moest die er hetzelfde over denken. Ze zijn de meest bepalende spelers geweest dit seizoen (zeker qua resultaat) en binnen onze kern dus ook degenen die het meeste recht van spreken hebben.
Wie moet er anders met zijn vuist op tafel kloppen? Pulido en Dussaut?

Het al dan niet bereiken van een finale van een bezigheidstherapie-competitie staat daar voor mij los van. Die bereik je met de groep, niet met 1 of 2 spelers. Ik maak ook een onderscheid tussen zuivere of directe financiële eisen (ik moet zoveel % meer verdienen) en sportieve eisen (betere kern) die indirect ook vaak leiden tot meer financiële inkomsten (winstpremies e.d.). Het eerste is graaien, het tweede is groeien.
Dat Gerkens en Peeters toevallig uit de streek zijn zal er ook wel bij helpen dat ze voor het groeiproces willen gaan. Ze weten tenminste nog wat de waarden zijn waar de club STVV ooit voor stond. Al moet het wel eerlijk gezegd zijn dat ze in het begin niet gehaald werden als de toptransfers die ze nu zouden zijn. Het waren wel leuke spelers, maar geen spelers waar de ploeg rond gebouwd werd. Hopelijk inspireert het Roland niet om weer een grote hoop mogelijke witte merels aan te werven want zulke witte merels gaan er niet ieder seizoen zijn. We wachten af, tegen half juli zijn we al een pak wijzer welke koers het beleid wil varen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Terechte opmerking i.v.m. zelf presteren, maar ik denk dat Gerkens in deze wel recht van spreken heeft: 11 doelpunten en 2 assists, gestart als bankzitter, maar intussen de meest productieve speler van het elftal. Wat kan je als centrale middenvelder nog veel meer doen? Idem voor Peeters (5 doelpunten, 10 assists), moest die er hetzelfde over denken.
Dat is faze 1 ...
Als je prof bent, spreek je niet over bezigheidstherapie, maar ga je vol voor de eindwinst, eender waar, anders ben je al aan het teren op bewezen diensten.
Er loopt ergens een nummer 7 rond, die absoluut niks meer moet bewijzen, maar toch op 10 niveaus hoger keer op keer weer brengt wat hij moet brengen, en dat al meer dan 10 jaar, dat ze die maar als voorbeeld nemen.
Dus "sterkhouders" : nog een tandje bijsteken, op zoek naar mooie dingen !!!!
Plaats reactie