Zomertransfers 2017-2018

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Johan »

ceballos kan je niet verkopen? Is een speler van Duchatlet en als die beslist dat hij ergens anders naartoe kan is hij weg.Als die ergens een ros solleke kan rapen zal hij het niet laten.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:Er is een financieel akkoord met Vetokele voor een extra seizoen. Met Charlton was dat niet zo moeilijk, aangezien Roland daar eigenaar is. Met Vetokele werd nu ook een akkoord gevonden, hij wil wel pas definitief zijn handtekening zetten indien de beloofde versterkingen er effectief komen.

Bron: HBVL


Tevens een artikel over STVV in Voetbal Magazine vandaag.
Fijn zo!

Wel opvallend dat uw eigen spelers het bestuur zo onder druk moeten zetten om versterkingen te halen. Niet willen tekenen alvorens de beloofde versterkingen er zijn, toont toch een zeker wantrouwen in het bestuur. Het illustreert imo dat de uitverkoop die telkens volgt/volgde op ieder iet of wat deftig (half) jaar niet enkel bij de supporters maar ook bij veel spelers voor de nodige twijfels en wantrouwen zorgt. Met alleen praatjes gaan Roland, Flippo en co. er deze keer (hopelijk) niet geraken.
Overdrijven is een kunst
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door vdl »

Johan schreef:ceballos kan je niet verkopen? Is een speler van Duchatlet en als die beslist dat hij ergens anders naartoe kan is hij weg.Als die ergens een ros solleke kan rapen zal hij het niet laten.
Awel wat niet van u is kunt ge niet verkopen ,das toch zo moeilijk niet,Ceballos moet je niet tot onze spelers rekenen.
Net als Mechelen en Bolingoli rekening houden dat ze weg zijn,dat is het lot van huurlingen.
Wat van Roland is ,is daarom niet van stvv he .
Jebus4life
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Jebus4life »

Jacques schreef:
Mikman schreef:Er is een financieel akkoord met Vetokele voor een extra seizoen. Met Charlton was dat niet zo moeilijk, aangezien Roland daar eigenaar is. Met Vetokele werd nu ook een akkoord gevonden, hij wil wel pas definitief zijn handtekening zetten indien de beloofde versterkingen er effectief komen.

Bron: HBVL


Tevens een artikel over STVV in Voetbal Magazine vandaag.
Fijn zo!

Wel opvallend dat uw eigen spelers het bestuur zo onder druk moeten zetten om versterkingen te halen. Niet willen tekenen alvorens de beloofde versterkingen er zijn, toont toch een zeker wantrouwen in het bestuur. Het illustreert imo dat de uitverkoop die telkens volgt/volgde op ieder iet of wat deftig (half) jaar niet enkel bij de supporters maar ook bij veel spelers voor de nodige twijfels en wantrouwen zorgt. Met alleen praatjes gaan Roland, Flippo en co. er deze keer (hopelijk) niet geraken.
Vetokele kent de truken van Roland beter dan de meesten :D
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1083
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door weekenders »

STVV DOET VOORSTEL AAN CLUB BRUGGE

Brandon Mechele, Boli Bolingoli en Sébastien Bruzzese trokken in januari van Club Brugge naar STVV. Mechele en Bolingoli kwamen veel aan spelen toe bij de Kanaries. Op Stayen willen ze graag verder met de drie huurlingen.
Bij STVV blijven ze niet bij de pakken zitten, meldt Het Belang van Limburg. Er zou al een voorstel overgemaakt zijn aan Club Brugge om Mechele, Bolingoli en/of Bruzzese nog een jaar te huren.
Wellicht zullen ze op Stayen nog wat geduld moeten tonen. Club Brugge ziet Michel Preud'homme en de nieuwe trainer is nog niet bekend.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=123109
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door STimVV »

Ik vind het top van Vetokele dat hij akkoord is maar zijn handtekening koppelt aan de ambitie van de club. We kunnen met z'n allen toch niet anders dan content zijn dat ook hij de club wat druk oplegt op die manier. Merci Igor, om ons daar wat mee te helpen. :lol:
Nu is het natuurlijk wel een probleem als elke speler op dezelfde manier gaat redeneren. Iemand gaat toch den 1e moeten zijn, en den 2e, en ...

Betreft Bolingoli. Ik lees dat Touba bij Brugge een contractverlenging kreeg. Is ook een jonge belgische speler die op dezelfde positie speelt als Bolingoli en het goed deed in PO1 ter vervanging van de geblesseerde De Bock. Als Bolingoli terug keert naar Brugge is de kans dus groot dat hij als 3e keuze zal fungeren en dus vaak zelfs de bank niet zal halen. Dat biedt perspectieven voor een verdere samenwerking tussen STVV en Bolingoli lijkt me.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door STimVV »

Onderstaande zou het scenario zijn waar ze naar toe zouden moeten proberen werken:

--------------------Pirard--- X ---Schevenels-----------------------

-----------Djené--Mechele--Kotysch--Fernandes--Ryckaert-------
Dussaut-- X ------------------------------------------- X --Bolingoli

----------------------- De Petter-- De Sart -----------------------
------Gerkens--Abrahams----------Peeters--Ceballos----------

--------Vetokele--Janssens------------Boli-- X ------------------

OUT: Bruzzese, Pulido, Bagayoko (al mag die blijven van me), Bezus, Valdivia, Cuevas, Proschwitz, Swers, Tchenkoua.
IN: de 4 kruisjes, waarbij het de bedoeling moet zijn dat zij een meerwaarde zijn tov de speler die er al staat.

9 out, 4 in. Minder kwantiteit, meer kwaliteit.
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door bert1924 »

Ik begrijp de situatie van Bagayoko niet
Laat hem bliven , geef hem een goed kontrack en uw probleem op RA is opgelost( Dussaut en Bagayoko)
Wil hij weg of moet hij weg?Spelers die de ganse flank kunnen doen lopen niet dik.
In de vorige post werd De Norre vergeten,komt normaal terug.
BoemBoem
Berichten: 2963
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

bert1924 schreef:Ik begrijp de situatie van Bagayoko niet
Laat hem bliven , geef hem een goed kontrack en uw probleem op RA is opgelost( Dussaut en Bagayoko)
Wil hij weg of moet hij weg?Spelers die de ganse flank kunnen doen lopen niet dik.
In de vorige post werd De Norre vergeten,komt normaal terug.
Da snap ik nie..
Er is al een heel jaar een probleem op RA, en uw oplossing zou zijn om gewoon de spelers die ge hebt te behouden?

Maar euh, dan is er toch niks veranderd ? :D ..

Nee serieus, bagayoko heeft zeker enkele goede matchen gespeeld , maar blijft verdedigend o zo onbetrouwbaar..
Ander en beter..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Halenaar »

BoemBoem schreef:
bert1924 schreef:Ik begrijp de situatie van Bagayoko niet
Laat hem bliven , geef hem een goed kontrack en uw probleem op RA is opgelost( Dussaut en Bagayoko)
Wil hij weg of moet hij weg?Spelers die de ganse flank kunnen doen lopen niet dik.
In de vorige post werd De Norre vergeten,komt normaal terug.
Da snap ik nie..
Er is al een heel jaar een probleem op RA, en uw oplossing zou zijn om gewoon de spelers die ge hebt te behouden?

Maar euh, dan is er toch niks veranderd ? :D ..

Nee serieus, bagayoko heeft zeker enkele goede matchen gespeeld , maar blijft verdedigend o zo onbetrouwbaar..
Ander en beter..
Bagayoko heeft een paar zeer goede en een paar slechte wedstrijden gespeeld. Dat is een feit, maar als hij zijn dagje heeft is hij echt wel niet te stoppen.

Dussaut daarentegen, verbeter mij als ik het fout heb, maar ik heb nog geen enkele goede wedstrijd van hem gezien. Zijn voorzetten zijn ook dramatisch, en dat voor een flankspeler. Ik zou altijd met Bagayoko volgend seizoen starten, en Dussaut laten gaan. Dat Leko de binnenkort transfervrije Bagayoko nog steeds verkiest boven Dussaut zegt genoeg.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Halenaar »

En voor op de rechtsback zou ik eens gaan horen achter Dion Cools, schippert nu al een paar maanden tussen bank en tribune bij Club Brugge. Maar alles zal uiteraard afhangen van hun nieuwe trainer.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door vdl »

Halenaar schreef:En voor op de rechtsback zou ik eens gaan horen achter Dion Cools, schippert nu al een paar maanden tussen bank en tribune bij Club Brugge. Maar alles zal uiteraard afhangen van hun nieuwe trainer.
Die gaat echt niet komen ze,weet je wel hoeveel die gespeeld heeft.
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door voetballiefhebber »

Mijn verwachting is dat Bolingoli gaat blijven. Speelde de laatste matchen sterk, maar daarvoor was hij eerder wisselvallig en speelde hij te slordig. Hij kan dus nog wat vooruitgang boeken afgaande op zijn laatste wedstrijden. Bruzzese blijft misschien ook nog wel. Mechele gaat wellicht hogerop gaan, maar Club Brugge zelf is misschien net wat te hoog gegrepen. Zulte-Waregem wil hem heel graag.

Ik lees dat ze nu gaan werken met langere contracten en dat ze Belgen willen halen of tenminste spelers die vertrouwd zijn met de Jupiler Pro League. :Roland: moet het risico afdekken dixit Bormans las ik zopas op een voetbalsite. Dat zou deze week in Voetbal Magazine staan.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door miel »

Halenaar schreef:
BoemBoem schreef:
bert1924 schreef:Ik begrijp de situatie van Bagayoko niet
Laat hem bliven , geef hem een goed kontrack en uw probleem op RA is opgelost( Dussaut en Bagayoko)
Wil hij weg of moet hij weg?Spelers die de ganse flank kunnen doen lopen niet dik.
In de vorige post werd De Norre vergeten,komt normaal terug.
Da snap ik nie..
Er is al een heel jaar een probleem op RA, en uw oplossing zou zijn om gewoon de spelers die ge hebt te behouden?

Maar euh, dan is er toch niks veranderd ? :D ..

Nee serieus, bagayoko heeft zeker enkele goede matchen gespeeld , maar blijft verdedigend o zo onbetrouwbaar..
Ander en beter..
Bagayoko heeft een paar zeer goede en een paar slechte wedstrijden gespeeld. Dat is een feit, maar als hij zijn dagje heeft is hij echt wel niet te stoppen.

Dussaut daarentegen, verbeter mij als ik het fout heb, maar ik heb nog geen enkele goede wedstrijd van hem gezien. Zijn voorzetten zijn ook dramatisch, en dat voor een flankspeler. Ik zou altijd met Bagayoko volgend seizoen starten, en Dussaut laten gaan. Dat Leko de binnenkort transfervrije Bagayoko nog steeds verkiest boven Dussaut zegt genoeg.
Al onze flank spelers ( flank verdedigers) waren dit seizoen geen toonbeeld van betrouwbaarheid verdedigend , zowel op links als op rechts
Bagayoko , mag voor mij gerust nog een seizoen blijven , maar als wij een linkerflank op de kop kunnen tikken die een betere passing heeft mag hij voor mij beschikken .
Het is waar , Dussaut was zeker niet beter dan Bagayoko maar hij is wel 5 of 6 jaar jonger , en hij ligt nog onder contract .
Mij lijkt het dat Dussaut toch iets meer het overzicht kan bewaren , en gemakkelijker een man kan uitschakelen dan Bagayoko .
Als Bolingoli blijft , en Bagayoko vertrekt , moet er zeker nog een linker en rechter flank bij komen en als wij willen versterken , zouden deze 2 het potentieel moeten hebben om Bolingoli en Dussaut op de bank te houden .
Mikman
Berichten: 3679
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Mikman »

Bormans sprak eerder over nieuwe backs en extra kracht op het middenveld.

Dit fragment komt uit Voetbal Magazine van deze week:

DUCHÂTELET LAAT SPORTIEVE SLEUTELS AAN TROUWE LUITENANT

Het sportieve succes van STVV lijkt omgekeerd evenredig te lopen met de publieke optredens van commander-in-chief Roland Duchatelet. Bij zijn terugkeer naar STVV in mei vorig jaar had Duchatelet de ambitie uitgesproken om mee de sportieve lijnen uit te tekenen, maar de zaak rond de uitgelekte e-mails en de aanhoudende protestmarsen van Charltonfans hebben hem doen inzien dat hij zijn knowhow beter kan aanwenden om andere departementen te versterken. Naar verluidt concentreert Duchatelet zich volop op de commerciële expansie van Stayen en de bouw van een gelijkaardig project bij de Franse tweedeklasser Stade Lavallois. Door de vrijwillige terugtrekking van Duchatelet kon Philippe Bormans helemaal uit de schaduw treden. Bormans, met zijn 30 de Benjamin onder de Belgische voetbalmanagers, is de man die achter de schermen de sportieve transformatie van STVV in gang zette. "Bormans heeft nu de sportieve sleutels in handen" , klinkt het op Stayen.
Na de transfercarrousel van vorig seizoen groeide bij de CEO het besef dat hij zijn transferpolitiek moest wijzigen.
"Vorig jaar moest ik in de winterstop op één maand tijd 22 in- en uitgaande transfers regelen. Dat is gemiddeld bijna één per dag. Het was noodzakelijk, het ging gewoon niet anders, maar het rijmt niet met stabiliteit", zo liet Bormans zich ontvallen.

UIt de laaste transferbewegingen blijkt dat Bormans uit zijn fouten heeft geleerd. Er werden onmiddellijk inzetbare jongens als Bolingoli, Mechele, Bruzzese en Vetokele aangetrokken. Bormans wil komende zomer op de ingeslagen weg verder gaan: wie voor STVV wil spelen, moet Belg zijn of minstens vertrouwd met de Jupiler League. Voor dat soort spelers is de club bereid om langdurige contracten aan te gaan, zoals het dat eerder deed met Gerkens en Peeters. "Je moet risico's durven nemen", aldus Bormans. "Voor een club als Sint-Truiden is een contract van drie jaar geven aan een speler een risico. Je weet nooit waar je als club over drie jaar zal staan en je kan de groeicurve van de speler niet voorspellen. Als je binnen het huis echter iemand hebt die kapitaalkrachtig genoeg is om dat soort investeringen af te dekken, kan je dat soort investeringen wel doen.

...

De contractverlenging die Leko deze maand kreeg, is een teken dat STVV aan een duurzaam project wil werken. Als straks Rolands Duchatelets droom werkelijkheid wordt -Europees voetbal naar Stayen halen- dan is de club misschien definitief gelanceerd. Zo is het in het vorige decennium ook begonnen bij Zulte Waregem.
Plaats reactie