Zomertransfers 2017-2018

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Brusselmans »

DRAMATISCH BEGONNEN MERCATO LOOPT TOCH NOG GOED AF.

De mercato was nog niet, of zelfs amper begonnen, en de 2 sterkhouders (20 assists en 20 goals) waren al verpatst voor in mijn ogen te weinig geld. Ik heb daar dan ook duidelijk mijn ongenoegen over geuit. Net zoals bij het latere vertrek van Fernandes en Djené. Dan was er weer dat déjà-vu gevoel van de voorbije jaren, en ook de aanstelling van Marques en de terugkeer van COL was niet van die aard om sprongetjes in de lucht te gaan maken ... Wat zich uiteindelijk ook vertaalde in een dramatische abo-verkoop !

Tot er plots, tot mijn verbazing, licht begon te schijnen. De terugkeer van Ceballos en Vetokele (net voor de competitiestart), en Gueye, maakte plots de er 3 spitsen waren ! Voor het eerst heeft men ingezien dat het zonder spitsen nooit lukt (en de eerste 5 matchen hebben dat ook bewezen). Na 15 jaar werd eindelijk ingegrepen op dat vlak !!!!!!!

Over de andere transfers heb ik mij onthouden van commentaar, wegens niet genoeg op de hoogte. Wie wel trouwens ?

Vandaag blijken ze zo goed als allemaal mee te vallen, en dat is alleen maar toe te juichen. Voor het eerst in vele jaren heb ik dan ook geen enkel probleem ermee om te zeggen dat er heel goed werk geleverd is, zeker nu ook Boli aan boord blijft.

Wat zou het nu zijn. Het grote gelijk van RD, of het grote ongelijk waarmee hij ons 14 jaar heeft opgezadeld ? Ik weet het wel denk ik !

Met deze ploeg behoort PO1 inderdaad tot de mogelijkheden, deze is veel beter dan de afgelopen jaren, en zeer zeker is er heel wat afval vertrokken, afval die door een falend transferbeleid werd ingehaald !

In de beleidstopc reageer ik niet meer, wegens te belachelijk voor woorden. 12 op 15 is voor sommigen genoeg om 15 jaar uit te wissen. De tribunes spreken op dit ogenblik voor zich.
"Geen woorden, maar daden" werd beloofd (zie onderschrift). Dat is eindelijk eens gebeurd, nu is het aan de spelers om het waar te maken. Ook nu geloof ik in PO1, vorig jaar werd dat ook geroepen, toen iets minder :zot:

De eerste stap is gezet, de tweede stap, nog belangrijker, zal voor deze winter zijn. Ben benieuwd. Eén goede zomer maakt nog geen vakantieland. De wind zit goed, maar die zat 2 jaar geleden ook goed. Tot de zeilen ingetrokken werden, en de boot verkeerde wateren werd ingestuurd, met een wrak als gevolg. Gaat dat dit jaar weer gebeuren ? Dat is de grote twijfel die doorheen de jaren gezaaid is, waar je niet zomaar 123 van af geraakt !
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 01 sep 2017, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Hallo-Tokyo »

:stvv:
Laatst gewijzigd door Hallo-Tokyo op 04 sep 2017, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door tesneusdoek »

We zijn versterkt uit de transferperiode gekomen. Hopelijk is Antunes binnenkort speelklaar en dan zit het in alle linies goed. De linkerkolom zit er zeker in en dan is PO1 nooit veraf...

Als het goed is, mag/moet het ook gezegd worden. Het enige wat ik nog niet begrijp is die uitspraak over de kern bij mekaar houden en verder bouwen op wat we hebben. Werd er van strategie veranderd na het vertrek van Leko? Stonden ze voor voldongen feiten? Soit, ik kan leven met wie, hoe en voor hoeveel verkocht werd en denk alleen dat er voor Peeters iets meer kon uitgehaald worden... Maar nogmaals, de vervangers staan er. :party:
:geelblauw: :geelblauw: :geelblauw:
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Iniesta »

Er is inderdaad een ploeg die kan meestrijden voor meer dan de degradatie. Of dat PO1 is zal nog moeten blijken maar deze ploeg kan een kandidaat zijn. De grootste schrik die ik had was dat Boli verkocht werd. Vooraan zitten we nu goed en de concurrentie moet die weelde nog meer doen renderen. Linksachter is ons zwakste punt maar dat moeten we kunnen opvangen. Door de goede start kunnen we ook vrij voetballen zonder stress, ook een voordeel. Anderzijds denk ik ook dat men ondertussen elders ook begrepen heeft dat men ons niet moet onderschatten. Ploegen zullen zich dus meer op ons instellen. Aan de trainer om dit op te vangen.

Nu is het afwachten of deze goede transferperiode ook bevestigd wordt bij de 2e transferperiode want de prijzen worden pas op het einde van het seizoen uitgedeeld. PO1 halen zal daar dus ook vanaf hangen. Indien we dit zouden halen zullen ook de inkomsten toenemen en kunnen we misschien weer enkele afhakers overtuigen om terug te keren want de lege plaatsen doen pijn aan de ogen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Since '54 »

Schitterende zomermercato van het STVV-bestuur! Dikke proficiat aan iedereen die ertoe heeft bijgedragen.
Nu ligt het grote werk bij de coach die er een PO I ploeg van moet maken. De start hebben we alleszins al niet gemist. Jonas De Roeck wacht een zware maar tegelijk plezante tijd, Guido Brepoels achterna.
De Bòddelkèèr mag zonder schroom verder blijven zingen: 'Sintrùin ich zien oech gèèn, be-t-oer famuize voetbalploeg, drèè toures op een rèè'.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Brusselmans »

Hallo-Tokyo schreef:Deze post siert je.
Nuance is belangrijk in het leven.
Zwart/wit is spectaculair maar geen weergaven van het leven.

:stvv:
Waardeloze reactie !
Als het goed is zeg ik het, omgekeerd evenzeer !
Met dat tweede hebt gij een probleem !
Dat is geen nuance, dat is wegkijken van de realiteit !
Gelieve in de toekomst mij niet meer te komen vertellen welke post mij siert, en welke niet, als ge zelf niet tegen de feiten van de dag kunt ! Ik hoef van u geen beoordeling, echt niet !
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Tompie »

Negatief:
beweren dat je de kern gaat samen houden en nog verder zal versterken, met het oog op PO1. Doe zo'n uitspraken niet als je die niet hard kan maken. Je maakt jezelf belachelijk en verliest geloofwaardigheid bij je aanhang.

Positief:
een kern samenstellen die sterker lijkt dan die van vorig seizoen. Met Gueyé, Vetokele en Boli heb je drie goede spitsen. Blessuregevoelig weliswaar, ze zullen zelden alle drie fit zijn. Daarom prima dat je niemand meer hebt laten vertrekken. De komst van Acolatse is een prima signaal naar de supporters toe.

Defensief staat het stevig, Texeira is een grote meerwaarde, Kitsiou ook. De Norre doet het onverhoopt sterk op links, Antunes zal mogen knokken voor zijn plekje in de basis. Ook Charisis liet al mooie dingen zien op het middenveld, De Petter speelt op een heel ander niveau dan vorig jaar, De Sart breekt verder door. Asamoah is een man waarvoor ik naar het stadion kom. Legear was een opportuniteit die bij zijn eerste 45 minuten al wedstrijdbepalend was. Ik zei het hier nog voor zijn komst, de voetballer Legear is absoluut een versterking voor STVV.

Natuurlijk zit het allemaal wat mee, maar kwaliteit dwingt geluk soms ook af. Beveren was voetballend zeker zo sterk, maar miste een killer. Leuk ook dat het regelmatig andere spelers zijn die voor de beslissing zorgen: Boli tegen Standard, Vetokele tegen Beveren, Legear in Anderlecht, Ceballos tegen Gent ...

Zonder teveel geblesseerden heeft STVV een bank om U tegen te zeggen. En is het niet dat de sterkte van de bank die veel zegt over de mogelijkheden van het team?

Of PO1 haalbaar is, weet ik niet. Er zijn veel teams die het onverhoopt goed doen, de groten laten het daarentegen afweten. Het is een gek seizoen, waarin aan het eind van de rit wel eens heel veel ploegen op een zakdoek kunnen staan.

Maar voor deze transferperiode: goed gewerkt STVV!
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Hallo-Tokyo »

:geelblauw:
Laatst gewijzigd door Hallo-Tokyo op 04 sep 2017, 10:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Brusselmans »

Hup, nu komt ge het hier weer verzieken !
Nu hebt ge weer een probleem met het het feit dat iedereen de mercato geslaagd vind !!!
Ge hebt toch uw topicske, niet voldoende ofwa ?

"Got toch erreges achter ne stroek schijte menne man"
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Jack »

Tompie schreef:Negatief:
beweren dat je de kern gaat samen houden en nog verder zal versterken, met het oog op PO1. Doe zo'n uitspraken niet als je die niet hard kan maken. Je maakt jezelf belachelijk en verliest geloofwaardigheid bij je aanhang.

Positief:
een kern samenstellen die sterker lijkt dan die van vorig seizoen. Met Gueyé, Vetokele en Boli heb je drie goede spitsen. Blessuregevoelig weliswaar, ze zullen zelden alle drie fit zijn. Daarom prima dat je niemand meer hebt laten vertrekken. De komst van Acolatse is een prima signaal naar de supporters toe.

Defensief staat het stevig, Texeira is een grote meerwaarde, Kitsiou ook. De Norre doet het onverhoopt sterk op links, Antunes zal mogen knokken voor zijn plekje in de basis. Ook Charisis liet al mooie dingen zien op het middenveld, De Petter speelt op een heel ander niveau dan vorig jaar, De Sart breekt verder door. Asamoah is een man waarvoor ik naar het stadion kom. Legear was een opportuniteit die bij zijn eerste 45 minuten al wedstrijdbepalend was. Ik zei het hier nog voor zijn komst, de voetballer Legear is absoluut een versterking voor STVV.

Natuurlijk zit het allemaal wat mee, maar kwaliteit dwingt geluk soms ook af. Beveren was voetballend zeker zo sterk, maar miste een killer. Leuk ook dat het regelmatig andere spelers zijn die voor de beslissing zorgen: Boli tegen Standard, Vetokele tegen Beveren, Legear in Anderlecht, Ceballos tegen Gent ...

Zonder teveel geblesseerden heeft STVV een bank om U tegen te zeggen. En is het niet dat de sterkte van de bank die veel zegt over de mogelijkheden van het team?

Of PO1 haalbaar is, weet ik niet. Er zijn veel teams die het onverhoopt goed doen, de groten laten het daarentegen afweten. Het is een gek seizoen, waarin aan het eind van de rit wel eens heel veel ploegen op een zakdoek kunnen staan.

Maar voor deze transferperiode: goed gewerkt STVV!
Inderdaad, het draait nu allemaal goed uit. Een proficiat is op z'n plaats, maar om dit nu al direct aan de klasse van onze "technische staff" toe te wijden daar is het wat vroeg voor en is er in het verleden al teveel onbekwaamheid getoond.

Niet vergeten dat dit geen manier van doen is om een stabiele club te zijn of worden. Dit is opnieuw een duiventil geweest.

Niet vergeten dat er geld binnengekomen is en quasi niks uitgegaan is en er in principe teveel gehuurde spelers zijn.
Grote kans volgende zomer weer vanaf 0 beginnen.

Soit, deze keer lijkt het goed uitgedraaid te hebben! Mooi zo!
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door pat@ »

De transferperiode is afgelopen, een korte samenvatting.

Uitgaande:
- Met transfersom => Djené, Gerkens, Peeters en Pulido
- Zonder som => Bagayoko, Fernandez, Proswitsch en Vanwelkenhuysen.
- Terug naar verhuurder => Bolingoli, Brusseze en Mechele.

Inkomende:
- Met transfersom => /
- Zonder som => Antunes, Asamoah, Ayala, Legear en Steppe.
-Via netwerk => Botaka, (Ceballos), Teixeira en Vetokele.
-Gehuurd => Acolatse, Charisis, Goutas, Gueye en Kitsiou.

Van bovenstaand rijtje zijn volgens mij de volgende inkomende transfers "natte vingerwerk" geweest. Asamoah, Ayala, Botaka, Charisis, Goutas en Kitsiou(allen gepresenteerd door managers zonder gezocht te hebben naar profiel X of Y). Botaka is een geval zoals Ceballos vorig jaar, namelijk hopen dat hij meevalt en anders scheuren we er onze broek er niet aan.

Even vooruitkijken naar seizoen 2018 wanneer je de gehuurde spelers (allen echte sterkhouders gebleken) met aankoopoptie wilt binnenhalen mag je een 8/9 miljoen op tafel leggen. #ambitie, Acolatse is alvast een goedkope vorm van ambitie.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Trunekson »

pat@ schreef: - Zonder som => Antunes, Asamoah, Ayala, Legear en Steppe.
Steppe heeft wel degelijk geld gekost.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door stvvilvoorde »

Charisis en Kitsiou zijn er nog via Leko gekomen denk ik
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door Trunekson »

pat@ schreef:
Even vooruitkijken naar seizoen 2018 wanneer je de gehuurde spelers (allen echte sterkhouders gebleken) met aankoopoptie wilt binnenhalen mag je een 8/9 miljoen op tafel leggen. #ambitie, Acolatse is alvast een goedkope vorm van ambitie.
Kitsiou is 1.2M, Charisis 1.5M. Van Vetokele heb ik geen idee maar het zou me niet verbazen dat Duchatelet dezelfde constructie gaat hanteren als bij Ceballos.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2017-2018

Bericht door voetballiefhebber »

Trunekson schreef:
pat@ schreef: - Zonder som => Antunes, Asamoah, Ayala, Legear en Steppe.
Steppe heeft wel degelijk geld gekost.
Inderdaad, kostte 150.000 euro als ik het me nog goed herinner.
Plaats reactie