Transfers ...

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers ...

Bericht door Since '54 »

Scandic schreef:
Halenaar schreef:Wat vind u van Smetana? Als ik op zijn cijfers aanga is het ook niet bepaald een schitterende spits...
Ik zag hem nu 2x aan het werk en het ging allemaal te gemakkelijk. Vandaag blijkbaar hetzelfde verhaal, maar ik wacht nog op de beelden. Hij profiteert vooral van zijn lengte denk ik en heeft paar interessante spelers rond zich lopen. Overschat de competitie ginder niet. Doet me eigenlijk beetje denken aan Kovacs (Lierse) en Vuorinen (Charleroi).

... en aan Veselinovic die van Brussels naar Anderlecht ging?
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

Since '54 schreef: ... en aan Veselinovic die van Brussels naar Anderlecht ging?
Ik zag Veselinovic nog niet bezig, dus ik kan onmogelijk een oordeel vellen. Kovacs en Vuorinen waren ooit in beeld bij...Genk. Kovacs had ondanks zijn lengte en gewicht jaren geleden het nodige talent. Genk wilde hem nog een laatste keer scouten in Noorwegen, maar Kovacs raakte zwaar geblesseerd en was maanden out. Daarna haalde hij nooit nog zijn oude niveau. De Fin ging op jonge leeftijd naar Werder Bremen, maar kreeg daar last van heimwee. Terug in Finland ging het plots stukken beter en ging hij voor de 2de keer naar het buitenland. Bij het Noorse Fredrikstad kreeg hij net hetzelfde probleem als bij Bremen. Weer terug naar Finland dus tot hij door Genk werd uitgenodigd voor een test. In de beloftenmatch raakte hij toen geblesseerd en keerde zonder contract terug naar Finland tot Charleroi hem daar oppikte.

Jongens met ergens wel potentieel in het verleden, maar het komt er dus niet uit.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

Cremasco schreef:Heb je ook info van Bojovic ?
Jagodina verloor thuis met 1-2 van Vojvodina. Bojovic zat niet in de kern.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

enerkey schreef:De twee namen die ik had laten vallen doen het verlopig ook niet slecht. Artjoms Rudņevs maakte de overstap van Zalaegerszegi TE naar Lech Poznan en schitterde in de Europe League.
David Biton werd getransfereerd van Hapoel Petah Tikva naar Chalala en doet het voorlopig ook goed.
Rudnevs werd hier bij verschillende clubs aangeboden, maar enkele hapte toe omwille van de pittige eisen. Zijn Nederlandse makelaar posteerde hem bij Poznan en verwacht wordt dat hij volgend seizoen al in de 'grotere' competitie speelt.
Elber
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:53

Re: Transfers ...

Bericht door Elber »

Nu STVV zo goed als zeker is van het behoud en de aanleg van het kunstgrasveld bijna een feit is vraag ik me af of mogelijke versterkingen niet zouden kunnen afhaken wegens een afkeer van kunstgras?

Ik dacht dat Red Bull Salzburg om die reden terug natuurgras heeft aangelegd. Goede spelers die ze voordien op 't oog hadden haakten telkens af omwille van het kunstgras.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers ...

Bericht door stvvilvoorde »

Elber schreef:Nu STVV zo goed als zeker is van het behoud en de aanleg van het kunstgrasveld bijna een feit is vraag ik me af of mogelijke versterkingen niet zouden kunnen afhaken wegens een afkeer van kunstgras?

Ik dacht dat Red Bull Salzburg om die reden terug natuurgras heeft aangelegd. Goede spelers die ze voordien op 't oog hadden haakten telkens af omwille van het kunstgras.
Ik dacht dat het in Salzburg vooral te maken had, met het feit dat men matchen van het nationale team van Oosternijk wou laten doorgaan in Salzburg.

Topspelers haken misschien af owv zo'n grasmat.
Maar STVV dat achter topspelers hengelt? Dat moet al lang geleden zijn...

Als ik gisteren nog maar eens onze schabouwelijke grasmat zag, ben ik eigenlijk blij dat er volgend jaar een kunstgrasmat ligt.

Hieronder een quote uit de telegraaf(NL) van vorige maand over kunstgras. Ploegen met een kunstgrasmat winnen procentueel gezien meer thuismatchen dan ploegen zonder 'nepgras'.
DeTelegraaf 05/11/2011 schreef:
ADO-trainer John van den Brom zei laatst dat thuisploegen met kunstgras absoluut in het voordeel zijn. PVV-Kamerlid Richard de Mos – fervent ADO-supporter – noemt het zelfs ‘competitievervalsing’. De Mos wil dat minister Edith Schippers (Sport) er bij de KNVB op aandringt een enquête te houden. Als er onder betaald voetbalclubs geen draagvlak voor is wil de PVV kunstgras afschaffen.

Meten is weten, zoals sportverslaggever Thijs Zonneveld eerder al in deze krant constateerde. Zakjapanner in de aanslag om de invloed van het groene plastic te bepalen, dat met de promotie van Heracles Almelo in seizoen 2005/06 zijn intrede deed op Nederlands hoogste niveau. Hiervoor zetten we het percentage punten dat kunstgrasclubs in thuiswedstrijden halen af tegen het percentage punten dat álle eredivisieclubs thuis haalden in de afgelopen zeven jaar. Wat blijkt? Clubs met kunstgras halen – op het eerste jaartje na – in de eredivisie structureel een hoger percentage punten uit thuiswedstrijden dan clubs zonder kunstgras.

Eredivisieclubs halen gemiddeld ongeveer 60 procent van hun punten uit thuiswedstrijden, maar eredivisieclubs mét kunstgras halen percentages die 10 (2007/08), 15 (2008/09), of zelfs 20 procent (2006/07) hoger liggen dan gemiddeld. Dit seizoen spelen Heracles Almelo (13e op de ranglijst) en promovendus Excelsior (16e) in de eredivisie op kunstgras. De Tukkers doen het aanzienlijk beter – ze staan 9e als je enkel naar thuiswedstrijden kijkt. Excelsior benut het kunstgrasvoordeel niet.

In de eerste divisie – waar niet alleen op nepgras wordt gevoetbald door laagvliegers, maar ook door middenmoters en kampioenskandidaten – worden ook vruchten geplukt van het groene plastic. Met uitzondering van seizoen 2004/05 halen clubs mét kunstgras 1 tot 8 procent meer van hun totale puntenaantal in thuiswedstrijden dan het gemiddelde van alle eerstedivisieclubs.

Natuurlijk staat er tegenover dat thuisvoordeel een uitnadeel. Maar kunstgrasclubs spelen zóveel vaker op echt gras dan niet-kunstgrasclubs op nepgras dat dit nadeel veel kleiner is. Bovendien moet de eerste voetballer die enkel en alleen is opgegroeid met spelen op kunstgras zich nog melden. Schrale troost: over extra blessures op kunstgras hoeven spelers van natuurgras zich géén zorgen te maken, blijkt onder meer uit onderzoek van het Nutrition and Toxicology Research Institute Maastricht.

Woordvoerder Arjen Zegers laat namens de KNVB weten dat de quote in De Telegraaf niet correct was. ‘De Jong gaf alleen aan dat er onderzoek is geweest naar blessures van spelers in relatie tot kunstgras en dat daarin geen verschil was met natuurgras. Hij sprak niet over winst en verlies. De KNVB benadrukt dat kunstgras vele voordelen biedt voor zowel amateur- als betaald voetbal. Zo is er meer ruimte voor teams om hun wedstrijden af te werken, er kan immers (bijna) altijd op gespeeld worden.’

De Telegraaf, 5 februari 2011.

Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Transfers ...

Bericht door Ozzy »

Voor de wedstrijd zat onze voorzitter met de pippers.

Hij liet dan ook opmerken dat het bestuur geen degelijk transferbeleid heeft uitgevoerd en dat hij zal werken aan transfers als STVV zich kan handhaven.

Bij deze houd ik U hieraan voorzitter en kan hij zich niet meer belachelijk laten maken na het interview.

Beste voorzitter minimum zes spelers met absolute meerwaarde moeten aangetrokken worden zoveel is duidelijk, daarom moet je de eigen jeugd niet in de kou laten staan maar ze moeten wel de capaciteiten hebben om het in eerste klasse aan te kunnen.
Tizzle
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010, 11:55
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers ...

Bericht door Tizzle »

Eerst zien, dan geloven...

Het zou niet de eerste keer zijn dat hij zijn kak intrekt. :evil:
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

Since '54 schreef:- Sander Post werd, volgens TVL, doorgestuurd. Waarom? Te duur? Ik kan me voorstellen dat men deze speler niet op twee voormiddagtrainingen behoorlijk kan evalueren.
Speler tekende gisteren een contract bij het Noorse Aalesund.
Gesloten