Transfers ...

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Cremasco »

We kunnen ook voor Lepiller gaan én Pieroni toch
bert1924
Berichten: 843
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Transfers ...

Bericht door bert1924 »

Iniesta schreef:
Jacques schreef: - Wat heeft de honingpot nu ineens te maken met kwaliteiten als voetballer?
- De honingpot hoeft niet uitgedrukt te worden in percenten op transfersommen, dat is enkel jouw interpretatie die nogal behoorlijk eng is. Bij mijn weten is geld nog altijd geld.
- Roland zal er misschien niet in mee zijn, die moet dan ook een beetje de honingpot spelen. Ma goed, zou het u andersom nog verbazen, moest hij er op de één of andere manier toch mee inzitten? Na wat die gast hier aan gebakken lucht verkocht heeft? Ik sta van niks meer te kijken.

-Tenslotte: de zaken in het wielrennen die naar buiten komen. :lollig: Het kon een uitspraak van Roland zijn, zo wereldvreemd. Veertig jaar en groupe prikken en slikken en dan komen ze nog af met nen biefstuk. Daar komt het naar buiten zur. :gek:

Soit, ik ga hier niet verder op in. Ik zou zeggen: chapeau voor zoveel naïeviteit want na alles dat ik op Staaien al gezien heb ben ik die behoorlijk kwijt voor wat de voetballerij betreft. Bewijzen van wat in besloten kring bedisseld wordt is aartsmoeilijk maar dat wil niet zeggen dat ik daarom moet gaan geloven dat alles proper zou gebeuren. Sterker nog, als van alles wat er op Staaien gebeurt de helft proper is, dan zou dat mij wel verbazen.
Ik ben er trouwens ook van overtuigd dat wij niet de enige club in dat schuitje zijn, alleen zal de ene het al iets beter uitvoeren en/of verbergen dan de andere.
Als je het niet maakt of volgens henzelf geen kansen genoeg krijgt, want zo wordt het dan al vaak genoeg gezien, dan houdt toch niets hen tegen om deze zaken naar buiten te brengen. Het lidmaatschap van het besloten wereldje stopt vroeg of laat maar toch komt daar niets van naar buiten, vreemd vind ik dat. Als je dat vergelijkt met het wielrennen waar je ieder jaar wel een boek kan vinden over de ene of andere (ex)renner of insider die zijn verhaal doet over de "praktijken".

Ik geloof zelf ook helemaal niet dat alles overal volgens de regels verloopt want het voetbal is nog altijd een toonbeeld van amateurisme en er gaat veel geld in rond. Dan is het bijna logisch dat er ook wel wat belangen te verdedigen zijn en dat er mensen geld voor geven om dit of dat te bekomen. Toch vind ik het onverstandig om dan direct met de eerste de beste dorpsidioot mee te lopen in onwaarschijnlijke complottheorieën die elkaar nog tegenspreken ook. Dat is niet naïef maar eerder kritisch zijn voor zowel andere als de eigen mening. Zoals een komiek het gisteren aardig formuleerde: "ik wil niet veralgemenen maar ze zijn het allemaal", een populistische "visie" die vandaag de dag nogal wat succes heeft in mening café's en andere barakken :)
Iniesta ga dan eens praten met de vaders van oud-spelers Van Geffelen en Rutten,om er een paar te noemen.Die zullen u wel enkele verhaaltjes vertellen.
Wat betreft het geval Mignolet:WAAROM werd zijn contract NIET opengebroken na het jaar in tweede klasse?
Heel eenvoudig,dan was hij veel moeilijker te verkopen geweest want dan kon STVV veel meer vragen(zijn huidige club noemt Mignolet nog steeds een koopje).Dus kiezen voor snel gewin en snelle percentjes.
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Transfers ...

Bericht door Alain »

Rikke schreef:
't kanarieke schreef:
Halenaar schreef: Het staat ondertussen 7-0 :mrgreen:
Ik zou hier toch niet zo hard mee lachen hoor :gek: ;) , want dit is ons een paar maanden terug ook overkomen; weet je nog, die 6-0 tegen een ploeg uit de oostkantons?

En waarom niet lachen? Denk je dat er toen niet " hard gelachen " is met ons door die mannen van Lier? Voetbal een feest, dus mogen wij nu ook eens lachen. Wie weet, om 17u45 is het lachen ons waarschijnlijk weer ontnomen. :stvv:
Leef je zo hard mee met de opwarming? :D
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Transfers ...

Bericht door Ozzy »

Cremasco schreef:We kunnen ook voor Lepiller gaan én Pieroni toch
Lepiller is een van mijn favoriete spelers maar of hij haalbaar is?
Een spelmaker pur sang en een echt natuurtalent.
Mijn lijstje is een beetje langer en in opzicht voor het volgend seizoen vermits er natuurlijk veel tekortkomingen in ons elftal zijn:
Doelmannen: Vanhout (Standard), Schollen (Anderlecht)
Verdedigers: Zukanovic, Iandoli (Eupen)
Middenvelders: Milicivic, Lepiller (Eupen)
Aanval: Pieroni en Vandenbergh (Standard, Eupen)

Mogen van mij beschikken naar volgend seizoen toe: Onana, Mutombo, Camara, Caluwé, Euvrard, Waggie, Volders en Vanderjeugt. Sidibé zal zijn biezen pakken dat maakt al negen vertrekkers tov 8 binnenkomers.
Evertz zijn contract verlengen voor een seizoen met optie.
Iedere mogelijke vertrekker (Odoi) waardig vervangen door bv (Cornelis) om zo een sterk mogelijk elftal uit te bouwen.
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: Transfers ...

Bericht door Rikke »

Alain schreef:
Rikke schreef:
't kanarieke schreef:
Halenaar schreef: Het staat ondertussen 7-0 :mrgreen:
Ik zou hier toch niet zo hard mee lachen hoor :gek: ;) , want dit is ons een paar maanden terug ook overkomen; weet je nog, die 6-0 tegen een ploeg uit de oostkantons?

En waarom niet lachen? Denk je dat er toen niet " hard gelachen " is met ons door die mannen van Lier? Voetbal een feest, dus mogen wij nu ook eens lachen. Wie weet, om 17u45 is het lachen ons waarschijnlijk weer ontnomen. :stvv:
Leef je zo hard mee met de opwarming? :D
Man man man, das geen winteruur niemeer dat ik aangeef, dju toch 19u45 wtvs
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
lordnicky
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 okt 2010, 13:46

Re: Transfers ...

Bericht door lordnicky »

Hmmz,
Ik zou bovenop Dufer de volgende spelers kopen:

Aanval: Pieroni ,Dekelver en Lepiller (3 met het oog op het waarschijnlijke vertrek van Sidibé en hopelijk dat van Onana volgend seizoen)

Middenveld: Tisza, Ojo (als kop meezit) of Wuytens (1 type Mennes/Delorge en 1 offensievere speler)

Verdediging: De broertjes Monteyne (lijkt mij toch een versterking en zorgt voor concurrentie binnen de verdediging + allebei einde contract op het einde van het seizoen als ik mij niet vergis) en een centrale verdediger (enigste naam waar ik op het moment op kan komen is Bernardez van Anderlecht ?)

Keeper: Castro


Ik ben er mij van bewust dat het vrij veel spelers zijn, maar ik hou hiermee rekening met eventuele vertrekkers (Sidibé), tegenvallers (Volders en Van Der Jeugt) en spelers die gewoon serieus teleurstellen (Onana, Camara)
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

lordnicky schreef:Hmmz,
Ik zou bovenop Dufer de volgende spelers kopen:

Aanval: Pieroni ,Dekelver en Lepiller (3 met het oog op het waarschijnlijke vertrek van Sidibé en hopelijk dat van Onana volgend seizoen)

Middenveld: Tisza, Ojo (als kop meezit) of Wuytens (1 type Mennes/Delorge en 1 offensievere speler)

Verdediging: De broertjes Monteyne (lijkt mij toch een versterking en zorgt voor concurrentie binnen de verdediging + allebei einde contract op het einde van het seizoen als ik mij niet vergis) en een centrale verdediger (enigste naam waar ik op het moment op kan komen is Bernardez van Anderlecht ?)

Keeper: Castro


Ik ben er mij van bewust dat het vrij veel spelers zijn, maar ik hou hiermee rekening met eventuele vertrekkers (Sidibé), tegenvallers (Volders en Van Der Jeugt) en spelers die gewoon serieus teleurstellen (Onana, Camara)

De Sint en de Kerstman gaan hun werk hebben denk ik.
lordnicky
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 okt 2010, 13:46

Re: Transfers ...

Bericht door lordnicky »

Haha :P
Mja, we hebben nu al spelers tekort, als dan ook nog eens de huurlingen terug zijn en Sidibé en eventueel Onana ook, dan kunt ge wel een paar man gebruiken he
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers ...

Bericht door stvvilvoorde »

Scandic schreef:
lordnicky schreef:Hmmz,
Ik zou bovenop Dufer de volgende spelers kopen:

Aanval: Pieroni ,Dekelver en Lepiller (3 met het oog op het waarschijnlijke vertrek van Sidibé en hopelijk dat van Onana volgend seizoen)

Middenveld: Tisza, Ojo (als kop meezit) of Wuytens (1 type Mennes/Delorge en 1 offensievere speler)

Verdediging: De broertjes Monteyne (lijkt mij toch een versterking en zorgt voor concurrentie binnen de verdediging + allebei einde contract op het einde van het seizoen als ik mij niet vergis) en een centrale verdediger (enigste naam waar ik op het moment op kan komen is Bernardez van Anderlecht ?)

Keeper: Castro


Ik ben er mij van bewust dat het vrij veel spelers zijn, maar ik hou hiermee rekening met eventuele vertrekkers (Sidibé), tegenvallers (Volders en Van Der Jeugt) en spelers die gewoon serieus teleurstellen (Onana, Camara)

De Sint en de Kerstman gaan hun werk hebben denk ik.
Lol idd,

Lepiller is niet haalbaar voor de meeste belgische clubs, tenzij je Anderlecht, Brugge of Standard bent.
Die jongen is eigendom van Fiorentina en zal niet voor onder het miljoen verkocht worden.

Hoogstdringend: balvaste middenvelder - linksback - spits

Als we voor die drie posities spelers gaan krijgen bij de winterstop ben ik al tamelijk tevreden.
Als Sidi blijft tot de zomer gaat er volgens mij ook geen spits bijkomen.
Ik zou wel eens bij Anderlecht gaan horen voor een huurperiode van Kabananga. Lijkt me perfect als stand-in voor Sidi en bij Anderlecht schuift die nu toch weer op in de pikorde met de terugkeer van De Sutter.

Ik had er nog graag een klassevolle CV met overzicht bijgehad, maar denk niet dat die erbij zal komen.
Ik vind trouwens ook niet dat Bernardez aan dat profiel beantwoord.
Ga dan Jeroen Simaeys maar terughalen voor mijn part.

Voor de linksback zijn er weinig tot geen opties in de Belgische competitie tenzij je genoegen neemt met bankzitters a la Collet (standard), Daerden (Standard), Reina (kortrijk) of Chergui (Mechelen).

Voor het middenveld, zie ik momenteel ook weinig transfereerbare spelers in onze competitie die aan het vooropgestelde profiel beantwoorden. Als Boussouffa niet gekwetst was geweest was Kanu misschien haalbaar geweest, maar die vlieger gaat nu niet op. Een Camus (Genk), Marecek (leen) of Cruz (GBA) zullen misschien wel haalbaar zijn. David Destorme (Mechelen) en Messoudi (Kortrijk) zitten ook meer op de bank dan hun lief is tegenwoordig.
Naar volgend seizoen toe zou ik toch graag één van de volgende namen naar Stayen zien afzakken om ons middenveld te versterken: Hernan Losada (Anderlecht), Herve kagé (Charleroi), Daniel Milicevic (Eupen)
VWB
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:53

Re: Transfers ...

Bericht door VWB »

Guido zijn commentaar na de wedstrijd van gisteren zegt ook véél:

"Dennis Odoi is van goudwaarde voor ons team. We weten dat hij door véél ploegen in belgië gevolgd wordt.. hopelijk blijft hij nog een half jaar."
Mikman
Berichten: 3683
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Transfers ...

Bericht door Mikman »

Logisch dat Odoi (letterlijk) van goudwaarde is: jong, Belgisch, gedreven, atletisch, technisch bovengemiddeld en bijzonder polyvalent. Iedere Belgische topclub zou daar achter moeten zitten. Gelukkig heeft STVV dit keer wel op tijd het contract opengebroken. Al zal het onmogelijk zijn om een vervanger van dezelfde kwaliteit te vinden. Het zal erop aan komen om de kwaliteit over verschillende spelers te verdelen die de ploeg ieder een beetje sterker maken op een andere positie.
Voor mij is Daeseleire nog altijd een goeie vervanger voor Odoi. Niet even goed, maar die extra kwaliteit moeten we dus elders in de ploeg zien binnen te brengen.


Ik las dit weekend dat Milos Maric weg mag/moet bij Bochum, dat in de problemen zit. Hij wil zelf graag terug naar België. Tijdens die hectische 31e augustusavond werd hij een paar keer als inkomende transfer van Standard gemeld ( samen met Nong, Leye en Tchité, die wél naar Standard gingen ) en vorig seizoen verhuisde hij tijdens de winterstop bijna naar Lokeren. Een (dure) speler met een handleiding erbij dus, maar wel precies het type speler, de balvaste nummer 10, waarvan Guido gisteren na de match over sprak. Financieel misschien net iets te hoog gegrepen voor STVV maar als andere Belgische clubs aarzelen of andere prioriteiten hebben, weet je maar nooit. Tot nader order ga ik ervan uit dat STVV Ono als de eerste (huur)optie ziet voor de nummer 10.


Jaime Ruiz heb ik al eens aangehaald. Ok, hij is blessuregevoelig maar dan is het aan de medische staf aan aan te geven of die blessures sctructureel zijn of te wijten aan pech. Ruiz is in juni einde contract en Westerlo wil er nog graag iets uit halen. Met Paolo Henrique hebben ze ondertussen al een andere "ster" in huis. Ruiz is één van de weinige spitsen die Sidibé op een deftige manier kan vervangen zonder dat het systeem moet omgegooid worden of je te veel kwaliteit verliest. Ook hier weer: financieel waarschijnlijk op het randje voor STVV, maar als je het als club echt meent over het halen van meerwaardes naar volgend seizoen toe, kom je bij dit soort spelers uit.

En dan is er nog Mulemo. Weliswaar basisspeler bij zijn Turkse clubje maar vechtend tegen de degradatie en ook buiten het voetbal niet veel soeps. Zou niet weigerachtig staan tegenover een terugkeer naar eigen land, denk ik. Ook hier weer hetzelfde verhaal: duur, maar je vult een serieus hiaat in je kern ( Deferm wordt al weken weggespeeld op zijn flank ) met kwaliteit.



Dat is dan mijn 'lijstje': Ruiz en Daeseleire als vervangers van respectievelijk Sidibé en Odoi, en Maric en Mulemo als toegevoegde waarde op andere posities.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

@ Mikman : Ik ken een ploeg die informeerde naar Maric bij Bochum en de transferprijs was 1 miljoen, maar het loon en tekengeld was er teveel aan. Daeseleire zijn toekomst bij Genk hangt af van Anele... Ruiz : Westerlo heeft al een vervanger op het oog om hem te vervangen en die schat ik zelfs hoger in dan Ruiz.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Transfers ...

Bericht door STimVV »

Mikman schreef: Tot nader order ga ik ervan uit dat STVV Ono als de eerste (huur)optie ziet voor de nummer 10.
.
Dat hoop ik alvast niet. Funso Ojo is toch vooral een verdedigend ingestelde speler die vooral werd gebruikt als verdedigende middenvelder en als centrale verdediger. Ok, hij is technisch goed, maar dat is bvb Kompany ook, en dat is ook geen nr10. In de krant zeggen ze dan al snel dat hij alle posities in het middenveld aan kan. Op die positie moeten we iemand hebben die ook ons scorend vermogen kan opkrikken, een hangende spits die balvast is en bij balverlies zijn verdedigend werk opknapt en zich laat terugzakken naar het middenveld. Het is niet voor niets dat Guido 2j achter Vossen aant vissen is geweest :P
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: Transfers ...

Bericht door Dries Herbots »

Aan :Roland: en :mangel::

We hebben wel gewonnen tegen FCB. Maar toch moet er iets bijkomen. Zoals Guido zei: een 10. En ook een back.
K.STVV speelt op Staaien.
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Transfers ...

Bericht door enrique »

Mangelschots buiten, Wilmots en Hajnal binnen ... Wishful thinking, maar van hetzelfde niveau zal het moeten zijn.
Gesloten