Transfers ...

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

ide
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 nov 2010, 15:21

Re: Transfers ...

Bericht door ide »

Scandic schreef:Genk heeft al alternatieven achter de hand : één Belg en één buitenlander mocht Daeseleire vertrekken.
Zou me niet verwonderen dat die Belg Odoi zou zijn.
Gebruikersavatar
tbird
Berichten: 530
Lid geworden op: 10 nov 2010, 16:09

Re: Transfers ...

Bericht door tbird »

ide schreef:
Scandic schreef:Genk heeft al alternatieven achter de hand : één Belg en één buitenlander mocht Daeseleire vertrekken.
Zou me niet verwonderen dat die Belg Odoi zou zijn.
Der zit wel een klein verschilleke op in prijs/waarde denk ik Odoi/Daeseleire
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

Jack schreef:Het valt me op dat hier veel mensen akkoord zijn met stellingen als 'te klein', maar als er iemand indertijd nog maar iets negatief durfde zeggen over Hajnal...

Soit, wat mij opviel afgelopen zaterdag, is dat we echt met een heel erg kleine ploeg op het veld staan. Evertz is ook echt een heel klein manneke.
Een beetje meer gestalte mag wel, maar ja, we weten al langer dan vandaag dat we met een onevenwichtige kern zitten.
Alle respect voor Dunkovic maar ik denk niet dat hij Hajnals veters mag binden, dat is toch wel een andere categorie.

Dat neemt niet weg dat ik met mijn schamele 1m70 zelf pleitbezorger ben van letterlijk 'de kleine man', maar toch zou Dunkovic niet mijn eerste keuze zijn. We zijn in de eerste plaats op zoek naar een balvaste middenvelder met goeie voeten, maar groot is niet hetzelfde als balvast. Je moet er natuurlijk wel over waken dat je ploeg als geheel niet overal gestalte tekortkomt om een luchtduel aan te gaan, itt. tot Barcelona hebben wij nu eenmaal niet driekwart van het balbezit.
Soit, de meest balvaste speler op Staaien van de laatste 10 jaar was voor mij Chimedza, maar die was toch ook geen 1m85. Balvast heeft volgens mij meer te maken met balbehandeling en stevig op je poten staan dan met letterlijk boven de rest uittornen. Dus op dat vlak ga ik Dunkovic niet afschieten. Anderzijds vraag ik me wel af wat hij kan toevoegen aan deze kern, fysieke kracht is het duidelijk niet en als het aankomt op balvastheid vraag ik me af of hij zoveel sterker is dan Christ, Schouterden of Evertz (fan van letterlijk het eerste uur aan de Kehrweg). Uiteindelijk zit hij ook al een hele tijd in Mechelen en heeft zich daar nog nooit voor langere tijd in de basis kunnen knokken.
Dat maakt dat hij niet op 1 staat bij mij, leuke voetballer, maar ik vrees teveel van hetzelfde en te weinig extra toegevoegde waarde voor onze huidige kern. Ik denk dat we dan beter kunnen informeren achter Destorme, waar Guido bij de promotie ook al interesse in liet blijken. Die komt tegenwoordig ook nog moeilijk aan de bak en ik denk dat die met zijn afstandsschot, infiltrerend vermogen en goeie passing ons meer mogelijkheden kan bieden dan Dunkovic.


Wat de rest betreft:
Ergens toch blij dat de piste Pieroni nog niet volledig afgesloten is. Niet dat ik nu ineens de grootste voorstander van zijn komst ga zijn, maar 't is effectief wel iemand die arriveert met voldoende basisconditie en nog wat matchritme, dat is al een hele opgave om zo iemand nu te vinden. Al bij al de beste optie die ik tot hiertoe gelezen heb als versterking voor de aanval.
We moeten wel opletten met de berichtgeving aangezien voetbalbelgie hier HLN citeert, dat is die gazet waar ik zelfs mijn gat niet mee zou afvegen.


Tenslotte uitgaande transfers:
Zou het lonen om Onana bij Antwerp aan te bieden? In de zomer was er al enige interesse en met Bart De Roover zou hij er nu zijn coach van bij Waasland terugvinden. Natuurlijk is Antwerp niet de club waar je geld gaat vinden, maar ze hebben wel een aantal beloftevolle jongeren rondlopen zoals Baert (wel zware blessure), Put, Martin en Vogels (transfer naar Gent nog niet officieel bevestigd dacht ik?) en dus zijn er misschien wel ruilopties.
Daar gaan we op dit moment natuurlijk weinig aan hebben en het moet dan ook toekomstgericht bekeken worden, maar anderzijds gaan we aan Onana momenteel ook niet gek veel hebben.
Voor alle duidelijkheid, ik heb geen weet van onderhandelingen in die zin, 't is maar een ballonnetje dat ik hier oplaat.
Laatst gewijzigd door Jacques op 01 dec 2010, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: Transfers ...

Bericht door Rikke »

Scandic schreef:
ide schreef:Pieroni toch opweg naar stayen?

Standard maakte officieel duidelijk dat ze afhaakten voor Jelle Van Damme. Enkele dagen later was de zaak beklonken. "Een doelbewuste zet om de pers en de concurrenten op het verkeerde spoor te zetten", luidt het bij de Rouches. Bewandelen de Kanaries dezelfde wegen?

Toen geruchten de kop opstaken over een transfer van Luigi Pieroni van Standard naar STVV werd dit snel tegengeproken door de clubleiding. Volgens de krant HLN liep de aanvaller dinsdagmiddag echter op Stayen rond.

Pieroni verscheen tegen Lierse nog een keer aan de aftrap en pikte een doelpunt mee. Een transfer blijft echter bespreekbaar voor de Rouches. Sinds de komst van Tchité, Nong en Leye heeft Standard een overvloed aan spitsen.

STVV nam afgelopen zomer Abdou Camara en Andrea Mutombo op huurbasis over van Standard. Eind september volgde de overgang van Gregory Dufer, die vanaf 1 januari 2011 speelgerechtigd is.

Bron: voetbalbelgië + HLN


Persoonlijk blijf ik dit een goede transfer vinden. Tenzij we hem ook gaan huren das dan weeral weggegooid geld pfff.
Ben benieuwd wat er dan met Sidibe zal gebeuren, want die wordt ook al een paar keer gesignaleerd in het Genkse.

Tis nie omdat Pieroni eventueel zou komen dat Sidi weg moet he, integendeel, laat die beiden in de spits staan.
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Jack »

Ik zou er ook geen problemen mee hebben mocht Pieroni naar STVV komen.
Ik denk dat 't voor ons zeker een goede spits is, en wie weet wat hij nog kan brengen als hij eens een langere periode mag spelen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers ...

Bericht door stvvilvoorde »

Ook Brugge zou interesse hebben in Sidibe.
bron: lid business club stvv
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: Transfers ...

Bericht door Rikke »

stvvilvoorde schreef:Ook Brugge zou interesse hebben in Sidibe.
bron: lid business club stvv

Brugge? Wie is dat? :P Die hebben altijd interesse in iedereen, maar daar blijft het vaak bij.
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Transfers ...

Bericht door Ozzy »

Jack schreef:Ik zou er ook geen problemen mee hebben mocht Pieroni naar STVV komen.
Ik denk dat 't voor ons zeker een goede spits is, en wie weet wat hij nog kan brengen als hij eens een langere periode mag spelen.
Daar zit het hem nu juist in, langere periode mogen spelen.
Pieroni heeft het voordeel dat je hem zowel in de lucht als diep kan aanspelen, is snel en kopbalsterk.
Kan gerust naast of voor Sidi spelen, het best komt hij tot recht heel diep in de spits.

Met hem heb je veel meer mogelijkheden vooral wat betreft spelpatronen en andere tactische varianten.
Bal
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:34

Re: Transfers ...

Bericht door Bal »

Ik las hier destorme, maar ga. de quote niet kopieren. Het bericht is te lang om gewoon op 1 zin te reageren. Destorme zou een geweldige versterking zijn die perfect bij stvv zou passen. Zijn echter een paar nadelen.
Zou de eerste zijn om in te vallen moest de persoon op zijn positie wegvallen. Dus Mechelen gelooft erin. Voor weinig gelde kunde die dan ook nie weghalen. Daarbij komt ook nog eens da die een dik contract heeft. Ik weet niet of stvv dat kan/wil betalen.
Bal
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:34

Re: Transfers ...

Bericht door Bal »

Halenaar schreef:Nee? Die kerel is 1m88 groot, is trouwens een verdedigende middenvelder :mrgreen:

Ik heb onlangs een lijstje gepost met beschikbare aanvallende middenvelders die in ons profiel passen, dat staat hier ergens in het topic.
Hmm, dan heb ik volledig de bal misgeslaan. Dacht da die ook op de 10 kon, maar ben dan fout.
Maar da zou ook ne goeie speler zijn voor als mennes of delorge het niemmeer afkan. En zoals scandic zei, moet dieje trug aan speelgelegenheid geraken, voor bij de beloften van ijsland te kunnen spelen. Een poging waard?
Bal
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:34

Re: Transfers ...

Bericht door Bal »

Ozzy schreef: Milicivic van Eupen. Gevaarlijk heerschap met ook een goed afstandschot.
Defour van Lommel United. Heerlijke vrijschoppen en dito passes, man met overzicht. Niet echt groot.
Lepiller ook van Eupen, haakt heel goed af en heeft een hard en juist afstandschot en dito vrijschop. In aanvallend opzicht beste positionele speler maar eerder al aangehaald: onbetaalbaar.
Faris Haroun: technisch zeer sterk maar is nogal wisselvallig. Niet altijd aanwezig maar talent genoeg.
Bij Defour moet eerst gekeken worden of die de stap hoger naar eerste aankan.
Lepiller is onhaalbaar voor ons, aangezien die eigendom is van fiorentina en die wss rond het miljoen kost.
Haroun zal wss niet naar stvv willen komen als die vertrekt, maar naar een subtopper.
Milicevic daarentegen, da zou wel een optie kunnen zijn.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Transfers ...

Bericht door the fan »

Pieroni zou ik schitterend vinden, al ben ik nooit voor 'huurlingen'.
Denk ook niet dat Standard hem definitief laat gaan, is toch een klasbak hoor, als je hem vertrouwen geeft...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

Bal schreef:
Halenaar schreef:Nee? Die kerel is 1m88 groot, is trouwens een verdedigende middenvelder :mrgreen:

Ik heb onlangs een lijstje gepost met beschikbare aanvallende middenvelders die in ons profiel passen, dat staat hier ergens in het topic.
Hmm, dan heb ik volledig de bal misgeslaan. Dacht da die ook op de 10 kon, maar ben dan fout.
Maar da zou ook ne goeie speler zijn voor als mennes of delorge het niemmeer afkan. En zoals scandic zei, moet dieje trug aan speelgelegenheid geraken, voor bij de beloften van ijsland te kunnen spelen. Een poging waard?
Vidarsson is zeker een poging waard, hij was samen met Dequevy vorig jaar zowat de enige bij roeselare waarvan je met zekerheid kon zeggen dat hij eerste klasse (en misschien wel meer) vlot aankan.
Qua duelkracht misschien iets minder dan Mennes en Delorge maar opbouwend volgens mij wel sterker.
Overdrijven is een kunst
Bal
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:34

Re: Transfers ...

Bericht door Bal »

Opbouwend inderdaad sterker, technisch ook meer onderlegd en kan ook en actie opzetten. Een moderne vm dus
Bal
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:34

Re: Transfers ...

Bericht door Bal »

the fan schreef:Pieroni zou ik schitterend vinden, al ben ik nooit voor 'huurlingen'.
Denk ook niet dat Standard hem definitief laat gaan, is toch een klasbak hoor, als je hem vertrouwen geeft...
Waarom zouden die da wel nie doen?
Die hebben Tchité, Nong, Leye, Cyriac, Bokanga, Grozav en Benteke keert dan nog eens terug na dit seizoen.
Denk da we een kans maken. Al moet pieroni ook wel definitief willen komen
Gesloten