Transfers ...

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Transfers ...

Bericht door toyotacorolla »

Dat was in het begin bij Sidibe ook zo.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

Jacques schreef:Damn dat steekt. Die hadden wij altijd moeten halen. Heel mooie voetballer naar mijn bescheiden mening.
Cerigioni dan maar of zijn de buren daar ook al mee bezig?
Voorlopig zie ik de transfer van Azevedo toch nog niet doorgaan, er zijn kapers op de kust uit binnenland en buitenland. De buren hebben andere prioriteiten denk ik.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

Melle schreef: Over Bojovic:
- Brepoels zegt dat hij de moeite waard is maar dat ze moeten afwachten of de vraagprijs niet te hoog gaat liggen..
- Bepaalde spelers weten (nog) niet wat ze moeten denken van de kwaliteiten van Bojovic. De periode is uiteraard veel te kort om dit te beoordelen. Hij combineert schitterende met echt rampzalige dingen... Bijschaving is dus nog nodig...
Ik zou hem graag eens bezig zien met de beloften, maar met dit weer zal het nog lang duren. Zag ondertussen wel al 2 wedstrijden (op dvd) van hem en daar is inderdaad nog wat schaafwerk nodig.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers ...

Bericht door stvvilvoorde »

Ishiaku moet vertrekken bij Fc Koln deze winterstop.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

STVV moet deze winterstop Ishiaku binnenhalen.

Maar ik denk dat ik op mijn kin kan kloppen.
Overdrijven is een kunst
leuvenaar
Berichten: 508
Lid geworden op: 30 nov 2010, 17:55

Re: Transfers ...

Bericht door leuvenaar »

Jacques schreef:STVV moet deze winterstop Ishiaku binnenhalen.

Maar ik denk dat ik op mijn kin kan kloppen.
met als voorbeeld die bankzitters van ploegen uit de onderste regionen van de Nederlandse eredivisie,zoals hier de laatste jaren een aantal zijn gepasseerd,verwacht ik ook niet veel van een speler die mag vertrekken bij een degradatieploeg uit de Bundesliga.
1 doelpunt in 28 matchen,een tot eind 2012 lopend contract dat zeker een stuk boven een overkomst bij :Roland: zal liggen en volgens HLN een vraagprijs van 1.000.000.
zotte kosten vind ik,dan veel liever Bojovic.
VWB
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:53

Re: Transfers ...

Bericht door VWB »

Het kan nog steeds zijn dat Bojovic nog deze winter aangetrokken word door stvv.

In de pers laat stvv echter uitschijnen dat ze zullen wachten tot in de zomer.. zo hoopt men de huidige vraagprijs te doen zakken.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers ...

Bericht door Since '54 »

Manasseh Ishiaku

Bijnaam Mana of The Buffalo

Geboortedatum 9 januari 1983

Geboorteplaats Port Harcourt, Nigeria

Nationaliteit Belg

Gehuwd met Belgische

Lengte 183 cm

Gewicht 81 kg

Aanvaller

Contract tot 2012 bij 1.FC Köln

Interlands: Nigeria 1
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

leuvenaar schreef:
Jacques schreef:STVV moet deze winterstop Ishiaku binnenhalen.

Maar ik denk dat ik op mijn kin kan kloppen.
met als voorbeeld die bankzitters van ploegen uit de onderste regionen van de Nederlandse eredivisie,zoals hier de laatste jaren een aantal zijn gepasseerd,verwacht ik ook niet veel van een speler die mag vertrekken bij een degradatieploeg uit de Bundesliga.
1 doelpunt in 28 matchen,een tot eind 2012 lopend contract dat zeker een stuk boven een overkomst bij :Roland: zal liggen en volgens HLN een vraagprijs van 1.000.000.
zotte kosten vind ik,dan veel liever Bojovic.
Er zijn wel 2 niet onbelangrijke verschillen:

- Bundesliga staat 3 treden hoger dan die kleutercompetitie boven de Moerdijk. Ik durf zelfs openlijk te betwijfelen of die Hollandse competitie wel überhaupt beter is dan de onze, want van die Hollandse bluf ben ik al een tijdje niet meer onder de indruk. De toppers zijn net als die van ons in vrije val (al hebben ze Europees gezien de schijn iets langer hoog gehouden) en de rest mag ook al content zijn als ze Europees mogen overwinteren in de Europa League. Er lopen wat leuke spelers rond maar spelers van lager gerangschikte teams blijken vaak amper mee te kunnen in België tenzij ze hier in het verleden al actief waren. Hollands voetbal oogt mooi omdat niemand er kan verdedigen, maar daarmee is alles gezegd. Nederland en Duitsland op hetzelfde niveau zetten is hetzelfde als Lyon en A'lecht op hetzelfde niveau zetten, uit ervaring weten we ondertussen dat het verschil in werkelijkheid een goal of 5 per match is.
Soit, je moet dat natuurlijk speler per speler bekijken, maar het niveau van de gemiddelde basisspeler bij Wolfsburg, Werder Bremen, St Pauli, Köln, Stuttgart of Mönchengladbach (momenteel de laatste 6 in de Bundesliga) schat ik over't algemeen wel hoger in dan dat bij Willem II, VVV, Excelsior, Vitesse, Heracles of Feyenoord.

- Ishiaku heeft zijn waarde in de Belgische competitie al bewezen zowel bij een kleine club die doorgaans weinig ballen en kansen ziet (La Volière) als bij een topclub of wat daarvoor moet doorgaan (Club Brugge). Bojovic heb je hoogstens 3 keer op training gezien en in 1 partijtje 11-tegen-11.

Niks tegen onze tester (wel tegen het testen op zich, daar blijf ik van gruwelen), maar wie daar al zijn geld op wil inzetten, houdt volgens mij wel van een potje Russische roulette op z'n Rolands. Persoonlijk hou ik daar niet van en zou ik liefst van al Bojovic (of een andere jongere speler) als optie op de toekomst willen aantrekken en een Ishiaku (of toch dat kaliber) als vervanger voor Sidibe.

Soit, ik besef ook wel dat het financieel waarschijnlijk wel weer niks zal zijn.
Overdrijven is een kunst
leuvenaar
Berichten: 508
Lid geworden op: 30 nov 2010, 17:55

Re: Transfers ...

Bericht door leuvenaar »

Jacques schreef:
leuvenaar schreef:
Jacques schreef:STVV moet deze winterstop Ishiaku binnenhalen.

Maar ik denk dat ik op mijn kin kan kloppen.
met als voorbeeld die bankzitters van ploegen uit de onderste regionen van de Nederlandse eredivisie,zoals hier de laatste jaren een aantal zijn gepasseerd,verwacht ik ook niet veel van een speler die mag vertrekken bij een degradatieploeg uit de Bundesliga.
1 doelpunt in 28 matchen,een tot eind 2012 lopend contract dat zeker een stuk boven een overkomst bij :Roland: zal liggen en volgens HLN een vraagprijs van 1.000.000.
zotte kosten vind ik,dan veel liever Bojovic.
Er zijn wel 2 niet onbelangrijke verschillen:

- Bundesliga staat 3 treden hoger dan die kleutercompetitie boven de Moerdijk. Ik durf zelfs openlijk te betwijfelen of die Hollandse competitie wel überhaupt beter is dan de onze, want van die Hollandse bluf ben ik al een tijdje niet meer onder de indruk. De toppers zijn net als die van ons in vrije val (al hebben ze Europees gezien de schijn iets langer hoog gehouden) en de rest mag ook al content zijn als ze Europees mogen overwinteren in de Europa League. Er lopen wat leuke spelers rond maar spelers van lager gerangschikte teams blijken vaak amper mee te kunnen in België tenzij ze hier in het verleden al actief waren. Hollands voetbal oogt mooi omdat niemand er kan verdedigen, maar daarmee is alles gezegd. Nederland en Duitsland op hetzelfde niveau zetten is hetzelfde als Lyon en A'lecht op hetzelfde niveau zetten, uit ervaring weten we ondertussen dat het verschil in werkelijkheid een goal of 5 per match is.
Soit, je moet dat natuurlijk speler per speler bekijken, maar het niveau van de gemiddelde basisspeler bij Wolfsburg, Werder Bremen, St Pauli, Köln, Stuttgart of Mönchengladbach (momenteel de laatste 6 in de Bundesliga) schat ik over't algemeen wel hoger in dan dat bij Willem II, VVV, Excelsior, Vitesse, Heracles of Feyenoord.

- Ishiaku heeft zijn waarde in de Belgische competitie al bewezen zowel bij een kleine club die doorgaans weinig ballen en kansen ziet (La Volière) als bij een topclub of wat daarvoor moet doorgaan (Club Brugge). Bojovic heb je hoogstens 3 keer op training gezien en in 1 partijtje 11-tegen-11.

Niks tegen onze tester (wel tegen het testen op zich, daar blijf ik van gruwelen), maar wie daar al zijn geld op wil inzetten, houdt volgens mij wel van een potje Russische roulette op z'n Rolands. Persoonlijk hou ik daar niet van en zou ik liefst van al Bojovic (of een andere jongere speler) als optie op de toekomst willen aantrekken en een Ishiaku (of toch dat kaliber) als vervanger voor Sidibe.

Soit, ik besef ook wel dat het financieel waarschijnlijk wel weer niks zal zijn.


is Ishiaku nu echt de beoogde spits gewoon omdat hij bij Club en enkele ploegen uit de onderste regionen van de Bundesliga heeft gespeeld?

in totaal scoorde hij 18 keer op 63 wedstrijden in de JPL bij de Wolven zaliger,maar na een mooie 8 op 17 in het seizoen 2004-2005 verhuisde hij naar Club tijdens de wintertransfers.

daar speelde hij 2,5 seizoenen en trof hij 12 keer raak op 52 matchen in de JPL.

in de Bundesliga komt hij aan elf doelpunten op 53 matchen.

daarbij of het nu 5 of 50 keer sneller gaat in de bundesliga,iemand kopen die 325 dagen of iets van een 46-tal speeldagen in de lappenmand lag gedurende 3,5 jaar,kom aan zeg zo uitzichtloos is de toestand nu ook niet.


17/09/2010 29/10/2010 enkelblessure 42 dagen
18/01/2010 20/02/2010 adductor letsel 33 dagen
27/11/2009 04/12/2009 knieklachten 7 dagen
20/03/2009 06/04/2009 hamstring 17 dagen
01/07/2008 11/11/2008 enkelblessure 134 dagen
04/04/2008 28/04/2008 kraakbeen letsel 24 dagen
09/03/2008 24/03/2008 hamstring 15 dagen
16/12/2007 07/02/2008 spierproblemen 53 dagen.

vermoedelijk heeft hij ook wat speeldagen gemist door kwetsuren bij Club want 2,5 seizoen dat was ongeveer 80 matchen JPL en hij speelde er slechts 52.

misschien is :Roland: vrekkig maar het geld aan een kwetsuur gevoelige voetballer als Ishiaku besteden,dat is zeker een potje Russische roulette.

ik heb de cijfers gehaald bij transfermarkt en alleen de competiematchen in JPL en Bundesliga in rekening gebracht.

PS toch iets gevonden met Google einde seizoen 2005/2006 bij Club.

Manasseh Ishiaku: 6,5/10. Voor velen mag hij nu al vertrekken, maar door ook te sukkelen met blessures kwam hij dit seizoen weinig aan de bak.
Laatst gewijzigd door leuvenaar op 20 dec 2010, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Cremasco »

leuvenaar schreef:
Jacques schreef:STVV moet deze winterstop Ishiaku binnenhalen.

Maar ik denk dat ik op mijn kin kan kloppen.
met als voorbeeld die bankzitters van ploegen uit de onderste regionen van de Nederlandse eredivisie,zoals hier de laatste jaren een aantal zijn gepasseerd,verwacht ik ook niet veel van een speler die mag vertrekken bij een degradatieploeg uit de Bundesliga.
1 doelpunt in 28 matchen,een tot eind 2012 lopend contract dat zeker een stuk boven een overkomst bij :Roland: zal liggen en volgens HLN een vraagprijs van 1.000.000.
zotte kosten vind ik,dan veel liever Bojovic.
De Ceulaer komt nochtans ook maar van kneusje RKC
leuvenaar
Berichten: 508
Lid geworden op: 30 nov 2010, 17:55

Re: Transfers ...

Bericht door leuvenaar »

Cremasco schreef:
leuvenaar schreef:
Jacques schreef:STVV moet deze winterstop Ishiaku binnenhalen.

Maar ik denk dat ik op mijn kin kan kloppen.
met als voorbeeld die bankzitters van ploegen uit de onderste regionen van de Nederlandse eredivisie,zoals hier de laatste jaren een aantal zijn gepasseerd,verwacht ik ook niet veel van een speler die mag vertrekken bij een degradatieploeg uit de Bundesliga.
1 doelpunt in 28 matchen,een tot eind 2012 lopend contract dat zeker een stuk boven een overkomst bij :Roland: zal liggen en volgens HLN een vraagprijs van 1.000.000.
zotte kosten vind ik,dan veel liever Bojovic.
De Ceulaer komt nochtans ook maar van kneusje RKC
in mijn vorige post heb ik op de kwetsuur gevoeligheid van Ishiaku gewezen omdat ik vind dat daar nog meer rekening moet gehouden worden dan met de ploegen waar hij speelde.
dat je je als supporter Ishiaku herinnert uit zijn Brugge-periode en je ook weet dat hij daarna in de Bundesliga speelde;wel bij degradatieploegen maar inderdaad de Bundesliga is van een heel ander niveau en je hem om die redenen hem ziet zitten als aanwinst;dat begrijp ik best.
er spelen echter wel nog andere factoren mee waarbij de lappenmand voor mij wel de voornaamste is.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Cremasco »

leuvenaar schreef:
Cremasco schreef:
leuvenaar schreef:
Jacques schreef:STVV moet deze winterstop Ishiaku binnenhalen.

Maar ik denk dat ik op mijn kin kan kloppen.
met als voorbeeld die bankzitters van ploegen uit de onderste regionen van de Nederlandse eredivisie,zoals hier de laatste jaren een aantal zijn gepasseerd,verwacht ik ook niet veel van een speler die mag vertrekken bij een degradatieploeg uit de Bundesliga.
1 doelpunt in 28 matchen,een tot eind 2012 lopend contract dat zeker een stuk boven een overkomst bij :Roland: zal liggen en volgens HLN een vraagprijs van 1.000.000.
zotte kosten vind ik,dan veel liever Bojovic.
De Ceulaer komt nochtans ook maar van kneusje RKC
in mijn vorige post heb ik op de kwetsuur gevoeligheid van Ishiaku gewezen omdat ik vind dat daar nog meer rekening moet gehouden worden dan met de ploegen waar hij speelde.
dat je je als supporter Ishiaku herinnert uit zijn Brugge-periode en je ook weet dat hij daarna in de Bundesliga speelde;wel bij degradatieploegen maar inderdaad de Bundesliga is van een heel ander niveau en je hem om die redenen hem ziet zitten als aanwinst;dat begrijp ik best.
er spelen echter wel nog andere factoren mee waarbij de lappenmand voor mij wel de voornaamste is.
Idd. maar ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Een goede scouting en medische doorlichting kunnen dit verhelpen. Ik heb ook liever een blessurevrije speler hoor, daar niet van.
zakkamakka
Berichten: 135
Lid geworden op: 18 okt 2010, 12:26

Re: Transfers ...

Bericht door zakkamakka »

Vandaag in HBVL Caluwé mag weg, Onana waarschijnlijk weg. En Roland komt er ook nog iets bij of is de kern toch nog véél te groot ? Binnenkort kan je de inhaalwedstrijd tegen Mechelen met de beloften spelen als dat zo verder gaat.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

Jacques schreef:STVV moet deze winterstop Ishiaku binnenhalen.

Maar ik denk dat ik op mijn kin kan kloppen.
Ik vrees dat die nooit nog zijn oude niveau zal halen.
Gesloten