Transfers ...

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: Transfers ...

Bericht door Rikke »

the fan schreef:Bij Lierse gaat alles razensnel ...
Sollied binnenhalen en vandaag al achter Kluwokski aan. Brugge verlaten vorig jaar en nu al 3 maanden niet betaald in Turkije...
Dat zijn mannen die je moet halen, ...

het jaar dat wij degradeerden haalden we ook 8 spelers op 5 dagen... Resultaat: DEGRADATIE NAAR 2DE

Maar er mag echt wel eens iets loskomen bij ons hé.
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
Gebruikersavatar
Bojan Joskamp
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2010, 15:52

Re: Transfers ...

Bericht door Bojan Joskamp »

lindoke schreef:
the fan schreef:Bij Lierse gaat alles razensnel ...
Sollied binnenhalen en vandaag al achter Kluwokski aan. Brugge verlaten vorig jaar en nu al 3 maanden niet betaald in Turkije...
Dat zijn mannen die je moet halen, ...
Ik weet niet of dat de mannen zijn die je moet gaan halen, maar wat ik op Sporza kan lezen gaan Sollied en Vermeulen (als ze effectief tekenen) daar serieus met de grove borstel doorgaan. Sollied gaat blijkbaar met iedere speler individueel praten en dan het kaf van het koren scheiden want ze willen sowieso met een veel kleinere kern verder gaan. Daar gaan er dus een serieus aantal hunne C4 krijgen vrees ik. En dan zou er volgens Vermeulen nog het een en 't ander moeten bijkomen. Vooral in de verdediging. Operatie redding gaat de Egyptenaar weer een serieuze duit kosten. Ik zou al eens willen zien wat het binnenhalen van Sollied en Vermeulen alleen al moet kosten. Met dat geld alleen zou je waarschijnlijk al een serieuze klepper mee kunnen binnenhalen.
Van mij mag Sonck direct naar ons komen!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

Ik hoop dat Guido die na 2 dagen al buiten geshot heeft, zoniet zal het publiek hem wel na 2 matchen uitspuwen.

Rotte appel van het zuiverste soort, altijd maar melken op jan en alleman, niks werken in functie van de ploeg en hoeveel goalen heeft die al gemaakt?

Moet zowat de tegenpool van Sidibe zijn. Dan heb ik 100x liever een kloon van Sidibe dan zo'n zweetdief als Sonck.
Laatst gewijzigd door Jacques op 31 dec 2010, 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers ...

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef:Ik hoop dat Guido die na 2 dagen al buiten geshot heeft, zoniet zal het publiek hem wel na 2 matchen uitspuwen.

Rotte appel van het zuiverste soort.
volledig akkoord
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Transfers ...

Bericht door voetballiefhebber »

Ik denk dat we tot eind januari gaan moeten wachten op eventuele versterking is mijn gevoel.

:Roland: gaat niks bijkopen zolang Lierse en Charleroi niet te dicht naderen. Staat STVV nog minstens 3 punten voor op de 2 laatste clubs, dan vrees ik dat er helemaal niks meer gaat bijkomen.
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Transfers ...

Bericht door Alain »

stvvilvoorde schreef:Anele weg voor 4 miljoen bij Genk.
Vraagprijs van STVV voor Odoi is 2 Miljoen naar het schijnt.
heb ik iets gemist? is die anele dan zo goed? of hebben ze in genk gewoon goei verkopers?

odoi mag men nu ABSOLUUT niet laten gaan. vergeet niet dat we nog altijd een twaalftal punten zullen moeten sprokkelen he...
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Transfers ...

Bericht door bert1924 »

Alain schreef:
stvvilvoorde schreef:Anele weg voor 4 miljoen bij Genk.
Vraagprijs van STVV voor Odoi is 2 Miljoen naar het schijnt.
heb ik iets gemist? is die anele dan zo goed? of hebben ze in genk gewoon goei verkopers?

odoi mag men nu ABSOLUUT niet laten gaan. vergeet niet dat we nog altijd een twaalftal punten zullen moeten sprokkelen he...
Bij genk een zeer goed sportief beleid : en wij :Roland: :boemel: een van de slechtste. :mad:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

Alain schreef:
stvvilvoorde schreef:Anele weg voor 4 miljoen bij Genk.
Vraagprijs van STVV voor Odoi is 2 Miljoen naar het schijnt.
heb ik iets gemist? is die anele dan zo goed? of hebben ze in genk gewoon goei verkopers?

odoi mag men nu ABSOLUUT niet laten gaan. vergeet niet dat we nog altijd een twaalftal punten zullen moeten sprokkelen he...
Voor een speler die hier nog ooit afgetest is (heb ik toch horen waaien) is die Anele toch beter dan gemiddeld hoor. Doet het precies zo'n beetje als Odoi, trekt overal zijn plan, valt nergens door de mand.
En ja, bij Genk hebben ze goede verkopers. Degraen komt uit dat wereldje, die zal de gangbare prijzen wel kennen, zeker? Bij Fener hebben ze trouwens ook veel geld, ga maar eens na wat daar aan (oude) vedetten rondloopt. Enfin, als ze het geld overschrijven tenminste, want met die Turkse clubs moet je altijd uitkijken (al is Fenerbahce misschien wel een uitzondering).

Dubbel gevoel m.b.t. een eventueel vertrek van Odoi
- 2 miljoen is zeker niet slecht, maar als Simon als doelman in z'n laatste contractjaar tussen 1,5 en 2,5 oplevert, zou Odoi eigenlijk wel meer mogen. Minder dan 2 miljoen is geen optie voor mij. Als we minder dan 2 vangen, hebben we onszelf weer eens mooi laten rollen me dunkt. Aan dat tempo hebben we nog 5 Odois nodig vooraleer we uit de schulden zijn en dan hebben we nog geen cent geherinvesteerd in het sportieve.
- Genk vind ik niet leuk (maar goed, geld is geld)
- We kunnen Denis sportief zeker nog enorm goed gebruiken, zoals het er nu naar uitziet moeten 15 en 16 nog altijd die verfoeide worst of 5 spelen en zitten wij nog altijd niet safe.
- We moeten niet verkopen, z'n contract loopt tot 2013 (als ik het goed heb) dus in de zomer kan voor ons evenzeer en (extreem polyvalente) rechtsachters en linksachter liggen niet dik gezaaid tegenwoordig, niet in België, niet in het buitenland. Ik verwacht redelijk wat interesse voor Denis (net als voor een Tshimanga bv.), dus laat ons zeker niet zomaar toehappen bij de eerste de beste aanbieding.

Dan een andere vraag: Genk heeft al Vanden Borre (Ok, misschien nog niet 100% klaar) maar gaan ze dan nog ineens 2 miljoen op tafel leggen voor een vervanger?
Overdrijven is een kunst
Melle
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 okt 2010, 22:45

Re: Transfers ...

Bericht door Melle »

Jack schreef:Het is toch echt wel heel rustig bij STVV!
Voor 2 miljoen mag Odoi voor mij weg hoor. Net zoals Sidibe weg mocht, net zoals Mignolet weg mocht,... maar dan moet er iets in de plaats komen! Bij ons wordt de kern steeds kleiner terwijl we vorig jaar al de kleinste hadden.
De terugronde met 1 spits, die een half jaar later vertrekt?
Denken ze op Stayen dat wij onkwetsbare spelers hebben?

Hoe doet Dufer het eigenlijk op training?
(zolang er geen handtekening staat ga ik er vanuit dat hij de enige transfer wordt)

2 miljoen is voor Odoi véél te weinig... Heeft nog een contract tot 2015(!)... Dus nog 4,5 seizoen... Ik zou zeker gaan voor een 5-6 miljoen. Je kan nog altijd wat zakken dan he.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers ...

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:Ik hoop dat Guido die na 2 dagen al buiten geshot heeft, zoniet zal het publiek hem wel na 2 matchen uitspuwen.

Rotte appel van het zuiverste soort, altijd maar melken op jan en alleman, niks werken in functie van de ploeg en hoeveel goalen heeft die al gemaakt?

Moet zowat de tegenpool van Sidibe zijn. Dan heb ik 100x liever een kloon van Sidibe dan zo'n zweetdief als Sonck.

Men kan het niet beter verwoorden.

@ Bojan Joskamp:
Waarschijnlijk heb ook jij het goed voor met STVV, daar ga ik vanuit want ...ook jij ziet graag goals vallen hé ;) . Persoonlijk zie ik zie ze liever gescoord door een speler die speelt voor ploeg, trainer, club en supporters. Toen bv een Mennes scoorde bij zijn twee vrijschoppen was ik overgelukkig. Als een Sidibé scoort bevochtigen mijn ogen als vanzelf. Zo'n spelers zijn immers de antipoden van een Wesley Sonck die zijn ganse carriëre al voor zichzelf heeft gespeeld en (amper) gelopen.

Een anekdote, ik zal het nooit ofte nimmer vergeten ...

Op een vrijdagvoormiddagse training van verleden seizoen was Guido Brepoels, in mijn bijzijn en ten overstaan van een paar geschreven-persjournalisten, de loftrompet over Cephas Chimezda aan 't steken. ik herinner mij nog: 'Chimedza is onze beste techse speler maar ij loop per match nog et mees van allemaal'. De Zimbabwaan zat rond die tijd in een topvormperiode en de verklaringen aan de aanwezige papperazzi waren dan ook beslist op zijn plaats en niet eens overdreven. Chimedza, die op dat eigenste ogenblik keihard in één of andere spelvorm aan het trainen was, wist in de verste verte niet dat het interview o.a. over hem persoonlijk ging.
Na een tijdje vertrekken de reporters met een duidelijk voldaan buikgevoel en verlaten Stayen. De Mopertingenaar begeeft zich onmiddellijk terug naar het veldmidden om de zaak van Voets over te nemen. Plots zijn we allen getuigen van een weergaloos en grandioos staaltje techniek van de kwestige Afrikaan waarbij hij twee man met één schijnbeweging in de wind zet en Schouterden in het straatje stuurt waardoor deze moeiteloos de doellijn kan halen. Nils verliest echter de bal aan een attent ogende Mignolet die meteen ingooit in de voeten van een z.g. tegenstrever, ik dacht Antheunis. Hierdoor kon kleine Yorick dus een tegenaanval opzetten omdat Chimedza eventjes het 'nadekken' (zo noemt Guido dat) verwaarloosd had.
Hetgeen erop volgende was pakkend en zelfs een beetje pijnlijk ... Brepoels floot de erwt bijna uit zijn fluit en legde het spel meteen stil ... alle ogen op hem gericht: 'Cephas, ge moet nàdekke man! Ge mag nog zo goed spelen maar as ge nie nàdek gaan al uw goei inspanninge verlore!' Iedereen hield de adem in, Chimedza niet in het minst maar hij onderging de scheldpartij van zijn baas als een hele grote. Antheuniske stond er ietwat beteuterd bij omdat hij zijn 'snelle tegenaanval' zag afgebroken :) .
'Fwiieeeettt', weer rolde de oorverdovende erwt en het spel hervatte zich ...

Ik bedoel met dit lange (ik weet het ook) betoog dat ik een coach als Guido Brepoels onmogelijk zal zien samenwerken met spelers à la Sonck die zichzelf niét kùnnen wegcijferen. Want ... zichzélf wegcijferen voor ploeg, club en supporters, daar geeft de Bilzenaar elke dag het levende en sprekende voorbeeld van.

Met andere woorden: spaar hardwerkend Haspengouw van showmannen, zweetdieven en rotte appels à la Wesley Sonck.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Cremasco »

Since '54 schreef:
Jacques schreef:Ik hoop dat Guido die na 2 dagen al buiten geshot heeft, zoniet zal het publiek hem wel na 2 matchen uitspuwen.

Rotte appel van het zuiverste soort, altijd maar melken op jan en alleman, niks werken in functie van de ploeg en hoeveel goalen heeft die al gemaakt?

Moet zowat de tegenpool van Sidibe zijn. Dan heb ik 100x liever een kloon van Sidibe dan zo'n zweetdief als Sonck.

Men kan het niet beter verwoorden.

@ Bojan Joskamp:
Waarschijnlijk heb ook jij het goed voor met STVV, daar ga ik vanuit want ...ook jij ziet graag goals vallen hé ;) . Persoonlijk zie ik zie ze liever gescoord door een speler die speelt voor ploeg, trainer, club en supporters. Toen bv een Mennes scoorde bij zijn twee vrijschoppen was ik overgelukkig. Als een Sidibé scoort bevochtigen mijn ogen als vanzelf. Zo'n spelers zijn immers de antipoden van een Wesley Sonck die zijn ganse carriëre al voor zichzelf heeft gespeeld en (amper) gelopen.

Een anekdote, ik zal het nooit ofte nimmer vergeten ...

Op een vrijdagvoormiddagse training van verleden seizoen was Guido Brepoels, in mijn bijzijn en ten overstaan van een paar geschreven-persjournalisten, de loftrompet over Cephas Chimezda aan 't steken. ik herinner mij nog: 'Chimedza is onze beste techse speler maar ij loop per match nog et mees van allemaal'. De Zimbabwaan zat rond die tijd in een topvormperiode en de verklaringen aan de aanwezige papperazzi waren dan ook beslist op zijn plaats en niet eens overdreven. Chimedza, die op dat eigenste ogenblik keihard in één of andere spelvorm aan het trainen was, wist in de verste verte niet dat het interview o.a. over hem persoonlijk ging.
Na een tijdje vertrekken de reporters met een duidelijk voldaan buikgevoel en verlaten Stayen. De Mopertingenaar begeeft zich onmiddellijk terug naar het veldmidden om de zaak van Voets over te nemen. Plots zijn we allen getuigen van een weergaloos en grandioos staaltje techniek van de kwestige Afrikaan waarbij hij twee man met één schijnbeweging in de wind zet en Schouterden in het straatje stuurt waardoor deze moeiteloos de doellijn kan halen. Nils verliest echter de bal aan een attent ogende Mignolet die meteen ingooit in de voeten van een z.g. tegenstrever, ik dacht Antheunis. Hierdoor kon kleine Yorick dus een tegenaanval opzetten omdat Chimedza eventjes het 'nadekken' (zo noemt Guido dat) verwaarloosd had.
Hetgeen erop volgende was pakkend en zelfs een beetje pijnlijk ... Brepoels floot de erwt bijna uit zijn fluit en legde het spel meteen stil ... alle ogen op hem gericht: 'Cephas, ge moet nàdekke man! Ge mag nog zo goed spelen maar as ge nie nàdek gaan al uw goei inspanninge verlore!' Iedereen hield de adem in, Chimedza niet in het minst maar hij onderging de scheldpartij van zijn baas als een hele grote. Antheuniske stond er ietwat beteuterd bij omdat hij zijn 'snelle tegenaanval' zag afgebroken :) .
'Fwiieeeettt', weer rolde de oorverdovende erwt en het spel hervatte zich ...

Ik bedoel met dit lange (ik weet het ook) betoog dat ik een coach als Guido Brepoels onmogelijk zal zien samenwerken met spelers à la Sonck die zichzelf niét kùnnen wegcijferen. Want ... zichzélf wegcijferen voor ploeg, club en supporters, daar geeft de Bilzenaar elke dag het levende en sprekende voorbeeld van.

Met andere woorden: spaar hardwerkend Haspengouw van showmannen, zweetdieven en rotte appels à la Wesley Sonck.
Prachtig staaltje schrijfkunst Since en bewaarheid !
updatedb
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 dec 2010, 10:52

Re: Transfers ...

Bericht door updatedb »

bert1924 schreef:Bij genk een zeer goed sportief beleid : en wij :Roland: :boemel: een van de slechtste. :mad:
Ja, aan de overkant is het gras altijd groener hé. Daarom allicht dat ze vorig jaar de playoffs niet haalden. Daarom dat Ogunjumi weg moest, tot hij er plots voor zorgde dat ze de bekerfinale wonnen. Dat was allemaal berekend, natuurlijk.
Face it, Genk is gewoon beter omdat ze er meer geld tegenaan kunnen gooien. Niks meer, niks minder.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4161
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door lindoke »

updatedb schreef:............Genk is gewoon beter omdat ze er meer geld tegenaan kunnen gooien. Niks meer, niks minder.
Kunnen of willen?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
updatedb
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 dec 2010, 10:52

Re: Transfers ...

Bericht door updatedb »

lindoke schreef:
updatedb schreef:............Genk is gewoon beter omdat ze er meer geld tegenaan kunnen gooien. Niks meer, niks minder.
Kunnen of willen?
Het staat u altijd vrij financiële middelen aan te bieden hé. Tenzij gij het normaal vindt dat Roland op uw commando telkens maar zijn beurs moet openknippen. Maar vergeet dan niet dat zonder RD deze club in zijn huidige vorm niet meer zou bestaan. Trouwens, had Genk zijn chauffage-man niet gehad, was er van Genk ook geen sprake meer geweest. Maar dat vergeet men allemaal makkelijk he. Supporter X, die klaagt over de prijs van zijn abo, moet speler Y hebben en vindt het maar normaal dat Roland daar zotte bedragen voor op tafel legt he.

Dit gezegd zijnde wordt het natuurlijk wel tijd dat onze kern versterkt wordt, want we hadden er al maar een kleine en na de recente vertrekken wordt het er niet bepaald beter op. En onze toestand mag dan wel verbeterd zijn, we moeten toch nog op onze tellen passen en de nodige punten sprokkelen.
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Transfers ...

Bericht door bert1924 »

updatedb schreef:
bert1924 schreef:Bij genk een zeer goed sportief beleid : en wij :Roland: :boemel: een van de slechtste. :mad:
Ja, aan de overkant is het gras altijd groener hé. Daarom allicht dat ze vorig jaar de playoffs niet haalden. Daarom dat Ogunjumi weg moest, tot hij er plots voor zorgde dat ze de bekerfinale wonnen. Dat was allemaal berekend, natuurlijk.
Face it, Genk is gewoon beter omdat ze er meer geld tegenaan kunnen gooien. Niks meer, niks minder.
Niks gras groener:Bij genk loopt genoeg kapitaal op het veld om onze schulden direct te betalen.
Dit is zuiver het gevolg van een uitstekend sportief beleid ,zowel jeugd als de nodige sportieve know how.
Zolang :boemel: hier alles kan beslissen zal er niets veranderen
Gesloten